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市場調査レポート
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1197276

インダストリー4.0市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Industry 4.0 Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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インダストリー4.0市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

インダストリー4.0市場は、予測期間中にCAGR20.7%で成長すると予測されています。

生産部門におけるインダストリー4.0の導入に伴い、多数の産業施設がデジタル技術を導入して作業全体を改善、自動化、近代化し、工場の生産性パラメータを向上させています。

主なハイライト

  • さらに、インダストリー4.0は、OEMメーカーが自社のオペレーション全体にIoTを導入するよう説得しています。これは、いくつかの業界においてIoTとデジタル変革の導入が徐々に増えているためです。例えば、International Data Corporation(IDC)のWorldwide Semiannual Internet of Things Expenditure Guideによると、欧州におけるモノのインターネット(IoT)への支出は2021年に2020億米ドルを超えます。2025年まで2桁のペースで増加すると思われます。メアリヴィル大学の推計によると、2025年までに全世界で毎年180兆ギガバイト以上のデータが作成されます。IIoT対応産業は、その大部分を生み出すことになります。
  • さらに、革新的な技術やデジタルソリューションの導入に向けた世界企業間の協業の増加が、予測期間中の市場成長に寄与するものと考えられます。例えば、2021年3月、ノキアファームはブラジルのエネルギーおよびオートメーション企業であるWEG Industriesと提携し、Nokia Digital Automation Cloud(DAC)技術の進化を加速させ、産業4.0ソリューションを提示しました。
  • 産業技術を取り入れ、採用することは様々な利点をもたらしますが、同時に将来の企業の発展を妨げる可能性のあるいくつかの危険もはらんでいます。先進技術の導入に関連するセキュリティとプライバシーの問題は、業界の拡大を妨げると予測されています。Cybercrime Journalが2021年に発表した調査によると、2021年のサイバー犯罪の世界の出費は6.0兆米ドルでした。2025年には10.5兆米ドルに達すると予想されています。
  • COVID-19の世界の発生は、インダストリー4.0の採用を加速し、潜在的なパンデミックへの耐性を高めました。パンデミックが発生した場合、自動化やロボットなどのテクノロジーは、人間の依存度を下げる役割を果たすと同時に、人間の労働力がこうしたリスクから身を守ることを可能にするからです。また、生産性を向上させ、危機の際の工場の停止を防ぐことができます。

インダストリー4.0の市場動向

製造業が大きな市場シェアを占める見込み

  • 工場で稼働する産業用ロボットのストックは、知的生産のサクセスストーリーに後押しされ、過去最高水準に達しています。自動化率は過去5年間で約85%増。12%という売上高の鈍化は、自動車と電気・電子の2大顧客業界の厳しい状況を反映しています。
  • 5Gワイヤレス接続のイントロダクションとインダストリー4.0の展開の拡大は、企業全体の産業用オートメーションの需要を促進します。デジタルツイン、拡張現実(AR)、デジタル化、産業用IoTの開発は、世界の産業オートメーション産業の重要な指標になると予測されています。例えば、2021年7月、ロックウェル・オートメーション社は、クラウドベースの製造デジタル化およびトレースシステムであるケズラーASと提携しました。この提携は、クラウドベースのチェーン技術を活用し、企業が一次材料のサプライヤーから納品またはそれ以降の製品のエンドツーエンドの経路を文書化できるようにすることを期待しています。
  • 市場の多くのベンダーは、市場でのポジションを強化するために、買収やコラボレーションを通じて、フレキシブル・マニュファクチャリングのポートフォリオを拡大しています。例えば、2021年1月、ABBは機械自動化サービスを拡大するため、Planar Motors Inc.との戦略的パートナーシップを発表しました。PMIの磁気浮上技術を同社のマシンオートメーション部門(B&R)のポートフォリオに統合し、業界の厳密な線形生産からオープンで適応性の高い製造空間への移行を加速させる予定です。
  • 製造部門全体の新興国開拓は、予測期間中の市場成長を後押しすると予想されます。例えば、2022年6月、ID@scale(Industrial Data@Scale)は、ルノーグループとアトスが立ち上げた産業データ収集のための新しいソリューションで、製造業がインダストリー4.0へのデジタルパスを歩むことを支援するものです。製造企業は、「ID@S」(Industrial Data@Scale)を用いて製造機械からデータを大規模に収集・整理し、業務効率と製品保証を向上させることができるようになる予定です。自動車メーカーが開発し、現在その設備で使用されているID@scaleは、技術パイオニアのアトスによって産業化、設定、販売されています。

アジア太平洋地域で大きな成長が期待されるインド

  • インドの製造業は、米国、日本、中国、ドイツと比較して遅れています。中国を除くこれらの国々は、インドよりも人口がはるかに少ないのです。インドの人口と将来の目標を考えると、インドは製造業部門と労働力の改革とスキルアップを早急に行う必要があります。したがって、この市場はその機会を提供し、予測期間中に同国で成長することが期待されます。
  • さらに、インド政府は2025年までに5兆米ドルの経済規模を目指しており、そのうち製造業は1兆米ドルの価値があるとされています。この目標を達成するためには、Make in IndiaやSkill India、Digital Indiaといった旗艦プログラムの収束が不可欠であり、それにより同国の市場成長が促進されると考えられます。
  • 2021年8月、インテル・インディアは、Society for Innovation and Entrepreneurship(SINE)-IIT Bombayと共同で、インドのインダストリー4.0移行を推進するための業界技術組織「プラグイン・アライアンス」を発表しました。このアライアンスは、インダストリー4.0のエコロジーのあらゆる側面を代表するメンバーの参加により、コミュニティとして発展していくことを目的としています。したがって、これらの新興諸国は、予測期間中、同国の市場成長に寄与することが期待されます。
  • 製造業においてインダストリー4.0が普及するにつれ、多くの製造施設がデジタル技術を導入して業務全体を最適化、標準化、近代化し、施設の効率指標を向上させています。企業は、接続デバイスの継続的な増加、外部機器からの膨大なデータ量、進化する技術環境により、自社の商品やソリューションをオンライン環境に迅速に適合させる必要が出てきています。
  • Cisco Annual Internet Report(2018-2023)によると、2023年までに21億台以上のインターネット接続機器がインドに存在するとされています。競争力のある価格の携帯電話やより手頃な価格のインターネット接続の利用が増加することにより、国内のインターネットユーザー数は9億人を超えると予想されます。

インダストリー4.0市場の競合他社分析

ABB、Siemens、Schneider Electric、Swisslog Holding AG(Kuka AG)、Rockwell Automation Inc.など、複数の企業が存在するため、インダストリー4.0市場の競合情勢は断片的です。市場参加者は、提示された成長機会を最適に活用するために、製品の技術革新や開発に努めています。これにより、これらのプレイヤーの市場プレゼンスが高まると予想されます。

  • 2022年8月:ルイビル大学が、人工知能、自動化、モノのインターネットを含むインテリジェントで相互接続された技術に備える企業を支援する「Center for Organizational Readiness for Enterprise 4.0(CORE4.0)」を設立しました。
  • 2022年6月:HCLテクノロジーズ(HCL)は、顧客の企業のデジタル改革を支援する変革的アーキテクチャ「Industry NeXT」を発表しました。HCLテクノロジーズのIndustry NeXTプラットフォームは、Industry 4.0(I4.0)フレームワークに基づいて構築されており、世界中の組織が計画、組織化、および協力的な環境への移行を容易に行えるよう支援するものです。これは、リンクされた相互作用、弾力性のあるプロセス、および高度なデジタルソリューションによって推進される物理的およびデジタル統合商品とサービスの提供を可能にすることによって実現されます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • 市場促進要因
    • 政府による積極的な取り組みと利害関係者の連携
    • 産業用ロボットの需要拡大
    • 中小企業によるデジタルトランスフォーメーションへの取り組み
  • 市場抑制要因
    • インダストリー4.0導入に関連するROIの相対的な認識不足
    • 労働力および標準化に関する課題
  • COVID-19が市場に与える影響
  • 技術スナップショット

第5章 市場セグメンテーション

  • テクノロジータイプ別
    • 産業用ロボティクス
    • IIoT
    • AI・ML
    • ブロックチェーン
    • エクステンドリアリティ
    • デジタルツイン
    • 3Dプリンティング
    • その他の技術タイプ
  • エンドユーザー産業別
    • 製造業
    • 自動車
    • 石油・ガス
    • エネルギー・公共事業
    • エレクトロニクス・鋳造
    • 飲食品製造業
    • 航空宇宙・防衛
    • その他のエンドユーザー産業
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • その他アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ABB Ltd
    • Siemens AG
    • Schneider Electric
    • Swisslog Holding AG(Kuka AG)
    • Rockwell Automation Inc.
    • Cognex Corporation
    • Honeywell International Inc.
    • Robert Bosch GmbH
    • Johnson Controls International PLC
    • Emerson Electric Company
    • General Electric Company
    • Cisco Systems Inc.
    • Intel Corporation
    • Fanuc Corporation
    • Denso Corporation

第7章 投資分析

第8章 市場の将来性

目次
Product Code: 70016

The industry 4.0 market is projected to grow at a CAGR of 20.7% over the forecast period. With the introduction of Industry 4.0 in the production sector, numerous industrial facilities are adopting digital technology to improve, automate, and modernize the whole operation, enhancing the plants' productivity parameters.

Key Highlights

  • Moreover, Industry 4.0 has persuaded OEMs to adopt IoT across their operations, owing to the gradual increase in the adoption of IoT and digital transformation across several industries. For instance, according to the International Data Corporation's (IDC) Worldwide Semiannual Internet of Things Expenditure Guide, expenditure on the Internet of Things (IoT) in Europe exceeded USD 202 billion in 2021. It will likely increase at a double-digit rate through 2025. Maryville University estimates that by 2025 over 180 trillion gigabytes of data will be created worldwide every year. IIoT-enabled industries will generate a large portion of this.
  • Furthermore, increasing collaborations among global companies to adopt innovative technologies and digital solutions are expected to contribute to market growth over the forecast period. For instance, in March 2021, NOKIA Firm partnered with WEG Industries, a Brazilian energy and automation company, to accelerate the evolution of the Nokia Digital Automation Cloud (DAC) technology and present an industrial 4.0 solution.
  • Incorporating and adopting industry technologies offer various advantages but also represent several hazards that might hinder future corporate progress. Security and privacy issues related to advanced technology deployment are projected to hamper industry expansion. According to a study released in 2021 by Cybercrime Journal, the worldwide expense of cybercrime was USD 6.0 trillion in 2021. It is expected to hit USD 10.5 trillion by 2025.
  • The worldwide COVID-19 outbreak accelerated Industry 4.0 adoption and boosted resilience to potential pandemics. This is because, in the event of a pandemic, technology such as automation and robots serve to reduce human dependency while also allowing the human workforce to protect itself against these risks. It also increases production, preventing plant shutdowns during a crisis.

Industry 4.0 Market Trends

Manufacturing is Expected to hold a Significant Market Share

  • The stock of industrial robots operating in factories is at the highest level in history, driven by the success story of intelligent production. Automation has experienced an increase of about 85% within the last five years. The slowdown in sales by 12% reflects the difficult times of the two major customer industries, automotive and electrical/electronics.
  • The introduction of 5G wireless connectivity and the growing deployment of Industry 4.0 drive the demand for industrial automation throughout businesses. The development of digital twins, augmented reality (AR), digitalization, and industrial IoT is predicted to be important indications of the worldwide industrial automation industry. For instance, in July 2021, Rockwell Automation Inc. teamed with Kezzler AS, a cloud-based manufacturing digitalization and tracing system. Utilizing cloud-based chain technologies, the alliance hopes to empower companies to document their product's end-to-end path from primary material suppliers to delivery or afterward.
  • Many vendors in the market are expanding their flexible manufacturing portfolio through acquisition or collaboration in order to strengthen their market positions. For instance, in January 2021, ABB announced a strategic partnership with Planar Motors Inc. to expand its machine automation offering. It will integrate PMI's magnetic levitation technology into its Machine Automation Division's (B&R) portfolio, accelerating the industry's transition from strictly linear production to an open, adaptive manufacturing space.
  • Increasing developments across the manufacturing sector are expected to boost market growth over the forecasted period. For instance, in June 2022, ID@scale (Industrial Data @ Scale) is a new solution for industrial data collecting launched by Renault Group and Atos to assist manufacturing organizations on their digital path to Industry 4.0. Manufacturers will be able to gather and organize data from manufacturing machinery at scale using "ID@S" (Industrial Data @ Scale) to increase operational efficiencies and product assurance. ID@scale, developed by the vehicle maker and currently in use in its facilities, is now being industrialized, configurable, and sold by the technological pioneer Atos.

India is Expected to Grow at a Significant Rate in the Asia-Pacific Region

  • India's manufacturing sector lags compared to the United States, Japan, China, and Germany. All these countries, except China, have a much lower population base than India. Given India's population and future goals, the country needs to urgently reform and upskill its manufacturing sector and workforce. Hence, the market presents that opportunity and is expected to grow in the country over the forecast period.
  • Moreover, India's government aims for a USD 5 trillion economy by 2025, of which manufacturing would be worth USD 1 trillion. The convergence of flagship programs, such as Make in India with Skill India and Digital India, would be vital to achieving this goal, thereby driving the country's market growth.
  • In August 2021, Intel India, in cooperation with the Society for Innovation and Entrepreneurship (SINE)-IIT Bombay, announced the Plugin Alliance, an industry-technology organization focused on advancing India's Industry 4.0 transition. With the engagement of these members, who represent all aspects of the Industry 4.0 ecology, the Alliance is intended to expand into a community. Thus, these developments are expected to contribute to market growth in the country over the forecast period.
  • As Industry 4.0 gains traction in the manufacturing sector, many manufacturing facilities are implementing digital technologies to optimize, standardize, and modernize the whole operation, improving the facilities' efficiency metrics. Businesses must now swiftly modify their goods and solutions to the online environment owing to the continually increasing number of connected devices, massive data quantity from external equipment, and evolving technological environment.
  • According to Cisco Annual Internet Report (2018-2023), over 2.1 billion internet-linked devices will be in India by 2023. The nation's internet user base is expected to exceed 900 million, owing to the increased usage of competitively priced cell phones and more affordable internet connections.

Industry 4.0 Market Competitor Analysis

The competitive landscape of the industry 4.0 market is fragmented due to the presence of several players, such as ABB, Siemens, Schneider Electric, Swisslog Holding AG (Kuka AG), and Rockwell Automation Inc. The market players are striving to make product innovations and developments to utilize the growth opportunities presented optimally. This is expected to boost the market presence of these players.

  • August 2022: The University of Louisville established the Center for Organizational Readiness for Enterprise 4.0 (CORE4.0), which will assist businesses in preparing for intelligent and interconnected technology, including artificial intelligence, automation, and the Internet of Things.
  • June 2022: HCL Technologies (HCL) introduced Industry NeXT, a transformative architecture that assists clients in digitally reinventing their enterprises. HCL Technologies' Industry NeXT platform is built on the industry 4.0 (I4.0) framework and helps organizations worldwide to plan, organize, and effortlessly transition into a cooperative environment. This is made possible by enabling linked interactions, resilient processes, and the delivery of integrated physical and digital commodities and services propelled by advanced digital solutions.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.2.3 Threat of New Entrants
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Market Drivers
    • 4.3.1 Favorable Governmental Initiatives and Collaborations Between Stakeholders
    • 4.3.2 Growth in Demand for Industrial Robotics
    • 4.3.3 Digital Transformation Initiatives Undertaken by SME's
  • 4.4 Market Restraints
    • 4.4.1 Relative Lack of Awareness on the ROI Related to Adoption of Industry 4.0
    • 4.4.2 Workforce and Standardization Related Challenges
  • 4.5 Impact of COVID-19 on the Market
  • 4.6 Technology Snapshot

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Technology Type
    • 5.1.1 Industrial Robotics
    • 5.1.2 IIoT
    • 5.1.3 AI and ML
    • 5.1.4 Blockchain
    • 5.1.5 Extended Reality
    • 5.1.6 Digital Twin
    • 5.1.7 3D Printing
    • 5.1.8 Other Technology Types
  • 5.2 By End User Industry
    • 5.2.1 Manufacturing
    • 5.2.2 Automotive
    • 5.2.3 Oil and Gas
    • 5.2.4 Energy and Utilities
    • 5.2.5 Electronics and Foundry
    • 5.2.6 Food and Beverage
    • 5.2.7 Aerospace and Defense
    • 5.2.8 Other End User Industries
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Latin America
    • 5.3.5 Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ABB Ltd
    • 6.1.2 Siemens AG
    • 6.1.3 Schneider Electric
    • 6.1.4 Swisslog Holding AG (Kuka AG)
    • 6.1.5 Rockwell Automation Inc.
    • 6.1.6 Cognex Corporation
    • 6.1.7 Honeywell International Inc.
    • 6.1.8 Robert Bosch GmbH
    • 6.1.9 Johnson Controls International PLC
    • 6.1.10 Emerson Electric Company
    • 6.1.11 General Electric Company
    • 6.1.12 Cisco Systems Inc.
    • 6.1.13 Intel Corporation
    • 6.1.14 Fanuc Corporation
    • 6.1.15 Denso Corporation

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 FUTURE OF THE MARKET