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市場調査レポート
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1440146

電動三輪車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Electric Three-Wheeler - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 77 Pages | 納期: 2~3営業日

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電動三輪車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電動三輪車市場規模は2024年に11億7,000万米ドルと推定され、2029年までに18億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.31%のCAGRで成長します。

電動三輪車- 市場

主なハイライト

  • この市場は主に、公害規制に対する政府の厳格な基準、ガソリン車やディーゼル車からの排出ガスの悪影響についての意識の高まり、電気自動車の導入の増加などの要因によって動かされています。
  • 電動三輪車の運営とメンテナンスの平均コストは、従来の三輪車と比較して大幅に低くなります。
  • しかし、走行距離が短いこととバッテリーパックが重いことが、三輪車メーカーにとって懸念事項となっています。電気三輪車は、バッテリーが満充電された状態で約125~130 km走行できるのに対し、従来の車両は燃料が満タンの場合に200~220 km走行できます。

電動三輪車市場動向

市場を牽引する排出ガス規制への注目の高まり

世界のいくつかの低・中所得国では、伝統的にICエンジンを搭載していた三輪車の使用率が高いです。しかし、これらの内燃エンジン付き三輪車の多くは古くて効率が悪いため、大量の粒子状物質(PM)や、強力な短命汚染物質であるブラックカーボン(BC)を排出しています。排出ガス規制基準の高まりにより、メーカーは電動三輪車の研究開発への支出を増やすようになり、最終的には将来の都市内モビリティとして電動三輪車を市場に出すことが可能になりました。

世界中の政府や組織は、購入者に従来の車両ではなく電動三輪車を選択するよう奨励するさまざまな計画や取り組みを開始しています。たとえば、国連環境局は、アフリカとアジアにおける電動二輪車および電動三輪車のイントロダクション向けた国家プログラムを開発新興諸国を支援しています。国連環境機関は、アフリカとアジアの8か国(エチオピア、モロッコ、ケニア、ルワンダ、ウガンダ、フィリピン、タイ、ベトナム)での電動二輪車および三輪車プロジェクトを支援しています。このような活動は電動三輪車の統合を推進すると考えられており、これにより化石燃料ベースのモビリティから電動モビリティへの変革が促進され、それによって市場の成長が促進される可能性があります。

アジア太平洋が市場をリードする

過去数年にわたり、アジア太平洋地域は電動三輪車の新興市場となってきました。 2018年から2019年にかけて、他のすべての自動車セグメントは前年に比べて需要の伸びが鈍かったが、電動三輪車セグメントの売上高は、2017年から2018年の国内の電動三輪車の売上高と比べて約21%増加しました。

この地域の政府も、地域の汚染を軽減するための措置を講じています。

  • 2019年12月、インド政府はFAMEインド計画のフェーズIIを発表しました。この計画は公共交通機関および共有交通機関の電化支援に焦点を当てており、インセンティブを通じて電動バスや電動三輪車をサポートすることを目的としています。
  • タイでは、トゥクトゥク所有者に液化石油ガス(LPG)から電気式への移行を促すため、エネルギー保全基金(ECF)が1億600万バーツの補助金を承認しました。

テラモーターズのようなこの地域の大手企業数社は、市場でのプレゼンスとシェアを高めるために、インド、バングラデシュ、ネパールなどの将来有望な市場への旅客輸送と貨物輸送の両方を目的としたさまざまな電動三輪車を発売しています。

電動三輪車業界の概要

電動三輪車市場は非常に細分化されており、いくつかのプレーヤーが市場シェアの小さな部分を占めています。電動三輪車市場の著名な企業には、Mahindra Electric、Piaggio、Bodo EV、Kinetic Green Energyソリューションなどがあります。これらの企業は、車両の航続距離とともに積載量を増やすために、電動三輪車の研究開発に多額の投資を行っています。

  • 2020年 2月、Omega Seiki Private Limitedは、B2Bおよびeコマース業界のニーズに応えるために、電力で動作するSinghaおよびSingha Maxを導入しました。
  • 2019年12月、ピアジオは交換可能なリチウムイオンバッテリーを搭載し、1回の充電で約70~80kmの航続距離を誇るApe電動三輪車をインドで発売しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 最終用途
    • 旅客運送業者
    • 貨物輸送業者
  • バッテリータイプ
    • リチウムイオン
    • 鉛酸
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ
      • その他

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Mahindra Electric
    • Piaggion &C. Spa
    • Bodo Vehicle Group Co. Ltd
    • Kinetic Green Energy &Power Solutions Ltd
    • Terra Motors Corporation
    • Lohia Auto Industries
    • E-Tuk Factory BV
    • Goenka Electric Motor Vehicles Pvt. Ltd
    • Omega Seiki Private Limited
    • ATUL Auto Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 70420

The Electric Three-Wheeler Market size is estimated at USD 1.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.31% during the forecast period (2024-2029).

Electric Three-Wheeler - Market

Key Highlights

  • The market is primarily driven by the factors such as strict government norm for pollution control, increasing awareness about harmful effects of emissions from gasoline and diesel vehicles and increase in adoption of electric vehicles.
  • The average cost of operation and maintenance of electric three-wheelers are substantially low as compared to conventional three-wheelers.
  • However, the low range of distance covered, and heavy battery pack are the areas of concern for the manufacturers of three-wheeler vehicles. As an electric three-wheeler covers around 125-130 kms with full charged battery as compared to 200-220 Kms covered by conventional vehicles on a full tank of fuel.

Electric Three-Wheeler Market Trends

Increasing Focus on Emission Control Driving the Market

Several low- and middle-income countries in the world have a high rate of usage of three-wheelers, which were traditionally powered by IC engines. However, many of these internal combustion engine three-wheelers are old and inefficient, thus, emitting substantial amounts of particulate matter (PM) and black carbon (BC), a potent short-lived pollutant. The growing emission control norms have propelled the manufacturers to increase their expenditure on R&D of electric three-wheelers, which eventually allowed them to market them as the future of intracity mobility.

Governments and organizations across the world have initiated various schemes and initiatives, which encourage buyers to choose electric three-wheelers over conventional vehicles. For instance, the UN Environment is supporting developing countries to develop national programs for the introduction of electric two- and three-wheelers in Africa and Asia. The UN Environment is supporting electric two- and three-wheeler projects in eight countries in Africa and Asia: Ethiopia, Morocco, Kenya, Rwanda, Uganda, the Philippines, Thailand, and Vietnam. Such activities are envisioned to propel the integration of electric three-wheelers, and this may help the transformation from fossil fuels-based mobility to electric mobility, thereby, driving the growth of the market.

Asia-Pacific Will Lead the Market

Over the past few years, the Asia-Pacific region has turned out to be an emerging market for electric three-wheeler. During the year 2018-19, when all other auto segment witnessed a slow demand growth as compared to previous year, sales of electric three-wheeler segment grew around 21 per cent from 2017-18 sales of electric three wheelers in the country.

The Governments in the region are also taking measures to reduce pollution in the region. For instance,

  • In December 2019, the government of India announced the phase-II of FAME India scheme, which focus on supporting electrification of public & shared transportation, and aims to support e-buses, e-3 wheelers through incentives.
  • In Thaniland, The Energy Conservation Fund (ECF) has approved a subsidy of THB 106 million, to motivate tuk-tuk owners to move from liquefied petroleum gas (LPG) to Electric ones.

Several major players in the region like Terra motors are launching various electric three-wheelers, both for passenger and cargo transportation to prospective markets like India, Bangladesh and Nepal to increase their market presence and share.

Electric Three-Wheeler Industry Overview

The Electric 3-Wheeler Market is highly fragmented, with several players accounting for a smaller portion of market share. Some of the prominent companies in the electric three-wheeler market are Mahindra Electric, Piaggio, Bodo EV, Kinetic Green Energy solution and others. These players are investing heavily in research and development of electric three-wheeler in increasing the load capacity along with the driving range of the vehicle. For instance,

  • In February 2020, Omega Seiki Private Limited introduced Singha and Singha Max which runs on electric power to cater to the needs of the B2B and e-commerce industry.
  • In December 2019, Piaggio launched Ape electric three wheeler in India, with swappable Lithium-ion battery and offers a range of around 70-80 km on a single charge

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Challenges
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 End-Use
    • 5.1.1 Passenger Carrier
    • 5.1.2 Goods Carrier
  • 5.2 Battery Type
    • 5.2.1 Li-ion
    • 5.2.2 Lead Acid
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Mahindra Electric
    • 6.2.2 Piaggion & C. Spa
    • 6.2.3 Bodo Vehicle Group Co. Ltd
    • 6.2.4 Kinetic Green Energy & Power Solutions Ltd
    • 6.2.5 Terra Motors Corporation
    • 6.2.6 Lohia Auto Industries
    • 6.2.7 E-Tuk Factory BV
    • 6.2.8 Goenka Electric Motor Vehicles Pvt. Ltd
    • 6.2.9 Omega Seiki Private Limited
    • 6.2.10 ATUL Auto Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS