デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1138610

文書ケース管理市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)

Document Case Management Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.53円
文書ケース管理市場- 成長、動向、予測(2022年-2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

文書ケース管理市場は、予測期間(2022年~2027年)を通して15.2%のCAGRが見込まれています。

文書スキャンサービスやクラウド文書管理ソフトウェアに対する全体的な需要は、企業が市場内で生き残るためにこれらのツールが必要であることを認識しているため、一貫して増加しています。

主なハイライト

  • 文書ケース管理市場は、ケースを処理し、潜在的なエラーを最小限に抑えるための業務手順の非効率化が進むことで、劇的なプラスの影響を受けています。電子メールにスプレッドシートやスキャンした文書を添付し、さまざまなディスクドライブに無秩序に保存することで、多くの企業がデジタル化を進め、物理的な書類から離れていきました。しかし、このようなデータ管理は、冗長性、不正確性、紛失性、安全性の面で問題があり、時間の浪費につながる可能性があります。このような背景から、ケースマネジメントの需要は高まっており、従来の企業運営の完全性を早め、強化することが期待されています。
  • さらに、サイバー攻撃によるデータ損失は、企業に何百万米ドルもの損害を与える可能性があります。文書レベルでのデータ損失は、内部脅威が要因となっているものもあります。企業は、こうした損失や攻撃を防ぐためのセキュリティが組み込まれた文書ケース管理によって、脆弱性を低減することにますます力を注ぐようになっています。
  • 文書ケース管理ソリューションは、アクティブコンテンツアーキテクチャを提供することで、あらゆる企業が情報、プロセス、人員を統合することを可能にします。ケース管理アプリケーションはBFSIセクターでも広く使用されており、市場拡大の原動力となっています。また、クレジットカードの紛争解決手続きの改善は、ケースマネジメントソリューションに依存しています。さらに、自動車保険をはじめとする保険の決済クレームにも活用されています。いくつかのケーススタディは、ソリューションが業界で受け入れられつつあることを証明しています。
  • 例えば、IBM Business Process Managerは、クレジットカード発行銀行に、クレジットカードの紛争を処理するためのケースマネジメントアプリケーションを提供し、ケースワーカーの効率性を高めています。IBM Business Process Managerは、自動車保険のクレームを管理・作成するためのアプリケーションも提供することができます。このシステムは、アナリストが請求と提出者の両方にアクセス可能な関連データを統合することにより、効果的かつ迅速に請求を処理し解決することを可能にします。
  • 市場が示した最も重要な課題の1つは、レガシーシステムからの移行と同様に、組織のROI目標を満たし、満たすためにソリューションをカスタマイズすることによく関連している実装の課題です。
  • さらに、COVID-19の大流行により、紙ベースの文書に依存することの欠点が明らかになり、リモートワークへの移行が進みました。文書ケース管理用ソフトウェアは、企業がパンデミックに対応するために必要不可欠な要素となりました。経済が回復するにつれ、これらの技術によって、企業はリモートワーカーへの対応力を高めることができるようになりました。パンデミックは、さまざまな企業にとってデジタルトランスフォーメーションの必要性とプロセスのスピードアップを浮き彫りにしました。これらの要素により、文書ケース管理は、金融機関を含む複数の業界でより広く使用されるようになりました。

主な市場動向

BFSIが重要な市場シェアを占める

  • 銀行、金融サービス、保険(BFSI)分野では、一つ一つのトランザクションが非常に重要です。この業界で使用されるテクノロジーは、コスト、売上、消耗品、従業員を追跡・管理するために、非常に信頼性の高いものでなければなりません。金融機関は、すべての経済事象と活動の安全な記録を保存するために、文書管理システム(DMS)や企業コンテンツ管理(ECM)システムの採用を優先しています。特に銀行では、取引の正確性と完全性を確保しながら、すべてのユーザーとビジネス関連データのセキュリティを確保することが強く求められています。技術投資において大きな発展の可能性を持つ銀行業界は、このようにDMSやその他のITインフラコンポーネントへの投資において重要な市場となっています。
  • デジタル・ドキュメント・マネジメントが発達しているにもかかわらず、従来の金融ビジネスの中には、社内外のコミュニケーションを紙で保存し続けているところが少なからずあります。さらに、重要な文書を保存するために旧式のDMSソフトウェアを使用すると、文書にアクセスできなくなる可能性があります。Eversignによると、オフィスの廃棄物の70%は、文書、印刷物、フォームなどから発生する紙です。これは、多くの職場、特にBFSIセクターにおいて、いまだに紙への依存度が高いことを示しています。しかし、紙への依存度が高い職場では、重要な書類の管理不備が発生する可能性が高いため、DMSのニーズは著しく高まっており、予測期間中、市場の成長機会を高めることになります。
  • 銀行は毎日大量の取引を行うため、事務処理や取引記録管理のユーティリティを改善する必要があります。適切なDMSを利用することで、銀行は明細書や通知書などの文書の管理・配布にかかるコストや処理時間を削減することができます。また、電子的な監査証跡の維持、シームレスなコンプライアンス、バンキングワークフローの強化、紙の使用量の減少なども、DMSのさらなる利点です。2021年9月、インド銀行は創立116周年を記念して複数のデジタルサービスを導入し、セキュリティ、バックアップ、災害復旧機能を強化したDMSを導入しました。
  • 銀行会社は、ケースマネジメントソフトウェアを効率的に活用することで、幅広い業務プロセスを自動化することができます。従来の銀行業務におけるケースマネジメントは、顧客中心の問題解決を強く意識していました。手数料をめぐる対立や、顧客サービスに関する懸念が頻繁に発生していました。テクノロジーが進歩し、銀行がその活用に取り組むようになると、このように銀行におけるケースマネジメントの範囲は大幅に拡大しました。
  • 連邦預金保険公社のデータによると、2022年6月時点の市場シェアは約25%で、JPモルガン・チェースが米国のトップバンクであり、その後に続くのは、銀行総資産の17.8%と12.55%でそれぞれバンクオブアメリカとシティバンクでした。2021年、JPMorgan Chaseの総資産は3兆3,000億米ドル以上となっています。このように、銀行全体の市場シェアの上昇に伴い、文書ケース管理のニーズも同時に高まり、市場の成長を高めていくと考えられます。

北米が大きな市場シェアを占める見込み

  • 北米は、予測期間中、最もクラウドに対応した地域となる見込みです。これは主に、クラウドベースのサービスに対するニーズが高まっているためで、おそらく安全なクラウドベースの文書ケース管理サービスの成長も促進されると思われます。
  • さらに、あらゆる取引で電子署名を使用することは、統一電子取引法(UETA)や国際商取引電子署名法(E-SIGN)などの政府の取り組みによって可能となり、市場の需要に大きな影響を及ぼしています。さらに、米国・メキシコ・カナダ協定のようなデジタル貿易協定は、公共部門における文書ケース管理を強く後押ししています。
  • 一方、カナダの労働力拡大全体から見ると、移民が大きく貢献しています。カナダ全体の人口増加の約75%は移民が占めています。移民は、ヘルスケアなどの産業で必要不可欠な労働力不足を補い、雇用を生み出し、経済成長を促進し、カナダのコミュニティを豊かにするという重要な役割を担っています。2021年予算では、IRCCの旧式の世界ケース管理システムに代わる全社的なデジタルプラットフォームを構築し提供するために、5年間で約4億2890万米ドル(残り3億9850万米ドルの償却)を投資すると宣言しています。
  • さらに、この地域内ではさまざまな重要な開発が行われており、それによって市場の成長機会も拡大しています。例えば、2022年3月、コラボレーションを高め、情報管理のデジタル化で企業を支援するELO Digital Office USAは、Hopsteinerがドキュメント&コンテンツ管理のためにELO ECM Suiteを導入したことを明らかにしました。Hopsteiner社は、財務、会計、調達、業務などの基幹業務における文書管理の自動化にELOを使用しています。
  • さらに、2022年4月、National Law Journal誌のBest of 2022では、フロリダに拠点を置く、強力で完全に統合されたリーガルケース管理システムSmartAdvocateが、2部門で優勝、1部門で準優勝に選ばれています。リーガルケース管理システムSmartAdvocateは、技術的要求の高い今日のペースの速い世界のニーズを満たすために作られたものです。

競合情勢

さまざまな世界企業が市場を独占していますが、比較的新しい企業も市場に参入しています。これは、主に文書管理に対するニーズの高まりが理由です。ほとんどの企業は、市場全体で競争力を維持するために、主に技術革新に注力しています。

  • 2022年4月- 法律ソフトウェアプロバイダーのParadigmは、主に法律事務所にクラウドベースの業務管理ソリューションを提供するLollyLawの買収を宣言しました。この買収により、パラダイムはクラス最高の法務ケースマネジメントソフトウェアを提供することを約束しました。LollyLawは、時間と請求書作成、インテーク、文書管理、カレンダー、クライアントポータルを提供する直感的な単一プラットフォームを提供します。
  • 2021年11月- 中規模のプライベートエクイティ会社であるGemspring Capitalは、関連会社が、特に政府顧客向けにケース管理ソフトウェアとITサービスを提供するアインス社(以下、アインス)の株式の過半数を取得したことを発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
    • 機密データの保護とデータ損失からの保護に対するニーズの高まり
    • 各チャネルにおけるアーカイブコンテンツの改善要求の高まり
    • 職場のデジタル化推進のための継続的な取り組み
  • 市場抑制要因
    • レガシー・システム・チップからの移行
    • カスタマイズによる導入の難しさ
  • 文書ケース管理のビルディングブロックと主なアプリケーション
  • COVID-19のパンデミックによる市場への影響評価

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • ソリューション
    • サービス別
  • エンドユーザー産業別
    • BFSI
    • ヘルスケア
    • IT・通信
    • 公共機関
    • その他エンドユーザー
  • 地域別情報
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Cleardata Group
    • Information Capture Solutions
    • C21 Data Services
    • Data Entry India
    • Data Entry BPO Services
    • Newgen Software
    • ALTECiSys Limited
    • Pearl Scan Solutions Ltd
    • Abbyy UK Ltd
    • InfoTech Scandinavia AB
    • Adreno Technologies India Pvt. Ltd.
    • Social Solutions

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 70170

The document case management market is expected to witness a CAGR of 15.2 % throughout the forecast period (2022 - 2027). The overall demand for document scanning services and cloud document management software is growing consistently as businesses realize they need these tools to survive within the market.

Key Highlights

  • The document case management market has been dramatically influenced positively by the growing inefficiency of business procedures to handle cases and minimize potential errors. By attaching spreadsheets or scanned documents to emails and storing them on various disk drives in random, disorderly ways, numerous firms have made tremendous progress toward digitization and away from physical papers. All the procedures above may waste time since bad data management results in redundant, inaccurate, lost, and insecure documents. These considerations fuel the demand for case management, which is anticipated to hasten and strengthen the integrity of conventional company operations.
  • Moreover, data loss due to cyber-attack can cost businesses millions of dollars. Internal threats are a factor in some data losses at the documentation level. Companies are increasingly focusing on lowering vulnerabilities through document case management, which has built-in security to prevent these losses and attacks.
  • A document case management solution enables any firm to integrate information, processes, and personnel by supplying an active-content architecture. Case management applications are also widely used in the BFSI sector, fuelling the market's expansion. In addition, the improvement of credit card dispute resolution procedures depends on case management solutions. It has further utilizations in insurance settlement claims, particularly for auto insurance. Several case studies demonstrate the solutions' expanding industry acceptance.
  • For instance, IBM Business Process Manager provides credit card issuing banks with a case management application for handling credit card disputes, which boosts caseworker effectiveness. The IBM Business Process Manager can also give an application for managing and creating auto insurance claims. The system enables the analyst to process and resolve claims effectively and rapidly by integrating relevant data accessible to both the claim and the submitter.
  • One of the most crucial challenges witnessed by the market is the transition from legacy systems as well as the implementation challenges, which are well associated with customizing the solution to meet and fulfill the ROI objectives of the organization.
  • Additionally, the COVID-19 pandemic showed the shortcomings of depending on paper-based documentation, which led to a shift to remote work. Software for document case management became an essential component of how businesses responded to the pandemic. As the economy picks up, these technologies enable firms to be more adaptable and responsive to remote workers. The pandemic highlighted the necessity of digital transformation and speeding up the process for various enterprises. These elements helped document case management become more widely used across several industries, including financial institutions.

Key Market Trends

BFSI to Occupy a Significant Market Share

  • Each transaction is highly significant in the banking, financial services, and insurance (BFSI) sector. The technology used within the industry must be incredibly reliable to track and manage costs, sales, supplies, and workers. Financial firms prioritize adopting document management systems (DMS) or enterprise content management (ECM) systems to preserve a secure record of all economic events and activities. The security of all user and business-related data is heavily required, especially from banking institutions, while ensuring transaction accuracy and completeness. With significant development potential in technological investment, the banking industry is thus an important market for investments in DMS and other IT infrastructure components.
  • A few conventional financial businesses continue to preserve internal and external communications on paper despite the development of digital document management. Furthermore, using outdated DMS software to store important documents can make them inaccessible. As per Eversign, 70% of office waste is paper generated by documents, prints, forms, etc. That shows that there is still a high reliance on paper in many workplaces, particularly in the BFSI sector. However, since there lies a high chance of mismanagement of the crucial documents within the workplaces that primarily rely on paper, the need for DMS is growing significantly, enhancing the market growth opportunities throughout the forecasted time.
  • Due to the high volume of transactions that take place every day, banks need to improve their paperwork and transaction record-keeping utilities. By utilizing the appropriate DMS, banks can save the costs and processing times associated with managing and distributing documents like statements and notifications. The ability to maintain an electronic audit trail, seamless compliance, enhanced banking workflow and decreased paper usage are further benefits of DMS. In September 2021, The Bank of India introduced several digital services on the 116th anniversary of its founding and a DMS with improved security, backup, and disaster recovery capabilities.
  • Banking companies can efficiently utilize case management software to automate a wide range of their operational processes. Traditional case management in banking was highly focused on resolving customer-centric problems. Conflicts over fees and concerns about customer service have frequently occurred. As technology has advanced and banks have worked to use it, the scope of case management in banking has thus significantly increased.
  • As per data from Federal Deposit Insurance Corporation, with a market share of approximately 25% as of June 2022, JPMorgan Chase was the top bank in the U.S. Following closely after, with 17.8 and 12.55 percent of the total banking assets, was Bank of America and Citibank respectively. In 2021, JPMorgan Chase's total assets were worth more than 3.3 trillion dollars. Thus with the rise in the overall market share of the banks, the need for Document Case Management will also increase simultaneously, thereby enhancing the market's growth.

North America to Occupy Significant Market Share

  • North America is expected to be the most cloud-ready region throughout the forecasted time frame. This is mainly due to the rising need for cloud-based services, which will probably also encourage the growth of secure cloud-based document case management services.
  • Moreover, using e-signatures for any transaction is made possible by government initiatives like the Uniform Electronic Transactions Act (UETA) and the Electronic Signatures in Global and National Commerce Act (E-SIGN), which have a substantial impact on market demand. Additionally, digital trade agreements like the United States-Mexico-Canada Agreement strongly encourage document case management in the public sector.
  • On the other hand, immigration contributes a significant amount in terms of all of Canada's labor force expansion. Immigration accounts for approximately 75% of total Canada's population increase. Immigrants play a crucial role in filling essential labor shortages in industries like healthcare, generating jobs, enhancing economic growth, and enriching Canadian communities. The Budget 2021 declared to invest around USD 428.9 million over five years, with USD 398.5 million remaining amortization, to create and deliver an enterprise-wide digital platform that will eventually replace IRCC's outdated Global Case Management System.
  • Moreover, various vital developments are occurring within the region, thereby expanding the growth opportunities in the market. For instance, in March 2022, ELO Digital Office USA, a company that assists businesses in increasing collaboration and digitizing information management, revealed that Hopsteiner had implemented the ELO ECM Suite for document & content management. Hopsteiner uses ELO to automate document management in business-critical areas, including finance, accounting, procurement, and operations.
  • Further, in April 2022, the National Law Journal's Best of 2022 chose Florida-based SmartAdvocate, a powerful, wholly integrated legal case management system, as the winner in two categories and runner-up in one. The legal case management system SmartAdvocate was created to fulfill the needs of today's fast-paced, technologically demanding world.

Competitive Landscape

Although various global players are predominating the market, relatively new participants are also entering the market, mainly because of the rising need for the management of documents. Most firms primarily focus on innovations to remain competitive in the entire market.

  • April 2022 - Paradigm, a legal software provider, declared the acquisition of LollyLaw, which mainly provides cloud-based practice management solutions to law firms. With this acquisition, Paradigm has promised to give the best-in-class legal case management software. LollyLaw delivers a single intuitive platform that offers time and billing, intake, document management, calendaring, and a client portal.
  • November 2021 - Gemspring Capital, a middle-market private equity company, declared that an affiliate had acquired a majority interest in AINS Inc. ("AINS"), a provider of case management software and IT services, especially for government customers.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
    • 4.1.1 Increasing Need for Securing Confidential Data and Protection Against Data Loss
    • 4.1.2 Growing Demand for Improving Archived Content across Channels
    • 4.1.3 Ongoing efforts to promote Digitization at Workplaces
  • 4.2 Market Restraints
    • 4.2.1 Transition from Legacy Systems Chips
    • 4.2.2 Customization Challenges Leading to Implementation Issues
  • 4.3 Building Blocks of Document Case Management and Major Applications
  • 4.4 Assessment of the Impact of the COVID-19 Pandemic on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Solution
    • 5.1.2 Services
  • 5.2 By End-user Industry
    • 5.2.1 BFSI
    • 5.2.2 Healthcare
    • 5.2.3 IT & Telecom
    • 5.2.4 Public Agencies
    • 5.2.5 Other End-user Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Cleardata Group
    • 6.1.2 Information Capture Solutions
    • 6.1.3 C21 Data Services
    • 6.1.4 Data Entry India
    • 6.1.5 Data Entry BPO Services
    • 6.1.6 Newgen Software
    • 6.1.7 ALTECiSys Limited
    • 6.1.8 Pearl Scan Solutions Ltd
    • 6.1.9 Abbyy UK Ltd
    • 6.1.10 InfoTech Scandinavia AB
    • 6.1.11 Adreno Technologies India Pvt. Ltd.
    • 6.1.12 Social Solutions

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS