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市場調査レポート
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1437913

肝炎診断検査:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Global Hepatitis Diagnostic Test - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

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肝炎診断検査:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界の肝炎診断検査市場規模は、2024年に44億8,000万米ドルと推定され、2029年までに59億1,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に5.67%のCAGRで成長します。

世界の肝炎診断検査- 市場

COVID-19の初期段階における影響は、世界中で診断手続きが中止されたことにより悪影響を及ぼしました。たとえば、2022年7月にJournal of Hepatologyに掲載された調査論文では、COVID-19感染症のパンデミックがHBVおよびHCV全体のサービスを妨げていると述べています。この調査は、B型肝炎およびC型肝炎サービスを扱う欧州の32のセンターと欧州以外の12のセンターで実施されました。慢性HBV受診は30%減少、新規紹介は39%減少、HBs抗原検査は35%減少、HBV DNA検査は29%減少しました。同時期のHCVの全体的な減少率は、受診で41%、新規紹介で49%、HCV RNA検出で12%、新規 HCV抗ウイルス治療で52%でした。しかし、パンデミックの後期に治療、診断手順、啓発キャンペーンが再開されると、市場は勢いを増しました。たとえば、2021年の世界肝炎デーは、「肝炎は待ちきれない」というテーマで祝われ、このイベントでは、2030年までにウイルス性肝炎を撲滅するためにすべての国が協力する必要性が強調されました。WHOによるこの世界の取り組みは、今後の推進につながると期待されています。肝炎診断検査は、最終的には予測期間中の市場の成長を促進すると予測されています。

市場成長の重要な要因には、肝炎の負担の増大、肝炎診断のための分子診断法のイントロダクション、肝炎に対する意識の高まりなどが含まれます。たとえば、WHOの2022年6月の報告書によると、世界中で推定5,800万人が慢性C型肝炎ウイルス感染症に苦しんでおり、毎年約150万人の新規感染者が発生しています。慢性C型肝炎に感染している若者と子供は推定320万人います。このような高い病気の負荷は、市場の成長を促進すると予想されます。さらに、肝炎の治療と診断について人々を教育するための啓発キャンペーンが世界中で実施されています。たとえば、世界保健機関は毎年、ウイルス性肝炎に対する認識と理解を高めるために「世界肝炎デー」というキャンペーンを開催しています。 WHOは2022年の世界肝炎デーに向けて「肝炎ケアをもっと身近に」というテーマに焦点を当てており、ケアを地域社会に近づけるためにウイルス性肝炎サービスのサービス提供の簡素化を訴えています。早期診断は病気の治療改善に役立つため、これらの啓発活動は世界中で肝炎診断の需要を高め、市場の成長を促進すると予測されています。

さらに、技術の進歩と製品承認の増加、主要企業によるパートナーシップや買収が市場の成長を促進しています。たとえば、2021年10月、インドに拠点を置く診断会社であるTransasia Bio-Medicalsは、C型肝炎ウイルスの高感度ErbaLisa HCV第4世代Ag+Ab検査キットをインドで発売しました。最新の方法に基づいたこの検査キットは、インドで初めて独自に開発された第4世代ELISAキットの1つであり、国立生物学研究所(NIB)によって評価されています。このような技術の進歩により、肝炎診断検査の需要が高まり、市場の成長がさらに促進されると予測されています。

したがって、前述の要因により、調査対象の市場は予測期間中に成長すると予想されます。ただし、肝炎検査のための施設やサービスが制限されており、信頼性が高く低コストのHBVおよびHCV診断へのアクセスが制限されているため、市場の成長が妨げられる可能性があります。

肝炎診断検査市場動向

イムノアッセイ部門は、予測期間中に成長すると予想されます。

イムノアッセイは、分析物の定量が抗原と抗体の反応に依存する生物分析法です。従来の検査と比較して、イムノアッセイは、顕微鏡サンプルであっても非常に正確な結果が得られることが証明されています。多彩な用途と診断の容易さにより、イムノアッセイは近年非常に普及しています。汎米保健機関は、2022年 7月28日に世界肝炎デーを主催しました。このイベントの主要なメッセージは、2030年までに肝炎を根絶することでした。このイベントでは、B型およびC型肝炎の新規感染を2025年までに40%減らす必要性が強調されました。 WHOの新たな暫定目標を2025年までに達成するには、B型肝炎およびC型肝炎患者の少なくとも60%が肝炎と診断される必要があります。これは、さまざまな種類の肝炎を診断するためのイムノアッセイの必要性が高まっていることを強調しており、最終的には予測期間中にこの部門の成長が拡大すると予測されています。

さらに、主要な市場企業による製品の発売、パートナーシップ、買収の増加により、セグメントの成長が加速しています。たとえば、アボットは2022年 5月に、B型肝炎ウイルス(HBV)の識別を向上させるために、インドでHBsAgの次の定性ソリューションを発売しました。この非常に高感度な化学発光微粒子イムノアッセイ(CMIA)は、ヒト血清、血漿サンプル、および集団スクリーニングにおけるHBVの早期かつ強化された検出に役立ちます。このような発売により、この部門の成長が促進されると予想されます。

したがって、前述の要因は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

予測期間中、北米が肝炎診断検査市場を独占すると予想される

北米は、高度な診断ツール、病気と診断機器に関する高い意識、地域内の業界関係者の強い存在感、ヘルスケアインフラの改善、地域で利用可能な技術に対するヘルスケア業界利害関係者の意識の高さにより、市場を独占すると予想されています。たとえば、カナダ公衆衛生庁は、2022年 4月から9月にかけて、国の症例定義を満たすカナダの小児の重症急性肝炎28例を調査しました。したがって、肝炎症例の増加により診断検査が増加し、最終的にはこの地域の市場の成長を促進すると予想されます。

さらに、特に米国における製品の発売、提携、買収、政府の取り組みの増加により、市場の成長が促進されています。たとえば、2021年 1月、Gilead Sciences, Inc.とVir Biotechnology, Inc.は臨床提携を結び、慢性B型肝炎ウイルス(HBV)の機能的な治療法を開発するための新しい治療の組み合わせアプローチをテストしました。このような協力は、この地域の肝炎診断検査市場の成長を促進すると予測されています。

したがって、上記の要因により、調査対象市場の成長は北米地域で加速すると予想されます。

肝炎診断検査業界の概要

肝炎診断検査市場は、世界的にも地域的にも事業を展開している少数の企業が存在するため、本質的には若干細分化されています。競合情勢には、市場シェアを保持し、よく知られている数社の国際企業と地元企業の分析が含まれています。主要市場企業には、Abbott Laboratories、Danaher Corporation、BioMerieux SA、Bio-Rad Laboratories Inc、Diasorin SpA、F. Hoffmann-La Roche AG、Hologic Inc、MedMira Inc、Qaigen Inc、Grifols SA、Sysmex Corporation、Siemens Healthineersが含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 増大する肝炎の負担
    • 肝炎診断のための分子診断法のイントロダクション
    • この病気に対する意識の向上
  • 市場抑制要因
    • 肝炎検査のための限られた施設またはサービス
    • 信頼性が高く、低コストのHBVおよびHCV診断へのアクセスの制限
  • ポーター・ファイブ・フォース
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • テストの種類別
    • 血液検査
      • 肝機能検査
      • 免疫学的検査
      • 核酸検査
    • 画像検査
    • 肝生検
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東とアフリカ
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東およびアフリカ
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Abbott Laboratories
    • Danaher Corporation(Beckman Coulter Inc)
    • BioMerieux SA
    • Bio-Rad Laboratories Inc
    • Diasorin SpA
    • F. Hoffmann-La Roche AG
    • Hologic Inc
    • VWR International, LLC
    • Qaigen Inc
    • Grifols SA
    • Sysmex Corporation
    • Siemens Healthineers

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 62299

The Global Hepatitis Diagnostic Test Market size is estimated at USD 4.48 billion in 2024, and is expected to reach USD 5.91 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.67% during the forecast period (2024-2029).

Global Hepatitis Diagnostic Test - Market

The impact of COVID-19 in its initial phase was adverse owing to cancellations of diagnostic procedures worldwide. For instance, a research article published in the Journal of Hepatology in July 2022 stated that the COVID-19 pandemic hampered HBV and HCV overall services. The survey was conducted across 32 European and 12 non-European centers dealing with hepatitis B and C services. Chronic HBV consultations decreased by 30%, new referrals by 39%, HBsAg testing was reduced by 35%, and HBV DNA testing was reduced by 29%. HCV during the same time, the overall reductions were 41% for consultations, 49% for new referrals, 12% for HCV RNA detection, and 52% for new HCV antiviral treatments. However, the market gained traction as treatment, diagnostic procedures, and awareness campaigns resumed in the latter phase of the pandemic. For instance, in 2021, World Hepatitis Day was celebrated with the theme "Hepatitis Can'tWait," wherein the event emphasized the need for all countries to work together to eliminate viral hepatitis by 2030. This worldwide initiative by the WHO is anticipated to propel the hepatitis diagnostic test, which is ultimately projected to boost market growth during the forecast period.

The significant factors for the growth of the market include the growing burden of hepatitis, the introduction of molecular diagnostics for the diagnosis of hepatitis, and increasing awareness regarding the disease. For instance, according to the WHO's June 2022 report, an estimated 58 million people suffer from chronic hepatitis C virus infection worldwide, with about 1.5 million new cases occurring annually. There are an estimated 3.2 million adolescents and children with chronic hepatitis C infection. Such a high burden of the disease is anticipated to boost the market's growth. Moreover, awareness campaigns are conducted worldwide to educate people about the treatment and diagnosis of hepatitis. For instance, every year, the World Health Organization organizes a campaign named "World Hepatitis Day" to raise awareness and understanding of viral hepatitis. The WHO is focusing on the theme "Bringing hepatitis care closer to you" for World Hepatitis Day 2022 and has appealed for simplified service delivery of viral hepatitis services to bring care closer to communities. As early diagnosis helps improve the treatment of the disease, these awareness initiatives are projected to boost the demand for hepatitis diagnostics worldwide and augment the market's growth.

Additionally, the advancements in technology and increasing product approvals, along with partnerships and acquisitions by key players, are aiding the market's growth. For instance, in October 2021, Transasia Bio-Medicals, a diagnostic company based in India, launched a high-sensitivity ErbaLisa HCV Gen 4 Ag+Ab testing kit for the hepatitis C virus in India. Based on the latest method, the testing kit is one of India's first indigenously developed 4th generation ELISA kits and has been evaluated by the National Institute of Biologicals (NIB). Such technological advancements are predicted to boost the hepatitis diagnostic test demand and enhance market growth further.

Therefore, owing to the aforementioned factors, the studied market is anticipated to witness growth over the forecast period. However, restricted facilities or services for hepatitis testing and limited access to reliable and low-cost HBV and HCV diagnostics are likely to impede the market's growth.

Hepatitis Diagnostic Test Market Trends

Immunoassay Segment is Expected to Witness Growth Over the Forecast Period.

Immunoassays are bioanalytical methods in which the quantitation of the analyte depends on the reaction of an antigen with an antibody. Compared to conventional tests, immunoassays have been proven to provide highly accurate results, even with microscopic samples. The versatile applications and ease of diagnosis have made immunoassays quite popular in recent years. The Pan American Health Organization organized World Hepatitis Day on July 28th, 2022. The key message of the event was to eradicate hepatitis by 2030. The event highlighted the need to reduce new infections of hepatitis B and C by 40% by 2025. To eliminate hepatitis and meet the WHO's new interim targets by 2025, at least 60% of people living with hepatitis B and C should be diagnosed. This emphasizes the increasing need for immunoassay to diagnose different types of hepatitis, which is ultimately projected to augment the segment's growth during the forecast period.

In addition, the growing product launches, partnerships, and acquisitions by the key market players are leading to increased segment growth. For instance, in May 2022, Abbott launched the HBsAg next qualitative solution in India to improve the identification of the Hepatitis B virus (HBV). This extremely sensitive chemiluminescent microparticle immunoassay (CMIA) helps in the early and enhanced detection of HBV in human serum, plasma samples, and population screening. Such launches are projected to boost the segment's growth.

Thus, the aforementioned factors are anticipated to boost the market's growth over the forecast period.

North America is Expected to Dominate The Hepatitis Diagnostic Test Market Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the market owing to advanced diagnostic tools, high awareness regarding the disease and diagnostic devices, the strong presence of industry players in the region, better healthcare infrastructure, and higher awareness among healthcare industry stakeholders about available technologies in the region. For instance, between April and September 2022, the Public Health Agency of Canada investigated 28 cases of severe acute hepatitis in children in Canada that met the national case definition. Thus, an increase in hepatitis cases is expected to increase its diagnostic testing, eventually driving the market growth in the region.

Additionally, the increasing product launches, partnerships, acquisitions, and government initiatives, particularly in the United States, bolsters the market's growth. For instance, in January 2021, Gilead Sciences, Inc. and Vir Biotechnology, Inc. formed a clinical collaboration to test novel therapeutic combination approaches to develop a functional cure for chronic hepatitis B virus (HBV). Such collaborations are projected to expedite the growth of the hepatitis diagnostic test market in the region.

Therefore, owing to the factors mentioned above, the growth of the studied market is anticipated to boost in the North American region.

Hepatitis Diagnostic Test Industry Overview

The hepatitis diagnostic test market is slightly fragmented in nature due to the presence of a few companies operating globally as well as regionally. The competitive landscape includes an analysis of a few international as well as local companies that hold the market share and are well known. Key market players include Abbott Laboratories, Danaher Corporation, BioMerieux SA, Bio-Rad Laboratories Inc, Diasorin S.p.A, F. Hoffmann-La Roche AG, Hologic Inc, MedMira Inc, Qaigen Inc, Grifols SA, Sysmex Corporation, and Siemens Healthineers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Burden of Hepatitis
    • 4.2.2 Introduction of Molecular Diagnostics for the Diagnosis of Hepatitis
    • 4.2.3 Increasing Awareness Regarding The Disease
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Limited Facilities or Services For Hepatitis Testing
    • 4.3.2 Limited Access to Reliable and Low-Cost HBV and HCV Diagnostics
  • 4.4 Porter Five Forces
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Test Type
    • 5.1.1 Blood Tests
      • 5.1.1.1 Liver Function Tests
      • 5.1.1.2 Immunoassays
      • 5.1.1.3 Nucleic Acid Tests
    • 5.1.2 Imaging Test
    • 5.1.3 Liver Biopsy
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 South Korea
      • 5.2.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Middle East and Africa
      • 5.2.4.1 GCC
      • 5.2.4.2 South Africa
      • 5.2.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.2.5 South America
      • 5.2.5.1 Brazil
      • 5.2.5.2 Argentina
      • 5.2.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Abbott Laboratories
    • 6.1.2 Danaher Corporation (Beckman Coulter Inc)
    • 6.1.3 BioMerieux SA
    • 6.1.4 Bio-Rad Laboratories Inc
    • 6.1.5 Diasorin S.p.A
    • 6.1.6 F. Hoffmann-La Roche AG
    • 6.1.7 Hologic Inc
    • 6.1.8 VWR International, LLC
    • 6.1.9 Qaigen Inc
    • 6.1.10 Grifols SA
    • 6.1.11 Sysmex Corporation
    • 6.1.12 Siemens Healthineers

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS