市場調査レポート
商品コード
963852

摩擦材市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Friction Material Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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摩擦材市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

摩擦材市場は、予測期間(2021-2026年)にCAGR6%超を記録すると予測されています。

市場は、2020年のCOVID-19によってマイナスの影響を受けました。パンデミックシナリオでは、封鎖期間中に自動車製造活動が一時的に停止したため、自動車のクラッチ、ギア、ブレーキシステムなどに使用される摩擦材の消費が減少しました。また、パンデミック時には旅客列車や航空輸送設備が長時間停止したため、列車のブレーキシステムや航空機のクラッチ、ブレーキ、ギアなどに使用される摩擦材の消費量は減少しました。しかし、貨物列車はフル稼働していました。例えば、インド鉄道を通じた貨物積載量は2020年8月19日までで約5747万トンに達し、2019年同期比6.6%の成長率を記録し、貨物列車のブレーキシステムに使用される摩擦材の需要を高めました。

短期的には、各種産業機械向けの摩擦材製品のニーズが高まっていることが、市場の成長を牽引すると予想されます。

その反面、摩擦材のコストやメンテナンスの高さが市場成長の妨げになると予想されます。

アジア太平洋地域は、中国、インド、日本などの国々からの膨大な消費により、予測期間中に市場を独占することが予想されます。

主な市場動向

自動車産業が市場を独占

摩擦材は、小型車、大型車の両方で使用されることが多くなってきています。自動車では、クラッチ、ブレーキ、ギアなどに摩擦材が使用されています。

摩擦ブレーキは、車両の運動エネルギーを摩擦によって熱に変換し、周囲に放熱することで車両を減速させるために使用されます。

中でも焼結金属材料は、鉱山車両用のトランスポーターなどの重荷重用途に適しています。

セラミック素材のクラッチはかなりの熱に耐えることができ、クラッチの締結・離脱を繰り返すことで550℃までの温度でもフェードアウトせずに作動することが可能です。この耐熱性を活かして、レース用途やさまざまな高級車のブレーキ技術に使用されています。

自動車産業は過去3年間、減速傾向にあります。国際自動車工業会(OICA)によると、自動車生産台数は2019年の9217万5805台から2020年には7762万1582台へと15.8%の減少を示しました。また、自動車の販売台数は、2019年の9,042万台から2020年の7,797万台へと減少しました。

この減少の主な原因は、米国、中国、日本、ドイツといった自動車の主要拠点での生産が減少したことです。2020年、これらの国々は2019年比でそれぞれ19%、2%、17%、24%の減少を示しています。

したがって、前述の要因は、今後数年間、市場に大きな影響を与えると予想されます。

アジア太平洋地域が市場を独占すると予想される

アジア太平洋地域は、中国とインドにおける広大な産業および自動車部門と、建設部門を前進させるために同地域で行われている継続的な投資により、世界市場を独占すると予想されます。

中国とインドでは、トラック、バス、列車、産業機械、ロボットなどの需要が拡大しており、さまざまな用途で摩擦材の需要が高まっています。

中国の自動車製造業は世界最大です。この業界は2018年に減速を示し、生産と売上が減少しました。同様の傾向が続き、2019年には生産量が7.5%の減少を記録しました。さらに、2020年の生産台数は2,523万台に達し、2019年と比較して約2%の減少率を記録しています。

パンデミックの拡大に伴い、全国的に生産活動が停止したため、全国の多くの自動車会社が生産活動を停止しました。湖北省に拠点を置く自動車会社のほか、テスラは上海の新工場を停止し、モデル3の生産日を延期しました。さらに、フォルクスワーゲンは上海汽車と提携して運営しているすべての中国工場での生産を延期しました。

さらに、インドでは2019年の生産台数452万台に対し、2020年は約339万台となり、約25%の減少率を示しています。

摩擦材は、鉄道にも応用されています。IBEFによると、インド鉄道は世界最大級の鉄道網を運営しており、路線長1,23,236km、旅客列車13,523本、貨物列車9,146本、乗客数2300万人を輸送しているとのことです。

また、インドや中国では航空宇宙製造業が急成長しており、市場の需要拡大が期待されています。Boeing Commercial Market Outlook 2020-2039によると、2020年から2039年の間に、アジア太平洋地域で約17,485機の航空機が新たに納入される予定です。これに伴い、同地域の航空機保有台数は2039年までに約18,770台に達し、摩擦材の需要が高まると予想されます。

したがって、前述の要因は今後数年間、市場に大きな影響を及ぼすと考えられます。

競合情勢

摩擦材市場は部分的に統合されており、少数の主要プレイヤーが市場のかなりの部分を占めています。主要プレイヤーには、日清紡ホールディングス株式会社、曙ブレーキ工業株式会社、ITT Inc.、Miba AG、ANAND Groupなどが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 促進要因
    • 産業機械に対するニーズの高まり
    • その他の促進要因
  • 抑制要因
    • 摩擦材の高メンテナンス・高コスト
    • COVID-19発生の影響
    • その他の抑制要因
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競合の度合い

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • ディスク
    • パッド
    • ブロック
    • ライニング
    • その他のタイプ
  • 材質
    • セラミック
    • アスベスト
    • セミメタリック
    • 金属焼結体
    • アラミド繊維
    • その他材料
  • 応用分野
    • クラッチ・ブレーキ
    • ギアトゥースシステム
    • その他の用途
  • エンドユーザー産業
    • 自動車
    • 鉄道
    • 航空宇宙
    • 鉱業
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他欧州
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • サウジアラビア
      • 南アフリカ共和国
      • その他中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、契約
  • 市場シェア分析**/ランキング分析
  • リーディングプレイヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • ABS Friction
    • ANAND Group
    • Akebono Brake Industry Co. Ltd
    • Brembo SpA
    • ITT Inc.
    • Japan Brake Industrial Co. Ltd
    • Miba AG
    • Nisshinbo Holdings Inc.
    • Tenneco Inc.
    • Yantai Haina Brake Technology Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

  • 高耐熱性摩擦材への需要拡大
  • その他のビジネスチャンス
目次
Product Code: 68719

The friction material market is projected to register a CAGR of over 6% during the forecast period (2021-2026).

The market was negatively impacted by COVID-19 in 2020. During the pandemic scenario, automotive manufacturing activities were stopped temporarily during the lockdown, thereby decreasing the consumption of friction materials used in vehicles' clutches, gears, braking systems, and others. Furthermore, the passenger train and air transport facilities were halted during the pandemic for a long duration of time, which decreased the consumption of friction materials used in the braking systems of trains and clutches, brakes, and gears of aircraft. However, freight trains were running at full pace. For instance, the total freight loading through Indian railways amounted to about 57.47 million ton till August 19, 2020, with a growth rate of 6.6% compared to the same period of 2019, which has enhanced the demand for friction materials used in the braking systems of freight trains.

Over the short term, the growing need for friction material products for various industrial machinery is expected to drive the market's growth.

On the flip side, the high cost and maintenance of friction materials are expected to hinder the market growth.

The Asia-Pacific region is expected to dominate the market during the forecast period due to the huge consumption from countries such as China, India, and Japan.

Key Market Trends

The Automotive Industry Dominates the Market

Friction materials have been increasingly used in both light- and heavy-duty vehicles. In vehicles, friction materials find their applications in clutches, brakes, and gears, among others.

Friction brakes are used to decelerate a vehicle by transforming the kinetic energy of the vehicle to heat via friction and dissipating that heat to the surroundings.

Among all the materials used, sintered metal materials are well-suited for heavy-duty applications, such as mining vehicle transporters.

Ceramic material clutches can withstand considerable heat, and they can operate without fading at temperatures up to 550°C due to repeated engagement and disengagement of the clutch. This heat resistance property makes them ideal for racing applications and for use in brake technology in various high-end automobiles.

The automotive industry has seen a slowdown in the past three years. According to the International Organization of Motor Vehicle Manufacturers (OICA), automotive production witnessed a 15.8% decline from 92,175,805 units in 2019 to 77,621,582 units in 2020. Also, the sales of automobiles declined from 90.42 million units in 2019 to 77.97 million units in 2020.

The decline is majorly attributed to the reduced production in the major automotive hubs such as the United States, China, Japan, and Germany. In 2020, these countries witnessed a decline of 19%, 2%, 17%, and 24%, respectively, compared to 2019.

Therefore, the aforementioned factors are expected to significantly impact the market in the coming years.

The Asia-Pacific Region is Expected to Dominate the Market

Asia-Pacific is expected to dominate the global market due to the vast industrial and automotive sectors in China and India, coupled with the continuous investments done in the region to advance the construction sector.

The growing demand for trucks, buses, trains, industrial machines, and robots in China and India drives the demand for friction materials in various applications.

The Chinese automotive manufacturing industry is the largest in the world. The industry witnessed a slowdown in 2018, wherein production and sales declined. A similar trend continued, with production witnessing a 7.5% decline in 2019. Additionally, the production volume reached 25.23 million vehicles in 2020, registering a decline rate of about 2% compared to 2019.

As the pandemic spread, many auto companies across the country shut down their manufacturing activities due to the nationwide shutdown. In addition to the auto companies based in Hubei, Tesla's new factory in Shanghai was shut down and postponed the production date of its Model 3. Moreover, Volkswagen postponed production at all of its Chinese plants that run in partnership with SAIC.

Additionally, around 3.39 million vehicles were produced in India during 2020 compared to 4.52 million vehicles produced in 2019, witnessing a decline rate of about 25%.

Friction materials also find applications in the railways. According to IBEF, the Indian Railways operates one of the world's largest rail networks, with a route length of 1,23,236 kilometers, 13,523 passenger trains and 9,146 freight trains, and transporting 23 million passengers.

The aerospace manufacturing sector is also growing rapidly in India and China, which is expected to increase the demand in the market. According to Boeing Commercial Market Outlook 2020-2039, around 17,485 new airplane deliveries will be made in the Asia-Pacific region during the period of 2020-2039. With this addition, the total airplane fleet volume in the region will reach about 18,770 units by 2039, which is expected to enhance the demand for friction materials.

Therefore, the aforementioned factors are expected to have a significant impact on the market in the coming years.

Competitive Landscape

The friction material market is partially consolidated in nature, with a few major players dominating a significant portion of the market. Some of the key players include Nisshinbo Holdings Inc., Akebono Brake Industry Co. Ltd, ITT Inc., Miba AG, and ANAND Group, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Drivers
    • 4.1.1 Growing Need for Industrial Machinery
    • 4.1.2 Other Drivers
  • 4.2 Restraints
    • 4.2.1 High Maintenance and Cost of Friction Materials
    • 4.2.2 Impact of COVID-19 Outbreak
    • 4.2.3 Other Restraints
  • 4.3 Industry Value Chain Analysis
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Threat of New Entrants
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.4.5 Degree of Competition

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Discs
    • 5.1.2 Pads
    • 5.1.3 Blocks
    • 5.1.4 Linings
    • 5.1.5 Other Types
  • 5.2 Material
    • 5.2.1 Ceramic
    • 5.2.2 Asbestos
    • 5.2.3 Semi-metallic
    • 5.2.4 Sintered Metals
    • 5.2.5 Aramid Fibers
    • 5.2.6 Other Materials
  • 5.3 Application
    • 5.3.1 Clutch and Brake Systems
    • 5.3.2 Gear Tooth Systems
    • 5.3.3 Other Applications
  • 5.4 End-user Industry
    • 5.4.1 Automotive
    • 5.4.2 Railway
    • 5.4.3 Aerospace
    • 5.4.4 Mining
    • 5.4.5 Other End-user Industries
  • 5.5 Geography
    • 5.5.1 Asia-Pacific
      • 5.5.1.1 China
      • 5.5.1.2 India
      • 5.5.1.3 Japan
      • 5.5.1.4 South Korea
      • 5.5.1.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.2 North America
      • 5.5.2.1 United States
      • 5.5.2.2 Canada
      • 5.5.2.3 Mexico
    • 5.5.3 Europe
      • 5.5.3.1 Germany
      • 5.5.3.2 United Kingdom
      • 5.5.3.3 France
      • 5.5.3.4 Italy
      • 5.5.3.5 Rest of Europe
    • 5.5.4 South America
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Argentina
      • 5.5.4.3 Rest of South America
    • 5.5.5 Middle-East and Africa
      • 5.5.5.1 Saudi Arabia
      • 5.5.5.2 South Africa
      • 5.5.5.3 Rest of Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Market Share Analysis**/Ranking Analysis
  • 6.3 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 ABS Friction
    • 6.4.2 ANAND Group
    • 6.4.3 Akebono Brake Industry Co. Ltd
    • 6.4.4 Brembo SpA
    • 6.4.5 ITT Inc.
    • 6.4.6 Japan Brake Industrial Co. Ltd
    • 6.4.7 Miba AG
    • 6.4.8 Nisshinbo Holdings Inc.
    • 6.4.9 Tenneco Inc.
    • 6.4.10 Yantai Haina Brake Technology Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

  • 7.1 Growing Demand for High Thermal-resistant Friction Materials
  • 7.2 Other Opportunities