市場調査レポート
商品コード
964825
ヨットチャーター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Yacht Charter Market - Growth, Trends, and Forecast (2022 - 2027) |
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ヨットチャーター市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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ヨットチャーター市場は、2020年に156億9000万米ドルとなり、2026年には246億米ドルに達すると予測され、予測期間中に5.79%のCAGRを記録しています。
COVID-19危機は、観光・旅行業界に深刻な影響を及ぼしました。世界的に、ヨットチャーター業界はパンデミックによって停止させられました。多くの企業がサプライチェーンの障害に直面したため、その影響は業界に明確に表れています。熟練労働者の不足が市場の成長に影響を及ぼしたのです。業界関係者は、この状況に対応するために最善を尽くしています。しかし、コロナウイルスの状況が改善されれば、チャーター市場は立ち直ることが期待されます。
ヨットチャーター市場は、主に可処分所得の増加、人々の購買力、競合およびレクリエーションボート活動の需要増加といった要因によって牽引されています。しかし、ヨットのレンタル料の高騰や特定地域の税制などの要因が市場成長の妨げになっています。
ヨットのチャーターは、一般的に休暇やビジネス、レジャー活動のために利用されています。ヨットチャーターは、ヨットを所有しなくても、家族や友人と長期休暇を楽しむことができる簡単で便利な方法です。ヨットチャーター会社は、ヨットを提供し、顧客の要件に応じた最適な旅程を提供し、船長と乗務員、オンラインまたはオンコールのサポートをチャーター期間中ずっと提供します。また、市場の潜在性を考慮し、ヨットの新規建造を支援するヨットマネジメントなど、さまざまな関連事業も市場に参入しています。ヨットチャーター会社は、現在、収益拡大のために大手ヨットメーカーとの垂直統合に注力しています。
様々なヨットチャーター会社がヨットメーカーと契約し、新しいヨットをチャーター用に提供するため、競合他社に差をつけるために新しいヨットを増やしています。
2021年3月、インペリアル・ヨットは、アドミラル・ヨットの親会社であるイタリアン・シー・グループと共同で、100メートルの新プロジェクト「プロジェクト・チタン」を締結したことを発表しました。プロジェクト・チタニウムは2025年に引き渡される予定です。
2020年7月、マリンマックスは、エンドツーエンドの世界のボーティングソリューションを提供するノースロップ&ジョンソンを買収し、世界のヨットサービスをさらに拡大しました。
新しいヨットの追加に伴い、チャーター会社は船隊のアップグレードのために巨額の投資を行いました。
2021年5月、ノースロップ&ジョンソンは、120フィート(37m)のベネッティモーターヨット「TANUSHA」、パーシングヨット「LOUNOR」と「AMJU」の2隻、ルルセン社の130フィート(39.7m)のクラシックなスーパーヨット「ARIONAS」などの成約を発表している
北米の消費者の多くは、大きな割引を利用するために、チャーターした目的地を訪れることを好みます。米国では、性能よりも快適さを重視する傾向があります。
北アメリカでは5月から10月まで、南アメリカでは1月から9月までがヨットシーズンです。フロリダは、プライベートスーパーヨットが最も多く集まる地域の一つです。大西洋とメキシコ湾の2つの沿岸に接し、約3万もの湖沼を有しています。
同様に、欧州は海洋文化のトップクラスの目的地として好まれています。北欧はヨットのチャーター文化が非常に豊かです。イングランド、アイルランド、スコットランド、デンマーク、ノルウェー、スウェーデン、ドイツ、ロシアなどの国々では、乗組員付きヨット、豪華ヨット、モーターヨットなど、さまざまな選択肢が存在します。また、多くのスーパーヨットが探検家・探検家のためのヨットとともにチャーターされています。欧州でヨットをチャーターするには、主に5月から9月頃までのサマーシーズンが最適です。
多くの国がルールや税制の改革を進めており、ヨットチャーター市場にも影響を与えています。例えば、2020年1月、フランス税務当局は、いくつかの新しい規則を含む公式の税務速報を発表し、2020年3月30日以降に締結されるチャーター契約に影響を及ぼすことになります。ヨットがEU水域を航行する場合は20%のVATが課され、国際水域を航行する場合はVATが課されないことになります。どんなボートでもEU水域にいる限り、完全にVATの対象となります。
現在の状況は流動的で常に変化しているため、法律や政府指令など、業界に確実性を与えるような一定の措置が講じられることを期待したいところです。
ヨットチャーター市場は、多くのアクティブなプレーヤーが存在し、適度に断片化されています。市場は、多くの新興企業が出現しています。市場の主要なプレーヤーには、Burgess、Northrop &Johnson、Dream Yacht Charterなどがあります。各社は、船隊規模を拡大し、新たな未開拓の市場を開拓することで存在感を高めています。
The yacht charter market was valued at USD 15.69 billion in 2020, and it is projected to reach USD 24.6 billion by 2026, registering a CAGR of 5.79% during the forecast period.
The COVID-19 crisis had a severe impact on the tourism and travel industry. Globally, the yacht charter industry was brought to a halt by the pandemic. The impact is clear on the industry, as many companies faced disturbances with their supply chain. The unavailability of skilled labor affected the market growth. The industry players are doing their best to counter the situation. However, once the coronavirus situation improves, the charter market is expected to bounce back.
The yacht charter market is primarily driven by the factors like the rising disposable income, the purchasing power of people, and the increasing demand for competitive and recreational boating activities. However, factors like high costs of yacht rentals and taxation policies in certain regions are hindering market growth.
Yacht charters are typically used for vacation, business, and leisure activities. A yacht charter provides an easy and convenient way to enjoy a long holiday with family and friends without owning any yacht. Yacht charter firms offer the yacht and provide the best itinerary as per the requirements of the customers, with captain and crew and online or on-call support till total charter duration. Considering the potential of the market, various associated businesses, such as yacht management, that assist in the construction of new yachts are also entering the market. Yacht charter companies are now focusing on vertical integration with major yacht manufacturers to increase their revenue.
Various yacht charter companies are adding new yachts to staying ahead of their competitors, as various charter companies have contracts with yacht manufacturers to ensure that the new yachts are provided to them for chartering.
In March 2021, Imperial Yacht announced the signing of a new 100-meter project, Project Titanium, in collaboration with The Italian Sea Group, the parent company of Admiral Yachts. Project Titanium is scheduled to be delivered in 2025.
In July 2020, MarineMax further expanded its worldwide yacht services with the acquisition of Northrop & Johnson that will provide end-to-end global boating solutions for MarineMax.
With the addition of new yachts in the fleet, charter companies invested huge amounts for upgrading their fleet.
In May 2021, Northrop & Johnson announced closing deals, including the 120-foot (37m) Benetti motor yacht TANUSHA, two Pershing yachts LOUNOR and AMJU, the 130-foot (39.7m) classic superyacht ARIONAS from Lurssen
Most consumers in North America prefer to visit chartered destinations to avail large discounts. In the United States, consumers are inclined toward comfort over performance.
The Northern American yachting season is from May to October, whereas in South America, it runs from January to September. Florida has one of the largest gatherings of private superyachts. It has two coastal borders, one in the Atlantic and the other in the Gulf of Mexico, and it holds around 30,000 lakes.
Similarly, Europe is preferred as one of the top destinations for marine culture. Northern Europe has a very rich culture of yacht charters. Countries such as England, Ireland, Scotland, Denmark, Norway, Sweden, Germany, and Russia, have the presence of a variety of options to choose from crewed yachts, luxury yachts, and motor yachts. Many superyachts are also available for charter along with explorer/expedition yachts. The summer season, mainly from May to about September, is the best time to charter a yacht in Europe.
Many countries are reforming their rules and tax regulation, which is affecting the yacht charter market. For instance, in January 2020, the French Tax Authorities released an official tax bulletin with some new rules, which will be affecting charter contracts signed after March 30, 2020. The VAT will be charged at a 20% rate when the yacht is sailing in EU water bodies, and there will be no VAT while sailing in international waters. As long as any boat is in the EU waters, it is fully subjected to VAT.
As developments in the current situation are fluid and constant, one would expect that certain measures are put in place, including legislations and governmental directives, which would give some certainty to the industry.
The yacht charter market is moderately fragmented, with many active players. The market is witnessing the emergence of many new startups. Some of the major players in the market are Burgess, Northrop & Johnson, and Dream Yacht Charter. The companies are expanding their presence by increasing their fleet size and tapping into new and unexplored markets.