市場調査レポート
商品コード
1440146
電動三輪車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)Electric Three-Wheeler - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029) |
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電動三輪車:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年) |
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 77 Pages
納期: 2~3営業日
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電動三輪車市場規模は2024年に11億7,000万米ドルと推定され、2029年までに18億3,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に9.31%のCAGRで成長します。
世界のいくつかの低・中所得国では、伝統的にICエンジンを搭載していた三輪車の使用率が高いです。しかし、これらの内燃エンジン付き三輪車の多くは古くて効率が悪いため、大量の粒子状物質(PM)や、強力な短命汚染物質であるブラックカーボン(BC)を排出しています。排出ガス規制基準の高まりにより、メーカーは電動三輪車の研究開発への支出を増やすようになり、最終的には将来の都市内モビリティとして電動三輪車を市場に出すことが可能になりました。
世界中の政府や組織は、購入者に従来の車両ではなく電動三輪車を選択するよう奨励するさまざまな計画や取り組みを開始しています。たとえば、国連環境局は、アフリカとアジアにおける電動二輪車および電動三輪車のイントロダクション向けた国家プログラムを開発新興諸国を支援しています。国連環境機関は、アフリカとアジアの8か国(エチオピア、モロッコ、ケニア、ルワンダ、ウガンダ、フィリピン、タイ、ベトナム)での電動二輪車および三輪車プロジェクトを支援しています。このような活動は電動三輪車の統合を推進すると考えられており、これにより化石燃料ベースのモビリティから電動モビリティへの変革が促進され、それによって市場の成長が促進される可能性があります。
過去数年にわたり、アジア太平洋地域は電動三輪車の新興市場となってきました。 2018年から2019年にかけて、他のすべての自動車セグメントは前年に比べて需要の伸びが鈍かったが、電動三輪車セグメントの売上高は、2017年から2018年の国内の電動三輪車の売上高と比べて約21%増加しました。
この地域の政府も、地域の汚染を軽減するための措置を講じています。
テラモーターズのようなこの地域の大手企業数社は、市場でのプレゼンスとシェアを高めるために、インド、バングラデシュ、ネパールなどの将来有望な市場への旅客輸送と貨物輸送の両方を目的としたさまざまな電動三輪車を発売しています。
電動三輪車市場は非常に細分化されており、いくつかのプレーヤーが市場シェアの小さな部分を占めています。電動三輪車市場の著名な企業には、Mahindra Electric、Piaggio、Bodo EV、Kinetic Green Energyソリューションなどがあります。これらの企業は、車両の航続距離とともに積載量を増やすために、電動三輪車の研究開発に多額の投資を行っています。
The Electric Three-Wheeler Market size is estimated at USD 1.17 billion in 2024, and is expected to reach USD 1.83 billion by 2029, growing at a CAGR of 9.31% during the forecast period (2024-2029).
Several low- and middle-income countries in the world have a high rate of usage of three-wheelers, which were traditionally powered by IC engines. However, many of these internal combustion engine three-wheelers are old and inefficient, thus, emitting substantial amounts of particulate matter (PM) and black carbon (BC), a potent short-lived pollutant. The growing emission control norms have propelled the manufacturers to increase their expenditure on R&D of electric three-wheelers, which eventually allowed them to market them as the future of intracity mobility.
Governments and organizations across the world have initiated various schemes and initiatives, which encourage buyers to choose electric three-wheelers over conventional vehicles. For instance, the UN Environment is supporting developing countries to develop national programs for the introduction of electric two- and three-wheelers in Africa and Asia. The UN Environment is supporting electric two- and three-wheeler projects in eight countries in Africa and Asia: Ethiopia, Morocco, Kenya, Rwanda, Uganda, the Philippines, Thailand, and Vietnam. Such activities are envisioned to propel the integration of electric three-wheelers, and this may help the transformation from fossil fuels-based mobility to electric mobility, thereby, driving the growth of the market.
Over the past few years, the Asia-Pacific region has turned out to be an emerging market for electric three-wheeler. During the year 2018-19, when all other auto segment witnessed a slow demand growth as compared to previous year, sales of electric three-wheeler segment grew around 21 per cent from 2017-18 sales of electric three wheelers in the country.
The Governments in the region are also taking measures to reduce pollution in the region. For instance,
Several major players in the region like Terra motors are launching various electric three-wheelers, both for passenger and cargo transportation to prospective markets like India, Bangladesh and Nepal to increase their market presence and share.
The Electric 3-Wheeler Market is highly fragmented, with several players accounting for a smaller portion of market share. Some of the prominent companies in the electric three-wheeler market are Mahindra Electric, Piaggio, Bodo EV, Kinetic Green Energy solution and others. These players are investing heavily in research and development of electric three-wheeler in increasing the load capacity along with the driving range of the vehicle. For instance,