市場調査レポート
商品コード
946385

デジタルグラフィック印刷市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Digital Graphic Printing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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デジタルグラフィック印刷市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

デジタルグラフィック印刷市場は、予測期間(2021年~2026年)においてCAGR5.2%で成長すると予測されています。現在、世界の印刷業界のエコシステムがデジタルディスラプションに直面し続けているため、デジタルグラフィック印刷市場の統合は継続すると思われます。ハードウェアの製品化やデジタル化への移行により、従来の収益源が大きく損なわれていることから、業界ベンダーはビジネスとの関係を維持するための新たな成長手段の検討を余儀なくされています。

主なハイライト

  • チラシやテンプレートなどの印刷物によるパーソナライゼーションは、今後数年間で市場を牽引する新たな動向の1つです。これらの印刷物は、個人および企業にとって素晴らしい素材です。真新しい製品デザイン技術は、デジタルグラフィック印刷業界が顧客にパーソナライズされた体験を提供するのに役立つと思われます。デバイスを採用し、このようなソリューションを提供する印刷ベンダーは、確実に競合に対して優位に立ち、市場においてより大きなシェアを占めることになるでしょう。パーソナライズド印刷の動向は、eコマースサイトを通じて、膨大な数の消費者層に提供することができます。2020年までには、売上高と事業利益を増加させるための大きな差別化要因として考慮されるようになるでしょう。
  • COVID-19の危機によりフェイスマスクの需要が高まっているため、アジア太平洋地域の顧客はカスタマイズされたプリントフェイスマスクに移行しています。デジタルグラフィック印刷は、どんなデザインでも短時間で印刷することが可能です。Kornitは「Kornit NeoPigment」インクを使ったマスクの印刷に投資しており、これも持続可能な作りで、消費者にとって重要な安全選択です。
  • セキュリティ印刷に属する紙幣印刷などの最終用途で、デジタルグラフィック印刷用の耐久性のある基材の使用が増えていることも、市場の成長を後押ししています。例えば、2019年にアルメニア中央銀行は、耐久性のある基材に印刷された新しい銀行券のシリーズを発表しています。これらの基材は、適切なデザインとセキュリティ機能を提供しており、銀行当局による更新が必要です。銀行で通貨発行の専門家であるArman Hovhannisyan氏は、これらの変更が何に関連しているのか、また新しい紙幣がどのように古い紙幣を上回るのかについて、カレンシーニュースに語りました。
  • COVID-19の状況の結果、見本市がキャンセルされ、多くの店がロックダウン状況のために営業していないため、多くのデジタルグラフィック印刷プレーヤーが巨額の損失を被っています。商業印刷用途のデジタル印刷ソリューションの重要なプロバイダーであるKornit Digitalは、COVID-19の事業への影響に関する最新情報を提供しました。当社は2020年第1四半期ガイダンスを撤回し、現時点では2020年第1四半期の売上高が従来の売上高計画の下限である4700万米ドルより35~45%低くなると予想しています。
  • デジタルグラフィック印刷への投資コストが著しく高いことが、市場全体の成長を抑制する要因として考えられています。このコストには、購入価格や設置費用、保守・サポート費用、プリンターのインクなどの消耗品などが含まれます。

主な市場動向

予測期間中、インクジェットプリントプロセスが市場で大きなシェアを占めると予想

  • デジタルグラフィック印刷アプリケーションにおいてインクジェット印刷プロセスが採用されている主な要因は、低コスト、高品質の出力、繊細で滑らかな細部の印刷が可能、鮮やかな色での印刷が可能、写真の印刷に適している、使いやすい、ウォームアップ時間が短い、などです。
  • 高度なインクジェット技術開発のためのデジタル印刷プレーヤーからの投資の増加が、技術革新のスピードを押し上げています。例えば、2019年6月、ゼロックス株式会社は、他のプロセスよりも大幅に優れた画質と生産性で、大量の取引業務やカタログを1台の印刷機で印刷できるインクジェットプリンター「Baltoro HF」を発売しました。Baltoro HF」は、この印刷プラットフォームを採用した同社初の製品です。
  • 2020年5月、EFI Cubikは、商業用木材装飾用途のシングルパスデジタルインクジェットプリンターを開発しました。木材へのデジタルインクジェット印刷は、ドアや木板、突板、家具などのパネルに直接印刷するため、直接触れることがないです。
  • 広告業界で複数の印刷技術を駆使し、急成長を遂げている印刷業者の一つであるカラーズファクトリーは、アグファの大判デジタルインクジェットプリンターに投資しています。新たに開発されたこのプリンターは、同社の観察によると、様々なフレキシブルメディアやリジッドメディアへのUVインクジェット印刷の可能性を5倍に高めています。このような革新的なインクジェットプリンティングソリューションは、今後数年間で、この分野のさらなる成長を後押しすることでしょう。
  • また、政府機関では、紙幣印刷におけるセキュリティ印刷の用途でインクジェットプリンターの利用が拡大しています。例えば、アルメニア中央銀行では、通貨偽造の脅威を減らすためにインクジェットプリンターを使用しています。インクジェットプリンターは、通貨にセキュリティホログラムを入れる作業を容易にするのに役立っています。

アジア太平洋地域は予測期間中、最も高い成長率を示すと予想される

  • アジア太平洋地域のデジタルグラフィック印刷市場は、予測期間中に最も高い成長率を示すと予想されます。この地域は、過去数年間に工業化の著しい成長を示しており、そのため、ベンダーが提供する製品を増やすための十分な機会を生み出しました。中国、日本、インドなどの国々は、商業印刷や広告印刷に大きく貢献しており、商業印刷のパートナーやマーケティング担当者の数が非常に多いのも特徴です。これらの要因は、予測期間中にアジア太平洋地域のデジタルグラフィック印刷市場の成長を後押ししています。
  • 2020年5月、インド商務省は、中国からの安価な輸入品から国内メーカーを守るため、中国製デジタル印刷版に対する反ダンピング関税の賦課を勧告しました。
  • 2020年1月、Landa Corporationは、中国のZhongrong Printing Groupが同国でLanda S10 Nanographic Printingプレスの設置を完了したと発表しました。Zhongrong Printing Groupは、Landaの印刷機を使用して、中国のFMCG企業の著名な顧客層向けに、短・中ロット商業包装アプリケーションのより高品質で高速なデジタル印刷を提供する予定です。
  • さらに、2020年3月には、見本市主催会社であるメッセフランクフルトインドが、「Screen Print India 2020-New Delhi」デビュー版の立ち上げを発表しています。このようなアジア太平洋地域での取り組みが活発化することで、今後、市場の成長が加速することが期待されます。

競合情勢

デジタル印刷市場の競争は緩やかで、多数の世界の企業が存在します。これらのプレイヤーは市場でかなりのシェアを占めており、世界中の顧客基盤を拡大するための投資を目指しています。これらのベンダーは、予測期間中に市場シェアを拡大するために、新製品やデジタル技術の開発、戦略的提携、その他の有機的・無機的な成長戦略に注力しています。

  • 2020年5月、イタリアの金属加飾プリンター製造会社STAは、富士フイルムと提携しました。この提携により、同社の目標である既存の印刷機によるデジタルの可能性を高めることが可能となります。
  • 2020年2月、持続可能な印刷エコシステムを目指すColorJetグループは、新しいデジタル印刷技術「SONIQ HQ」と「FLAGJET」を発表しました。Make in India」の一環として、これらのデジタルインクジェットプリンターを開発し、インドが掲げる持続可能な目標をより一層達成できるよう支援します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 産業バリューチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
  • 市場の課題

第5章 COVID-19の印刷業界への影響

第6章 デジタル印刷市場の情勢

  • デジタル印刷のアプリケーション別需要(出版、グラフィック、パッケージング)
  • デジタル印刷機器の市場概要
  • 電子写真用トナー・インクジェットインクの市場概要

第7章 市場セグメンテーション

  • 印刷プロセス
    • インクジェット
    • 電子写真
  • アプリケーション
    • 広告印刷
    • トランザクション印刷
    • セキュリティ印刷
    • 一般商業印刷
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • スペイン
      • イタリア
      • ポーランド
      • オランダ
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東とアフリカ

第8章 競合情報

  • 企業プロファイル
    • Giesecke+Devrient Currency Technology GmbH
    • A1 Security Print Ltd
    • Xerox Holdings Corporation
    • Swiss Post Solutions
    • Post Masters
    • Azure Communications
    • Madras Security Printers Pvt. Ltd
    • Landa Corporation

第9章 市場の将来展望

目次
Product Code: 70081

The digital graphic printing market is expected to grow at a CAGR of 5.2% over the forecast period (2021 - 2026). Presently the digital graphic printing market consolidation is likely to continue as the global print industry ecosystem continues to face digital disruption. The significant erosion of traditional revenue streams, which has driven by hardware commercialization and the transition to digitization, are forcing industry vendors to consider new growth avenues for remaining relevant to businesses.

Key Highlights

  • The personalization via printed products, like flyers and templates, is one of the emerging trends that will drive the market in the coming years. These printed products are a great form of material for individuals and enterprise businesses. The brand-new product design technologies will help the digital graphic print industry to offer customers a personalized experience. The printing vendors that employ devices and offer such solutions will surely have a competitive edge over the competition and account for a larger share of the market. The trend of personalized prints can be offered to a vast consumer base via e-commerce sites. By 2020, it will consider as a huge differentiating factor in increasing sales and business profits.
  • As the requirement of face masks is rising due to the COVID-19 crisis, the customers of the Asia-pacific countries are moving toward customized printed face masks. Digital graphic printing enables the ability to print any design in less time. Kornit has invested in printing masks with "Kornit NeoPigment" inks, which is also sustainably-made and a significant safe choice for the consumer.
  • The increasing usage of durable substrates for digital graphic printing in end-use applications, such as banknote printing, which comes under security printing, is also driving the growth of the market. For example, in 2019, the Central Bank of Armenia has introduced a new range of banknotes, which are printed on a durable substrate. These substrates offer a suitable design and security features, which needs to be updated by the bank authority. Arman Hovhannisyan, a Currency Issue Specialist at the Bank, told Currency News what these changes are connected with and how the new banknotes surpass the old ones.
  • As a result of the COVID-19 situation, many digital graphic printing players have suffered massive losses, as the trade fairs have been canceled, and many shops are not open due to lockdown situations. Kornit Digital, which is a significant provider of digital printing solutions for commercial printing applications, has provided an update regards to the impact of the COVID-19 on its business operations. The Company is withdrawing Q1 2020 guidance and presently expects Q1 2020 revenues will be 35-45% below the USD 47 million low-end of its previous revenue count.
  • The significantly high cost of investment in digital graphic printing has been considered as a restraining factor for the growth of the overall market. These costs included the purchase price and installation fees, maintenance and support costs, and the ink and other consumables for the printers.

Key Market Trends

Inkjet Printing Process is Expected to Hold a Significant Share in the Market Over the Forecast Period

  • The major drivers for the adoption of the inkjet printing process in digital graphic printing applications across industries are low cost, high quality of output, capable of printing fine and smooth details, capable of printing in vivid color, suitable for printing pictures, easy to use, less warm-up time, etc.
  • Increasing investment from digital printing players for developing advanced inkjet technologies is boosting the speed of innovations. For instance, in June 2019, Xerox Corporation launched the "Baltoro HF" inkjet printer, which enables customers to print high-volume, transactional work and catalogs on a single press with significantly better image quality and productivity than other processes. The "Baltoro HF" is the company's first product using this printing platform.
  • In May 2020, EFI Cubik developed its single-pass digital inkjet printer for commercial wood decoration applications. Digital inkjet printing on wood consists of direct printing on panels for doors, wood planks, veneer, and furniture, therefore eliminating direct contact.
  • Colours Factory, which is one of the fast-growing print providers that use multiple printing technologies for the advertising industry, invests in a large-format digital inkjet printer from Agfa. The newly developed printer has quintupled the UV inkjet printing potential on various flexible and rigid media as per the company's observation. These innovative inkjet printing solutions will help the segment to grow more in the coming years.
  • Inkjet printers are also increasingly used by government agencies for increasing security printing applications on currency printing. For example, the Central Bank of Armenia is using inkjet printers to reduce the threats of counterfeiting currencies. Inkjet printers help to ease the process of putting security holograms in the currency.

Asia Pacific Region is Expected to Grow at a Highest Rate Throughout the Forecast Period

  • The digital graphic printing market in the Asia Pacific region is anticipated to grow at the highest rate during the forecast period. The region has witnessed significant growth in industrialization over the past few years, which therefore generated ample amounts of opportunities for the vendors to increase their offerings. Countries, like China, Japan, and India, are significant contributors to commercial and advertising prints and include one of the significant numbers of commercial printing partners and marketers. These factors are boosting the growth of the Asia Pacific digital graphic printing market during the forecast period.
  • In May 2020, the Indian Commerce Ministry recommended the imposition of anti-dumping duty on Chinese digital printing plates to guard domestic manufacturers against cheap imports from China.
  • In January 2020, Landa Corporation announced that the Chinese company Zhongrong Printing Group Co. Ltd had completed the installation of the Landa S10 Nanographic Printing press in the country. Zhongrong Printing Group Co. Ltd will use the Landa press to provide higher-quality, faster digital printing of short to medium-run commercial packaging applications for its prominent customer base of Chinese FMCG enterprises.
  • Furthermore, in March 2020, Messe Frankfurt India, which is a significantly major trade fair organizer, announced the launch of "Screen Print India 2020 - New Delhi" debut edition. These increasing initiatives in the Asia Pacific region are expected to accentuate the growth of the market in the coming years.

Competitive Landscape

The digital graphic printing market is moderately competitive and consists of a significant number of global players. These players hold a considerable share in the market and are aiming to invest in expanding their customer base across the world. These vendors are focusing on new product and digital technology development, strategic alliances, and other organic and inorganic growth strategies to increase their market share during the forecast period.

  • In May 2020, Italian metal decoration printer manufacturing company STA partnered with Fujifilm. This partnership will enable the company's goal to boost its digital possibilities with the existing printing machines.
  • In February 2020, the ColorJet group with an aim toward a sustainable print ecosystem launched its new range of digital printing technologies, "SONIQ HQ" and "FLAGJET." As a part of "Make in India," the company has developed these digital inkjet printers, which will help to fulfill the country's sustainable goals to a greater extent.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Value Chain Analysis
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Market Drivers
  • 4.5 Market Challenges

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE PRINTING INDUSTRY

6 DIGITAL PRINTING MARKET LANDSCAPE

  • 6.1 Digital Printing Demand by Application (Publishing, Graphics, and Packaging)
  • 6.2 Market Overview of Digital Printing Equipment
  • 6.3 Market Overview of Electrophotographic Toners and Inkjet Inks

7 MARKET SEGMENTATION

  • 7.1 Printing Process
    • 7.1.1 Inkjet
    • 7.1.2 Electrophotography
  • 7.2 Application
    • 7.2.1 Advertising Print
    • 7.2.2 Transactional Printing
    • 7.2.3 Security Printing
    • 7.2.4 General Commercial Print
  • 7.3 Geography
    • 7.3.1 North America
      • 7.3.1.1 United States
      • 7.3.1.2 Canada
    • 7.3.2 Europe
      • 7.3.2.1 United kingdom
      • 7.3.2.2 Germany
      • 7.3.2.3 France
      • 7.3.2.4 Spain
      • 7.3.2.5 Italy
      • 7.3.2.6 Poland
      • 7.3.2.7 Netherlands
      • 7.3.2.8 Rest of Europe
    • 7.3.3 Asia Pacific
      • 7.3.3.1 China
      • 7.3.3.2 India
      • 7.3.3.3 Japan
      • 7.3.3.4 Rest of Asia Pacific
    • 7.3.4 Latin America
    • 7.3.5 Middle East and Africa

8 COMPETITIVE INTELLIGENCE

  • 8.1 Company Profiles
    • 8.1.1 Giesecke+Devrient Currency Technology GmbH
    • 8.1.2 A1 Security Print Ltd
    • 8.1.3 Xerox Holdings Corporation
    • 8.1.4 Swiss Post Solutions
    • 8.1.5 Post Masters
    • 8.1.6 Azure Communications
    • 8.1.7 Madras Security Printers Pvt. Ltd
    • 8.1.8 Landa Corporation

9 FUTURE OUTLOOK OF THE MARKET