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市場調査レポート
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946134

港湾設備市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Port Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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港湾設備市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

港湾設備市場*は、予測期間(2020年~2025年)に、約4%のCAGRで推移すると予測されています。

主なハイライト

  • 市場成長の主な要因として、国家間の貿易関係の拡大が挙げられます。すべての貿易の主要因は、輸送手段と距離です。費用対効果の高い輸送は、より多くの貨物を管理する能力とともに、より少ない時間、低い交通量と混雑で貿易活動を強化します。このような他の輸送手段に対する優位性から、海上貿易活動は世界の規模で人気を集めています。
  • アジア太平洋地域は、予測期間中、高い成長率を示すと予想されています。
  • しかし、米国と中国の貿易摩擦のため、2018年と2019年は海洋貿易活動に減速の兆しが見られ、それがさらに輸出入活動の減少につながっています。最近の両国間の合意は、世界経済に安堵の兆しを見せ、貿易は成長軌道に乗ることが期待されています。今回の合意により、世界の2大経済圏の緊張が緩和され、海洋貿易の成長も再び高まると期待されています。

主な市場動向

港湾開発に向けた政府の取り組みが市場を牽引

インドでは、2019年11月までの過去3年間で、主要な港湾のアップグレードのために、総事業費19億米ドルの複数のプロジェクトが発注されています。2019-20年連邦予算時点で、海運省への配分総額は2億7,222万米ドルです。2018年3月、港湾プロジェクトをより投資家に優しくし、この分野への投資環境をより魅力的なものにするため、モデルコンセッション契約(MCA)の改訂版が承認されました。2018年1月、中国の洋山港は21億5,000万米ドルを投資して自動コンテナターミナル港を発足させました。この種の取り組みは、ドックの容積容量を増加させ、コンテナやタンカーを処理するために、より多くの港湾設備が必要となり、市場に需要を創出することになるであろう。

アジア太平洋地域がリーダーになると予想される

アジア太平洋地域は、世界の海上輸送量の約65%を占めています。中国やインドなど世界の主要な発展途上国が存在するため、この地域では港湾産業への政府投資が大規模に行われています。インドでは貿易量の約95%が海上ルートで行われているため、この地域ではより発展した大規模な港の需要があります。例えば、インド政府は「ウンナティ」プロジェクトを立ち上げ、国内12港のアップグレードと効率化を計画しています。このことは、予測期間中、同地域の港湾設備産業の成長につながると思われます。

競合情勢

港湾機器市場は、少数のプレイヤーがかなりのシェアを占めており、集中的に展開されています。港湾機器市場における著名な企業には、Kalmar、Sany、Kone Cranes、CVS Ferrariなどがあります。企業は、二酸化炭素排出量を削減し、処理能力を向上させる、新しく高度な製品や技術の革新のために、研究開発に多額の投資を行っています。2019年4月、カルマルは*カルマルエンプティコンテナハンドラーの完全電動版を発表しました。2020年1月、ケネクレーンズはYilport社と、Yilport社の欧州のコンテナターミナル(ポルトガル)とスウェーデンの1カ所に自動化RTGシステムを納入する契約を締結しています

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 機器タイプ
    • クレーン
    • トラック
    • リーチスタッカー
    • フォークリフト
    • その他
  • アプリケーション
    • コンテナ荷役
    • シップハンドリング
  • 燃料の種類
    • ディーゼル
    • 電気式
    • ハイブリッド
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Liebherr Group
    • KonecranesOyj
    • Sany Heavy Industry Co. Ltd.
    • CVS Ferrari
    • Kalmar
    • TTS Group
    • Hyster-Yale Group
    • Famur Famak S.A.
    • ABB Ltd.
    • Cavotec

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69829

The port equipment market*is anticipated to register a CAGR of about 4%, during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights

  • Some of the major factors driving the growth of the market are growing trade relations between countries. Primary factor for all trade is the mode of transport and distance. Cost effective transport enhances trade activities with lesser time, low traffic and congestion along with the ability to manage more cargo. With this advantage over other modes, marine trade activities are gaining popularity on a global scale.
  • Asia-Pacific is expected to witness a high growth rate during*the forecast period.
  • But because of the trade tensions between US and China, the years 2018 and 2019 showed some signs of slowdown in the marine trade activities which have further led to reduced import-export activities. Recent agreements between the two nations have shown some signs of relief for the world economy and trade is expected to be on a growing track. This deal will ease the tension between the two major economies of the world and the growth for the marine trade is expected to rise again.

Key Market Trends

Government Initiatives for Development of Ports are Driving the Market

In India, till November 2019, several projects with total project cost of USD 1.90 billion have been awarded in the last three years for the upgradation of major ports. As of Union Budget 2019-20, the total allocation for the Ministry of Shipping is USD 272.22 million. In March 2018, a revised Model Concession Agreement (MCA) was approved to make port projects more investor-friendly and make investment climate in the sector more attractive. In January 2018, Yangshan Port, China inaugurated automated container terminal port with investment of USD 2.15 billion.These kinds of initiatives will increase the volume capacity of the docks and to handle the containers and tankers more port equipment will be required which will create a demand in the market.

Asia Pacific is Expected to be the Leader

Asia pacific region accounts for around 65% of the world traffic of the maritime trade transport. With the presence of some of the major developing nations in the world like China and India, the region has seen government investments in the port industry on a large scale. Around 95% of the trade by volume takes place through marine route in India so there is a demand for more developed and large port in the region. For instance, the Government of India has initiated project Unnati under which the plan is to upgrade and improve the efficiency of 12 ports in the country. This will lead to growth for the port equipment industry in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The Port Equipment market is concentrated, with a few players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the port equipment market are Kalmar, Sany, Kone Cranes, CVS Ferrari. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies that are reducing the carbon footprints and increasing the handling capacities. In April 2019, Kalmar introduced a fully electric version of the*Kalmar Empty Container Handler. In January 2020, Konecranes has signed contracts with Yilport for the delivery of Automated RTG systems to Yilport's European container terminals in Portugal and one in Sweden

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Equipment Type
    • 5.1.1 Cranes
    • 5.1.2 Trucks
    • 5.1.3 Reach Stackers
    • 5.1.4 Forklifts
    • 5.1.5 Others
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Container Handling
    • 5.2.2 Ship Handling
  • 5.3 Fuel Type
    • 5.3.1 Diesel
    • 5.3.2 Electric
    • 5.3.3 Hybrid
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Mexico
      • 5.4.4.3 United Arab Emirates
      • 5.4.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Liebherr Group
    • 6.2.2 KonecranesOyj
    • 6.2.3 Sany Heavy Industry Co. Ltd.
    • 6.2.4 CVS Ferrari
    • 6.2.5 Kalmar
    • 6.2.6 TTS Group
    • 6.2.7 Hyster-Yale Group
    • 6.2.8 Famur Famak S.A.
    • 6.2.9 ABB Ltd.
    • 6.2.10 Cavotec

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS