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市場調査レポート
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964510

NATOの防衛市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

NATO Defense Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 82 Pages | 納期: 2~3営業日

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NATOの防衛市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 82 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

NATOの防衛市場は予測期間中に2%以上のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • ロシアからの脅威に対する認識が高まり、米国からNATO諸国に対して防衛費増額の要請があるため、NATO諸国は防衛費を増額しています。
  • 世界各地へのNATO軍配備の増加に伴い、軍用車両、武器、装備の調達が必要となっています。約2万人の軍人が世界各地でNATOの作戦や任務に従事しています。現在、NATO軍はアフガニスタン、コソボ、地中海などの場所で作戦のために配備されています。
  • しかし、COVID-19のために、いくつかのNATO諸国は経済的に深刻な影響を受けており、近い将来、国防予算の削減を余儀なくされる可能性があります。このことは、予測期間中の市場成長に影響を与える可能性があります。

主な市場動向

NATO諸国の国防予算の増加に対する重視の高まり

NATO諸国は、他国からの脅威の増大や、世界各国の反政府勢力と戦うためのNATO軍派遣の増加を受け、現在、軍事火力や防衛力の増強に注力しています。一方、他のNATO諸国に対しては、米国からGDPの少なくとも2%の軍事費増額を求める圧力が継続的にかけられています。この点で、これらの国々は軍事費を増やし、軍事兵器の強化を促進させています。国防予算の増加は、各国の戦闘能力を強化し、NATO諸国が個別・集団防衛戦略を計画通りに実行するのを支援することになります。SIPRIによると、2019年の全NATO加盟国(2020年に加盟した北マケドニアを除く)による軍事費総額は1兆350億米ドルでした。このうち、米国だけの軍事費は2019年に7320億米ドルと多く、ドイツの軍事費は2019年に約10%増の493億米ドルと大幅に増加しました。ブルガリアは127%、ルーマニアは17%、軍事費が増加しています。ポーランドも軍事費を増やしており、同国は2030年までに軍事費をGDPの2.5%に引き上げると公約しています。NATO諸国の軍隊は、国防費の増加に支えられ、より有能で近代的、かつ技術的に進んだ軍隊に生まれ変わることを目指し、継続的に変革を行っています。そのために、訓練、保護、通信、兵器システム、さまざまなプラットフォームの車両を強化することを目的としたさまざまなシステムを調達しています。

予測期間中、米国が市場を独占すると予想される

国別のセグメンテーションでは、2019年現在、米国が市場で最大のシェアを占めています。また、同国は予測期間中に高い収益成長を示すと予想されます。2019年、米国の軍事費は5.3%成長し、その結果、2018年の6490億米ドルから7320億米ドルに達しました。米国は世界で最も軍事費が多く、2019年の世界の国防費全体の38%を占めています。2021年の米国の国防予算は7046億米ドルで、軍事態勢の改善と軍隊の近代化に投資します。DoD(国防総省)は、極超音速ミサイル技術や軍事における自律化、センサーや集積回路、電子戦(EW)、パワーエレクトロニクスなどの軍事電子機器への投資を行っています。米国軍は2019年現在、13,266機の軍用機、39,253台の武装車両、490隻の艦艇を保有しており、そのアフターマーケット、アップグレード、メンテナンスの収益も世界一です。軍事技術を強化するため、同国は人工知能(AI)の研究開発に多額の投資を行っています。軍隊は、ISRアプリケーション、コマンド・コントロール・アプリケーション、自律性の強化、武器ステーションの殺傷力の向上などのためにAIを統合しています。このような継続的な開発は、近い将来、米国の防衛市場の成長を助け、予測期間中に同国が市場を独占するようになると予想されます。

競合情勢

Lockheed Martin Corporation、Northrop Grumman Corporation、General Dynamics Corporation、BAE Systems PLC、Thales Groupなどが、同市場の有力企業として名を連ねています。NATO30カ国に存在する様々な軍隊に幅広い防衛設備を供給している複数のメーカーが存在するため、市場は断片的です。プレイヤーは、ルーマニア、ブルガリア、ポーランドなどの国から高まる機会を利用することができます。これらの国は、2019年に防衛費を増やし、軍事インフラのための大規模な近代化プログラムを計画しているからです。軍は戦場での競争力を得るために最先端の防衛設備の調達に注力しており、製品イノベーションを促進するための研究開発に注力することは、防衛請負業者が新しい顧客を獲得し、それによって地理的存在感と市場シェアを強化するのに役立つ。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 人材育成・保護
    • 通信システム
    • 武器・弾薬
    • 車両
  • 国名
    • 米国
    • 英国
    • カナダ
    • トルコ
    • イタリア
    • ドイツ
    • フランス
    • ポーランド
    • スペイン
    • ベルギー
    • その他のNATO諸国

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Rheinmetall AG
    • BAE Systems PLC
    • Thales Group
    • L3Harris Technologies Inc.
    • ASELSAN A.S
    • Raytheon Technologies Corporation
    • Airbus SE
    • Lockheed Martin Corporation
    • Northrop Grumman Corporation
    • General Dynamics Corporation
    • The Boeing Company
    • Textron Inc.
    • Leonardo SpA
    • Elbit Systems Ltd.
    • Turkish Aerospace Industries

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 70934

The NATO Defense Market is expected to register a CAGR of over 2% during the forecast period.

Key Highlights

  • Due to the growing perceptions of threat from Russia and calls from the United States to the NATO countries to increase their defense spending, the NATO countries are increasing their defense spending.
  • The increasing deployment of NATO forces in different locations around the world is necessitating the procurement of military vehicles, weapons, and equipment. Around 20,000 military personnel are engaged in NATO operations and missions around the world. Currently, NATO forces are deployed for operations in locations like Afghanistan, Kosovo, and the Mediterranean, among others.
  • However, due to Covid-19, several NATO nations are severely impacted economically, which may force them to impose defense budget cuts in the short future. This may challenge the market growth during the forecast period.

Key Market Trends

Growing Emphasis on the Increasing Defense Budgets of NATO Countries

Several NATO countries are now focusing on augmenting their military firepower and defensive capabilities, in the wake of the growing threats from other nations and the increasing deployment of NATO forces to fight insurgent groups in various countries in the world. On the other hand, there is continuous pressure from the US on other NATO countries to increase military spending by at least 2% of their GDP. In this regard, these countries are increasing their military spending, to facilitate the strengthening of their military arsenal. The growth in defense budgets will support the nations to enhance their combat capabilities and help the NATO countries execute their individual and collective defense strategies as planned. According to SIPRI, the total military spending by all NATO member states in 2019 (excluding North Macedonia that joined in 2020) was USD 1035 billion. Out of this, military spending by the United States alone was as much as USD 732 billion in 2019 while the military spending of Germany grew considerably by about 10% in 2019, to USD 49.3 billion. Bulgaria's military spending increased by 127% while Romania's military spending increased by 17%. Poland is also increasing its military spending and the country pledged to increase its military spending to 2.5% of its GDP by 2030. Bolstered by the increasing defense spending, the militaries of the NATO countries are continuously undergoing changes, aimed at transforming themselves into more capable, modern, and technologically advanced forces, for which they are procuring various systems aimed at enhancing their training, protection, communications, and weapon systems along with vehicles on different platforms.

The US is Expected to Dominate the Market During the Forecast Period

In segmentation by country, the US held the largest share in the market as of 2019. The country is also expected to show high revenue growth during the forecast period. In 2019, the US military spending grew by 5.3%, thus, reaching USD 732 billion from USD 649 billion in 2018. The United States has the highest military spending in the world, and it accounted for 38% of the total global defense spending in 2019. For 2021, the US defense budget is USD 704.6 billion to improve military readiness and invest in the modernization of armed forces. The DoD (Department of Defense) made investments in hypersonic missile technology and autonomy in military and military electronics, such as sensors, integrated circuits, electronic warfare (EW), and power electronics, among others. The US armed forces, as of 2019, have a fleet of 13,266 military aircraft, 39,253 armed vehicles, and 490 naval vessels, whose aftermarket, upgrade and maintenance revenues are also the highest in the world. In order to enhance its military technologies, the country is investing heavily in the research and development of artificial intelligence (AI). The armed forces are integrating AI for ISR applications, command and control applications, enhancement of autonomy, and improvement of the lethality of weapon stations, among others. Such ongoing developments are expected help the growth in the US defense market in the near future, making the country to dominate the market during the forecast period.

Competitive Landscape

Lockheed Martin Corporation, Northrop Grumman Corporation, General Dynamics Corporation, BAE Systems PLC, Thales Group are some of the prominent players in the market. The market is fragmented with the presence of several manufacturers supplying a wide range of defense equipment to various armed forces present in the 30 NATO countries. Players can make use of the rising opportunities from countries, like Romania, Bulgaria, and Poland, as these countries increased their defense spending in 2019, and are planning for huge scale modernization programs for their military infrastructure. As militaries focus on procuring state of the art defense equipment to gain a competitive edge on the battlefield, the focus on R&D to facilitate product innovations will help the defense contractors to gain new customers, thereby strengthening their geographical presence and market share.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Personnel Training and Protection
    • 5.1.2 Communication Systems
    • 5.1.3 Weapons and Ammunition
    • 5.1.4 Vehicles
  • 5.2 Country
    • 5.2.1 United States
    • 5.2.2 United Kingdom
    • 5.2.3 Canada
    • 5.2.4 Turkey
    • 5.2.5 Italy
    • 5.2.6 Germany
    • 5.2.7 France
    • 5.2.8 Poland
    • 5.2.9 Spain
    • 5.2.10 Belgium
    • 5.2.11 Rest of NATO Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Rheinmetall AG
    • 6.1.2 BAE Systems PLC
    • 6.1.3 Thales Group
    • 6.1.4 L3Harris Technologies Inc.
    • 6.1.5 ASELSAN A.S
    • 6.1.6 Raytheon Technologies Corporation
    • 6.1.7 Airbus SE
    • 6.1.8 Lockheed Martin Corporation
    • 6.1.9 Northrop Grumman Corporation
    • 6.1.10 General Dynamics Corporation
    • 6.1.11 The Boeing Company
    • 6.1.12 Textron Inc.
    • 6.1.13 Leonardo SpA
    • 6.1.14 Elbit Systems Ltd.
    • 6.1.15 Turkish Aerospace Industries

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS