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市場調査レポート
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1435867

通信マネージドサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Telecom Managed Services - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 147 Pages | 納期: 2~3営業日

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通信マネージドサービス:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 147 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

通信マネージドサービス市場規模は2024年に258億7,000万米ドルと推定され、2029年までに439億6,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に11.19%のCAGRで成長します。

通信マネージドサービス-市場

電気通信分野は、さまざまなテクノロジーの導入率の高さ、BYODポリシーの確認頻度の増加(ビジネス運営をより快適かつ制御可能にするため)、およびハイエンドセキュリティのニーズの高まりにより、マネージドサービスにとって重要な市場となっています。組織間で急速に増加するデータに対応します。

主なハイライト

  • 通信業界は過去数年間に大幅な成長を遂げました。通信会社は、競争市場で顧客を維持するために、革新的なサービスを低コストで提供するというプレッシャーに常にさらされています。ネットワークの最適化に対する継続的な要件や大幅なネットワークパフォーマンス、SDN、5G、NFVなどのテクノロジーの進歩、スマートフォンの使用とBYODの動向の増加、サイバー攻撃の数の増加などの要因により、この傾向はさらに悪化します。予測期間中の通信マネージドサービス市場の成長を促進します。
  • 通信ビジネスが急速に増加しているため、企業はMSP(マネージドサービスプロバイダー)に依存することが多くなっています。 MSPは、重要なレベルのサービスを提供することで、企業が優れたビジネス成果を達成できるように支援します。これらの企業は主に、MNOやCSPに依存しているため、収益、事業変革、コストの導入、通信分野のマーケットプレースにおける競合の激化といった点でいくつかの課題に直面しています。さらに、さまざまなSD-WANマネージドサービスプロバイダーが、幅広いセキュリティ製品で差別化を図っています。たとえば、Cato Networksは、NGFW、高度な脅威防御、CloudSecure Webゲートウェイ、モバイルアクセス保護、および管理された脅威の検出と対応サービスを含むクラウドネイティブプラットフォームを提供しています。
  • 通信会社も、より大きな市場シェアを獲得するために、マネージドサービスプロバイダーを買収しています。たとえば、今年最近、ネットワーキングシステム、サービス、およびソフトウェアのプロバイダーであるCiena Corporationは、カリフォルニア州ペタルマに本社がある非公開のTibit Communications, Inc.および非公開のBenu Networks, Incを買収する拘束力のある契約に署名したことを明らかにしました。 .マサチューセッツ州バーリントンにオフィスを構えます。 TibitとBenuは主に、強化された加入者管理と次世代PONテクノロジーを使用してブロードバンドアクセスネットワークを簡素化することに重点を置いています。
  • ビジネスをアウトソーシングし、クライアントの最適なビジネス機能を保証する企業のデータの機密性に関連するセキュリティ上の懸念などの決定要因は、予測期間中の市場の成長を制限すると予想されます。
  • しかし、COVID-19感染症の発生により、通信管理サービスやサポートサービスなどの運用サービスが世界的に影響を受けました。さらに、このパンデミックの影響で、幅広い企業が長期にわたる在宅勤務文化を大幅に導入しました。したがって、ほとんどの組織は、提供する付加価値サービスによってさまざまなセキュリティ関連のリスクを最小限に抑える能力を求めて、サービスプロバイダーに注目しており、これにより市場が飛躍的に拡大しています。

通信マネージドサービス市場の動向

クラウドコンピューティングの利用の増加が市場の成長を大幅に促進すると予想される

  • 通信部門はクラウドコンピューティングによって大きな影響を受けています。過去5年間、クラウドコンピューティングの人気は飛躍的に高まりました。ビジネス、テクノロジー、情報技術分野に大きな影響を与えます。これにより、クラウドコンピューティングへの世界の支出が増加しました。全体として、広範なコンテンツ配信ネットワークによるユニファイドコミュニケーションとチームワークを維持しながら、通信部門の運用管理コストが削減されました。クラウドサービスプロバイダーにより、通信業界はIT、サーバーの更新、維持管理に煩わされることなく、中核的なビジネス機能に集中できるようになります。
  • 市場の成長の主な原動力は、特に中小企業によるクラウドコンピューティングテクノロジーの採用の増加と、業務効率を向上させるためのモビリティやビッグデータサービスなどのテクノロジーの急速な進歩です。クラウドコンピューティングは、通信業界に幅広い機会を提供します。これにより、企業がビジネスを改善し、テクノロジーをより効率的に利用できるようになるため、先進テクノロジーを使用した世界中の電気通信の到達範囲が大幅に拡大されました。その利点には、クラウド配信モデル、通信サービス、ネットワークサービス、拡張性が高く柔軟なインフラストラクチャ、効率的かつ柔軟なリソースの割り当てと管理などが含まれます。さらに、クラウドコンピューティングを使用することで、サービスプロバイダーは仮想化の助けを借りてソフトウェアを低料金で提供できます。ソフトウェアをプロビジョニングし、効率的なコンピューティングリソースを割り当て、ハードウェアコストも削減します。
  • 市場では、顧客にリーチし、さまざまなアプリケーションの要件を満たすためにビジネスとその存在感を即興で実現する戦略の一環として、主要企業によるいくつかの買収、合併、投資が見られます。たとえば、最近、今年の最終四半期に、Colt Technology ServicesとIBMの協力関係は、企業がエッジクラウドサービスを試せる新しいインダストリー4.0ラボを英国に開設するために提携して、新たな方向性を示しました。 IBMがMaximo Application SuiteとCloud Satelliteハイブリッドクラウドを提供する一方、ColtはColt EdgeコンピューティングプラットフォームとSD-WANテクノロジーを提供します。視覚検査ベースの推論、サプライチェーンテレメトリ、脅威監視、データ保護という3つの重要なエッジユースケースを備えた2人は、当初は製造業に焦点を当てていました。
  • さらに、2022年の第4四半期には、アマゾンウェブサービスがスイスに新しいクラウドコンピューティングリージョンをイントロダクションことを宣言しました。同社は2036年まで、欧州のAWSエリアにより、エンジニアリング、電気通信、施設メンテナンス、建設などのさまざまな部門で毎年 2,500人のフルタイム従業員を追加する予定です。 AWSによると、チューリッヒの新しいクラウドリージョンは3つのアベイラビリティゾーンで構成されています。各アベイラビリティゾーンのデータセンターは、個別の電源、物理セキュリティ、冷却システム、および低遅延ネットワーク接続にアクセスできます。これらの可用性ゾーンは、サービスの中断を最小限に抑えるために、高可用性アプリケーションの耐障害性を向上させる必要があります。
  • Digital Oceanによると、2021年には74 %の企業がAWS EC2やAzure VMなどのクラウドホスティング/インフラストラクチャサービスを使用していると回答しました。企業は、HerakuやAzure App Serviceなどのサービスとしてのプラットフォーム(PaaS)ソリューションも広く使用しています。特に、従来の中小企業は一般にクラウドサービスの使用が少ないため、クラウドのセットアップがそれほど複雑ではありません。したがって、企業によるクラウドホスティング/インフラストラクチャサービスの使用量が全体的に増加すると、市場は飛躍的に拡大すると考えられます。

北米が通信マネージドサービス市場を独占へ

  • 北米は最も重要な市場シェアを保持しており、予測期間中に通信管理サービス市場を独占すると予想されます。この地域では市場が急激に上昇すると思われます。北米市場の成長を促進する要因としては、急速に進化する技術開発、ネットワーク投資の最適化と顧客満足度の向上を目指す世界最大手の通信会社の存在、この地域におけるネットワークサイバー攻撃の増加などが挙げられます。
  • さらに、地域内で構成が間違っているサーバーが増加していることも、市場拡大の大きな理由の1つです。さまざまな企業が、個人データの侵害の主な原因となるサーバーの構成ミスを経験しています。したがって、付加価値サービスによってセキュリティ関連のリスクを軽減できる総合的な能力として、通信管理サービスプロバイダーに注目するようになっています。今年最近、米国に本拠を置く企業であるMicrosoftは、Microsoftサーバーエンドポイントの構成ミスにより、電子メールや個人情報を含む特定の顧客データが漏洩したことを確認しました。SOCRadarは、このサーバーの構成ミスにより、約65,000エンティティの機密データが公開されたことを特定しました。したがって、この地域で構成が間違っているサーバーの増加が市場の成長を大きく推進します。
  • さらに、最新テクノロジーの急速な加速と合理化されたIT機能の必要性により、この地域の企業の数が増加しており、テレコムMSPの支援を活用することが最善であると考えています。さらに、市場では、顧客にリーチし、複数のアプリケーションの要件を満たすためにビジネスとそのプレゼンスを向上させる戦略の一環として、主要企業によるさまざまな製品の発売や革新が見られます。
  • たとえば、今年の初めに、どこでも、任意の数の固定サイトへの高速、柔軟、安全な無線セルラーアクセスを提供するために、AT&Tは、AT&Tネットワークの専門家が運営するプラグアンドプレイシステムであるAT&Tマネージドワイヤレス WANを提供しました。さらに、今年の第2四半期には、電気通信、MSP、公共事業の請求、プロビジョニング、注文フローを強化する強力なビジネス自動化プラットフォームを提供するEmersionが、北米での存在感を加速すると発表しました。
  • さらに、米国ではスマートフォンやタブレットの普及が進んでおり、それがBYOD政策を推進しています。この地域全体でのデバイスの普及と堅牢なネットワーク接続の増加により、組織によるBYODポリシーの採用が促進されると予想されます。さらに、この地域における主要な通信プレーヤーの存在とデータセンターの導入の増加が市場を牽引すると予想されます。また、ビジネスプロセスにおける業務効率と信頼性の向上に対するニーズの高まりにより、この地域の市場は飛躍的に拡大しています。

通信マネージドサービス業界の概要

通信管理サービス市場は統合されており、有力企業が市場を独占しています。さまざまな業界の主要ベンダーが、この市場への多額の投資を計画しています。その結果、市場は今後数年間で異常な速度で成長する見込みです。主要企業は、市場で強力な地位を獲得するために、合併と買収、コラボレーションとパートナーシップ、合弁事業など、いくつかの有機的および無機的な成長戦略を採用しています。市場における重要な発展の一部は次のとおりです。

  • 2022年 11月- 電気通信分野のプロバイダーであるAgility Communications GroupがBlackPoint IT Servicesに買収されました。この背後にある主な理由は、米国全土の顧客とアジアと欧州の支社を支援するために、さらに包括的な機能を備えたエンドツーエンドのITサービスと通信を提供することです。
  • 2022年8月- 同社の主力小売プログラムの一環として、ベライゾンと世界トップの消費者許可信用機関であるノバ・クレジットは提携を拡大し、この国に初めて来る顧客に対して電話や電話で海外信用調査を実施すると発表しました。一部のVerizonストアでご利用いただけます。この協力の助けを借りて、ベライゾンは見込み顧客の国際信用ファイルを取得し、融資の資格を得ることができる信用スコアに変換できるようになります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ
  • COVID-19感染症が通信マネージドサービス市場に与える影響の評価

第5章 市場力学

  • 市場促進要因
    • 通信ビジネスプロセスにおける運用効率、セキュリティ、俊敏性の強化への要求
    • エンタープライズインフラストラクチャの管理におけるコストの最小化
  • 市場抑制要因
    • 顧客の最適なビジネス機能の保証

第6章 市場セグメンテーション

  • 組織規模別
    • 大企業
    • 中小企業
  • サービスの種類別
    • マネージドデータセンターサービス
    • マネージドセキュリティサービス
    • マネージドネットワークサービス
    • マネージドデータおよび情報サービス
    • その他のサービスタイプ
  • 地域
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cisco Systems Inc.
    • Huawei Technologies Co. Ltd
    • International Business Machines Corporation
    • Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • Verizon Communications Inc.
    • AT&T Inc.
    • NTT Data Corporation
    • Unisys Corporation
    • Comarch SA
    • GTT Communications Inc.
    • Amdocs Inc.
    • ZTE Corporation
    • Nokia Corporation
    • Tech Mahindra Limited
    • Fujitsu Limited

第8章 投資分析

第9章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70300

The Telecom Managed Services Market size is estimated at USD 25.87 billion in 2024, and is expected to reach USD 43.96 billion by 2029, growing at a CAGR of 11.19% during the forecast period (2024-2029).

Telecom Managed Services - Market

The telecom sector is a significant market for managed services due to the high rate of various technological adoptions, increased frequency of confirmation of the BYOD policy (to make business operations much more comfortable and controllable), and the increased need for high-end security due to the rapidly increasing data among the organizations.

Key Highlights

  • The telecom industry observed extensive growth during the past few years. Telecommunication companies are constantly pressured to deliver innovative services at lower costs to retain their customers in the competitive market. The factors, such as the constant requirement for network optimizations and the significant level of network performance, advancements in technologies, such as SDN, 5G, and NFV, growing smartphone usage and BYOD trends, and the growing number of cyber-attacks, will further encourage the growth of the telecom managed services market during the forecast period.
  • Since telecom businesses are increasing rapidly, enterprises frequently rely on MSPs (Managed Service Providers). An MSP helps enterprises achieve excellent business outcomes by providing a significant level of service. The companies mostly face several challenges in terms of revenue, business transformation, cost implementation, and heightened competition in the marketplace in the telecom sector, due to which they depend on MNOs and CSPs. Moreover, various SD-WAN-managed service providers distinguish themselves with a broad range of security offerings. For instance, Cato Networks gives a cloud-native platform that includes NGFW, Advanced Threat Prevention, CloudSecure Web Gateway, Mobile Access Protection, and Managed Threat Detection and Response service.
  • Telecom companies are also acquiring managed service providers to gain a more significant market share. For instance, recently this year, Networking systems, services, and software provider Ciena Corporation revealed that it had signed a binding agreement to buy privately held Tibit Communications, Inc. with headquarters in Petaluma, California, as well as privately held Benu Networks, Inc. with offices in Burlington, Massachusetts. Tibit and Benu mainly focus on simplifying broadband access networks with enhanced subscriber management and next-generation PON technologies.
  • Determinants, such as security concerns related to the confidentiality of data of businesses that are outsourcing the business and assuring the optimum business functionality of the clients, are expected to restrict the market growth during the forecast period.
  • However, due to the COVID-19 outbreak, operational services, like telecom managed services and support services, were affected globally. Moreover, due to this pandemic, a broad range of firms has significantly undergone a long-term work-from-home culture. Hence, most organizations are turning to service providers for their ability to minimize various security-related risks with the value-added service they offer, which drives the market exponentially.

Telecom Managed Services Market Trends

Rise in the Usage of Cloud Computing is Expected to Drive the Market Growth Significantly

  • The telecom sectors have been significantly impacted by cloud computing. For the past five years, cloud computing has experienced tremendous growth in popularity. It greatly affects the business, technology, and information technology sectors. This has caused a rise in global spending on cloud computing. Overall, it decreased operational and administrative costs in the telecom sector while preserving unified communication and teamwork with an extensive Content Delivery Network. Cloud service providers let the telecom industry concentrate on core business functions rather than IT, server updates, or upkeep concerns.
  • The primary drivers of the market's growth are the increasing adoption of cloud computing technologies, especially by small and medium-sized businesses, and the rapid advancement of technology, including mobility and big data services, to improve operational efficiency. Cloud Computing offers a broad range of opportunities in the telecom industry. It could help companies improve their business and use technology more efficiently, so it has significantly increased the reach of telecommunications worldwide using advanced technologies. Some of its benefits include Cloud Delivery Model, Communication Services, Network Services, Highly scalable and flexible infrastructure, Efficient and flexible resource allocation and management, etc. Moreover, using cloud computing, service providers can provide software at lower rates with the help of virtualization and provisioning software, allocating efficient computing resources and thus reducing hardware costs as well.
  • The market is witnessing several acquisitions, mergers, and investments by key players as part of its strategy to improvise business and its presence to reach customers and meet their requirements for various applications. For instance, recently, in the last quarter of this year, Colt Technology Services and IBM's cooperative relationship took a new direction when the two joined up to open a new Industry 4.0 lab in the United Kingdom where businesses can try edge cloud services. While IBM will give its Maximo Application Suite and Cloud Satellite hybrid cloud, Colt will contribute its Colt Edge computing platform and SD-WAN technology. With three critical edge use cases-visual inspection-based inferencing, supply chain telemetry, threat monitoring, and data protection-the duo initially focuses on the manufacturing industry.
  • Moreover, in the Q4 of the year 2022, Amazon Web Services declared the introduction of a new cloud computing region in Switzerland. Through 2036, the corporation would add 2,500 full-time employees yearly in various sectors, including engineering, telecommunications, facility maintenance, and construction, due to the Europe AWS area. According to AWS, three availability zones make up the new cloud region in Zurich. Each availability zone's data centers have access to separate power, physical security, a cooling system, and a low-latency network connection. These availability zones should offer improved fault tolerance for high-availability applications to ensure minimal service interruption.
  • As per Digital Ocean, In 2021, 74 % of enterprises indicated using cloud hosting/infrastructure services such as AWS EC2 or Azure VMs. Enterprises are also using the platform as a service (PaaS) solution, including Heroku or Azure App Service, to a great extent. Notably, traditional small and midsize businesses generally use fewer cloud services and therefore have less complex cloud setups. Hence the overall rise in the usage of cloud hosting/infrastructure services by enterprises will drive the market exponentially.

North America to Dominate the Telecom Managed Services Market

  • North America held the most significant market share and is anticipated to dominate the telecom-managed services market during the forecast period. The market will experience an abrupt rise in this region. The factors encouraging the growth of the market in North America include quickly evolving technological developments, the presence of the world's largest telecom firms looking to optimize their network investments & intensify customer satisfaction, and rising network cyber-attacks in this region.
  • Moreover, the rise in misconfigured servers within the region is also one of the significant reasons behind the market expansion. Various firms are experiencing misconfigured servers which lead to the prime cause of personal data being compromised. Hence, they are significantly turning to telecom-managed service providers for their overall ability to reduce security-related risks with their value-added services. Recently this year, Microsoft, a US-based company, confirmed that a misconfiguration of a Microsoft server endpoint exposed specific customer data, including emails and personal information.SOCRadar has identified that sensitive data of around 65,000 entities became public due to this misconfigured server. Hence, the rise in misconfigured servers in the region significantly drives the market's growth.
  • Moreover, with the speedy acceleration of modern technology and the need for streamlined IT functions, an increasing number of businesses in the region are finding it best to keep pace with the help of Telecom MSP. Additionally, the market is witnessing various product launches and innovations by key players as part of its strategy to improve business and their presence to reach customers and meet their requirements for multiple applications.
  • For instance, earlier this year, to provide fast, flexible, and secure wireless cellular access to any number of fixed sites, anywhere, AT&T offered AT&T Managed Wireless WAN, a plug-and-play system run by AT&T network professionals. Moreover, in the 2nd quarter of this year, Emersion, whose powerful business automation platform supercharges billing, provisioning, and order flow for telecom, MSP, and utility businesses, announced the acceleration of its presence in North America.
  • Further, the penetration of smartphones and tablets is increasing in the United States, which in turn is driving the BYOD policy. The increasing penetration of devices and robust network connectivity across the region are expected to encourage organizations to adopt BYOD policies. Additionally, the presence of key telecom players in the region and the increasing deployment of data centers is expected to drive the market. Also, the rise in the need for improved operational efficiency and reliability in business processes is exponentially driving the market in the region.

Telecom Managed Services Industry Overview

The telecom-managed services market is consolidated, and significant players dominate it. Primary vendors across various verticals are planning for considerable investments in this market. As a result, the market is poised to grow at an extraordinary rate in the upcoming years. The principal players are embracing several organic and inorganic growth strategies, like mergers and acquisitions, collaboration and partnerships, and joint ventures, to gain a strong position in the market. Some of the critical development in the market are:

  • November 2022 - Agility Communications Group, a provider in the telecommunications sector, has been acquired by BlackPoint IT Services. The key reason behind this is to provide end-to-end IT services and telecoms with even more comprehensive capabilities to assist their clientele across the United States and their branch offices in Asia and Europe.
  • August 2022 - As part of its flagship retail program, Verizon and Nova Credit, the top consumer-permission credit agency in the world, have announced that they have expanded their partnership to conduct foreign credit checks for clients new to the country over the phone and in some Verizon stores. With the help of this cooperation, Verizon will be able to pull prospective customers' international credit files and convert them into credit scores that could make them eligible for financing.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitutes
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Assessment of the Impact of COVID-19 on the Telecom Managed Services Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Demand for Enhanced Operational Efficiency, Security, and Agility in Telecom Business Process
    • 5.1.2 Cost Minimization in Managing Enterprise Infrastructure
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Assuring the Optimum Business Functionality of the Customers

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Organization Size
    • 6.1.1 Large Enterprises
    • 6.1.2 Small and Medium Enterprises
  • 6.2 By Service Type
    • 6.2.1 Managed Data Center Services
    • 6.2.2 Managed Security Services
    • 6.2.3 Managed Network Services
    • 6.2.4 Managed Data and Information Services
    • 6.2.5 Other Service Types (Managed Communication Services and Managed Mobility Services)
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Latin America
    • 6.3.5 Middle-East & Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles*
    • 7.1.1 Cisco Systems Inc.
    • 7.1.2 Huawei Technologies Co. Ltd
    • 7.1.3 International Business Machines Corporation
    • 7.1.4 Telefonaktiebolaget LM Ericsson
    • 7.1.5 Verizon Communications Inc.
    • 7.1.6 AT&T Inc.
    • 7.1.7 NTT Data Corporation
    • 7.1.8 Unisys Corporation
    • 7.1.9 Comarch SA
    • 7.1.10 GTT Communications Inc.
    • 7.1.11 Amdocs Inc.
    • 7.1.12 ZTE Corporation
    • 7.1.13 Nokia Corporation
    • 7.1.14 Tech Mahindra Limited
    • 7.1.15 Fujitsu Limited

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS