市場調査レポート
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1138568

車外後写鏡(サイドミラー)市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Outside Rearview Mirrors (ORVM) Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 95 Pages | 納期: 2~3営業日

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車外後写鏡(サイドミラー)市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 95 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

車外後写鏡(サイドミラー)市場は、2021年に52億1000万米ドルとなり、予測期間中に約7%のCAGRを記録し、2027年には73億7000万米ドルに達すると予測されています。

COVID-19の大流行により、2020年には世界中で施錠や規制が行われ、製造施設の閉鎖やサプライチェーンの混乱により、車両やリアビューミラーなどの関連部品の生産が減少し、市場に悪影響を及ぼしました。しかし、2021年以降、自動車生産が回復し、主要な自動車OEMが競争力を得るために提供製品の拡大に注力し始めると、バックミラーの需要は勢いを増し始めました。

中期的には、自動車産業の拡大、事故の増加や政府による優遇措置に伴う安全性や快適性に関する消費者の関心の高まりが、市場の主要な促進要因として作用すると予想されます。また、いくつかの自動車メーカーは、意図された利点と機能性を維持しながら、視力を向上させるために、自動車用スマートバックミラーを車に搭載しており、このような市場の動向は、市場全体の成長を強化します。

さらに、高級車に対する需要の増加や、自動車の安全性に関する厳しい政府プログラムの導入といった要因が、予測期間中のセグメント成長を促進すると予想されます。さらに、超高級車、高級車、中級車の販売増加も、リアビューミラーの世界の需要に有利に働くと予想されます。

予測期間中、アジア太平洋地域に続き、欧州地域が市場で大きなシェアを占めると予想されます。これらの地域は、近年、世界の自動車生産台数の半分以上を占めています。さらに、インドにおける高級車需要の増加や、自動車部品の新規購入・交換が可能であることが、予測期間中の市場成長に拍車をかけると思われます。

主な市場動向

新技術の開発の増加が市場成長の原動力となる

自動車産業は日々進化しており、新技術が従来の選択肢を置き換える試みが行われています。車外後写鏡(サイドミラー)市場は、新しいカメラ技術との厳しい競争に直面しています。

大手自動車メーカーや外装部品メーカーは、サラウンドビューミラーシステム、デジタルミラー、オートディミングなど、将来技術の研究開発に莫大な費用を投じています。例えば、2021年5月、Gentex Corporationは、幅広い無線周波数(RF)およびクラウドベースのスマートホーム機器を操作できるHomeLink内蔵ボタン付きBluetooth対応自動調光ミラーの出荷を最近Volkswagen向けに開始したと発表しました。ジェンテックスのBluetooth対応HomeLinkミラーは、2022年モデルのフォルクスワーゲン・タオスのオプションアクセサリーとしてVWに導入されます。

サラウンドビューミラーシステムは、ソナー技術を統合し、隣接する車両や障害物との距離を正確に識別し、車両と障害物との距離に関する音声信号で促進要因に警告を発します。例えば、2021年2月、マグナインターナショナル社は、次世代カメラと電子制御ユニットを搭載した「3Dサラウンドビューシステム」を発売しました。これは、車両の周囲に高解像度で360度の視野を提供するマルチカメラシステムで構成されています。そして、ドメインコントローラーが4つのカメラ画像を処理して3Dサラウンドビュー画像を作成し、車両周囲の3Dビューをシームレスにつなぎ合わせて表示します。

一方、スマートミラーは、カメラが内蔵されており、通常のバックミラーと液晶ディスプレイを切り替えて使用することができます。このようなデジタルミラーや前述の技術は、市場の需要を促進するものです。例えば、2020 Automotive Companyでは、パナソニック株式会社が日産自動車株式会社と共同で、促進要因の安全性を高める高性能電子ミラーを開発しました。夜間の視認性を高めるための大幅な画像精細化と、後続車のLEDランプによるフリッカー現象の抑制を特徴としています。

このような市場の動向と技術により、市場規模が拡大することが予想されます。

アジア太平洋地域が大きな市場シェアを占める見込み

アジア太平洋地域は、低価格の原材料や安価な労働力の入手が可能であること、また現地生産に向けた政府の取り組みが増加していることなどから、同市場で最大のシェアを獲得しています。また、同地域は電気自動車の普及が進んでいることから、市場規模が拡大すると予想されています。例えば、FADAが提供する業界統計によると、2022年度の電気自動車小売販売台数は429,217台と、2021年度の134,821台から218%増、2020年度の168,300台から155%増と最高を記録しています。インド、中国、ASEAN諸国などでは都市化が急速に進んでおり、自動車の購入者は先進的な機能に多少の追加費用を払うことを望んでいるため、先進車外後写鏡(サイドミラー)に大きな可能性を与えています。

また、中国は電気自動車の最大生産国の1つであり、スマートリアビューミラーは、ミラーによって引き起こされる追加抵抗とCO2排出を1キロメートルあたり1.3グラム削減し、ミラーから発生する騒音も減少させる。将来的には、電気自動車メーカーは、車両の航続距離と性能を向上させるために、これらのカメラベースミラーシステムを採用することになるでしょう。

このような動向を受けて、市場で事業を展開する主要企業は、市場での競争力を高めるために、事業拡大や提携など、さまざまな取り組みを採用しています。例えば、2021年10月、Ningbo SMR Huaxiang Automotive Mirrors Ltd.(寧波華翔汽車鏡有限公司。(SMR NBHX)は、Samvardhana Motherson Reflectec傘下の中国における50:50の合弁会社で、Samvardhana Motherson Automotive Systems Group BV(SMRPBV)(SMR)がNanchang JMCG Mekra Lang Vehicle Mirrorの過半数の株式を取得したと発表しています。

例えば、2022年8月、東風ホンダは成都モーターショーで第11世代のコンパクトカー「シビックe:HEV」を発表しました。3つのバージョンがあり、価格は159,900元から187,900元です。スポーティな美しさを追求したデザインを踏襲しています。専用のe:HEVサイン、ブルーのホンダロゴ、シルバーのリアビューミラーを備えています。以上のような要因が、予測期間中の市場の需要に拍車をかけると思われます。

競合情勢

自動車市場は、Magna International Inc.、Gentex Corporation、Valeoなど、多くのローカルおよび世界プレーヤーが存在するため、緩やかに統合されています。市場は変化しているが、新技術はまだコンセプトの段階であり、近い将来、従来のミラーに取って代わることはないと思われます。しかし、自動車所有者により便利で安全な体験を提供するために、各社は研究開発プロジェクトへの投資を増やしています。例えば、次のようなものです。

  • 2021年5月、ジェンテックス株式会社は、幅広い無線周波数(RF)とクラウドベースのスマートホームデバイスを操作できるHomeLink内蔵ボタン付きBluetooth対応自動調光ミラーのフォルクスワーゲンへの出荷を最近開始したと発表しています。ジェンテックスのBluetooth対応HomeLinkミラーは、2022年モデルのフォルクスワーゲン・タオスのオプションアクセサリーとしてVWから発売されます。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース:10億米ドル)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • パワートレイン別
    • ICエンジン
    • 電気自動車
  • 機能別
    • オートディミング
    • ブラインドスポットインジケーター
    • オートフォールディング
    • その他
  • 販売チャネル別
    • OEM
    • アフターマーケット
  • 地域別で見る
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Gentex Corporation
    • Samvardhana Motherson Reflectec
    • Magna International, Inc.
    • Ficosa International SA
    • Continental AG
    • Murakami Corporation
    • Tokai Rika Co., Ltd.
    • Mitsuba Corporation
    • SL Corporation
    • Flabeg Automotive Holding GmbH

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69726

The Automotive Outside Rearview Mirrors (ORVM) market was valued at USD 5.21 billion by 2021 and is expected to reach USD 7.37 billion by 2027 registering a CAGR of around 7% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market as the shutdown of manufacturing facilities and supply chain disruptions in 2020 due to lockdowns and restrictions imposed worldwide resulted in a decline in the vehicle and associated components like rear view mirror production. However, post-2021 as vehicle production picked up and key automotive OEMs started focusing on expanding their offerings to gain a competitive edge the demand for rearview mirrors started gaining momentum.

Over the medium term, the expansion of the automotive industry and growing concerns of consumers over safety and comfort features in wake of rising accidents and government incentives are expected to act as primary driving factors in the market. In addition, several automakers have included smart automotive rear-view mirrors in their vehicles to improve vision while maintaining the intended benefits and functionalities, such trends in the market to enhance the overall market growth.

Moreover, factors like the increasing demand for premium vehicles and the introduction of stringent government programs regarding vehicle safety are expected to drive segmental growth over the forecast period. Additionally, increasing sales of ultra-luxurious, high-end, and mid-end cars are also expected to favor the global demand for rear-view mirrors.

Asia-Pacific region followed by Europe expected to hold significant shares in the market during the forecast period. These regions account for more than half of the total global production of vehicles over recent years. Furthermore, the increase in demand for luxury vehicles in India and the availability of new purchases and replacements of automotive parts are likely to fuel the market growth during the forecast period.

Key Market Trends

Increasing Developments of New technologies to Drive Market growth

The automotive industry is evolving every next day, new technologies are trying to replace the existing conventional option. The automotive outside rearview mirror market is facing tough competition from new camera technologies.

Leading automotive OEMs and exterior component manufacturers are spending of huge amount on research and development of future technologies such as surround-view mirror systems, digital mirrors, auto-dimming, etc. For instance, In May 2021, Gentex Corporation announced that it has recently begun shipping to Volkswagen its Bluetooth-enabled automatic-dimming mirror with HomeLink integrated buttons capable of operating a wide range of radio frequency (RF) and cloud-based smart home devices. Gentex's Bluetooth-enabled HomeLink mirror will launch with VW as an optional accessory on the 2022 Volkswagen Taos.

Surround-view mirror systems integrate sonar technologies to accurately identify the distance between adjacent vehicles or obstacles and alert the driver with audio signals regarding the distance between the vehicle and the obstacle. For instance, in February 2021, Magna International Inc. launched the 3D Surround View System with Next-Gen Cameras and Electronic Control Units. It consists of a multi-camera system providing a high-resolution, 360-degree field of view around the vehicle. The domain controller then creates a 3D surround-view image by processing the four camera images, rendering a seamlessly stitched 3D view of the surroundings of the vehicle.

On other hand, Smart automotive rear-view mirrors have an integrated camera and allow the driver to switch between the regular rear-view mirror and the LCD. Such digital mirrors and aforementioned technologies to drive demand in the market. For instance, In 2020 Automotive Company, Panasonic Corporation has developed jointly with Nissan Motor Corporation a high-performance electronic mirror for driver safety. It features significant image definition enhancement for better visibility at night and control of a flicker phenomenon caused by the LED lamps of vehicles behind.

Therefore, such trends and technologies in the market expected to create positive outlook for the market during the market.

Asia-Pacific Region Anticipated to Capture Major Market Share in the Market

Asia-Pacific region accounts for the largest share in the market, owing to the availability of low-cost raw materials, cheap labor, and increasing government initiatives towards local manufacturing. This region is also estimated to have prominent growth in the market due to the rush in the adoption of electric vehicles. For instance, as per FADA-sourced industry statistics, retail sales of EVs hit their highest at 429,217 units in FY2022, up 218% on FY2021's 134,821 units, and up 155% on FY2020's 168,300 units. Rapid urbanization in countries such as India, China, and ASEAN Countries, is providing good potential for the advance outside rearview mirrors, as the car buyers are willing to pay some extra money for advanced features in their vehicles.

Besides, China is one of the largest producers of electric vehicles and smart outside mirrors are to reduce the additional drag which is caused by mirrors and CO2 emissions, by 1.3 grams per kilometer, and also decrease the noise generated by the mirrors. In the future, electric vehicle manufacturers will adopt these camera-based mirror systems to increase their vehicle range and performance.

Owing to such trends key players operating in the market are adopting various initiatives such as expansion, collaborations, etc. to gain a competitive edge in the market. For instance, In October 2021, Ningbo SMR Huaxiang Automotive Mirrors Ltd. (SMR NBHX), a 50:50 joint venture in China under Samvardhana Motherson Reflectec, announced the acquisition of a majority stake in Nanchang JMCG Mekra Lang Vehicle Mirror Co., Ltd by Samvardhana Motherson Automotive Systems Group BV (SMRPBV) (SMR).

Market across Asia-Pacific region also accomodates some of the notable model launches, For instance in august 2022 Dongfeng Honda launched the 11th-generation Civic e:HEV compact car at the 2022 Chengdu Motor Show. It offers 3 versions, priced between CNY 159,900 and CNY 187,900. The vehicle sticks to the design of sporty aesthetics. It has an exclusive e:HEV sign, a blue Honda logo, and silver rear view mirrors. The above mentioned factors and instances likely to spur demand in the market during the forecast period.

Competitive Landscape

The automotive market is moderately consolidated due to the presence of many local and global players such as Magna International Inc., Gentex Corporation, and Valeo amongst others. The market is transforming but the new technologies are right now in the concept phase and in the near future, they will not replace conventional mirrors. Although companies are increasing investment in R&D projects to provide a more convenient and safer experience to the car owner. For instance,

  • In May 2021, Gentex Corporation announced that it has recently begun shipping to Volkswagen its Bluetooth-enabled automatic-dimming mirror with HomeLink integrated buttons capable of operating a wide range of radio frequency (RF) and cloud-based smart home devices. Gentex's Bluetooth-enabled HomeLink mirror will launch with VW as an optional accessory on the 2022 Volkswagen Taos.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value - USD billion)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Powertrain Type
    • 5.2.1 IC Engine
    • 5.2.2 Electric
  • 5.3 By Feature Type
    • 5.3.1 Auto-Dimming
    • 5.3.2 Blind Spot Indicator
    • 5.3.3 Automatic Folding
    • 5.3.4 Others
  • 5.4 By Sales Channel Type
    • 5.4.1 OEM
    • 5.4.2 Aftermarket
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 United Arab Emirates
      • 5.5.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Gentex Corporation
    • 6.2.2 Samvardhana Motherson Reflectec
    • 6.2.3 Magna International, Inc.
    • 6.2.4 Ficosa International SA
    • 6.2.5 Continental AG
    • 6.2.6 Murakami Corporation
    • 6.2.7 Tokai Rika Co., Ltd.
    • 6.2.8 Mitsuba Corporation
    • 6.2.9 SL Corporation
    • 6.2.10 Flabeg Automotive Holding GmbH

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS