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市場調査レポート
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964768

カナダの自動車用炭素繊維複合材市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Canada Automotive Carbon Fiber Composites Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 70 Pages | 納期: 2~3営業日

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カナダの自動車用炭素繊維複合材市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

カナダの自動車用炭素繊維複合材市場は、予測期間である2020年~2025年の間に、11%近いCAGRで推移すると予想されています。

炭素繊維は軽量素材であり、高強度特性を持つため、自動車用途での性能向上のために設計することができます。構造的、機能的、または外観的な特性の改善を提供します。自動車をより軽く、よりクリーンで、より安全で、より費用対効果の高いものにするために、大手炭素繊維サプライヤーは、自動車OEM、システムサプライヤー、顧客のニーズと期待に応えています。BMW、アウディ、GM、ホンダ、ポールスターなど多くの自動車メーカーが、炭素繊維材料メーカーと大量生産に関する契約を結び、低コストの炭素繊維製造をサポートするためのプロセスへの投資を行っています。

用途の中では、エクステリア分野が金額・数量ともに自動車用炭素繊維の市場をリードすると予想されます。このセグメントの市場成長は、自動車のフェンダー、ボンネット、バンパービーム、デッキリッドなど、いくつかの外装部品を製造するメーカーからの需要が増加していることに起因すると考えられます。炭素繊維を採用することで、自動車の耐久性が向上し、部品と自動車のライフサイクルが長くなります。また、複合材料で製造された自動車の外装部品は剛性が高いため、事故の際にも乗員へのダメージを最小限に抑えることができます。

主な市場動向

より高い燃費効率を実現するための自動車における炭素繊維の採用の増加

自動車が誕生して1世紀以上が経ちますが、その素材はほとんど変わりません。アルミニウムやマグネシウム合金から炭素繊維に至るまで、先進的な素材が大量生産されるようになったのは、ここ数十年来のことです。性能と安全性を維持しながら燃費を向上させるには、カーボンファイバーなどの新素材が欠かせません。軽いものは重いものに比べて加速するのに必要なエネルギーが少ないため、軽量化素材は自動車の効率と燃費を向上させる大きな可能性を持っています。車両の重量を10%減らすと、燃費が6~8%向上します。

BMWはi3に炭素繊維を採用することで、大幅な軽量化を実現しました。同社はi3を年間約3万1,000台販売しています。BMWと炭素繊維の生産パートナーであるSGLグループは、i3とi8に使用されているCFRPのサプライチェーンを確立するために10億米ドル近くを費やしてきました。アウディもA8セダンのスペースフレームのリアウォールの生産に炭素繊維を使用しています。供給側でも、炭素繊維メーカーが生産能力を増強しており、自動車への炭素繊維の採用がさらに進むと思われます。

カナダ市場の健全な成長率が期待される

カナダの自動車メーカー(BMW、フォルクスワーゲン、アウディなど)は、この地域で厳しい排ガス規制と燃費基準が制定されたことを受けて、自動車の製造に炭素繊維複合材を使用し始めています。

各社は、自動車の総重量を大幅に削減できる炭素繊維製の新しい部品を発明しようとしています。炭素繊維強化プラスチック(CFRP)の用途は、特にフェラーリ、ランボルギーニ、ポルシェなどのハイパーカーメーカーの自動車ボディの製造に広く採用されています。

炭素繊維の需要は予測期間中に増加すると予想されます。これは、企業が自動車部品の製造のために新しいパートナーシップを結び、新しい炭素繊維技術を発表しているためで、ひいては欧州市場における自動車用炭素繊維の成長を後押しするものとなっています。世界最大の自動車部品メーカーの1つであるフォルシアは、炭素繊維と複合部品の大量生産において、自動車のサイクルタイムに到達できる製造プロセスを開発するため、ドイツのアウグスブルグ・イノベーションパークに拠点を置くカーボンコンポジット協会の主要クラスターMAIカーボンに参加すると発表しています。

競合情勢

カナダの自動車用炭素繊維市場は統合されています。トップ企業10社が市場シェアの大半を占めています。炭素繊維市場の主要企業には、Hexcel Corporation、Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc.、SGL Carbon SE、Teijin Limited、Toray Industries Inc.が含まれます。今日は2014年にZoltekを買収して以来、市場のリーダーとして期待されています。

その他の特典です。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • アプリケーションタイプ
    • 構造部品
    • パワートレイン部品
    • 内装
    • 外装
    • その他

第6章 競合情勢

  • ベンダーのマーケットシェア
  • 企業プロファイル
    • Hexcel Corporation
    • itsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc
    • MouldCam Pty Ltd
    • SGL Carbon
    • Toho Tenex
    • Toray Industries
    • Nippon Sheet Glass Company Limited
    • Sigmatex
    • Solvay

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 56647

The Canadian automotive carbon fiber market is expected to register a CAGR of close to 11%, during the forecast period, 2020-2025.

Carbon fiber is a light-weight material and has high-strength characteristics that can be designed for enhanced performance in automotive applications. They offer improvement in structural, functional, or cosmetic properties. To make vehicles lighter, cleaner, safer, and more cost-effective, the leading carbon fiber suppliers are responding to the needs and expectations of the vehicle OEMs, system suppliers, and customers. Many car companies, such as BMW, Audi, GM, Honda, and Polestar have established agreements with carbon fiber material producers for mass production, and are investing in their processes to support low-cost carbon fiber manufacturing.

Among applications, the exterior segment is expected to lead the market of automotive carbon fiber in terms of value and volume. The growth of this segment of the market can be attributed to the increased demand from manufacturers to produce several exterior parts, such as fenders, hoods, bumper beams, and deck lids of vehicles. Adopting carbon fiber increases the durability of vehicles, thereby ensuring a long life cycle of the parts and vehicle. The exterior parts of vehicles manufactured from composites also offer high stiffness, thereby, resulting in minimum damage to occupants in case of accidents.

Key Market Trends

Increasing Adoption of Carbon Fiber in Automobiles to Achieve Greater Fuel Efficiency

Although automobiles have been around for more than a century, the material they are made of has mostly remained the same. It only since the past few decades that advanced materials ranging from aluminum and magnesium alloys to carbon fiber have made their way into mass-produced cars. Advanced materials such as carbon fiber are essential for boosting the fuel economy of modern cars all the while maintaining performance and safety. Since it takes lesser energy to accelerate a lighter object than a heavier one, lightweight materials offer great potential for increasing vehicle efficiency and fuel economy. A 10% reduction in the vehicle's weight can transpire to a 6% to 8% increase in fuel economy.

BMW's use of carbon fiber in its i3 model has considerably reduced the car's weight. The company sells around 31,000 units of the i3 model in a year. BMW and its carbon fiber producing partner the SGL Group, have spent close to USD 1 billion in establishing the supply chain for the CFRP used in the i3 and i8. Audi is also using carbon fiber to produce the rear wall of the space-frame for its A8 sedan. Even from the supply side, carbon fiber manufacturers have been ramping up their production capacities, which will further help in the adoption of carbon fiber in automobiles.

Healthy growth-rate anticipated in Canadian Market

With the enactment of stringent emission norms and fuel economy standards in the region, automobile manufacturers in Canada such as BMW, Volkswagen, Audi, etc. have started using carbon fiber composites in the manufacturing of their vehicles.

Companies are trying to invent new parts made of carbon fiber that can reduce the total weight of the vehicle to a great extent. The application of carbon-fiber-reinforced plastic (CFRP) has been widely adopted for the production of automotive bodies, particularly in hyper-car manufacturers such as Ferrari, Lamborghini, and Porsche.

The demand for carbon fiber is expected to increase during the forecast period, as companies are forming new partnerships and launching new carbon fiber technologies for the manufacturing of automotive components, in turn aiding in driving the growth of automotive carbon fiber in the European market. Faurecia, one of the world's largest automotive part manufacturers, announced that it was joining the leading cluster MAI Carbon of the Incorporated Society of Carbon Composites, based at the Augsburg Innovation Park, Germany, to develop manufacturing processes capable of reaching automotive cycle times for the mass production of carbon fiber and composite parts.

Competitive Landscape

The Canadian automotive carbon fiber market is consolidated. The top 10 players account for most of the market share. The major companies in the carbon fiber market include Hexcel Corporation, Mitsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc., SGL Carbon SE, Teijin Limited, and Toray Industries Inc. Today is expected to be the market leader since its acquisition of Zoltek in 2014.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Force Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application Type
    • 5.1.1 Structural Assembly
    • 5.1.2 Powertrain Component
    • 5.1.3 Interior
    • 5.1.4 Exterior
    • 5.1.5 Others

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Hexcel Corporation
    • 6.2.2 itsubishi Chemical Carbon Fiber and Composites Inc
    • 6.2.3 MouldCam Pty Ltd
    • 6.2.4 SGL Carbon
    • 6.2.5 Toho Tenex
    • 6.2.6 Toray Industries
    • 6.2.7 Nippon Sheet Glass Company Limited
    • 6.2.8 Sigmatex
    • 6.2.9 Solvay

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS