市場調査レポート
商品コード
946013
水産物の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)Global Seafood Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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水産物の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
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水産物の世界市場は、予測期間である2020年から2025年にかけてCAGR5.8%で成長すると予測されています。
高い一人当たりの消費量のような要因は、食用魚介類の輸入増加、組織小売の強い浸透、フードサービス業界と一緒に、寿司のような様々なシーフード料理への消費支出の増加は、研究市場の成長の背後にある主要な要因のいくつかです。例えば、米国は金額で魚介類の最大の輸入国の一つです。食用および非食用の水産物の総輸入額は2018年に403億米ドルで、2017年と比較して19億米ドル(5%)の増加でした。この、数字は、米国全体で水産物に対する大きな需要があり、それが年々増加していることを明確に示しています。
また、米国の商業漁業と水産業に従って、総漁獲量の約80%、すなわち、新鮮な、冷凍は人間の食品として消費され、それは国全体で魚介類のための大きな需要があることを証明しています。さらに、メーカーから離れて、これらの国全体の水産物に対する大きな需要のために、でも小売業者は戦略的拡大の一環として、独自のシーフードブランドを導入しています。
過去数年間、アジア太平洋地域は、新興経済諸国が促進する機会により、外食産業にとって重要な市場の1つに成長しました。さらに、近年では、レストランでのオンライン注文のレベルが顕著に増加しており、それによってレストランは販売チャネルと収益を拡大する機会を得ています。
アジア太平洋地域では、中国やインドなどの新興経済諸国が、世界で最も人気のある魚関連料理の中心地となっています。つまり、この国には本格的な魚料理を作り、食べるという強い伝統があり、それはレストランのメニューのレベルの高さからもうかがい知ることができるのです。これに伴い、組織的なフードサービスの需要の高まりと市場における家庭外食の傾向の高まりが、クイックサービスとフルサービスの両方のレストランにおいて、甲殻類を含む高級料理とともにシーフードの成長を後押しすると予想されます。
市場で動作する主要なプレーヤーは、このようにフィレ、ポーション、リング、および他のような魚介類製品の広い範囲を生成する、自社の製品の提供を強化することに注力しています。また、主要企業の製品範囲は、それらが高度にフードサービスだけでなく、小売業で使用されているように、これらの国々の高い消費者需要のために、フィレットとポーションが支配的です。
また、サプライチェーンや経営効率を向上させるために、デジタルマーケティングなどの企業との戦略的協業に取り組んでいる企業もあります。また、こうした取り組みにより、小売店から製品の信頼を得て、長期的な業界成長のための農業を確保することができます。合併・買収戦略、次いで拡大戦略は、世界の水産業界の中で最も好まれる戦略の一つです。
The global seafood market is projected to grow at a CAGR of 5.8% during the forecast period, 2020 to 2025.
Factors, like high per capita consumption, increased import of edible seafood, strong penetration of organized retail, along with foodservice industry, rising consumer expenditure on various seafood dishes like sushi, are some of the major factors behind the growth of the market studied. For instance, United States is one of the largest importers of seafood by value. The total import value of edible and nonedible fishery products was USD 40.3 billion in 2018, an increase of USD 1.9 billion or 5% compared with 2017. This, figure clearly depicts that there has been a significant demand for seafood across the United States, which is increasing year-by-year.
Moreover, as per US Commercial Fisheries and Seafood Industry, approximately 80% of total catch seafood, i.e., fresh and frozen are consumed as a human food, which proves that there's a significant demand for seafood across the country.Furthermore, owing to significant demand for seafood across these countries, apart from manufacturers, even retailers have introduced their own seafood brands as a part of strategic expansion. For instance, Walmart Inc.
Over the past years, Asia Pacific has grown to be one of the promient markets for food service restaurants, owing to opportunities facilitated by the developing economies. Furthermore, in recent years, the level of online ordering from restaurants is increasing at a remarkable rate thereby availing opportunities for the restaurants to scale up their sales channels & revenue.
Across Asia Pacific, developing economies such as China and India are becoming the centers of some of the most popular fish related cuisines in the world. That being said, the country has a strong tradition of making and consuming authentic fish related dishes, that can be witnessed by the level of offerings across restaurants menu. Along with this, the rising demand of organized food services and growing trend of out-of-home dining in the markets are expected to boost the growth of sea foods along with premium servings that includes crustaceans, across both quick serivce and full serivce restaurants.
Major Players operating in the market are concentrating on augmenting their product offerings, thus producing a wider range of seafood products, such as fillets, portions, rings, and others. Moreover, the product ranges of key players are dominated by fillets and portions, owing to high cosumer demand from these countries as they are highly used in the foodservice as well as retailed sectors.
Some companies have also been involved in strategic collaborations with digital marketing and other companies to improve their supply chain and management efficiency. Also, these initiatives help the retailers to trust the products and secure the farming for long-term industry growth. Merger and acquisition strategies, followed by expansion, are some of the most preferred strategies among the seafood industries globally.