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市場調査レポート
商品コード
946403

ペースト製品充填機市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Pasty Products Filling Machine Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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ペースト製品充填機市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペースト製品充填機市場は、予測期間(2021-2026年)に5%のCAGRを維持すると推定されます。ペースト製品充填機は、最終用途の製品をパスティ状に正確に充填する機能により、医薬品、食品、パーソナルケアなど様々なエンドユーザー産業で使用されています。

主なハイライト

  • ペースト状製品の充填に自動化を採用する動きが広がっており、市場を牽引しています。パックの搬送、チャネリング、アライメントにモジュールを使用することで、効率的かつ継続的な製品フローを実現します。リジェクトパックの排出は、生産性フローを維持する各サブプロセスに統合することができます。各社は、自動包装ラインの一部として、あるいは既存の設備に統合して設置できる搬送・排出のソリューションを提供することに注力しています。
  • 例えば、Handtmann社は、VDM蒸着システムが、そのマルチレーン蒸着特性により、様々な容器にペースト状の製品を自動的に蒸着し、同時にリジェクトパックを処理する統合的なソリューションを提供しています。
  • 化粧品やパーソナルケアの分野でプラスチックチューブ充填が採用され、自動充填機市場を牽引しています。シュワルツによると、米国では5億4800万個のシャンプーが販売され、240億米ドルの収益を上げています。このカテゴリーは、2023年までに300億米ドルに増加すると予想されています。これは、それが自動マシンが提供することができますクイックアクティングカップリングによる短い切り替え時間を必要とするように化粧品セグメント用の自動粘体充填装置の使用を阻害しています。また、耐薬品性に優れ、リサイクルも容易なHDPEチューブ包装の需要も高まっています。
  • しかし、高粘度の製品をカプセルに充填することは、市場にとって大きな課題となっています。このため、充填時に糸引きが発生しやすく、カプセルに充填することができません。また、ソフトジェラチンカプセルの製造は技術的に非常に複雑で、高額な投資が必要です。
  • さらに、COVID-19のパンデミックにより、世界の主要なオペレーションが停止し、産業の大混乱に陥っています。特に家庭用や化粧品用のペースト状製品の充填機は、多くの国で技術者を通じた機械の設置が残念ながら現在延期されているため、市場の成長が抑制されています。医薬品については、充填機の需要は、様々な病気のための薬の必要性のために遅くはありません。Waldner Dosomat、Shanghai CrossQ Automation Equipmentのようなプレーヤーは、需要に基づいて製薬部門に機器マシンを供給しています。

主な市場動向

食品分野でのシェアが高い

  • パスティ用の充填システムは、異なる包装材料に充填するために異なる形式を必要とする包装機の特殊なタイプが必要です。食品業界では、自動機や半自動機で缶やチューブ、箱、瓶などの容器に充填するために使用されています。
  • CDAの、K-Denseドージングテーブルは、ツイストオフキャップのガラス瓶や開口部の広いプラスチック瓶(150g、200g、250g、500gなど)の多くのフォーマットに、濃厚でペースト状の半濃縮製品(ジャム、蜂蜜、メープルシロップ、ソース類、マスタードなど)を充填することが可能です。これらの自動充填機は、±3グラムの充填精度を持ち、1日あたり最大1.5トンまで充填することができます。
  • いくつかの充填機は高温度範囲の製品を充填することが可能であり、製品の充填の精度を提供します。例えば,ポリテックプラスは,最高温度+95℃の製品に対応し,高精度G4級ロードセルにより,20Lバッグインボックス包装で130パック/時の乳製品や非粘性製品の充填精度±20g,0.1%を保証しています。
  • チューブ容器では、ケチャップ、マヨネーズ、マスタードなどのペースト状の食品を充填するために、最もコンパクトなリニアマシンにアクセスでき、チューブをシールする際の精度、チューブの洗浄と交換の容易さを提供する会社がほとんどです。例えば、チューブの充填と閉鎖のためのニマエレMTL-200マシンは、ユニークでコンパクトな線形マシンであり、高性能とすべての側面からのアクセスが容易で、オペレータの制御が容易であることが特徴です。無菌室での使用に最適で、長期間にわたって絶対的な信頼性を発揮します。最大生産能力は1分間に200個です。
  • 米国では、米国国勢調査局によると、食品スーパーの小売りが増加し、様々なペースト状の食品の需要に対応しているため、充填機の使用を抑制しています。

高い市場成長を遂げるアジア太平洋地域

  • アジア太平洋地域のビューティ&パーソナルケア市場は、特にコスメティックとスキンケアの分野が牽引し、最も急成長している消費者市場のひとつです。この力強い成長の主な理由は、若い消費者が市場に参入し、世代交代が進んでいることです。同時に、この変化はソーシャルメディアやeコマースによって強化され、美容製品に関する購買行動に永続的な影響を及ぼしています。
  • Index Mundiによると、アジア太平洋地域における化粧品の直販は、北米の約1,700万人に対し、約4,500万人以上が利用しています。このような化粧品の利用状況に伴い、充填用の自動機械の利用が急増しています。
  • さらに、この地域はこれらの機械の主要な供給元でもあります。Alibabaによると、ペースト状製品の充填機の供給は、他の地域よりも中国から多くなっています。サプライヤーのトップ国は中国であり、そこからペースト状充填機の供給の割合は、それぞれ99%です。これは、この地域のマシンの市場成長を効果的に述べています。
  • また、この地域からのプレーヤーは、継続的に彼らの自動および半自動機の新しい技術革新をもたらすと品質基準を維持しようとしています。例えば、液体や粘体製品の充填機の大手メーカーの一つであるFeige Filling Asiaは、ペール缶、缶、ドラム缶などの容器タイプの液体や粘体製品の重量式充填における高速、信頼性、精度で際立っています。
  • また、充填前のドラム缶の異物検査を自動化するドラム缶検査システムVaDIS(Video-Assisted Drum Inspection Station)は、同社の最新のサービスイノベーションです。また、同社の機械は0.5kgから3000kgまでの容器サイズに適した充填技術を提供しています。

競合情勢

パスティ製品の充填機市場は、プレーヤーが地理的に拡大するためにパートナーシップを行い、市場でのライバルを増やすために自動化に取り組んでいるため、本質的に断片化されています。主要なプレーヤーは、Chabot Delrieu Associes、GEPAS mbH、ALPMA Alpenland Maschinenbau GmbH、などです。市場の最近の動向は-。

  • 2019年3月-Haver &Boeckerは、IBAU Hamburg、Feige Filling、Behn+Bates、Haver &Boecker、Newtec Bag Palletizingのブランドを代表するコロンビアの現地関連会社としてIndustrial Juval Ltdaと提携しました。このパートナーシップは、お客様への現地サポートを強化することで、販売とサービスの拡大に重点を置いています。Haver &Boeckerの現地代理店として、Juvalは保管、充填、包装機械をすべての市場に提供し、地域内の生産性と自動化の向上を支援することに重点を置いていきます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果
  • 調査の前提
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 自動化の採用が進む
    • 化粧品とパーソナルケアにおけるプラスチックチューブ充填の採用
  • 市場抑制要因
    • 高粘度の製品をカプセルに充填する際の課題
  • 業界バリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ファイブフォース分析分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 包装材料別
    • プラスチック
    • 金属
    • ガラス
    • その他包装材料
  • エンドユーザー別(食品、日用品・化粧品、医薬品)
    • 食品
    • 日用品・化粧品
    • 医薬品
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • イタリア
      • フランス
      • 英国
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 日本
      • 中国
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東&アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Chabot Delrieu Associes
    • GEPAS mbH
    • ALPMA Alpenland Maschinenbau GmbH
    • Shanghai CrossQ Automation Equipment Co., Ltd
    • Dongguang Sammi Packing Machine Co.,Ltd
    • Jornen Machinery Co., Ltd.
    • Nima Erreti Packaging Srl
    • Neostarpack Co., Ltd
    • WALDNER Dosomat
    • Wenzhou Hofen Packing Machinery Co., Ltd.

第7章 投資分析

第8章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 70146

The pasty products filling machine market is estimated to hold a cagr of 5% during the forecast period (2021-2026). The pasty product filling machines owing to the functionality of the precise filling of end-use products in pasty forms are used across various end-user industries such as Pharmaceutical, Food, and Personal Care.

Key Highlights

  • The increasing adoption of automation for filling pasty product is driving the market. The usage of modules for the transport, channeling, and alignment of packs ensure an efficient and continuous product flow. The discharge of reject packs can be integrated into every sub-process which maintain the productivity flow. Players are focused on providing solutions for transport and discharge that can be installed as part of an automated packaging line or can be integrated into existing equipment.
  • Players such as Handtmann provides integrative solutions where its VDM deposition system handles automatically depositing pasty products into a wide variety of containers due to its Multi-lane deposition properties and handle the rejected packs simultaneously.
  • Adoption of plastic tube filling in cosmetic and personal care is driving the market for the automatic filling machine. According to Schwartz, 548 million units of shampoo were sold in the USA, generating revenue in the amount of USD 24 billion. This category is expected to increase to USD 30 billion by 2023. This inhibits the usage of automatic pasty filling equipment for the cosmetic segment as it requires short changeover times due to quick-acting couplings which automatic machine can provide. With this, the demand for HDPE tube packaging increases as they provide chemical resistant properties and are commonly recycled.
  • However, the filling of highly viscous products into capsules challenges the market. As such, products during filling tend to produce threads and therefore do not allow to be filled into capsules. Furthermore, the production of soft gelatine capsules is technically very complicated, which requires high investment.
  • Further, the COVID-19 pandemic has put the world on a standstill, affecting major operations, leading to an industrial catastrophe. The market growth of pasty products filling machine, especially for household and cosmetics, is restrained as in many countries, the machine installations through the engineers are unfortunately postponed currently. For pharmaceuticals, the demand for filling machines is not slow due to the requirement of medicine for various illnesses. A player such as Waldner Dosomat, Shanghai CrossQ Automation Equipment Co., Ltd is supplying their equipment machine to the pharma sector based on the demand.

Key Market Trends

Food Accounted for High Market Share

  • Filling systems for pasty requires a special type of packaging machine that requires a different format for filling in different packaging material. In the food industry, these systems are used for filling cans, tubes, boxes, bottles, and similar containers in automatic and semi-automatic machines.
  • The CDA's, K-Dense dosing table can fill many formats of glass jars with twist-off caps or plastic jars with wide openings (150g, 200g, 250g, 500g, etc.) with thick, pasty, semi-dense products (jam, honey, maple syrup, sauces, mustard, etc.). These automatic filler has a filling accuracy of +/- 3 grams and can fill up to 1.5 tons per day.
  • Some filling machine is capable of filling products with high-temperature range and provide accuracy in filling the product. For instance, Politech Plus machine is capable of filling products with a temperature of up to +95 C. Its high-precision G4-class load cell guarantees the accuracy and reliability of filling dairy products and other non-viscous products of ±20 grams or 0.1% for 20L bag-in-box packaging at a filling rate of 130 packs per hour.
  • For tube containers, the most compact linear machine is accessible for filling the pasty food items such as ketchup, mayonnaise, mustard, and most of the company provides precision while sealing tubes and the ease of cleaning and changing the tubes. For instance, Nima-Erre MTL-200 machine for filling and closing tubes is a unique, compact linear machine, which is characterized by high performance and easy to access from all sides for easy operator control. It is perfect for use in sterile rooms and absolutely reliable over a long duration of time. The maximum production capacity is 200 pcs a minute.
  • In the United States, according to the US Census Bureau, the increasing retail sale in the food grocery sector caters to the demand for various pasty food products, which inhibits the usage of filling machines.

Asia-Pacific to Witness a High Market Growth

  • The Beauty & Personal Care market in this region is one of the fastest-growing consumer markets, driven in particular by the Cosmetics and Skin Care segments. The main reason for this strong growth is the generational shift with young consumers entering the market. At the same time, this change is reinforced by social media, eCommerce, which have a lasting effect on buying behavior when it comes to beauty products.
  • According to Index Mundi, direct selling of cosmetic products in Asia-Pacific engages around more than 45 million people, compared to North America, which engages approx 17 million people. With such usage of the product, the usage of automatic machines surges a growth for filling purposes.
  • Moreover, the region is the main supplier of these machines. According to Alibaba, the supply of a pasty product filling machine is more from China than any other region. The top countries of the supplier is China, from which the percentage of pasty filling machine supply is 99%, respectively. This states the market growth of machines in this region effectively.
  • Also, players from this region are continuously trying to bring new innovations in their automatic and semi-automatic machines and maintain the quality standard. For instance, Feige Filling Asia, one of the leading manufacturer of filling machines for liquid and pasty products stand out for high speed, reliability, precision in the gravimetric filling of liquid and pasty products in container types such as pails, cans, drums.
  • The company's latest service innovation is the drum inspection system VaDIS (video-assisted drum inspection station) that automates the manual inspection of drums for foreign objects prior to filling. Its machinery also provides appropriate filling technologies for container sizes ranging from 0.5 kg to 3000 kg.

Competitive Landscape

The pasty products filling machine market is fragmented in nature as the players are doing partnership to expand geographically and working on automation to increase the rivalry in the market. Key players are Chabot Delrieu Associes, GEPAS mbH, ALPMA Alpenland Maschinenbau GmbH, etc. Recent developments in the market are -

  • March 2019 - Haver & Boecker partnered with Industrial Juval Ltda as the local affiliate in Colombia, which represents the brands of IBAU Hamburg, Feige Filling, Behn + Bates, Haver & Boecker and Newtec Bag Palletizing. This partnership is focused on the expansion of sales and services by providing additional local support for its customers. As the local representative for Haver & Boecker, Juval will focus on bringing storage, filling and packing machinery to all markets to help increase productivity and automation within the region.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables
  • 1.2 Study Assumptions
  • 1.3 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Increasing Adoption of Automation
    • 4.2.2 Adoption of Plastic Tube Filling in Cosmetic and Personal Care
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Challenges in filling highly viscous products into capsules
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Packaging Material
    • 5.1.1 Plastic
    • 5.1.2 Metal
    • 5.1.3 Glass
    • 5.1.4 Other Packaging Materials
  • 5.2 By End-User (Food, Household & Cosmetics, Pharma)
    • 5.2.1 Food
    • 5.2.2 Household & Cosmetics
    • 5.2.3 Pharma
    • 5.2.4 Other End-Users
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 Italy
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 United Kingdom
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 China
      • 5.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Chabot Delrieu Associes
    • 6.1.2 GEPAS mbH
    • 6.1.3 ALPMA Alpenland Maschinenbau GmbH
    • 6.1.4 Shanghai CrossQ Automation Equipment Co., Ltd
    • 6.1.5 Dongguang Sammi Packing Machine Co.,Ltd
    • 6.1.6 Jornen Machinery Co., Ltd.
    • 6.1.7 Nima Erreti Packaging Srl
    • 6.1.8 Neostarpack Co., Ltd
    • 6.1.9 WALDNER Dosomat
    • 6.1.10 Wenzhou Hofen Packing Machinery Co., Ltd.

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS