表紙:バス・シャワー製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1190030

バス・シャワー製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Bath and Shower Products Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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バス・シャワー製品市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バス・シャワー製品の世界市場は、予測期間(2022-2027年)においてCAGR3.5%を記録すると予測されています。

COVID-19の大流行により、世界中で洗浄ソリューションの需要が急増しています。人々は一般的な消費財を備蓄し、その結果、ほとんどの小売店で衛生用品が不足するようになりました。プレーヤーは、特に石鹸類の需要を満たすために増産を行いました。例えばHenkelは、2020年第1四半期に石鹸の供給能力を世界全体でおよそ30%引き上げました。こうした需要増にもかかわらず、同社のビューティーケア事業の2020年第1四半期の有機売上高成長率は、小売店の閉鎖により、マイナス3.9%となっています。Unileverは、2020年第1四半期に皮膚洗浄・衛生製品の数量が増加し、同事業は衛生製品ブランドで約43の追加市場に製品をデビューさせました。

市場は主に、世界中の人々の健康や衛生に関する意識の高まりによって牽引されています。また、消費者の可処分所得の増加や生活水準の向上により、さまざまな香りや効果的な成分を配合した、より高価で審美的に魅力的なバス・シャワー製品を選ぶ消費者が増えてきています。シードオイルやビタミン入りのシャワージェルなど、機能強化製品の頻繁な発売も、市場の成長にさらに貢献しています。

入浴剤には、殺菌効果や治療効果、防腐効果といった魅力的な効能がうたわれており、顧客の関心を集めています。その結果、ウイルスの蔓延を防ぐために、常に最新の衛生状態を保つことが重要になってきています。その結果、衛生管理の動向が、今後バス・シャワー製品市場の成長を後押しすると予測されます。

バス・シャワー製品の市場動向

オーガニックバス・シャワー製品の需要拡大

オーガニックバス・シャワー製品分野は、健康や衛生に対する意識の高まりにより、世界市場で大きな成長を記録しました。また、イノベーションと強化された製品の頻繁な発売が、市場の成長にさらに貢献しています。例えば Johnson & Johnsonは、ブドウと種子油の抽出物で作られ、皮膚の活性化を助けるビタリッチ・リバイタライジング・ボディウォッシュを提供しています。また、特定の成分を配合したオーガニック・ナチュラルバス・シャワー製品に対する消費者の親和性が高まっていることも、これらの製品の売上を押し上げる要因となっています。そのため、Azafran、Green People、GAIA Skin Naturalsなどのプレーヤーは、シャワージェルを含むオーガニックベビー製品を発売しています。天然成分やオーガニック成分を好む消費者の傾向は、こうした製品の成功率を高める大きな力となっています。オーガニック製品は、化学合成物質を使用せずに収穫されたものです。一般的には、ヘナ、ドライフルーツ、野菜、花のエキスなど、植物由来の製品が多いです。これらの製品の多くは純粋なハーブであり、毒性のある化学的要素は含まれていません。また、その健康への悪影響から、合成化粧品の市場提案は下火になってきています。インドでは、消費者の意識の高まりと可処分所得の増加により、近年オーガニックケア製品の需要が高まっています。

世界市場を制するのは北米

北米が最大の市場シェアを占め、次いで欧州が続いています。消費者の購買パターンの進化が、同地域の市場促進要因となっています。eコマースやソーシャルメディアの普及が進んでいることなどが、北米市場の成長に寄与しています。

北米に進出している主要ブランドは、消費者の新しい嗜好に適合し、環境への影響も少ない製品やパッケージのイノベーションに投資しています。米国では男性の美容習慣が拡大しているため、男性向けブランドが新製品を投入してバス・シャワー市場に参入し、需要の高まりと浸透を図っています。例えば、CremoやHarry'sといったブランドは、ボディソープや固形石鹸など、男性を直接ターゲットにしたバス用品を発売しています。また、同国の消費者は、ペースの速い、活動的で健康的なライフスタイルや現在の動向に合わせ、香りや保湿性を備えたナチュラルでオーガニックな製品を求めています。

バス&シャワー用品市場の競合分析

バス・シャワー製品市場は、多くの地域および国内のプレーヤーが存在するため、競争が激しく、断片的な市場となっています。大手企業は、消費者の間でブランドの存在感を高めるために、合併、拡張、買収、提携、新製品開発などの戦略的アプローチを用いています。市場を独占する主要なプレーヤーには、L'Oreal、Unilever、Johnson &Johnson Consumer Inc.、およびL'Artisan Parfumeurが含まれます。

近年、これらの製品の売上を伸ばすために各社が採用した顕著な戦略として、ブランドがソーシャルメディアプラットフォームを利用して新製品を紹介することが挙げられます。この地域のバス・シャワー市場は近年大きく多様化していますが、それでも小売金額の売上は少数の製品に強く集中しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • シャワークリーム/ジェル
    • 固形石鹸
    • シャワーオイル
    • その他のタイプ
  • 販売チャネル別
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • ネット通販
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • ロシア
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • インド
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • L'Oreal SA
    • Unilever PLC
    • Johnson & Johnson Consumer Inc.
    • L'Artisan Parfumeur
    • Plum Island Soap Co.
    • Estee Lauder Inc.
    • Colgate-Palmolive Company
    • Avon Beauty Products Pvt. Ltd
    • Reckitt Benckiser Group PLC
    • L'Occitane International

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 65811

The global bath and shower products market is projected to register a CAGR of 3.5% during the forecast period (2022-2027).

The COVID-19 pandemic has resulted in a surge in demand for cleansing solutions all around the world. People were stockpiling common consumer items, resulting in a hygiene product scarcity in most retail stores. Players have increased production to satisfy demand, especially for soap items. Henkel, for example, raised its soap supply capacity by roughly 30% globally in the first quarter of 2020. Despite this increased demand, the company's beauty care business saw negative organic sales growth of -3.9% in the first quarter of 2020, owing to retail store closures. Unilever saw a volume increase in skin cleaning and hygiene products in the first quarter of 2020, and the business debuted its products under the Hygiene brand to around 43 additional markets.

The market is primarily driven by increasing awareness about health and hygiene among people around the world. Moreover, the rising disposable income and increasing living standards of the consumers are also leading consumers to opt for more expensive and aesthetically appealing bath and shower products with different fragrances and effective ingredients. Frequent launches of enhanced products, such as seed oil or vitamin-infused shower gels, have further contributed to the growth of the market.

Layers on the items make enticing promises like germ-protecting, therapeutic, and antiseptic bathing to entice customers. As a result, keeping sanitization up to date has become crucial in preventing viral spread. As a result, the trend of hygiene maintenance is projected to boost the growth of the bath and shower products market in the future.

Bath & Shower Products Market Trends

Rising Demand for Organic Bath and Shower Products

The organic bath and shower products sector recorded significant growth in the global market, owing to the increasing awareness about health and hygiene. Innovation and frequent launches of enhanced products have further contributed to the growth of the market. For instance, Johnson & Johnson offers Vita-Rich Revitalising Body Wash, which is made of grapes and seed oil extracts and helps revitalize the skin. Also, the growing affinity of the consumers toward organic and natural bath and shower products with specific ingredients has helped to boost sales of these products. Therefore, players, such as Azafran, Green People, and GAIA Skin Naturals, are launching organic baby products, including shower gel. Consumer propensity toward natural and organic ingredients is a big force in the increasing success of such products. Organic products are harvested without the use of chemical compounds that are synthetic. Generally, the products are plant-based, such as henna, dried fruits, vegetables, flower extracts, etc. Many of these products are purely herbal and do not contain any chemical elements that are toxic. Moreover, due to their adverse health effects, the market proposal for synthetic cosmetics has been on a downslope. The demand for organic care products in India has increased in recent years due to rising awareness and increased disposable income of the consumers.

North America to Dominate the Global Market

North America accounted for the largest market share, followed by Europe. The evolving buying patterns of consumers are the primary growth driver of the market in this region. Factors such as the rising penetration of e-commerce and social media are contributing to the growth of the North American market.

Key brands present across North America are investing in product and packaging innovations that suit new consumer tastes and also have a smaller environmental impact. The rising demand and penetration of male-oriented brands entering the bath and shower market with new products as men in the US are expanding their beauty routines. For instance, Brands such as Cremo and Harry's have launched bath products, including body washes and bar soap, directly targeted toward men. Also, consumers in the country demand natural and organic products having scent and moisturizing properties to match the current fast-paced, active, healthy lifestyles and the current trend.

Bath & Shower Products Market Competitive Analysis

The bath and shower products market is competitive and fragmented in nature, owing to the presence of many regional and domestic players. The leading companies use strategic approaches, like mergers, expansions, acquisitions, partnerships, and new product developments, to boost their brand presence among consumers. Key players dominating the market include L'Oreal, Unilever, Johnson & Johnson Consumer Inc., and L'Artisan Parfumeur.

Some of the prominent strategies adopted by the companies to increase their sales of these products during recent years have been the brands' use of social media platforms to showcase their new products. Even though the bath and shower market in the region has diversified greatly in recent years, there is still a strong concentration of retail value sales amongst a few products.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Shower Cream/Gel
    • 5.1.2 Bar Soap
    • 5.1.3 Shower Oil
    • 5.1.4 Other Types
  • 5.2 By Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Russia
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 Australia
      • 5.3.3.4 India
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Position Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 L'Oreal SA
    • 6.4.2 Unilever PLC
    • 6.4.3 Johnson & Johnson Consumer Inc.
    • 6.4.4 L'Artisan Parfumeur
    • 6.4.5 Plum Island Soap Co.
    • 6.4.6 Estee Lauder Inc.
    • 6.4.7 Colgate-Palmolive Company
    • 6.4.8 Avon Beauty Products Pvt. Ltd
    • 6.4.9 Reckitt Benckiser Group PLC
    • 6.4.10 L'Occitane International

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET