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市場調査レポート
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1138588

車載用空気清浄機市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Air Purifier Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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車載用空気清浄機市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

車載用空気清浄機市場は、2021年に14億3,000万米ドル、2027年には26億米ドルに達すると予測され、予測期間中に収益面で10.5%のCAGRを記録しています。

COVID-19危機により、全自動車関連企業の約95%がロックダウンの間、労働力を停止せざるを得なくなりました。世界的に見ると、COVID-19危機の影響は計り知れず、前例がないです。自動車業界では、多くの企業が生産活動やサプライチェーンに支障をきたし、その影響は明らかです。この危機を乗り越え、OEM各社は、経済が復活し、市場の成長に貢献することを期待し、大流行後の時期について前向きな姿勢を見せています。

長期的には、急速な都市化によって自動車が増え、交通渋滞が発生して大気汚染が進んでいること、人々の生活水準が向上し、身の回りの清潔さや除菌技術にお金をかけられるようになったこと、エンドユーザーの健康問題に対する意識が高まっていることが、市場成長の大きな要因となっています。

世界の都市では空気の質の低下に直面しているため、その後、車載用空気清浄機の需要が高まっています。車載用空気清浄機は、アレルゲンや悪臭を除去することで車内の空気の質を向上させ、悪臭がこもることもなく、健康への副作用もないため、最先端技術を駆使した製品です。人々の健康意識の高まりが、市場の成長を後押ししています。

しかし、車載用空気清浄機の世界市場は、システムの高コストや安価な地域製品の入手可能性などの要因によって阻害されると予想されます。また、消費者の需要の高まりや研究開発コストの高さが、対象市場の拡大を阻害すると予想されます。

予測期間中は、主要メーカーの技術的進歩や未開拓市場の開拓を目的とした新興国への傾倒により、対象市場で活動するプレイヤーに新たな機会が創出されると予想されます。

主な市場動向

大気汚染レベルの上昇が市場を牽引

工業化・都市化により、大気中の主要汚染物質濃度が上昇しています。また、道路を走る自動車の台数の増加も、この汚染レベル上昇の主な原因となっています。このため、大気の質の指数が低下し、多くの国で健康被害を引き起こしています。

インドの科学環境センターによると、インドでは全死亡者の12.5%が大気汚染に起因しており、5歳になる前の子ども1万人のうち、平均8.5人が大気汚染で死亡しています。

世界各国の政府は、汚染レベルを下げるための対策に取り組んでいます。空気の質を向上させるため、自動車メーカーはより多くの優れた空気清浄機を自動車に搭載しています。そのため、予測期間中、車載用空気清浄機の売上はかなりの速度で成長するでしょう。

しかし、空気清浄機の高コストと非標準化が、市場の成長を制限しています。一方、新興国での自動車販売の増加は、車載用空気清浄機市場の重要な機会となっています。

アジア太平洋地域が最大市場として期待される

世界人口の約60%を占めるアジア太平洋地域は、自動車販売台数が予測期間中に最も多くなることが予想されるなど、車載用空気清浄機の最大市場であると考えられています。また、アジア・パシフィック地域は、自動車販売台数が最も多い地域であり、今後も大きな成長が見込まれます。

これは、アジア太平洋地域の発展途上国が主に大気汚染の影響を受けており、自動車メーカーや政府が有毒な空気の悪影響を軽減するための技術を推進しているためです。例えば、中国環境保護部は大気汚染を減らすために、2020年にすべての省、市、自治体に対する規制基準を発表しました。この基準では、ヒ素、アスベスト、ベンゼン、ダイオキシンという4大汚染物質と、大気中の二酸化硫黄の排出量を12.9%削減することが目指されています。

また、この地域には世界でも有数の大気汚染都市があることも大きな要因の一つです。このように大気環境が悪いため、人々や自動車メーカーがこの製品により多くの費用をかけ、市場の成長を促進させることが期待されています。さらに、乗客の人間工学や健康に関して政府が施行する法律や規制が、アジア太平洋地域の車載用空気清浄機産業の成長を後押ししています。

いくつかの空気清浄機メーカーは、順番に市場の大きな成長を示す可能性があるアジア太平洋全域でその製造施設を拡大しています。例えば、以下の通りです。

  • 2021年8月、パナソニック株式会社は、中国の順徳にIAQ1デバイスの新工場を立ち上げました。エネルギー回収型換気装置※2や空気清浄機などのIAQ機器。

世界の経済成長に伴い、この地域の人々の所得水準は着実に上昇しており、プレミアムカーや高級車を含む贅沢品や健康関連機器への支出が増えると予想されます。これらの車には必ずと言っていいほど、より優れた空気清浄機が搭載されており、これも市場を後押しする要因のひとつと考えられています。

競合情勢

車載用空気清浄機市場は断片的であり、複数の企業が市場でかなりのシェアを獲得しようとしています。自動車用ホイール市場の著名な企業には、パナソニック、3M、ハネウェル、デンソーなどがあります。企業は、新しく高度な製品や技術の革新のために、研究開発に多額の投資を行っています。

  • 2022年9月、MANN+HUMMELは、メルセデス・ベンツグループに協力し、ベンツのバンに搭載されるフィルター技術を開発しました。開発されたフィルター技術は、粒子径10マイクロメートル(PM10)までの車両周辺の微細な粉塵の排出を、充電中は50~35%以上、走行中は15%以上削減します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:10億米ドル)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 技術分野
    • HEPA
    • 活性炭
    • イオンフィルター
  • 販売チャネル
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Panasonic Corporation
    • 3M
    • Honeywell International Inc.
    • Denso Corporation
    • Marelli Corporation
    • Blueair
    • Xiamen Airbus Electronic Technology Co., Ltd.
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Sharp Business Systems(India)Pvt Ltd
    • MANN+HUMMEL
    • MAHLE GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69845

The automotive air purifier market is valued at USD 1.43 billion in 2021, and it is expected to reach USD 2.60 billion by 2027, registering a CAGR of 10.5% in terms of revenue during the forecast period.

The COVID-19 crisis has compelled about 95% of all automotive-related companies to put their workforces on hold during the lockdowns. Globally, the repercussions of the COVID-19 crisis are immense and unprecedented. The impact is evident in the auto industry as many companies faced disturbances with their production activities and supply chain. As they navigate this crisis, the OEMs are positive about the post-pandemic period as they expect the economies to revive and help the market growth.

Over the long term, rapid urbanization has increased the number of vehicles and traffic congestion, which has led to increased air pollution, a rise in living standards of the people, which allows them to spend more on cleanliness and sanitization techniques around them, and increased awareness about the health issues amongst end users are the major factors driving the market growth.

As global cities face a decrease in air quality, the demand for automotive air purifiers is subsequently rising. With the use of cutting-edge technologies, these automotive air purifiers improve the quality of air inside vehicles by removing allergens and odors, they do not allow bad smells to linger nor do they have side effects on health. Increasing health awareness among people is helping the market grow.

However, the global automotive air purifier market is expected to be hampered by factors such as the high cost of the system and the availability of inexpensive regional products.It is also anticipated that rising consumer demand and the high cost of R&D will impede the expansion of the target market.

Over the forecast period, new opportunities are anticipated to be created for players operating in the target market by major players' technological advancements and inclination toward developing nations in order to track the untapped market.

Key Market Trends

Rise in Air Pollution Level Drives the Market

Industrialization and urbanization are causing the major pollutant levels in the atmosphere to rise. The rise in the number of automobiles on the road is also a major reason for this growth in pollution levels. Because of this, the air quality index is degrading, causing health ailments in many countries.

According to the center for science and environment in India, air pollution is responsible for 12.5% of all deaths in India, and air pollution kills an average of 8.5 out of every 10,000 children in India before they turn five.

Governments across the world are taking measures to reduce pollution levels. To improve the quality of air, auto manufacturers fit vehicles with more and better air purifiers. So, during the forecast period, the sales of automobile air purifiers will grow at a substantial rate.

However, the high cost and non-standardization of the air purification system are limiting the market growth. On the other hand, increasing sales of vehicles in emerging countries is the key opportunity for the automotive air purifier market.

Asia-Pacific is Expected to be the Biggest Market

With about 60% of the world population, the Asia-Pacific region is expected to be the largest market for automotive air purifier systems owing to the factors such as the automobiles sales in the region are expected to be the highest in this region during the forecast period. It is expected that automobile sales will grow at a considerable rate.

In addition, the Asia-Pacific region has a higher rate of adoption of in-car air purifiers.This is because developing nations in the Asia-Pacific region are primarily impacted by air pollution, and automobile manufacturers and governments are promoting technologies that will assist in reducing the negative effects of toxic air.To reduce air pollution, the Chinese Ministry of Environmental Protection, for instance, announced in 2020 regulatory standards for all provinces, municipalities, and autonomous regions.Arsenic, asbestos, benzene, and dioxin are among the four major pollutants that are aimed at being reduced by these standards, as are airborne sulfur dioxide emissions by 12.9%.

One other major factor is that the region is home to some of the most polluted cities in the world. With such bad air quality, people and automakers are expected to spend more on this product and drive the market's growth. Moreover, laws and regulations enforced by the governments regarding passenger ergonomics and health supplement the automotive in-vehicle air purifier industry growth in Asia-Pacific.

Several air purifier manufacturer is expanding their manufacturing facilities across the Asia-Pacific which in turn is likely to witness major growth for the market. For instance,

  • In August 2021, Panasonic Corporation launched New Factory for IAQ1 Devices in Shunde, China. IAQ devices such as energy recovery ventilator systems*2 and air purifiers.

With a steady rise in income levels of people in the region because of the fast-growing economies globally, they are expected to spend more on luxury and health-related equipment that includes premium and luxurious vehicles. These vehicles almost always contain better air purifying equipment, which in turn is another factor expected to help the market.

Competitive Landscape

The Automotive air purifier market is fragmented, with several players trying for a considerable share in the market. Some prominent companies in the automotive wheels market include Panasonic, 3M, Honeywell, and Denso. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies.

  • In September 2022, MANN+ HUMMEL collaborated with Mercedes-Benz Group for the development of filter technology which will be fitted in Mercedes Benz vans. The filter technology, developed reduces fine dust emissions in the vicinity of the vehicle by more than 50%-35% while charging and 15% while driving down to a particle size of ten micrometers (PM10).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD Billion)

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Technology
    • 5.2.1 HEPA
    • 5.2.2 Activated Carbon
    • 5.2.3 Ionic Filter
  • 5.3 Sales Channel
    • 5.3.1 OEM
    • 5.3.2 Aftermarket
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Mexico
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 Panasonic Corporation
    • 6.2.2 3M
    • 6.2.3 Honeywell International Inc.
    • 6.2.4 Denso Corporation
    • 6.2.5 Marelli Corporation
    • 6.2.6 Blueair
    • 6.2.7 Xiamen Airbus Electronic Technology Co., Ltd.
    • 6.2.8 Koninklijke Philips N.V.
    • 6.2.9 Sharp Business Systems (India) Pvt Ltd
    • 6.2.10 MANN+HUMMEL
    • 6.2.11 MAHLE GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS