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市場調査レポート
商品コード
1440095

ボートおよび船舶MRO:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)

Boat And Ship MRO - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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ボートおよび船舶MRO:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ボートおよび船舶MRO市場規模は、2024年に1,365億3,000万米ドルと推定され、2029年までに1,654億7,000万米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.92%のCAGRで成長します。

ボートおよび船舶MRO-市場

COVID-19ウイルス感染症のパンデミックにより、船舶のMRO市場は悪影響を受けました。各国政府による国家封鎖と国境閉鎖により、主要国間の貿易活動は一時的に停止されました。しかし、経済状況を改善するために各国政府が緩和を認めたことにより、海洋貿易は今後数カ月間で復活すると予想されています。

船舶の保有台数の増加、新造船舶の販売増加、船舶の平均年齢の増加などの要因により、海洋産業におけるメンテナンス、修理、オーバーホールサービスの需要が高まっています。各国間の貿易・通商の増大により商船の利用が増加し、その活躍が活発化しています。この要因により、計画保守や事後保守のニーズが高まっており、MRO市場の成長を推進しています。

エネルギー消費量の増加、環境に優しい船舶と輸送サービスの需要、造船におけるロボット工学の出現などの他の要因も市場の成長を推進しています。

船舶MRO市場動向

世界中の海上艦隊の成長が市場の成長を牽引

世界の人口が増加し続ける中、特に新興諸国では、低コストで効率的な海上輸送が成長と持続可能な開発に重要な役割を果たしているため、海上輸送は世界貿易と世界経済の根幹となっています。

海事産業は、国の船舶に船舶が追加され、世界中の民間企業と政府企業の両方によって投資が行われ、近年急速に成長しています。

世界の船舶の輸送能力は、2021年 1月時点で21億DWTで、前年比6,300万DWT増加しました。一般貨物運送業者を除いて、トン数は近年大幅に増加しています。不定期輸送業者は急速に成長しました。 2011年から2021年の間に、全体の輸送能力に占めるタンカーの割合は39%から43%に増加しましたが、石油タンカーの割合は31%から29%に減少し、一般貨物の割合は6%から4%に増加しました。さらに、国際的に取引される約56,000隻の商船のうち、約17,000隻が一般貨物船であり、世界の商船隊の約30%を占めています。

スケールメリットを通じてコストを最適化するために、艦隊の平均年齢と船舶のサイズは長年にわたって増加しています。これらの長期運航船には定期的かつ継続的なメンテナンス検査が必要であり、その結果、予測期間中にボートおよび船舶MRO市場が成長すると予想されます。

2021年 1月の世界の船腹トン数の52%を船舶保有国の上位5か国が占めました。最大の市場シェアはギリシャ(18%)で、次いで中国(12%)、日本(11%)、シンガポール(7%)でした。、香港特別行政区(7%)。アジア企業は世界のトン数の半分を保有していました。欧州出身のオーナーが全体の40%を占め、北米出身のオーナーが6%を占めました。アフリカ、ラテンアメリカ、カリブ海の企業は市場の1%強を占め、オセアニアは1%弱でした。

載貨重量トン数で見ると、ばら積み貨物船が最も若い船舶であり、平均船齢は9.28年で、次にコンテナ船(9.91年)、石油タンカー(10.38年)が続きます。平均すると、一般貨物船が最も古い船種です(19.46年)。

これらの要因とは別に、政府機関は世界中で他の民間企業と共同事業を立ち上げ、保有車両の能力を強化しています。

2021年 9月、ラーセン・アンド・トゥブロ(L&T)は、英国海軍から艦隊固体支援艦の設計開発に関する栄誉ある契約を獲得しました。 L&Tは、英国海軍の兵站部門である英国王立艦隊補助部隊向けに、新しい艦隊固体支援(FSS)艦艇3隻を建造する契約を獲得しました。

2021年7月、コスコ・シッピング・ホールディングスは15億米ドルで10隻の新しいコンテナ船を発注し、同社の発注能力は運航中の船隊のほぼ15%に拡大しました。コスコ・シッピングとOOCLの親会社は、2023年12月から2024年9月までに引き渡し予定の14,092TEUの船舶6隻を8億7,600万米ドルで発注し、完全子会社が建造する16,180TEUの船舶4隻を6億2,000万米ドルで発注すると発表しました。 Coscoの製品で、2025年 6月から12月までに納入されます。

アジア太平洋は予測期間中に最高の成長率を示す

アジア太平洋地域にはインドや中国などの強力な新興経済諸国の本拠地があり、現在、国際輸出を増やすために投資を増やしています。この地域では、強力なモーターボートが大規模に導入されたことにより、漁業も急成長しています。アジア太平洋地域の国々も、海賊行為や国境侵犯行為に対抗するために、既存の海軍を近代化するために多額の投資を行っています。

この地域に存在する艦隊の大部分は、適時の修理とメンテナンスを必要とする古い船で構成されています。インド海軍はここ数年、船舶の予期せぬ故障事故を起こしました。

中国は2020年の軍事支出で世界第2位にランクされました。しかし、同国は2020年の防衛支出をGDPの約-1.7%削減しました。政府は2021年に国防予算を前年比6.8%増額しました。国防予算が初めて2,000億米ドルの大台を超えました。この国の人民解放軍には、約500種類の船舶と230隻の補助船舶が所属しています。この国の商船団には、6,459隻のさまざまな船舶が含まれています。船舶のメンテナンスおよび修理産業は、この地域の主要産業の1つです。この国の造船所は、世界各地からのコンテナ運搬船やその他の船舶の大量の輸送を処理しています。

インド政府は、船舶MRO市場を活性化するために、業界向けの税額表に必要な修正を加えることで必要な措置を講じています。例えば、

2021年6月、国防省は水中戦闘能力を強化するため、攻撃型原子力潜水艦6隻を含む新たな潜水艦24隻を取得する計画を発表しました。

2021年5月、政府はシンガポールなどの競合国と税率を合わせるため、海運部門の保守・修理・オーバーホール(MRO)サービスに対するGSTを現在の18%から5%に引き下げる計画を発表しました。この分野ではアラブ首長国連邦(UAE)とスリランカが参加しています。

この地域には多数のITおよびテクノロジー企業が存在し、仮想現実、拡張現実、複合現実、拡張現実などのテクノロジーの成長を促進しています。これらの技術は、この地域のボートおよび船舶MRO市場を大きく推進すると予想されます。

最新技術の船舶を調達するインド政府の防衛部門への支出の増加と船舶MRO産業を促進するための改革により、需要は予測期間中に増加すると予想されます。

船舶MRO業界の概要

ボートおよび船舶MRO市場は若干細分化されており、Larsen and Toubro Shipbuilding Limited、Huntington Ingalls Industries、Abu Dhabi Ship Building Companyなどの大手企業が市場を独占しています。

市場では、運送会社とソフトウェア会社の連携が見られ、コスト削減と、メンテナンス、修理、オーバーホールのプロセスの迅速な運用の実行につながっています。

2021年4月、BAEシステムズはポーツマス艦隊全体に船舶支援の管理、修理、メンテナンスを提供し、9億ポンドの契約に基づいて英国海軍を支援すると発表しました。また、KBRと合弁会社を設立し、3億6,500万ポンドの契約に基づいて基地で技術主導かつデータ主導の施設管理と埠頭サービスを提供することも計画していました。

三菱重工業は2021年3月、三菱E&Sホールディングスと公船事業および海軍事業を引き継ぐ契約を締結しました。

Maindeck、Nautix Technologies、Closelinkなどのいくつかの新興企業は、データサイエンスやクラウドコンピューティングなどのテクノロジーの統合に取り組んでおり、メンテナンスプロセスによって運用時間の短縮が促進されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 船舶タイプ
    • ボート
    • ヨット
    • 船舶
    • その他の船舶タイプ
  • 船舶用途
    • プライベート
    • 商業
    • 防衛
  • MROタイプ
    • エンジンMRO
    • コンポーネントMRO
    • ドライドック MRO
    • モディファイ
    • その他のMROタイプ
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • 中東とアフリカ
      • アラブ首長国連邦
      • サウジアラビア
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Huntington Ingalls Industries Inc.
    • L&T Shipbuilding Limited
    • Zamakona Yards
    • Abu Dhabi Shipbuilding Company
    • Bender CCP
    • HPI LLC
    • Mitsubishi Heavy Industries Limited
    • Bath Iron Works(General Dynamics Corporation)
    • Rhoads Industries Inc.
    • BAE Systems PLC

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 69899

The Boat And Ship MRO Market size is estimated at USD 136.53 billion in 2024, and is expected to reach USD 165.47 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.92% during the forecast period (2024-2029).

Boat And Ship MRO - Market

The boat and ship MRO market was negatively impacted due to the COVID-19 pandemic. Trade activities between leading countries were temporarily shut down due to governments imposing national lockdowns and closing international borders. However, with relaxations allowed by governments to improve economic conditions, marine trade is expected to revive over the next few months.

Factors such as the increasing boat and ship fleet, increasing sales of new boats and ships, and the increase in the average age of a vessel are driving demand for maintenance, repair, and overhaul services in the marine industry. Due to the increase in trade and commerce between various nations, usage of commercial ships has increased, and they are being put more into work. Due to this factor, the need for scheduled maintenance and breakdown maintenance is increasing, propelling the growth of the MRO market.

Other factors like rising energy consumption, the demand for eco-friendly ships and shipping services, and the advent of robotics in shipbuilding are driving the growth of the market.

Boat & Ship MRO Market Trends

Growing Maritime Fleet Worldwide Is Driving the Market Growth

Maritime transport is the backbone of global trade and the global economy as the world's population continues to grow, particularly in developing countries where low-cost and efficient maritime transport has an essential role in growth and sustainable development.

The maritime industry has been growing rapidly over the recent years with the addition of ships to the national fleet and investments being made by both private and government players worldwide.

The world fleet had a carrying capacity of 2.1 billion dwt in January 2021, up by 63 million dwt from the previous year. With the exception of general freight carriers, tonnage has climbed significantly in recent years. Bulk haulers saw a speedy growth. Between 2011 and 2021, their proportion of the overall carrying capacity increased from 39% to 43%, while oil tankers' share decreased from 31% to 29%, and general cargo's share increased from 6% to 4%. Moreover, of the around 56,000 merchant ships trading internationally, around 17,000 ships were general cargo ships, accounting for roughly 30% of the world's merchant fleet.

The average age of fleet and vessel sizes have been increasing over the years to optimize costs through economies of scale. These long-run ships need regular and continuous maintenance checkups, which is expected to result in the boat and ship MRO market witnessing growth during the forecast period.

The top five ship-owning economies accounted for 52% of the global fleet tonnage in January 2021. Greece had the largest market share (18%), followed by China (12%), Japan (11%), Singapore (7%), and Hong Kong SAR (7%). Asian firms possessed half of the world's tonnage. Owners from Europe made up 40% of the total, while those from northern America made up 6%. Companies from Africa, Latin America, and the Caribbean represented a little over 1% of the market, while Oceania had just under 1%.

In terms of dead-weight tonnage, bulk carriers are the youngest vessels, with an average age of 9.28 years, followed by container ships (9.91 years) and oil tankers (10.38 years). On average, general cargo ships are the oldest vessel type (19.46 years).

Apart from these factors, government organizations are entering into joint ventures with other private players globally to enhance their fleet capacity.

In September 2021, Larsen and Toubro (L&T) won a prestigious contract from the British Royal Navy for developing designs for Fleet Solid Support ships. L&T was awarded the contract to build three new Fleet Solid Support (FSS) ships for the British Royal Fleet Auxiliary, the logistics arm of the British Royal Navy.

In July 2021, Cosco Shipping Holdings placed a USD 1.5 billion order for 10 new container ships, extending the carrier's on-order capacity to almost 15% of its in-service fleet. The parent of Cosco Shipping and OOCL announced a USD 876 million order for six 14,092 TEU ships to be delivered between December 2023 and September 2024, and a USD 620 million order for four vessels of 16,180 TEU that will be built by a wholly-owned subsidiary of Cosco and delivered between June and December 2025.

Asia-Pacific to Exhibit the Highest Growth Rate during the Forecast Period

The Asia-Pacific region is home to strong developing economies such as India and China, which are now investing more to boost their international exports. The fishing industry has also boomed in the region due to the large-scale adoption of powerful motorized boats. The countries in the Asia-Pacific region are also investing heavily to modernize their existing naval fleets to counter piracy and sea border violation activities.

A large portion of the fleet present in this region consists of old ships that need timely repairs and maintenance. Indian Navy has witnessed incidents of the untimely breakdown of their vessels over the past few years.

China ranked 2nd globally in terms of spending on the military in 2020. However, the country reduced its defense spending during 2020 by around -1.7% of its GDP. In 2021, the government hiked its defense budget by 6.8% from the previous year. The defense budget crossed the USD 200 billion mark for the first time. There are around 500 different types of vessels and 230 auxiliary ships fleet with the People's Liberation Army of the country. The commercial fleet of the country includes 6,459 units of different marine vessels. The ship maintenance and repairing industry is one of the leading industries in the region. The shipyards in the country handle huge traffic of container carriers and other ships from different parts of the world.

The Indian government is taking necessary steps to boost the ship MRO market by making necessary amendments to the tax slab for the industry. For instance,

In June 2021, the Ministry of Defence announced that it was planning to acquire 24 new submarines, including six nuclear attack submarines, to bolster its underwater fighting capability.

In May 2021, the government announced that it was planning to reduce GST on maintenance, repair, and overhaul (MRO) services in the shipping sector from the current 18% to 5% in order to align the tax rates with competing nations like Singapore, the United Arab Emirates (UAE), and Sri Lanka in the sector.

The presence of a large number of IT and technology firms in the region is fueling the growth of technologies, such as Virtual Reality, Augmented Reality, Mixed Reality, and Extended Reality. These technologies are expected to significantly drive the Boat and Ship MRO market in the region.

With increased spending in the defense sector from the Government of India in procuring the latest technology marine vessels and reforms to boost the ship MRO industry, the demand is expected to grow during the forecast period.

Boat & Ship MRO Industry Overview

The boat and ship MRO market is slightly fragmented, with major players such as Larsen and Toubro Shipbuilding Limited, Huntington Ingalls Industries, and Abu Dhabi Ship Building Company dominating the market.

The market is witnessing collaborations among shipping and software companies, leading to cost reduction and rapid operational execution of maintenance, repair, and overhaul processes.

In April 2021, BAE Systems announced that it would deliver ship assist management, repair, and maintenance for the entire Portsmouth flotilla, supporting the Royal Navy under a GBP 900 million contract. It also planned to establish a joint venture with KBR to deliver technology-led and data-driven facilities management and dockside services at the base under a GBP 365 million contract.

In March 2021, Mitsubishi heavy industries signed an agreement with Mitsubishi E&S Holdings to take over government ship business and naval services with Mitsubishi E&S Holdings.

Several startups such as Maindeck, Nautix Technologies, and Closelink are working toward integrating technologies such as data science and cloud computing, with maintenance processes boosting the reduction in operational time.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vessel Type
    • 5.1.1 Boat
    • 5.1.2 Yacht
    • 5.1.3 Vessels
    • 5.1.4 Other Vessel Types
  • 5.2 Vessel Application
    • 5.2.1 Private
    • 5.2.2 Commercial
    • 5.2.3 Defense
  • 5.3 MRO Type
    • 5.3.1 Engine MRO
    • 5.3.2 Component MRO
    • 5.3.3 Dry Dock MRO
    • 5.3.4 Modifications
    • 5.3.5 Other MRO Types
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 United Arab Emirates
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Huntington Ingalls Industries Inc.
    • 6.2.2 L&T Shipbuilding Limited
    • 6.2.3 Zamakona Yards
    • 6.2.4 Abu Dhabi Shipbuilding Company
    • 6.2.5 Bender CCP
    • 6.2.6 HPI LLC
    • 6.2.7 Mitsubishi Heavy Industries Limited
    • 6.2.8 Bath Iron Works (General Dynamics Corporation)
    • 6.2.9 Rhoads Industries Inc.
    • 6.2.10 BAE Systems PLC

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS