表紙:二輪車用潤滑油市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1273500

二輪車用潤滑油市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Two-Wheeler Lubricants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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二輪車用潤滑油市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

二輪車用潤滑油市場は、予測期間中に4%以上のCAGRで推移すると予測しています。

COVID-19は、2020年の市場に悪影響を及ぼしました。しかし、現在は流行前のレベルに達していると推定され、市場は安定的に成長すると予想されます。

主なハイライト

  • 新興国におけるエンジンオイルの需要増が市場成長を促進
  • インド、中国などの国々で二輪車の販売台数が増加していることが、市場成長の原動力となることが予想されます。
  • 一方、電気自動車の普及が進み、市場成長の妨げとなる可能性が高いです。
  • アジア太平洋地域が世界市場を独占しており、中国、インド、日本などの国による消費が最も多いです。

二輪車用潤滑油の市場動向

エンジンオイルの使用量増加

  • エンジンオイルは、二輪車の内燃機関の潤滑油として広く使用されています。一般的には基油と添加剤で構成されています。
  • ベースオイルは、石油、合成化学物質、またはその両方を使用して作られています。ベースオイルは、エンジンの可動部を潤滑にし、余分な熱を除去する役割を担っています。
  • エンジンオイルに添加される各種添加剤には、酸化防止剤添加剤、分散剤添加剤、洗浄剤添加剤、消泡剤添加剤、粘度指数調整剤、耐摩耗剤添加剤、腐食防止剤添加剤、凍結防止剤添加剤などがあります。油の粘度や潤滑性をコントロールし、エンジン部品を摩耗や損傷から保護します。
  • 二輪車におけるエンジンオイルの主な機能として、腐食や磨耗に対する耐性があります。エンジン寿命の延長と性能の向上、摩擦の低減、エンジン性能の向上、燃料消費の低減、不純物の除去とエンジンの清浄化の達成、エンジン効率の最適化、最適な冷却によるエネルギー損失の防止などを実現するものです。
  • 中国の二輪車部門は、消費者の可処分所得の増加により、大きく拡大しています。2021年のモーターサイクル生産額はおよそ1,380億人民元(201億2,000万米ドル)に達し、2020年と比較して約36%の増加を示しています。したがって、市場の成長を積極的にサポートしています。
  • さらに、中国における二輪車の販売額も大幅に増加しました。例えば、2021年の二輪車の販売額は、2020年比で36%増の1,379億8,000万人民元(201億2,000万米ドル)となっています。その結果、市場の成長を積極的に後押ししています。
  • このように、上記のすべての要因から、エンジンオイルの使用が増加することで、予測期間を通じて市場の成長が促進されると予想されます。
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アジア太平洋地域が市場を独占する

  • 新興諸国では、二輪車の需要が大きく伸びています。アジア太平洋地域は、最近、二輪車用潤滑油の消費量において最も急速に成長している地域となりました。
  • 都市化の進展、所得の増加、人口の増加、二輪車メーカー間の競合の進行により、様々な地域グループが購入可能な車両がより良い価格で提供されています。
  • さらに、バングラデシュ、パキスタン、スリランカ、フィリピンなどの国々では、中古バイクの需要が非常に高いです。しかし、自動車の現地組立の増加により、今後10年間は新車の販売台数が増加すると予想されます。
  • インド、マレーシア、シンガポール、ベトナム、バングラデシュ、フィリピンなどの一部の新興諸国では、最近、二輪車用潤滑油の消費量がプラスに伸びています。
  • 例えば、2021年、フィリピンにおける二輪車とスクーターの販売台数は1,435,677台に達し、2020年と比較して19%の増加を示しました。また、シンガポールでは、モーターサイクルとスクーターの販売台数が8%増加し、2021年には11,428台となりました。したがって、市場の成長をポジティブにサポートします。
  • さらに、マレーシア、フィリピンなどの国々では、モーターサイクルとスクーターの生産が大幅に増加しました。例えば、フィリピンは2021年にモーターサイクルおよびスクーターを867,453台生産し、2020年と比較して32%増加しました。その結果、市場の成長を積極的に後押ししています。
  • したがって、上記の動向により、予測期間中、アジア太平洋地域が二輪車用潤滑油市場を独占することが予想されます。
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二輪車用潤滑油の産業概要

  • 二輪車用潤滑油市場は、その性質上、断片的なものです。市場の主要企業には、BP p.l.c.、Shell plc、PT Pertamina(Persero), TotalEnergies、出光興産など(順不同)。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • 新興諸国におけるエンジンオイルの需要拡大
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 電気自動車の普及拡大
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • エンジンオイル
    • 作動油
    • ブレーキオイル
    • チェーンオイル
  • エンドユーザー産業
    • 二輪車
    • スクーター
  • 地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • 北米の残りの地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、契約など
  • 市場シェア(%)/ランキング分析
  • 主要企業が採用した戦略
  • 企業プロファイル
    • BP p.l.c.
    • Chevron Corporation
    • Exxon Mobil Corporation
    • Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • Idemitsu Kosan Co., Ltd
    • PT Pertamina(Persero)
    • Petroliam Nasional Berhad(PETRONAS)
    • Shell plc
    • China Petrochemical Corporation
    • TotalEnergies

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 70901

The Two-Wheeler Lubricants Market is projected to register a CAGR of more than 4% during the forecast period. COVID-19 negatively impacted the market in 2020. However, the market is now estimated to have reached pre-pandemic levels and is expected to grow steadily.

Key Highlights

  • Increasing demand for engine oils from developing countries is fuelling market growth.
  • Increasing sales of motorcycles in countries such as India, China, etc., are expected to fuel the market's growth.
  • On the other hand, the increasing penetration of electric vehicles is likely to hamper the market growth.
  • The Asia-Pacific region dominated the global market, with the largest consumption from countries such as China, India, and Japan.

Two-Wheeler Lubricants Market Trends

Increasing Usage of Engine Oils

  • Engine oils are widely used for lubricating internal combustion engines in two-wheelers. They are generally composed of base oils and additives.
  • The base stock is made using petroleum, synthetic chemicals, or both. The base stock is responsible for lubricating the engine's moving parts and removing the excess built-up heat.
  • Various additives added in engine oils include oxidation inhibitor additives, dispersant additives, detergent additives, anti-foaming additives, viscosity index modifiers, anti-wear additives, corrosion inhibitor additives, and anti-freeze additives. It controls the oil viscosity and lubricity and protects the engine parts against wear and tear.
  • Some major functions of engine oils in two-wheelers are resistance against corrosion and wear and tear. It is to ensure increased engine life and better performance, reduction of friction, increase engine performance, reduction of fuel consumption, removal of impurities and achieve engine cleanliness, optimize engine efficiency, and prevent energy loss by providing optimum cooling.
  • China's motorcycle sector is expanding significantly due to increasing consumer disposable income. Motorcycle production value totaled roughly CNY 138 billion (USD 20.12 billion) in 2021, representing an increase of around 36% compared to 2020. Hence, supporting the market growth positively.
  • Moreover, the sales value of motorbikes in China also increased considerably. For instance, in 2021, the sales of motorcycles increased by 36%, amounting to CNY 137.98 billion (USD 20.12 billion) compared to 2020. As a result, positively boosts market growth.
  • Thus, owing to all the factors above, increasing the use of engine oils is expected to fuel the market growth throughout the forecast period.
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Asia-Pacific Region Dominates the Market

  • The demand for two-wheelers in developing countries is growing vastly. Asia-Pacific recently became the fastest-growing region in the consumption of two-wheeler lubricants.
  • Increasing urbanization, rising incomes, growing population, and progressive competition between two-wheeler manufacturers offer a better price on vehicles that various regional groups can afford.
  • Moreover, Bangladesh, Pakistan, Sri Lanka, the Philippines, and other countries highly demand used bikes. However, the sale of new motor vehicles is expected to rise in the next ten years, owing to the increasing local assembly of motor vehicles.
  • Some developing countries such as India, Malaysia, Singapore, Vietnam, Bangladesh, and the Philippines have recently witnessed positive growth in the consumption of two-wheeler lubricants.
  • For instance, in 2021, the sales of motorcycles and scooters in the Philippines reached 1,435,677, representing a 19% increase compared to 2020. Also, in Singapore, sales of motorcycles and scooters increased by 8%, reaching 11,428 in 2021. Hence, supporting the market growth positively.
  • Furthermore, in countries such as Malaysia, the Philippines, and others, the production of motorcycles and scooters increased significantly. For instance, the Philippines produced 867,453 motorcycles and scooters in 2021, up 32% compared to 2020. As a result, positively boosting the market growth.
  • Thus, owing to the trends above, the Asia-Pacific region is expected to dominate the two-wheeler lubricants market during the forecast period.
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Two-Wheeler Lubricants Industry Overview

  • The two-wheeler lubricant market is fragmented in nature. Some of the major players in the market include BP p.l.c., Shell plc, PT Pertamina(Persero), TotalEnergies, and Idemitsu Kosan Co., Ltd., among others (in no particular order).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Demand for Engine Oils from Developing Countries
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 Increasing Penetration of Electric Vehicles
    • 4.2.2 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value-Chain Analysis
  • 4.4 Porters Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Volume)

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Engine Oil
    • 5.1.2 Hydraulic Oil
    • 5.1.3 Brake Oil
    • 5.1.4 Chain Oil
  • 5.2 End-user Industry
    • 5.2.1 Motorcycles
    • 5.2.2 Scooters
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
      • 5.3.2.4 Rest of North America
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 Italy
      • 5.3.3.4 France
      • 5.3.3.5 Russia
      • 5.3.3.6 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers & Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share(%)**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 BP p.l.c.
    • 6.4.2 Chevron Corporation
    • 6.4.3 Exxon Mobil Corporation
    • 6.4.4 Hindustan Petroleum Corporation Limited
    • 6.4.5 Idemitsu Kosan Co., Ltd
    • 6.4.6 PT Pertamina(Persero)
    • 6.4.7 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS)
    • 6.4.8 Shell plc
    • 6.4.9 China Petrochemical Corporation
    • 6.4.10 TotalEnergies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS