市場調査レポート
商品コード
964757
米国の自動車用ガラス繊維コンポジット市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)U.S Automotive Glass Fiber Composites Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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米国の自動車用ガラス繊維コンポジット市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 70 Pages
納期: 2~3営業日
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米国の自動車用ガラス繊維コンポジット市場は、予測期間である2020年~2025年の間に、3.5%を超えるCAGRで推移すると予測されています。
この市場に関連する主な成長要因は、自動車生産の増加、および温室効果ガス排出量削減のための厳しい政府規制による耐久性と軽量材料の需要の増加です。
自動車用ガラス繊維コンポジットの世界市場の将来は、内装、外装、構造組立、パワートレインおよびエンジン部品、電気・電子機器など、さまざまな自動車用途における機会により明るいと思われます。自動車構造用ガラス繊維コンポジット市場は、その用途の広さから、最も急速に成長するセグメントとなることが予想されます。
自動車メーカー、ガラス繊維、樹脂サプライヤー間の戦略的提携は、自動車用コンポジット産業のダイナミクスに直接的な影響を与える動向です。中間体の種類では、短繊維熱可塑性樹脂(SFT)、長繊維熱可塑性樹脂(LFT)、連続繊維熱可塑性樹脂(CFT)が、自動車用途で使用される主なものです。SFTは、主に小型で複雑な形状の部品を特徴とするパワートレインやエンジン部品の用途に牽引され、金額ベースで最大の市場になると予想されます。
自動車が誕生して1世紀以上が経ちますが、その素材はほとんど変わりません。しかし、ここ数十年の間に、マグネシウム合金からガラス繊維コンポジットに至るまで、先進的な材料が新世代の自動車に採用されるようになりました。性能と安全性を維持しながら燃費を向上させるためには、ガラス繊維コンポジットなどの先端材料が欠かせません。軽いものは重いものに比べて加速するのに必要なエネルギーが少ないため、軽量化素材は自動車の効率アップに大きな可能性を秘めています。車両の重量を10%減らすと、燃費が6~8%向上すると言われています。
メーカーは、車両全体の重量を減らすことで、車両を動かすのに必要なエネルギーを減らし、燃費を向上させる努力をしています。ボディ・イン・ホワイト・システムは、軽量化の可能性、衝突安全性に対する重要性、パワートレインなど他のサブシステムの複合的な軽量化への影響から、燃料節約を目指す自動車メーカーにとって非常に重要な焦点となっています。
ガラス繊維コンポジットは、ここ数年で普及が進んだ材料です。ガラス繊維コンポジットが比較的成功している理由の1つは、鉄と比較していくつかの利点があることです。耐腐食性、耐薬品性、軽量性(鋼鉄の3倍の密度)などがあります。グラスファイバーは、主にバンパーやボンネット、ケーシングに使用されています。また、Vベルトやタイミングベルトでは、ガラス繊維にゴムを含浸させ、補強材として使用されています。ガラス繊維コンポジットのもう一つの利点は耐摩耗性で、クラッチやブレーキパッドの製造に使用されています。クラッチディスクは、グラスファイバー複合材を織り込んで補強し、一体感を保っています。
米国では、2025年までに自動車の燃費を向上させるCAFE(Corporate Average Fuel Economy)という法律が施行されました。MPG(Mile per gallon)規制は、自動車の全セグメントで毎年5%ずつ伸びており、その成長率は高まっています。
材料がリサイクルされず、埋立地に送られることがよくあります。環境保護庁(EPA)は、自動車のライフサイクル全体でより高い排出量を検出するために、ライフサイクルアセスメント(LCA)調査を提案しました。LCAでは、資源、エネルギー、排出物、採取段階、使用済み段階、廃棄、リサイクルなどを調べます。その結果、自動車からのGHG排出を制限する規制により、軽量ガラス繊維コンポジットとそのリサイクルプロセスの重要性が増しています。
米国は、ゼネラルモーターズ、フォード、フィアット・クライスラー・オートモービルズなど、多くの自動車メーカーが自動車にガラス繊維コンポジットを採用していることから、最も成長率の高い市場であると言われています。また、米国における温室効果ガス排出目標などの政府規制も、自動車メーカーが車両全体の重量を減らすために軽量素材を取り入れる道を開いています。
米国は世界でも有数の自動車生産国です。同国の経済状態に悪影響を及ぼした経済不況から、それなりに回復しています。米国では、年間470万台以上の自動車が販売されています。乗用車やSUVの生産台数の増加に伴い、自動車部品の補強材としてのガラス繊維の需要は予測期間中に大幅に増加すると予想されます。
米国の自動車用ガラス繊維複合材市場は、Solvay Group、3B(Braj Binani Group)、Owens Corning、Veplas Group、SAERTEX GmbH &Co.KGといった既存の市場プレーヤーが最も大きなシェアを占めており、断片的な状態です。競合他社より優位に立つために、各社は共同事業や提携を行い、高度な技術を持つ新製品を発表しています。
The United States automotive glass fiber composites market is expected to register a CAGR of over 3.5%, during the forecast period, 2020 - 2025.
The major growth drivers associated with this market are the rise in automotive production and the increasing demand for durable and lightweight materials because of stringent government regulations to reduce greenhouse gas emissions
The future of the global automotive glass fiber composites market looks bright with opportunities in different automobile applications, such as interiors, exteriors, structural assembly, powertrain and engine components, electrical and electronics, and others. The market for glass fiber composites in automobile structures is expected to be the fastest-growing segment, due to the wide variety of applications.
Strategic alliances between car manufacturers, glass fiber, and resin suppliers are the trends that have a direct impact on the dynamics of the automotive composites industry. Within the intermediates type, short fiber thermoplastic (SFT), long fiber thermoplastic (LFT), and continuous fiber thermoplastic (CFT) are the major ones that are used in automotive applications. SFT is expected to be the largest market by value, mainly driven by applications in powertrain and engine components applications, which feature small complex-shaped components.
Although automobiles have been around for more than a century, the materials they are made of have mostly remained the same. Only since the past few decades that advanced materials, ranging from magnesium alloys to glass fiber composites, have made their way into new-generation cars. Advanced materials, such as glass fiber composites, are essential for boosting the fuel economy of modern cars, maintaining performance and safety. Since it takes lesser energy to accelerate a lighter object than a heavier one, lightweight materials offer great potential for increasing vehicle efficiency. A 10% reduction in the vehicle's weight can transpire to a 6-8% increase in fuel economy.
Manufacturers are working to reduce overall vehicle weight, which lowers the energy required to operate the vehicle, increasing fuel economy. The Body-In-White system is the critical focal point for automakers looking for fuel savings because of its weight reduction potential, importance to crash safety, and impact on compounded weight reduction for other sub-systems, such as the powertrain.
Glass fiber composites are materials that have become popular in the past few years. One of the reasons for fiberglass composite's relative success is that it has several advantages when compared to steel. It is corrosion-resistant, has significant chemical resistance, and is lightweight (three times less dense than steel). Fiberglass composite is mainly used in bumpers, hoods, and casings. Another area where this material is used is V-belts and timing belts, where glass strings are impregnated with rubber acting as reinforcement. Abrasion resistance is one other advantage of the fiberglass composite, which is why it is used for producing clutches and brake pads. Clutch disks are reinforced with woven fiberglass composites to maintain their integrity.
In the United States, the Corporate Average Fuel Economy (CAFE) implemented laws to improve fuel efficiency for automobiles categories by 2025. There is an increasing growth rate for miles per gallon (MPG) regulation, which is growing at 5% every year for all segments of automobiles.
Often materials are not recycled and sent to landfills. Environmental Protection Agency (EPA) proposed life cycle assessment (LCA) studies to detect higher emissions over the vehicle's entire life cycle. LCA looks at resources, energy, emissions, extraction phase, end-of-life phase, and disposal, and recycling. As a result, there is growing importance being given to lightweight glass fiber composites and its recyclability process due to regulations to limit GHG emissions from vehicles.
The United States is touted to be the fastest-growing market due to the presence of many car manufacturers, such as General Motors, Ford Motor Company, and Fiat Chrysler Automobiles, who are adopting glass fiber composites in their cars. Government regulations, such as the greenhouse gas emission target in the is also paving the way for OEMs to incorporate lightweight materials to decrease the overall vehicle weight.
The United States is one of the leading automobile manufacturing countries globally. The country has recovered to a reasonable extent from the economic recession that adversely affected the country's economic condition. More than 4.7 million automobiles were annually sold in the United States. With an increase in the production of passenger vehicles and SUVs, the demand for fiberglass in the reinforcements of automotive components is expected to increase during the forecast period significantly.
The United States automotive glass fiber composites market is fragmented with existing market players such as Solvay Group, 3B (Braj Binani Group), Owens Corning, Veplas Group, and SAERTEX GmbH & Co.KG, who holds the most significant shares. To have the edge over its competitors' companies are making joint-ventures, partnerships, launching new products with advanced technology.