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市場調査レポート
商品コード
946013

水産物の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)

Global Seafood Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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水産物の世界市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

水産物の世界市場は、予測期間である2020年から2025年にかけてCAGR5.8%で成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 水産物の世界需要は予測期間中に劇的な成長を遂げることが予想され、FAOの予測によると、2030年までに、需要の増加に対応するために、ほぼ30%の増加である4000万トンの水産物の追加価値が必要とされるとのことです。世界の人口増加がこの需要増加の要因であるように、これとともに、輸入水産物に対する裕福な国の需要によって続いている一人当たりの消費の増加は、すべての市場がさらに伸びるように設定されています。
  • 中国は、水産物のための単一の大規模な市場の一つであり、過去数年間で大幅に成長しています。さらに、世界の魚市場や貿易における中国の消費の増加は、この地域に向かって集中的なサプライチェーンにつながっています。FAOによれば、中国の一人当たりの魚消費量は2010年に33.1キログラムに増加し、さらに増加しています。特に、国内での養殖生産が大幅に増加したことで、所得の増加とともに国民の消費需要に追いつくことができました。

主な市場動向

栄養価の高さと消費者へのアピールから、少数のシーフード製品への強い傾倒が見られます。

高い一人当たりの消費量のような要因は、食用魚介類の輸入増加、組織小売の強い浸透、フードサービス業界と一緒に、寿司のような様々なシーフード料理への消費支出の増加は、研究市場の成長の背後にある主要な要因のいくつかです。例えば、米国は金額で魚介類の最大の輸入国の一つです。食用および非食用の水産物の総輸入額は2018年に403億米ドルで、2017年と比較して19億米ドル(5%)の増加でした。この、数字は、米国全体で水産物に対する大きな需要があり、それが年々増加していることを明確に示しています。

また、米国の商業漁業と水産業に従って、総漁獲量の約80%、すなわち、新鮮な、冷凍は人間の食品として消費され、それは国全体で魚介類のための大きな需要があることを証明しています。さらに、メーカーから離れて、これらの国全体の水産物に対する大きな需要のために、でも小売業者は戦略的拡大の一環として、独自のシーフードブランドを導入しています。

アジア太平洋地域の外食産業における水産物需要の増加

過去数年間、アジア太平洋地域は、新興経済諸国が促進する機会により、外食産業にとって重要な市場の1つに成長しました。さらに、近年では、レストランでのオンライン注文のレベルが顕著に増加しており、それによってレストランは販売チャネルと収益を拡大する機会を得ています。

アジア太平洋地域では、中国やインドなどの新興経済諸国が、世界で最も人気のある魚関連料理の中心地となっています。つまり、この国には本格的な魚料理を作り、食べるという強い伝統があり、それはレストランのメニューのレベルの高さからもうかがい知ることができるのです。これに伴い、組織的なフードサービスの需要の高まりと市場における家庭外食の傾向の高まりが、クイックサービスとフルサービスの両方のレストランにおいて、甲殻類を含む高級料理とともにシーフードの成長を後押しすると予想されます。

競合情勢

市場で動作する主要なプレーヤーは、このようにフィレ、ポーション、リング、および他のような魚介類製品の広い範囲を生成する、自社の製品の提供を強化することに注力しています。また、主要企業の製品範囲は、それらが高度にフードサービスだけでなく、小売業で使用されているように、これらの国々の高い消費者需要のために、フィレットとポーションが支配的です。

また、サプライチェーンや経営効率を向上させるために、デジタルマーケティングなどの企業との戦略的協業に取り組んでいる企業もあります。また、こうした取り組みにより、小売店から製品の信頼を得て、長期的な業界成長のための農業を確保することができます。合併・買収戦略、次いで拡大戦略は、世界の水産業界の中で最も好まれる戦略の一つです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • 魚類
      • サーモン
      • マグロ
      • スケソウダラ
      • その他
    • 甲殻類
      • カニ
      • エビ
      • 海老
      • その他
    • 軟体動物
      • ホタテ
      • 牡蠣
      • その他
    • その他
  • 商品形態別
    • 生鮮・冷蔵
    • 冷凍
    • 缶詰
    • チルド
  • 流通別
    • スーパーマーケット、ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインショップ
    • その他
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • コロンビア
      • その他の南米地域
    • 中東・アフリカ
      • サウジアラビア
      • アラブ首長国連邦
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Pacific American Fish Co Inc
    • Nissui
    • Grupo Nueva Pescanova
    • Marine Harvest ASA
    • Royal Greenland
    • Thai Union Frozen Products
    • Stone Seafood Company
    • SeaPak Shrimp & Seafood Co.
    • Trident Seafoods

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69977

The global seafood market is projected to grow at a CAGR of 5.8% during the forecast period, 2020 to 2025.

Key Highlights

  • The global demand for seafood is expected to witness a dramatic growth over the forecast period, and as predicted by the FAO that by 2030, on an excess value of 40 million additional tons of seafood, which is an increment of almost 30% will be required to meet the growing demand. As in the global population growth is a factor in this rising demand, along with this the growing per capita consumption followed by the affluent nations demand for imported seafood products is all set to stregthen the market further.
  • China is one the single larget market for seafood and has grown substantially over the past years. Furthermore, the growing consumption of China on the global fish markets and trade has intensified, leading to an intensive supply chain towards the region. Accoridng to FAO, China's per capita fish consumption grew to 33.1 kilograms per year in 2010 and has increased further. In particularly a sizeable increase in aquaculture production within the country, has led the country to keep in pace with the consumption demand from the population along with an income growth.

Key Market Trends

Strong Inclination toward few Seafood Products owing to higher Nutritional Benefits and consumer appeal

Factors, like high per capita consumption, increased import of edible seafood, strong penetration of organized retail, along with foodservice industry, rising consumer expenditure on various seafood dishes like sushi, are some of the major factors behind the growth of the market studied. For instance, United States is one of the largest importers of seafood by value. The total import value of edible and nonedible fishery products was USD 40.3 billion in 2018, an increase of USD 1.9 billion or 5% compared with 2017. This, figure clearly depicts that there has been a significant demand for seafood across the United States, which is increasing year-by-year.

Moreover, as per US Commercial Fisheries and Seafood Industry, approximately 80% of total catch seafood, i.e., fresh and frozen are consumed as a human food, which proves that there's a significant demand for seafood across the country.Furthermore, owing to significant demand for seafood across these countries, apart from manufacturers, even retailers have introduced their own seafood brands as a part of strategic expansion. For instance, Walmart Inc.

Increasing demand for seafood across food service industry in Asia Pacific region

Over the past years, Asia Pacific has grown to be one of the promient markets for food service restaurants, owing to opportunities facilitated by the developing economies. Furthermore, in recent years, the level of online ordering from restaurants is increasing at a remarkable rate thereby availing opportunities for the restaurants to scale up their sales channels & revenue.

Across Asia Pacific, developing economies such as China and India are becoming the centers of some of the most popular fish related cuisines in the world. That being said, the country has a strong tradition of making and consuming authentic fish related dishes, that can be witnessed by the level of offerings across restaurants menu. Along with this, the rising demand of organized food services and growing trend of out-of-home dining in the markets are expected to boost the growth of sea foods along with premium servings that includes crustaceans, across both quick serivce and full serivce restaurants.

Competitive Landscape

Major Players operating in the market are concentrating on augmenting their product offerings, thus producing a wider range of seafood products, such as fillets, portions, rings, and others. Moreover, the product ranges of key players are dominated by fillets and portions, owing to high cosumer demand from these countries as they are highly used in the foodservice as well as retailed sectors.

Some companies have also been involved in strategic collaborations with digital marketing and other companies to improve their supply chain and management efficiency. Also, these initiatives help the retailers to trust the products and secure the farming for long-term industry growth. Merger and acquisition strategies, followed by expansion, are some of the most preferred strategies among the seafood industries globally.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definitions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Fishes
      • 5.1.1.1 Salmon
      • 5.1.1.2 Tuna
      • 5.1.1.3 Pollock
      • 5.1.1.4 Others
    • 5.1.2 Crustaceans
      • 5.1.2.1 Crabs
      • 5.1.2.2 Shrimps
      • 5.1.2.3 Prawns
      • 5.1.2.4 Others
    • 5.1.3 Molluscs
      • 5.1.3.1 Scallops
      • 5.1.3.2 Oysters
      • 5.1.3.3 Others
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 By Product Format
    • 5.2.1 Fresh & Live
    • 5.2.2 Frozen
    • 5.2.3 Canned
    • 5.2.4 Chilled
  • 5.3 By Distribution
    • 5.3.1 Supermarkets & Hypermarkets
    • 5.3.2 Convenience Stores
    • 5.3.3 Speciality Stores
    • 5.3.4 Online Retail
    • 5.3.5 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Colombia
      • 5.4.4.4 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 Saudi Arabia
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 South Africa
      • 5.4.5.4 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 Pacific American Fish Co Inc
    • 6.4.2 Nissui
    • 6.4.3 Grupo Nueva Pescanova
    • 6.4.4 Marine Harvest ASA
    • 6.4.5 Royal Greenland
    • 6.4.6 Thai Union Frozen Products
    • 6.4.7 Stone Seafood Company
    • 6.4.8 SeaPak Shrimp & Seafood Co.
    • 6.4.9 Trident Seafoods

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS