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市場調査レポート
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1138614

K-12教育市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

K-12 Education Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 179 Pages | 納期: 2~3営業日

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K-12教育市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 179 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

K-12教育市場は、2021年に32億5936万米ドルとなり、予測期間(2022年~2027年)でCAGR9.53%を記録すると予測されています。

市場を牽引するのは、学校が従来の黒板方式から、学習環境にスマートテクノロジーを取り入れる方向にシフトしていることです。学習動向は、学生の教育成果を向上させることを目的とした幅広い活動、ツール、サービスを包含しています。

主なハイライト

  • 科学、技術、工学、数学(STEM)分野における雇用機会の増加により、STEM教育への需要が高まっています。競争試験で高得点を獲得した学生は、高等教育機関への入学資格を得ることができます。そのため、保護者や生徒、さまざまな利害関係者は、世界中の学校でSTEM基礎教育を重視しています。
  • テクノロジーの出現により、多くの教育機関は、コンテンツリソース、評価ツール、成績評価ツール、管理ツールなどの教育リソースのための中央統合空間へのアクセスを提供する学習管理システム(LMS)、ソフトウェア、またはWebベースのアプリケーションの導入を開始しています。全米学力統計センターによると、米国のほぼすべての公立学校はインターネットに接続されており、さまざまな教育資源、生徒の教室全体のログイン記録、生徒が課題や成績を簡単に確認できるポータルサイトなどを提供しているとのことです。
  • 中東・アフリカ地域でも、オンライン学習プラットフォームの導入が急増しています。2021年12月、カタール教育大臣は、K-12教育、高等教育、専門家育成のための専門スキルを向上させるための柔軟な学習パスウェイ・イニシアチブを立ち上げました。この構想は、国のeラーニングプラットフォームであるFutureXが、国際的なプラットフォームであるCoursera、Edx、Udacity、FutureLearnと連携して立ち上げることになります。
  • 高校のカリキュラムにオンライン学習を適用することは、以前から行われています。さらに、市場は、需要の増加を活用するために戦略的なパートナーシップを示しています。例えば、2022年7月、Ed-tech企業のTMRWはTCSと提携し、インドの学校におけるK-12指導のためのデジタル学習プラットフォームを提供します。TMRWには、統合学習オペレーティングシステムが存在する(LearnOS)。
  • K-12教育市場は、Blackboard Inc.、ALMA、Pearson Education Inc.などの著名なプレーヤーで構成されています。ブランドのアイデンティティは、市場に大きな影響を与えます。強力なブランドは優れたパフォーマンスの代名詞であり、老舗企業が優位に立つと予想されます。
  • COVID-19の世界の広がりは、学問、社会、経済のシステムを試練に立たせる。ユネスコのモニタリングによると、181カ国以上で国単位の学校閉鎖が実施され、15億人以上の子供たちが影響を受けました。また、デジタルデバイドが教育の最重要課題として取り上げられ、多くの学区では、すべての生徒がアクセスできるわけではないため、従来からバーチャルラーニングを敬遠していました。チュニジアの省庁によると、中等教育で最も広く利用されているサービスは携帯電話で、タブレットやパソコンなどの他のデバイスの中で普及率は46.1%に達しています。

主な市場動向

オンライン学習の普及が市場を牽引

  • ソフトウェアソリューションは、教育機関に体系化された企業資源計画システムを提供し、教員がより良いコースを構築し、教室や学校を効率的に管理できるよう支援します。オンライン教育プラットフォームは、仮想教室を作成し、教師が予算の制約を受けずに多くの聴衆を管理することを可能にします。オンライン教育では、生徒が講師と1対1で向き合う時間がより多くとれます。また、ほとんどの幼稚園から高校までのオンライン・プログラムは安価で、授業料が無料になることもあります。
  • モバイル・デバイスは、持ち運びが簡単で、コンテンツへのアクセスやソーシャル・インタラクションに便利なため、スマート・ラーニングのために成長しています。また、生徒と教師は、簡単なクリック操作で効果的かつ効率的にコミュニケーションをとり、フィードバックを得ることができます。最新のICT技術によって、能力と知識の両方に関する学習成果をスマートに測定・観察することができます。
  • 子どもたちが低年齢からテクノロジーを使うことに慣れ、あらゆるものが急速にデジタル化され、この新しい世代に合わせたものとなっています。YouTubeの動画を見たり、携帯電話でニュース記事をスクロールしたりすることに慣れている生徒たちにとって、教室で先生の話を座って聞かなければならないことは、苦手なことなのかもしれません。そのため、端末に座って学べるというコンセプトは、より前例が多く、魅力的な教育方法として受け止められています。
  • 教育機関はBlackboardのようなソフトウェアを利用し、コースを管理し、学生がモジュラー情報やリソースにアクセスできるようにします。また、Skypeなど、教室での先生と生徒のやりとりを再現するためのプラットフォームも無数にあります。オンライン学習には教室での社会的側面や物理的な交流が欠けているという意見もありますが、ソーシャルメディアはこの点に革命をもたらし、学生はリアルタイムで交流することができるようになりました。
  • オンライン学習は、学生がどこにいても情報にアクセスできることを意味するだけでなく、リソースが常に利用可能であることを保証するものでもあります。例えば、学生は図書館に行かなくても、オンラインで書籍にアクセスすることができます。空港にいようが、長距離列車に乗ろうが、あらゆるものにアクセスできるのです。そのため、忙しい生活を送り、常に移動している若い学生にとっては、オンライン教育がよりライフスタイルに合っているのかもしれません。

アジア太平洋地域が大きなマーケットシェアを占める

  • アジア太平洋地域の幼稚園から高校までの教育市場は、何百万人もの学習者がオンライン学習を導入しているため、急速な成長を遂げています。いくつかの国では、幼稚園から高校までのカリキュラムをすべてオンラインで提供しています。この成長を牽引しているのは、主に中国、インド、インドネシア、マレーシアなどの国々です。
  • このような継続的な休校がもたらす影響には、学習能力の低下、精神的苦痛、学校給食や定期的な予防接種の欠席、正規の教育から脱落するリスクの増大、児童労働の増加、児童婚の増加などがあり、驚異的なものがあります。本報告書によると、アジアが今後9年間で国連2030アジェンダの持続可能な開発目標の教育目標を達成するためには、このような損失を補うために地域の教育予算を平均10%増加させる必要があるとされています。このような厳しい状況下、政府機関や公的・私的機関は、知識の流れを継続させるために教育技術の代替に投資することを余儀なくされています。
  • COVID-19の大流行が、Eラーニングを後押しする原動力になっていることが証明されています。Eラーニング市場は、COVID-19の大流行の中、EdTechとスマート教室のニーズの急増が原動力となっています。2022年4月にLMSプラットフォームなどのソリューション導入における課題を克服するため、IBEForuMはAPAC地域の教育セクターが直面する障害を読み解く「Digital Learning APAC Summit」を開催しました。
  • パンルなどの大手EdTech企業は、Google for Educationと協力し、APAC全域のパイロット校が、学校がGoogleの教育ツールの恩恵を十分に受け、教育や学習を大規模に改善できることを実証する、深い学術的証拠を構築することを可能にしたのです。
  • インドは、EラーニングプラットフォームやLMSシステムにとって最大の潜在的市場の1つです。新しい教育政策とイニシアチブは、学生に自由を提供するために政府によって取られています。また、教育課程を問わず、学びたい科目を自由に選択できるようにするため、政府による新たな教育政策や取り組みも行われています。
  • 最近、人材開発省が教育省に改称され、この教育省は、2040年までにインドの教育システムを再構築するというビジョンを持った新しい教育政策を発表しました。また、教育システムを定期的にチェックするために、新たな国家評価センター「PARAKH(Performance Assessment, Review, and Analysis of Knowledge for Holistic Development)」の設立を提案しています。

競合情勢

K-12教育市場は、多くの企業が市場シェアを争っているため、断片的な市場となっています。主なプレイヤーとしては、McGraw-Hill Education、Pearson Education Inc.、Stride Inc.(k12 Inc.)などが挙げられます。最近の動きをいくつか紹介します。

  • 2022年1月- ピアソンは、デジタル人材クレデンシャルの重要なプロバイダーであるCredlyの買収を発表しました。ピアソンが既に20%近く出資しているクレドリーの買収は、同社の労働力分析、学習、評価機能に高度な資格認定サービスを追加し、労働力スキル分野での存在感を高めることになります。
  • 2021年 11月- マグロウヒルは、全米50州と48カ国の幼稚園児から高校生までを対象とした個別指導と学習加速のパイオニアとして知られるAchieve3000の買収を既に発表しており、これを完了しました。これにより、マックグローヒルは、教師を支援し、生徒を惹きつけ、学習成果を向上させる、より幅広い優れたデジタル学習ソリューションを提供することが可能になりました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • オンライン学習の人気の高まり
  • 市場抑制要因
    • インフラ不足とEラーニングの認知度の低さ
  • 電子書籍の洞察VIS-A-VIS K-12オンライン教育
    • 授業におけるデジタルコンテンツの有用性(デジタルコンテンツと印刷物との比較)
    • K-12デジタルコンテンツの動向と関連する調査インサイト
    • 電子書籍業界における電子教科書の指標的市場シェア(%)

第6章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 公立のK-12教育
    • 私立のK-12教育
  • アプリケーション別
    • プレプライマリースクール、プライマリースクール
    • 中学校(Middle School
    • 高等学校
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
    • ラテンアメリカ

第7章 国別分析と考察

  • 米国
    • K-12教育に関する市場の推定・予測、2020-2027年
    • セグメント分析- 米国
      • タイプ(公立・私立)
      • テクノロジー(Eラーニング、LMS)
      • アプリケーション(プレプライマリーおよびプライマリー、ミドルスクール、ハイスクール)
  • 英国
    • K-12教育分野の市場推定・予測、2020-2027年
    • セグメント分析- 英国
      • タイプ(公立、私立)
      • テクノロジー(Eラーニング、LMS)
      • アプリケーション(プレプライマリーおよびプライマリー、ミドルスクール、ハイスクール)
  • ドイツ
    • K-12教育に関する市場の推定・予測、2020-2027年
    • セグメント分析- ドイツ
      • タイプ(公立、私立)
      • テクノロジー(Eラーニング、LMS)
      • アプリケーション(プレプライマリーおよびプライマリー、ミドルスクール、ハイスクール)
  • フランス
    • K-12教育に関する市場の推定・予測、2020-2027年
    • セグメント分析- フランス
      • タイプ(公立、私立)
      • テクノロジー(Eラーニング、LMS)
      • アプリケーション(プレプライマリーおよびプライマリー、ミドルスクール、ハイスクール)
  • 日本
    • K-12教育に関する市場の推定・予測、2020-2027年
    • セグメント分析- 日本
      • タイプ(公立、私立)
      • テクノロジー(Eラーニング、LMS)
      • アプリケーション(プレプライマリーおよびプライマリー、ミドルスクール、ハイスクール)

第8章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • McGraw-Hill Education
    • Pearson Education Inc.
    • Cengage Learning India Pvt. Ltd
    • Stride Inc.(K12 Inc.)
    • Blackboard Inc.
    • Tata ClassEdge
    • Educomp Solutions Ltd
    • Next Education India Pvt. Ltd
    • ALMA
    • TAL Education Group
    • BYJU'S
    • Desmos Studio PBC
    • Bettermarks GmbH
    • Kikora AS
    • MOKA MEDIA
    • Instructure Inc.
    • Clever Inc.

第9章 投資分析

第10章 投資分析市場の将来

目次
Product Code: 70190

The K-12 Education Market was valued at USD 3,259.36 million in 2021 and is expected to register a CAGR of 9.53% over the forecast period (2022 - 2027). The market is driven by schools shifting from the traditional blackboard approach to integrating smart technology into learning environments. The learning trend encompasses a broad range of activities, tools, and services that aim to improve the educational outcomes of students.

Key Highlights

  • The increasing job opportunities in science, technology, engineering, and mathematics (STEM) fields have boosted the demand for STEM education. Students who successfully score high grades in competitive examinations are eligible for admission into higher educational institutions. Hence, parents, students, and various stakeholders emphasize basic STEM education in schools worldwide.
  • With the advent of technology, many educational institutions have started implementing learning management systems (LMS), software, or web-based applications that provide access to a central, integrated space for educational resources, including content resources, assessment tools, grading tools, and administrative tools. According to the National Center for Scholastic Statistics, nearly all of the public schools in the United States are connected to the internet providing various educational resources, track of logins for entire classrooms of students, a portal through which students can see assignments and grades easily, and many more.
  • The Middle East and African region also witnessed a steep growth in adopting online learning platforms. In December 2021, the Qatar Minister of Education launched the flexible learning pathways initiative to improve professional skills for K-12 education, higher education, and professional development. The initiative would be launched by FutureX, the national eLearning platform, in collaboration with Coursera, Edx, Udacity, and FutureLearn, the international platforms.
  • The application of online learning in the high school curriculum has been carried out for a long. Furthermore, the market is witnessing strategic partnerships to capitalize on the growing demand. For instance, in July 2022, TMRW, an ed-tech company, partnered with TCS to offer digital learning platforms for K-12 instruction in Indian schools. An integrated learning operating system is present in TMRW (LearnOS).
  • The K-12 education market comprises prominent players, such as Blackboard Inc., ALMA, and Pearson Education Inc. Brand identities majorly influence the market. Strong brands are synonymous with good performance, so long-standing players are expected to have the upper hand.
  • The spread of COVID-19 worldwide put academic, social, and economic systems to the test. According to UNESCO's monitoring, over 181 nations undertook countrywide school closures, affecting over 1.5 billion kids. It also brought the digital divide to the forefront of the education conversation, and many school districts have traditionally discouraged virtual learning because not all students have access. According to the ministry of Tunisia, the cell phone was the most extensively used service for middle and secondary education, with a share of 46.1% of penetration among other devices such as tablets and computers.

Key Market Trends

Growing Popularity of Online Learning to Drive the Market

  • Software solutions provide institutions with well-organized enterprise resource planning systems that help faculty members build improved courses and manage classrooms and schools proficiently. Online education platforms create virtual classrooms, enabling teachers to manage a large audience without any budget constraints. Online education offers students more one-on-one time with their instructors. And most K-12 online programs are inexpensive or even tuition-free.
  • Mobile devices are growing for smart learning due to their portability and convenience in accessing content and social interactions. Also, students and teachers communicate effectively and efficiently with simple clicks to obtain feedback. The learning outcomes for both ability and knowledge can be smartly measured and observed through the latest ICT technologies.
  • With children growing accustomed to using technology from a younger age, everything is quickly becoming digitalized and is tailored to this new generation. When students are already familiar with watching YouTube videos or scrolling through news articles on their phones, having to sit and listen to a teacher in a classroom is something that they may struggle with. Their way of consuming information has changed; therefore, the concept of being able to sit and learn from their device is perceived as a more precedent and appealing method of educating themselves.
  • Institutions utilize software such as Blackboard, which allows them to manage courses and provides students with access to modular information and resources. There are now countless platforms that can help emulate a teacher and student's interactions in a classroom, such as Skype. While some argue that online learning lacks the social aspect or physical interaction in a classroom, social media has revolutionized this and allows students to interact in real-time.
  • Online learning not only means that students can access information from wherever they are but also ensures that resources are always available. For example, students can access books online instead of visiting a library. Whether they are at an airport or on a long train journey, everything is accessible. Therefore, with younger students having busier lives and always being on the move, online education may better suit their lifestyles.

Asia Pacific to Hold Significant Market Share

  • In the Asia Pacific region, the K-12 education market is growing at a fast rate owing to the adoption of online learning by millions of learners. Several countries are putting their entire K-12 curriculum online. The growth is driven mainly by countries like China, India, Indonesia, and Malaysia, among others.
  • The associated consequences of such continuous school closures are staggering and include learning loss, mental distress; missed school meals and routine vaccinations; heightened risk of dropping out of structured education; increased child labor; and increased child marriage. According to the Report, education budgets in the region will need to increase by an average of 10% to catch up with such losses if Asia is to reach the education targets of the UN 2030 Agenda's Sustainable Development Goals in the next nine years. These challenging times have pushed government agencies and public and private institutions to invest in education technology alternation for continued knowledge flow.
  • The COVID-19 pandemic has proven to be the driving force in boosting e-learning. The E-learning market is driven by the surging need for EdTech & Smart Classrooms amidst the COVID-19 pandemic. To overcome the challenges in adopting solutions such as LMS platforms in April 2022, IBEForuM hosted the Digital Learning APAC Summit to decipher the hindrance faced by the education sector in the APAC Region.
  • Leading EdTech companies, such as Panl, collaborated with Google for Education to enable pilot schools across APAC to build a body of deep academic evidence demonstrating how schools can fully benefit from Google's education tools and improve teaching and learning at scale.
  • India is one of the biggest potential markets for E-learning platforms and LMS systems. New educational policies and initiatives are being taken by the government to provide the student the liberty. To choose from the variety of subjects they would like to study across streams.
  • Recently, the ministry of human resource development was renamed the ministry of education, and this education ministry has released a new education policy with a vision to reshape the education system of India by 2040. It has proposed to set up a new national assessment center, the PARAKH (Performance Assessment, Review, and Analysis of Knowledge for Holistic Development), to regularly check the education system.

Competitive Landscape

K-12 Education Market is fragmented in nature as there are many companies competing for market share. Major players include McGraw-Hill Education, Pearson Education Inc., Stride Inc. (k12 Inc.), and others. A few recent developments are:

  • January 2022 - Pearson announced the acquisition of Credly, the significant provider of digital workforce credentialing. The acquisition of Credly, in which Pearson already has a nearly 20% investment, would enhance the company's presence in the workforce skills sector, adding a sophisticated credentialing service to its workforce analysis, learning, and assessment capabilities.
  • November 2021 - McGraw Hill completed the previously announced acquisition of Achieve3000, a recognized pioneer in individualized instruction and learning acceleration for PreK-12 students throughout all 50 states and 48 countries. It enables McGraw Hill to provide a broader range of exceptional digital learning solutions that support teachers, engage students, and improve learning outcomes.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitutes
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Market Drivers
    • 5.1.1 Growing Popularity of Online Learning
  • 5.2 Market Restraints
    • 5.2.1 Lack of Infrastructure and Limited Awareness of E-learning
  • 5.3 E-books Insights VIS-A-VIS K-12 Online Education
    • 5.3.1 Utility of Digital Content for Classroom Instruction (Digital Content vs. Print Material)
    • 5.3.2 K-12 Digital content Trends and Related Survey Insights
    • 5.3.3 Indicative Market Share (%) of E-textbook in the E-books Industry

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Type
    • 6.1.1 Public K-12 Education
    • 6.1.2 Private K-12 Education
  • 6.2 By Application
    • 6.2.1 Pre-primary School and primary School
    • 6.2.2 Middle School
    • 6.2.3 High School
  • 6.3 By Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia Pacific
    • 6.3.4 Middle East and Africa
    • 6.3.5 Latin America

7 COUNTRY ANALYSIS AND INSIGHTS

  • 7.1 United States
    • 7.1.1 Market Estimates and Forecasts on K-12 Education, 2020-2027
    • 7.1.2 Segment Analysis - United States
      • 7.1.2.1 Type (Public and Private)
      • 7.1.2.2 Technology (E-learning and LMS)
      • 7.1.2.3 Application (Pre-primary and Primary, Middle school, High school)
  • 7.2 United Kingdom
    • 7.2.1 Market Estimates and Forecasts on K-12 Education, 2020-2027
    • 7.2.2 Segment Analysis - United Kingdom
      • 7.2.2.1 Type (Public and Private)
      • 7.2.2.2 Technology (E-learning and LMS)
      • 7.2.2.3 Application (Pre-primary and Primary, Middle school, High school)
  • 7.3 Germany
    • 7.3.1 Market Estimates and Forecasts on K-12 Education, 2020-2027
    • 7.3.2 Segment Analysis - Germany
      • 7.3.2.1 Type (Public and Private)
      • 7.3.2.2 Technology (E-learning and LMS)
      • 7.3.2.3 Application (Pre-primary and Primary, Middle school, High school)
  • 7.4 France
    • 7.4.1 Market Estimates and Forecasts on K-12 Education, 2020-2027
    • 7.4.2 Segment Analysis - France
      • 7.4.2.1 Type (Public and Private)
      • 7.4.2.2 Technology (E-learning and LMS)
      • 7.4.2.3 Application (Pre-primary and Primary, Middle school, High school)
  • 7.5 Japan
    • 7.5.1 Market Estimates and Forecasts on K-12 Education, 2020-2027
    • 7.5.2 Segment Analysis - Japan
      • 7.5.2.1 Type (Public and Private)
      • 7.5.2.2 Technology (E-learning and LMS)
      • 7.5.2.3 Application (Pre-primary and Primary, Middle school, High school)

8 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 McGraw-Hill Education
    • 8.1.2 Pearson Education Inc.
    • 8.1.3 Cengage Learning India Pvt. Ltd
    • 8.1.4 Stride Inc. (K12 Inc.)
    • 8.1.5 Blackboard Inc.
    • 8.1.6 Tata ClassEdge
    • 8.1.7 Educomp Solutions Ltd
    • 8.1.8 Next Education India Pvt. Ltd
    • 8.1.9 ALMA
    • 8.1.10 TAL Education Group
    • 8.1.11 BYJU'S
    • 8.1.12 Desmos Studio PBC
    • 8.1.13 Bettermarks GmbH
    • 8.1.14 Kikora AS
    • 8.1.15 MOKA MEDIA
    • 8.1.16 Instructure Inc.
    • 8.1.17 Clever Inc.

9 INVESTMENT ANALYSIS

10 FUTURE OF THE MARKET