表紙:基板材料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190304

基板材料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Circuit Material Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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基板材料市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

基板材料の市場は、予測期間中にCAGR4%以上を記録すると予想されます。

2021年は、世界の電子・電気機器や自動車の需要急増に伴い、基板材料の需要が増加しました。燃料価格の高騰を視野に入れた電気自動車のイントロダクションより、今後、基板材料の需要が増加することが予想されます。

主なハイライト

  • エレクトロニクス分野での用途拡大、各地域での通信機器ニーズの高まりが市場成長の原動力となっています。
  • 銅材料の入手性が低下しており、それに伴う放射線の問題が市場成長の妨げになると予想されます。

基板材料の市場動向

自動車・航空宇宙用途の需要拡大

  • 基板材料は、回路基板や電子部品の製造に使用されることが多くなっています。基板材料は、自動車、スマートデバイス、通信機器、航空宇宙用電子機器に応用されています。
  • OICAによると、2021年1~9月の世界の自動車生産台数は2020年比で9%増加しました。
  • 2021年の世界の自動車販売台数は、世界のほとんどの主要地域で微増となっています。販売台数が6.6%増の2,100万台超となった中国は、引き続き世界最大かつ最も好調な主要一国自動車市場を維持しました。
  • インドの自動車販売台数は、自動車市場全体は小規模にとどまったもの、27%という速いペースで拡大しました。2021年、日本と欧州の乗用車新車登録台数は減少し、ロシア、米国、ブラジルの軽自動車市場はわずかに成長しました。
  • EV-Volumesによると、2021年の世界のEV販売台数は、乗用車、小型トラック、小型商用車を含めて2020年比108%増の675万台となっています。また、世界の軽自動車販売台数に占めるEV(BEV、PHEV)の割合は、2020年の4.2%に対し、2018年は8.3%でした。
  • したがって、上記の要因は、今後、基板材料市場に大きな影響を与えると予想されます。

市場を独占するアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域は、中国、日本、韓国のエレクトロニクス部門が高度に発達していることに加え、長年にわたって自動車技術や電子機器製造部門を進歩させるための投資が継続的に行われていることから、世界市場を独占すると予想されます。
  • また、中国、インド、日本では、電子デバイスがさまざまな医療用途に使用されており、センサー、自動運転車、カメラ、高周波デバイスなど、その他の用途の需要も増加しています。
  • 中国の自動車産業は、バッテリー駆動の自動車に対する消費者の志向が高く、動向が切り替わっています。スクーター、乗用車、バスなどの小型商用車を含む電気自動車が国内で人気を集めています。中国乗用車協会(CPCA)によると、同国の2021年の販売台数は330万台を超え、2020年と比較して約169%の増加を示しています。
  • 近年、インドは世界第2位の携帯電話メーカーとしての地位と高いインターネット普及率により、電子機器の需要が大幅に増加しています。インド政府にとっても、電子機器ハードウェアの生産は、Make in India、Digital India、Start-up Indiaプログラムの重要な柱の一つであり、重要な優先事項となっています。
  • 21年度のインドの電子製品輸出額は117億米ドルでした。2021年5月の電子製品輸出額は9億5,017万米ドルでした。
  • 電子通信機器の増加により、基板材料をはじめとする高度な電子材料・部品が必要となります。自動車の継続的な成長は、今後数年間、基板材料の市場を牽引すると予想されます。

基板材料市場の競合分析

基板材料市場は断片的であり、多くのプレーヤーが市場で競争しています。主な企業(順不同)は、デュポン、Kingboard Laminates Holdings Ltd、三菱マテリアル、パナソニック、Shengyi Technologyなど

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 促進要因
    • エレクトロニクス分野でのアプリケーションの増加
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • 材料の種類
    • 導電性材料
    • 外層
    • 基板
  • 応用分野
    • 自動車・航空宇宙
    • 通信
    • エレクトロニクス
    • その他の用途
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、合弁事業、協業、契約
  • 市場シェア(%)/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • DuPont
    • Isola Group
    • ITEQ Corporation
    • Kingboard Laminates Holdings Ltd
    • Mitsubishi Materials Corporation
    • Nikkan Industries Co. Ltd
    • Panasonic Corporation
    • Rogers Corporation
    • Shengyi Technology Co. Ltd
    • Taiflex Scientific Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • 自動車、スマート電子機器への需要拡大
  • その他のビジネスチャンス
目次
Product Code: 69316

The market for circuit material is expected to register a CAGR of more than 4% during the forecast period.

In 2021, the demand for circuit material increased due to surging demand for electronics and electrical equipment and automobiles worldwide. The introduction of electric vehicles in the market, keeping in view the surging prices of the fuels, is expected to increase the demand for circuit material in the future.

Key Highlights

  • Increasing applications in the electronics sector and the growing need for communication devices in every region are driving the market's growth.
  • The availability of copper material has decreased, and the associated radiation issues are expected to hinder the market's growth.

Circuit Material Market Trends

Increasing Demand for Automotive and Aerospace applications

  • Circuit materials are increasingly being used in making circuit boards and electronic components. Circuit materials find application in automobiles, smart devices, communication devices, and aerospace electronics.
  • According to OICA, the total automotive production worldwide increased by 9% in the first nine months of 2021 compared to 2020.
  • Global automobile sales were slightly higher in most major regions of the world in 2021. With sales increasing by 6.6% to more than 21 million cars, China remained the world's largest and best-performing major single-country auto market.
  • Car sales in India expanded at a quicker rate of 27%, although the entire vehicle market remained small. In 2021, new passenger car registrations in Japan and Europe were lower, while the market for light vehicles in Russia, United States, and Brazil grew marginally.
  • According to EV-Volumes, global EV sales hit 6,75 million units in 2021, up by 108% from 2020, including passenger cars, light trucks, and light commercial vehicles. EVs (BEV and PHEV) accounted for 8.3% of global light vehicle sales in 2018, compared to 4.2% in 2020.
  • Thus, the factors mentioned above are anticipated to substantially influence the circuit material market in the future.

Asia-Pacific Region to Dominate the Market

  • Asia-Pacific is expected to dominate the global market due to the highly developed electronics sector in China, Japan, and South Korea, coupled with the continuous investments in the region to advance the automobile technology and electronic manufacturing sectors through the years.
  • Moreover, electronic devices are being used for various medical purposes, and there is an increase in the demand for other applications, such as sensors, auto-driving cars, cameras, high-frequency devices, and many more, in China, India, and Japan.
  • The automobile industry in China is witnessing switching trends as the consumer inclination toward battery-operated vehicles is higher. Electric vehicles, including scooters, passenger cars, and light commercial vehicles like buses, are gaining popularity in the country. According to the China Passenger Car Association (CPCA), the country sold over 3.3 million units in 2021, indicating an increase of about 169% compared to 2020.
  • In recent years, India saw a significant increase in the demand for electronic items, owing to the country's position as the world's second-largest mobile phone manufacturer and its high internet penetration rate. Electronics hardware production is a significant priority for the Indian government as it is one of the key pillars of the Make in India, Digital India, and Start-up India programs.
  • In FY21, India's electronic product exports totaled USD 11.7 billion. Electronic product exports totaled USD 950.17 million in May 2021.
  • Increasing electronic communication devices require advanced electronic materials and components, including circuit materials. The continuous growth of automobiles is expected to drive the market for circuit material in the coming years.

Circuit Material Market Competitive Analysis

The circuit material market is fragmented, with many players competing in the market. Some of the major companies (not in any particular order) are DuPont, Kingboard Laminates Holdings Ltd, Mitsubishi Materials Corporation, Panasonic Corporation, and Shengyi Technology Co. Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Increasing Applications in the Electonic Sector
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Material Type
    • 5.1.1 Conducting Material
    • 5.1.2 Outer Layer
    • 5.1.3 Substrate
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Automotive and Aerospace
    • 5.2.2 Communications
    • 5.2.3 Electronics
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 Asia-Pacific
      • 5.3.1.1 China
      • 5.3.1.2 India
      • 5.3.1.3 Japan
      • 5.3.1.4 South Korea
      • 5.3.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.2 North America
      • 5.3.2.1 United States
      • 5.3.2.2 Canada
      • 5.3.2.3 Mexico
    • 5.3.3 Europe
      • 5.3.3.1 Germany
      • 5.3.3.2 United Kingdom
      • 5.3.3.3 France
      • 5.3.3.4 Italy
      • 5.3.3.5 Rest of Europe
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East and Africa
      • 5.3.5.1 Saudi Arabia
      • 5.3.5.2 South Africa
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share (%)/Ranking Analysis**
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 DuPont
    • 6.4.2 Isola Group
    • 6.4.3 ITEQ Corporation
    • 6.4.4 Kingboard Laminates Holdings Ltd
    • 6.4.5 Mitsubishi Materials Corporation
    • 6.4.6 Nikkan Industries Co. Ltd
    • 6.4.7 Panasonic Corporation
    • 6.4.8 Rogers Corporation
    • 6.4.9 Shengyi Technology Co. Ltd
    • 6.4.10 Taiflex Scientific Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Increasing Demand for Automobiles and Smart Electronic Devices
  • 7.2 Other Opportunities