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市場調査レポート
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1138592

放送用アンテナ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Broadcast Antenna Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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放送用アンテナ市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

放送用アンテナ市場は、予測期間(2022年~2027年)にCAGR4%を記録すると予測されています。

高周波受信機、費用対効果、コンパクトなサイズにより、先進経済諸国の都市部の人々の間で人気が高まり、市場の成長を支えているようです。

主なハイライト

  • 直接放送(衛星テレビ)は、テレビコンテンツの重要な配信形態となっています。広範で制御可能な放送エリアとはるかに広い帯域幅が相まって、より多くのチャンネルを放送できるようになり、これが衛星テレビを非常に魅力的なものにしています。
  • さらに、錆びついた古い屋根置き型テレビアンテナがリサイクルセンターに運ばれてから10年以内に、家庭に最適なテレビアンテナという選択肢が戻ってきたことは、スマートテレビなどのテレビの技術革新とともに、メディアの驚くべき展開となりました。今日のアンテナは、より小さく、より合理的で、より強力になっています。屋内・屋外を問わず、遠くからの電波を増幅するアンプを内蔵したアンテナも多く、地方での利用に最適です
  • 多くの家庭では、ストリーミングプラットフォーム(OTTコンテンツ用)とアンテナ(主要ネットワーク放送やローカルニュース、情報収集用)の組み合わせを選択するようになってきています。これにより、高価な衛星放送を利用する必要がなくなり、多くの家庭で年間2,000米ドルの節約に繋がっています。例えば、Sukses Indoor HDTV Digital TV Antennaは、強力で取り外し可能なHDTVアンプ信号ブースターを提供し、最大120マイル離れた場所からの受信を可能にします。フィルタリング技術により、携帯電話やFM信号からの干渉を排除することができます。さらに、1080p HDTVと4K技術でのプログラミングをサポートしています。
  • 放送用テレビアンテナには、安価なコスト、非圧縮のHD信号、安定したサービス、ローカルチャンネルの豊富な選択肢など、有料テレビサービスにはない利点がいくつかあります。これらは、予測期間中に世界の放送用アンテナ市場を前進させると予測される主な要因です。さらに、HD、2K、4Kなどの画質向上や4Kでのスポーツイベントなどが、放送用アンテナの台頭を後押ししています。
  • さらに、COVID-19の大流行の中、放送用テレビとアンテナの普及率はわずかに上昇しました。米国のブロードバンド世帯の30%以上がテレビアンテナを所有していると報告されています。今後も、特にパンデミック期間中は、保有率、利用率ともに上昇傾向が続くと予想されます。

主な市場動向

テレビタイプで高い市場シェアを獲得

  • 放送用テレビアンテナは、有料放送と比較して、低コスト、非圧縮HD信号、中断のないサービス、幅広いローカルチャンネルなど、さまざまなメリットを提供します。これらは、予測期間中に世界の放送用アンテナ市場の成長を促進すると予想される主な要因です。さらに、HD、2K、4K、4Kでのスポーツイベントなどの画質の向上が、放送用アンテナの成長を加速させています。
  • しかし、放送用アンテナを使用して視聴できるチャンネルは限られており、他の有料契約と比較すると少ないため、市場の成長をある程度阻害することが予想されます。
  • 過去10年間で、各国は古いアナログテレビ規格による放送から新しいデジタルテレビ(DTV)へと移行してきました。しかし、一般的には同じ放送周波数が使用されているため、同じアンテナを使用すれば、旧来のアナログテレビと新しいDTV放送を受信することができます。
  • 現在、テレビアンテナメーカー各社は、UHFとVHFの両機能とHDコンテンツに対応したテレビアンテナ、特に室内用アンテナの投入に注力しています。この動向は、間もなく本格化すると思われます。
  • さらに、錆びた古い屋根置き型テレビアンテナがついにリサイクルセンターに運び出されるのを見てから10年以内に、家庭に最適なテレビアンテナという選択肢が戻ってきたことは、スマートテレビなどのテレビのイノベーションとともに、メディアの世界では驚くべき出来事でした。今日のアンテナはより小さく、より合理的で、より強力になっています。屋内、屋外を問わず、多くのアンテナはアンプを内蔵し、より遠くからの信号を増幅するため、地方に最適なものとなっています。

北米が最も高い市場シェアを占める

  • 北米地域は、ケーブルテレビと衛星放送のチャンネル数が急速に増加しているため、大きな市場シェアを占めています。さらに、インターネットの普及により、放送局が高品質のコンテンツを視聴者に提供できるようになったことも、放送機器需要の主な理由の一つとなっています。
  • さらに、プレーヤーはこの地域において、シングルまたはデュアルチャンネルの固定偏波アプリケーションにシンプルで信頼性の高いオプションを提供しており、そのアンテナは単一または複数の放送局で暫定的または補助的に利用することが可能です。RFStarのUHFスロットアレーアンテナは、高性能なアンテナが必要な場合に最適で、現在のチャンネルと将来のチャンネルの間で周波数を柔軟に変更することが可能です。
  • さらに、この地域では文化の多様性が高まっていることも、デジタルチャンネル数の増加の主な要因の1つとなっており、このことが同地域の放送機器の需要を高めています。同地域では、放送・デジタルメディア分野の主要企業が新技術の導入や買収、提携を積極的に進めています。
  • さらに、国際的な企業が新興国における可能性を追求し、この分野への投資が増加しています。全体として、この市場は予測期間中に健全な速度で成長すると予想されます。

競合情勢

放送用アンテナ市場は、メディアやエンターテインメント向けのソリューションを提供する大手企業や中堅企業が存在し、適度に細分化されています。大手企業は、新製品投入、事業拡大、契約、合弁事業、提携、買収など、さまざまな戦略を駆使して、同市場での足跡を増やしています。市場の主な発展をいくつか紹介します。

  • 2021年1月にSPX Corporationの一部門であるDielectric Communications MEは、TCI International Inc.を買収する正式契約を締結したと発表しました。DielectricによるTCIの買収は、Dielectricの多様な製品提供を、TVおよびFM製品の米国放送局、高周波および中周波の海外放送局に拡大するものです。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 マーケットインサイト

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
    • 光ファイバーの進化がアンテナ採用の障害となる見込み
  • 業界のバリューチェーン分析
  • 業界の魅力- ファイブフォース分析分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が放送用アンテナ市場に与える影響評価

第5章 市場のセグメンテーション

  • タイプ
    • テレビ
    • FM
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • TE Connectivity Ltd.​
    • Jampro Antennas Inc.​
    • Propagation Systems Inc.(PSI Antenna)​
    • TCI International Inc.
    • Twin Engineers Private Limited​
    • Dielectric Inc.​
    • OMB Sistemas Electronicos S.A.​
    • ELETEC Broadcast Transmitters Sarl​
    • ABE Elettronica s.r.l.​
    • Electronics Research Inc.​
    • ALDENA TELECOMUNICAZIONI Srl​
    • R.V.R. Elettronica S.r.l​
    • Kathrein Broadcast GmbH​

第7章 投資分析

第8章 市場の展望

目次
Product Code: 69900

The Broadcast Antenna Market is expected to register a CAGR of 4% over the forecast period (2022 to 2027). The market is gaining popularity and is growing among the urban population in developed economies, owing to high-frequency receivers, cost-effectiveness, and compact size, which is likely to support the market's growth.

Key Highlights

  • Direct broadcasting, or satellite television, has become a significant form of distribution for television content. The broad and controllable coverage areas available combined with the much larger bandwidths enables more channels to be broadcast, and this makes satellite television very attractive.
  • Further, within a decade after seeing the last rusty old roof-mounted television antennas finally hauled away to recycling centers, the return of the best TV antenna options to homes has been a surprising turn of events in media along with innovation in televisions such as smart TVs. Today's antennas are smaller, more streamlined, and much more powerful. Whether for indoor or outdoor installation, many antennas come with built-in amplifiers to boost signals from further afield, making them ideal for rural areas
  • Many households are now choosing a combination of streaming platforms (for OTT content) and an antenna (to pick up the major network broadcasts and local news and information). This cuts out the need for expensive satellite services, saving most households up to USD 2,000 per year. For instance, the Sukses Indoor HDTV Digital TV Antenna provides a powerful, detachable HDTV amplifier signal booster allowing reception from up to 120 miles away. The filtering technology helps in eliminating interference from cellular and FM signals. Further, it supports programming in 1080p HDTV and 4 K technology.
  • Broadcast TV antennas have several advantages over pay-TV services, including inexpensive costs, uncompressed HD signals, consistent service, and a large selection of local channels. These are the key factors projected to propel the global broadcast antenna market forward during the forecast period. Furthermore, improved picture quality such as HD, 2K, and 4K and sporting events in 4K is driving the rise of broadcast antennas.
  • Additionally, Amid the COVID-19 pandemic, the penetration of broadcast TV and antennas increased marginally. Over 30% of US broadband households report owning a TV antenna. It is expected to witness an upward trend both in ownership and usage to continue, especially during the pandemic period.

Key Market Trends

Television Type to Hold Highest Market Share

  • Broadcast TV antennas offer a wide range of benefits over pay-TV services, some of which are low cost, uncompressed HD signals, uninterrupted services, and a wide range of local channels. These are the key factors expected to drive the growth of the global broadcast antenna market during the forecast period. Moreover, increased picture quality like HD, 2K, 4K, and sports events in 4K are fuelling the growth of broadcast antennas.
  • However, the limited channels available, which can be viewed using TV antennas, are comparatively less than other paid subscriptions, which is expected to hamper the market's growth to a certain extent.
  • Over the last decade, countries have switched from broadcasting using an older analog television standard to newer digital television (DTV). Generally, however, the same broadcast frequencies are used, so the same antennas can be used for older analog television and can also receive new DTV broadcasts.
  • Currently, TV antenna manufacturers are focusing on introducing TV antennas, especially indoor antennas, that support both UHF and VHF functionality and HD content. This trend is expected to gain traction soon.
  • Furthermore, within a decade after seeing the last rusty old roof-mounted television antennas finally hauled away to recycling centers, the return of the best TV antenna options to homes has been a surprising turn of events in the world of media along with innovation in the televisions such as smart TVs. Today's antennas are smaller, more streamlined, and are much powerful. Whether for indoor or outdoor installation, many antennas come with built-in amplifiers to boost signals from further afield, making them ideal for rural areas.

North America to Hold Highest Market Share

  • The North American region holds a significant market share due to the rapidly increasing number of cable and satellite television channels. Additionally, the increasing internet penetration has allowed broadcasters to provide high-quality content to the viewers, which is one of the primary reasons for the demand for broadcast equipment.
  • Furthermore, players provide a simple and reliable option for single or dual-channel fixed polarization applications in the region, where their antennas can be utilized by single or multiple broadcasters for interim or auxiliary usage. The RFStar UHF slotted array antennas are ideally suited when a high-performance antenna is needed, which allows for frequency agility between current and future channel operation.
  • Furthermore, the rising cultural diversity across the region is also one of the primary factors that led to an increase in the number of digital channels, which in turn boosts the demand for broadcast equipment in the region. In the region, major players operating in the broadcast and digital media sectors are increasingly innovating new technologies and catering to acquisitions and partnerships.
  • Moreover, with international companies exploring the potential in emerging nations, this sector is witnessing increasing investments. Overall, the market is expected to grow at a healthy rate over the forecast period.

Competitive Landscape

The Broadcast Antenna Market is moderately fragmented, with some large and several medium-sized companies offering solutions for media and entertainment. The major players use various strategies such as new product launches, expansions, agreements, joint ventures, partnerships, acquisitions, and others to increase their footprints in this market. Some of the key developments in the market are:

  • January 2021: Dielectric Communications ME, a unit of SPX Corporation, announced it had signed a definitive agreement to purchase TCI International Inc. The acquisition of TCI by Dielectric expands Dielectric's diverse product offerings to US broadcasters for TV and FM products and overseas broadcasters in the high frequency and medium frequency spectrum.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHTS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Evolution of Optic Fiber is Expected to Challenge the Antenna Adoption
  • 4.4 Industry Value Chain Analysis
  • 4.5 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.5.1 Threat of New Entrants
    • 4.5.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.5.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.5.4 Threat of Substitute Products
    • 4.5.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.6 Assessment of Impact of COVID-19 on the Broadcast Antenna Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Television
    • 5.1.2 FM
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia Pacific
    • 5.2.4 Latin America
    • 5.2.5 Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 TE Connectivity Ltd.​
    • 6.1.2 Jampro Antennas Inc.​
    • 6.1.3 Propagation Systems Inc. (PSI Antenna)​
    • 6.1.4 TCI International Inc.
    • 6.1.5 Twin Engineers Private Limited​
    • 6.1.6 Dielectric Inc.​
    • 6.1.7 OMB Sistemas Electronicos S.A.​
    • 6.1.8 ELETEC Broadcast Transmitters Sarl​
    • 6.1.9 ABE Elettronica s.r.l.​
    • 6.1.10 Electronics Research Inc.​
    • 6.1.11 ALDENA TELECOMUNICAZIONI Srl​
    • 6.1.12 R.V.R. Elettronica S.r.l​
    • 6.1.13 Kathrein Broadcast GmbH​

7 INVESTMENT ANALYSIS

8 MARKET OUTLOOK