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市場調査レポート
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1445633

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Digital Experience Platform - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 119 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルエクスペリエンスプラットフォーム: 市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルエクスペリエンスプラットフォームの市場規模は、2024年に140億8,000万米ドルと推定され、2029年までに265億米ドルに達すると予想されており、予測期間(2024年から2029年)中に13.48%のCAGRで成長します。

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム- マーケット

優れた顧客インタラクションを提供するために顧客中心の戦略を開発する企業の傾向が高まり、市場の成長を促進すると予想されます。

主なハイライト

  • さらに、マーケティング担当者によるデジタルエクスペリエンスプラットフォーム(DXP)の採用の増加により、複数のデジタルデバイスにわたって顧客にリーチし、クロスセルやアップセルを促進できるようになりました。ユーザーはDXPを使用して、さまざまなデジタルチャネルにわたって最適化された統合されたユーザーエクスペリエンスを作成および提供できます。
  • さらに、顧客の購買行動を収集および分析し、複数のタッチポイントから取得した顧客データを統合して一元的なビューを作成するDXPの能力も、市場の成長を推進する重要な要素です。さらに、AI、ビッグデータ、機械学習(ML)などの新興テクノロジーを組み込むことで、重要なソリューションプロバイダーは複数のアプリケーションにわたってDXをアップグレードできるようになりました。
  • さらに、組織はDXPを使用して顧客の当面のニーズを理解し、さまざまなデジタルチャネルを通じて関連コンテンツを配信します。さらに、デジタルエクスペリエンスプラットフォームは、クライアントアクティビティの監視、高度な分析機能、既存のフレームワークとのシームレスな統合などの追加の利点を提供します。主要な市場企業は、人工知能(AI)、機械学習(ML)、ビッグデータ分析などの先進テクノロジーに投資することでデジタルプラットフォームの改善にさらに注力し、市場の成長を推進しています。
  • しかし、急速に進化するDXPテクノロジー、従来のビジネスプロセスやインフラストラクチャとの統合の問題、顧客志向のマーケティングやコミュニケーション戦略へのアップグレードへの消極性などが、DXP市場の成長を妨げる重大な課題となっています。さらに、DXPの一部として複数のソリューションを管理するための経験豊富な労働力の必要性は、中小企業や新興企業にとって大きな懸念事項です。
  • COVID-19感染症のパンデミックは、ITとデジタル変革の重要性を実証しており、組織はこの機会を捉えて移行を加速する必要があります。企業はデジタル化が進み、顧客とのやり取りが直接ではなく画面を通じて行われることが増えています。同社の取り組みは市場の成長を促進する可能性が高いです。

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場動向

市場の成長を促進するクラウド導入

  • クラウドベースのDXPの迅速な展開機能と物理インフラストラクチャへの投資の削減に対する支持が高まっているため、市場のクラウドベースのセグメントが予測期間中に最も高いCAGRを占めると予想されます。
  • クラウドサービスには多くの利点があるため、さまざまな企業がクラウドサービスを好みます。たとえば、中小企業(SME)はクラウドモデルを使用しているため、ハードウェアのセットアップや消費電力などの初期ITコストが削減され、必要な物理スペースも少なくなります。大企業はクラウドネットワークで複数のアプリケーションをホストできるため、クラウドサービスのメリットを享受でき、アプリケーション管理が簡素化されます。
  • クラウド展開モデルは、従量制の機能を含む使用量ベースのサービスモデルを顧客に提供します。さらに、クラウド展開は、サーバーインフラストラクチャを維持する必要がなく、パフォーマンスの高速化、応答性、コラボレーションの向上、俊敏性の向上など、企業に多くの利点をもたらします。
  • さらに、クラウドベースのDXPにより、企業はラップトップ、スマートフォン、デスクトップコンピューターなどのさまざまなデバイスからプラットフォームにアクセスし、顧客の購買行動、好み、過去の取引に基づいてカスタマイズされたコンテンツを配信できるようになりました。

アジア太平洋は最高の成長を遂げる

  • クラウドコンピューティング、人工知能(AI)、分析などの新興テクノロジーの普及により、この地域は予測期間中に最も高い成長を遂げると予想されています。さらに、最先端技術を急速に導入している中国やインドなどの新興経済諸国の存在も、この地域のDXP市場の成長に寄与すると予想されます。
  • たとえば、Boundless Digital Inventionを可能にするデジタルエクスペリエンスプラットフォーム(DXP)プロバイダーであるOptimizelyは、同社のコンテンツ管理、コマース、およびパーソナライゼーションソリューションがMicrosoft Azureマーケットプレースで利用できるようになったと発表しました。このオンラインストアは、Azureで使用するアプリケーションとサービスを提供します。 Optimizelyの顧客は、合理化された導入と管理により、生産性と信頼性の高いAzureクラウドプラットフォームの恩恵を受けることができます。 Optimizely DXPは、人工知能(AI)を活用した広範なパーソナライゼーション機能と、Azureのスケーラビリティ、信頼性、パフォーマンス、セキュリティのメリットを提供します。
  • 消費者の嗜好の高まりや、インドや中国などの新興諸国でのWebおよびモバイルショッピングアプリケーションの普及により、地域市場で事業を展開する企業はDXPの導入をさらに推進しています。
  • オンライン小売の急速な成長により、この地域におけるDXPの需要が高まっています。さらに、インド、中国、シンガポール、日本、韓国などの国々における情報技術対応サービス(ITES)およびソフトウェア企業の確立された存在も、DXPのコスト効率の高い導入を促進すると予想されます。

デジタルエクスペリエンスプラットフォーム業界の概要

デジタルエクスペリエンスプラットフォームの市場は非常に細分化されており、世界中に多数の企業が存在します。主要な企業は、IBM、Microsoft、Adobe、Acquia、SAPです。市場参入企業は、パートナーシップ、合弁事業、その他の方法を利用して、対象範囲と存在感を高めて市場シェアを拡大します。市場の最も重要な発展には次のようなものがあります。

  • 2022年 4月- Oracleは、組織が従業員エンゲージメントを高め、従業員の成功を確実にすることを支援するために、Oracle MEと呼ばれる完全な従業員エクスペリエンスプラットフォームを発表しました。 Oracle Fusion Cloud Human Capital Management(HCM)のコンポーネントであるOracle MEを使用すると、人事およびビジネス・リーダーは、より協力的で信頼できる作業環境を作成することで人材の定着率を向上させ、従業員に複雑なタスクを指導することで生産性を向上させ、組織全体のコミュニケーションを合理化することができます。
  • 2022年 3月- Adobeは、パートナーエコシステムの大幅な拡大を発表しました。これにより、テクノロジー、ソリューションパートナー、開発者がコンテンツの速度とシームレスなカスタマージャーニーを加速しながら、よりパーソナライズされたエクスペリエンスを何百万人もの人々に提供できる新たな機会が生まれます。テクノロジーパートナーシップにより、Adobe Experience Cloudに新機能がもたらされます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • クラウドベースのソリューションの導入の拡大
    • ビッグデータ分析の需要の高まり
  • 市場の課題
    • 従来のビジネスプロセスおよびインフラストラクチャとの統合の問題
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症がデジタルエクスペリエンスプラットフォーム市場に与える影響の評価

第5章 市場セグメンテーション

  • 成分
    • プラットホーム
    • サービス
  • 導入タイプ
    • オンプレミス
    • クラウド
  • 利用者
    • 小売り
    • ITとテレコム
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • その他のエンドユーザー
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • 世界のその他の地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Adobe Inc.
    • Oracle Corporation
    • SAP SE
    • IBM Corporation
    • Microsoft Corporation
    • Salesforce, Inc.
    • OpenText Corporation
    • SDL PLC
    • Sitecore
    • Acquia

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70370

The Digital Experience Platform Market size is estimated at USD 14.08 billion in 2024, and is expected to reach USD 26.5 billion by 2029, growing at a CAGR of 13.48% during the forecast period (2024-2029).

Digital Experience Platform - Market

Companies' growing inclination to develop customer-centric strategies to deliver superior customer interaction is expected to drive market growth.

Key Highlights

  • Furthermore, marketers' increasing adoption of Digital Experience Platforms (DXPs) has enabled them to reach customers across multiple digital devices and promote cross-selling and upselling. Users can use DXP to create and deliver optimized, integrated user experiences across various digital channels.
  • Moreover, the ability of DXPs to collect and analyze customer purchasing behavior and unify customer data obtained from multiple touchpoints to create a centralized view is another important factor driving the market growth. Furthermore, incorporating emerging technologies such as AI, big data, and Machine Learning (ML) has enabled critical solution providers to upgrade their DXs across multiple applications.
  • Furthermore, organizations use DXP to understand their customers' immediate needs and deliver relevant content via various digital channels. Furthermore, digital experience platforms provide additional benefits, such as client activity monitoring, advanced analytical capability, and seamless integration with the existing framework. Key market players are further focusing on improving their digital platforms by investing in advanced technologies such as Artificial Intelligence (AI), Machine Learning (ML), and big data analytics, driving the market growth.
  • However, rapidly evolving DXP technologies, integration issues with legacy business processes and infrastructure, and a reluctance to upgrade to customer-oriented marketing and communication strategies are significant challenges impeding DXP market growth. Furthermore, the need for an experienced workforce to manage multiple solutions as part of DXPs is a substantial concern for SMEs and startups.
  • The Covid-19 pandemic has demonstrated the importance of IT and digital transformation, and organizations should seize this opportunity to accelerate the transition. Companies are becoming more digital, with more customer interactions occurring not in person but through a screen. The company's efforts are likely to fuel market growth.

Digital Experience Platform Market Trends

On Cloud Deployment to Drive the Market Growth

  • Due to the growing preference for cloud-based DXPs' rapid deployment capability and lower investments in physical infrastructure, the cloud-based segment of the market will account for the highest CAGR during the forecast period.
  • Various businesses prefer cloud services because of their numerous advantages. For example, Small and Medium Enterprises (SMEs) use the cloud model, which reduces initial IT costs such as hardware setup and power consumption, and requires less physical space. Large enterprises can benefit from cloud services because they can host multiple applications in the cloud network, simplifying application management.
  • The cloud deployment model provides customers with a usage-based service model that includes a pay-per-use facility. Furthermore, cloud deployment offers numerous advantages for businesses, such as faster performance, responsiveness, improved collaboration, and greater agility, without needing to maintain a server infrastructure.
  • Furthermore, cloud-based DXPs have enabled businesses to access the platform from various devices, including laptops, smartphones, and desktop computers, to deliver customized content based on customer purchasing behavior, preferences, and historical transactions.

Asia-Pacific to Witness Highest Growth

  • Owing to the widespread adoption of emerging technologies such as cloud computing, Artificial Intelligence (AI), and analytics, the region is expected to experience the highest growth during the forecast period. Furthermore, the presence of developing economies such as China and India, which are rapidly implementing cutting-edge technology, is expected to contribute to the region's DXP market growth.
  • For instance, Optimizely, a digital experience platform (DXP) provider that enables Boundless Digital Invention has announced that its content management, commerce, and personalization solutions are available on the Microsoft Azure Marketplace. This online store offers applications and services for use on Azure. Customers of Optimizely can now benefit from the productive and trusted Azure cloud platform with streamlined deployment and management. Optimizely, DXP provides extensive personalization features powered by artificial intelligence (AI) and benefits from Azure's scalability, reliability, performance, and security.
  • Companies operating in the regional market are further fueling the adoption of DXPs due to growing consumer preference and the widespread adoption of web and mobile shopping applications in developing countries such as India and China.
  • The rapid growth of online retailing is fueling the demand for DXPs in the region. Furthermore, the well-established presence of Information Technology Enabled Services (ITES) and software companies in countries like India, China, Singapore, Japan, and South Korea are also anticipated to facilitate the cost-effective deployment of DXPs.

Digital Experience Platform Industry Overview

The market for Digital Experience Platforms is highly fragmented, with numerous players worldwide. The major players are IBM, Microsoft, Adobe, Acquia, and SAP. Market participants use partnerships, joint ventures, and other methods to increase their market share through increased coverage and presence. Some of the market's most significant developments include:

  • April 2022- Oracle has announced a complete employee experience platform called Oracle ME to assist organizations in increasing employee engagement and ensuring employee success. Oracle ME, a component of Oracle Fusion Cloud Human Capital Management (HCM), enables HR and business leaders to improve talent retention by creating a more supportive and trusted work environment, increase productivity by guiding employees through complex tasks, and streamline communications across the organization.
  • March 2022 - Adobe announced a significant expansion of its partner ecosystem, creating new opportunities for its technology, solution partners, and developers to deliver more personalized experiences to millions of people while accelerating content velocity and seamless customer journeys. Technology partnerships bring new capabilities to adobe experience cloud.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Deployment of Cloud-Based Solutions
    • 4.2.2 Rising Demand for big Data Analytics
  • 4.3 Market Challenges
    • 4.3.1 Integration Issues with Legacy Business Processes and Infrastructure
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porters Five Force Analysis
    • 4.5.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Threat of New Entrants
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Digital Experience Platform Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Component
    • 5.1.1 Platform
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 Deployment Type
    • 5.2.1 On-Premise
    • 5.2.2 Cloud
  • 5.3 End Users
    • 5.3.1 Retail
    • 5.3.2 IT and Telecom
    • 5.3.3 BFSI
    • 5.3.4 Healthcare
    • 5.3.5 Other End Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
    • 5.4.2 Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles*
    • 6.1.1 Adobe Inc.
    • 6.1.2 Oracle Corporation
    • 6.1.3 SAP SE
    • 6.1.4 IBM Corporation
    • 6.1.5 Microsoft Corporation
    • 6.1.6 Salesforce, Inc.
    • 6.1.7 OpenText Corporation
    • 6.1.8 SDL PLC
    • 6.1.9 Sitecore
    • 6.1.10 Acquia

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS