市場調査レポート
商品コード
946134
港湾設備市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)Port Equipment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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港湾設備市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
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港湾設備市場*は、予測期間(2020年~2025年)に、約4%のCAGRで推移すると予測されています。
インドでは、2019年11月までの過去3年間で、主要な港湾のアップグレードのために、総事業費19億米ドルの複数のプロジェクトが発注されています。2019-20年連邦予算時点で、海運省への配分総額は2億7,222万米ドルです。2018年3月、港湾プロジェクトをより投資家に優しくし、この分野への投資環境をより魅力的なものにするため、モデルコンセッション契約(MCA)の改訂版が承認されました。2018年1月、中国の洋山港は21億5,000万米ドルを投資して自動コンテナターミナル港を発足させました。この種の取り組みは、ドックの容積容量を増加させ、コンテナやタンカーを処理するために、より多くの港湾設備が必要となり、市場に需要を創出することになるであろう。
アジア太平洋地域は、世界の海上輸送量の約65%を占めています。中国やインドなど世界の主要な発展途上国が存在するため、この地域では港湾産業への政府投資が大規模に行われています。インドでは貿易量の約95%が海上ルートで行われているため、この地域ではより発展した大規模な港の需要があります。例えば、インド政府は「ウンナティ」プロジェクトを立ち上げ、国内12港のアップグレードと効率化を計画しています。このことは、予測期間中、同地域の港湾設備産業の成長につながると思われます。
港湾機器市場は、少数のプレイヤーがかなりのシェアを占めており、集中的に展開されています。港湾機器市場における著名な企業には、Kalmar、Sany、Kone Cranes、CVS Ferrariなどがあります。企業は、二酸化炭素排出量を削減し、処理能力を向上させる、新しく高度な製品や技術の革新のために、研究開発に多額の投資を行っています。2019年4月、カルマルは*カルマルエンプティコンテナハンドラーの完全電動版を発表しました。2020年1月、ケネクレーンズはYilport社と、Yilport社の欧州のコンテナターミナル(ポルトガル)とスウェーデンの1カ所に自動化RTGシステムを納入する契約を締結しています
The port equipment market*is anticipated to register a CAGR of about 4%, during the forecast period (2020 - 2025).
In India, till November 2019, several projects with total project cost of USD 1.90 billion have been awarded in the last three years for the upgradation of major ports. As of Union Budget 2019-20, the total allocation for the Ministry of Shipping is USD 272.22 million. In March 2018, a revised Model Concession Agreement (MCA) was approved to make port projects more investor-friendly and make investment climate in the sector more attractive. In January 2018, Yangshan Port, China inaugurated automated container terminal port with investment of USD 2.15 billion.These kinds of initiatives will increase the volume capacity of the docks and to handle the containers and tankers more port equipment will be required which will create a demand in the market.
Asia pacific region accounts for around 65% of the world traffic of the maritime trade transport. With the presence of some of the major developing nations in the world like China and India, the region has seen government investments in the port industry on a large scale. Around 95% of the trade by volume takes place through marine route in India so there is a demand for more developed and large port in the region. For instance, the Government of India has initiated project Unnati under which the plan is to upgrade and improve the efficiency of 12 ports in the country. This will lead to growth for the port equipment industry in the region during the forecast period.
The Port Equipment market is concentrated, with a few players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the port equipment market are Kalmar, Sany, Kone Cranes, CVS Ferrari. Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies that are reducing the carbon footprints and increasing the handling capacities. In April 2019, Kalmar introduced a fully electric version of the*Kalmar Empty Container Handler. In January 2020, Konecranes has signed contracts with Yilport for the delivery of Automated RTG systems to Yilport's European container terminals in Portugal and one in Sweden