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市場調査レポート
商品コード
938142

自動車用ヒューマンマシンインターフェース市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Automotive Human Machine Interface Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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自動車用ヒューマンマシンインターフェース市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用ヒューマンマシンインターフェース市場は、予測期間中に11%以上のCAGRで成長すると予測されています。

主なハイライト

  • 自動車分野では、モビリティとクラウド技術の急速な導入により、高度なナビゲーション、コネクティビティ、スマートセーフティなどのシームレスなオンザゴー・エクスペリエンスの提供が可能になっています。さらに、自動車セグメント全体におけるマスカスタマイゼーションの重要性の高まりにより、パーソナライズされたソリューションへのニーズが高まっています。コネクテッド・ビークル市場の進化は、このプロセスを加速させ、ヒューマン・マシン・インターフェース市場の成長を高めると予想されます。
  • 世界の所得水準の上昇に伴い、人々はより充実したユーザーエクスペリエンスとエンターテイメントシステムを車両に要求しています。エンドユーザーは、先進運転支援システム(ADAS)とヒューマンマシンインターフェース(HMI)に重点を置いています。これらの技術は、運転中、ルート検索、通話への対応など、大きな支援を提供します。

主な市場動向

高い導入コストが成長の妨げとなる可能性

HMIシステムの進化に伴い、インド、中国、ブラジル、アルゼンチンなどの主要新興経済諸国では、価格に敏感なバイヤーが多いため、HMIシステムの大幅な成長率を記録していないため、全体の海岸とインストール率が高くなっています。

インドは最も急速に成長している国の1つであり、第4位の自動車市場に成長しました。しかし、インドは価格に非常に敏感な国であり、最近の公害防止に関する政府の規制(インドのBS-VIなど)の採用により、すでに自動車のコストが上昇しています。車両価格の上昇により、ディスプレイやタッチスクリーンを含むHMIシステムは、以前から使用されているアナログのインストルメントクラスターよりも高価になりました。

さらに、多くの自動車メーカーは、ステアリングの後ろにある計器クラスターをなくし、統合されたセントラルディスプレイに注力しています。車のコンポーネントの統合ビューを提供し、より安全な運転のためのADAS可視化媒体となる主要ディスプレイシステムの製造コストです。

北米が市場のリーダーとして台頭する可能性が高い

北米は、たとえコストが高くても、多くの技術にいち早く対応することができる地域です。この地域に住む人々は、市場に登場する新技術に素早く反応し、新技術の早期適応者と呼ばれることが多いです。自動車業界ではヒューマン・マシン・インターフェースもまだ初期段階にあり、企業はユーザー体験を向上させるためにこの技術の研究開発を行っています。予測期間中、この地域は他の地域と比較して最も高い成長を遂げると予想されます。

欧州は、フォルクスワーゲン、BMW、アウディなどの高級車・乗用車メーカーが存在することから、第2位となることが予想されます。これらの企業は、ユーザー体験と快適性を高めるための技術に多額の投資を行っており、この地域は予測期間中に成長すると予想されます。例えば、以下の通りです。

  • 2020年3月、セレンスは、業界をリードする音声およびAIベースの自動車アシスタントについて、欧州の大手自動車メーカーと評価額1億2500万米ドルの世界の契約を締結しました。

競合情勢について

自動車用ヒューマンマシンインターフェース市場は断片的であり、多くのプレイヤーが市場で相当量のシェアを占めています。HMI市場の著名な企業には、Continental AG、Valeo S.A.、Visteon Corporation、Luxoft Technology、Clarionなどがあります。

企業は、新しい技術のために役立つかもしれない新しい、高度な製品や技術の革新のための研究開発に多額の投資を行っています。例えば、次のようなことです。

  • 2020年1月、自動車メーカーのSUBARUは、次期車レヴォーグにヒューマンマシンインターフェースを搭載すると発表しました。このHMIはデンソーとブラックベリーが共同開発したもので、今回の発表でデンソーはSUBARUからヒューマンマシンインターフェースシステムに関する新たなビッグオファーを受けると予想されます。この契約は、デンソーの収益を向上させるでしょう。

例えば、2020年1月には、デンソーとクアルコムが次世代コックピットシステムの開発で戦略的パートナーシップを締結しています。

その他の特典をご紹介します。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストサポート3ヶ月分

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターズファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ボイスコントロールシステム
    • セントラルディスプレイ
    • ヘッドアップディスプレイ
    • その他
  • 車種別
    • エコノミークラス乗用車
    • 中価格帯乗用車
    • 高級乗用車
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Continental AG
    • Visteon Corporation
    • Luxoft Technology
    • Valeo SA
    • Clarion Co. Ltd.
    • Alpine Electronics
    • Harman International Industries
    • Magnetic Marelli S.P.A.
    • Synaptic Incorporated
    • Altran Technologies

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69654

The Automotive Human Machine Interface Market is projected to grow with a CAGR of more than 11% during the forecast period.

Key Highlights

  • The rapid incorporation of mobility and cloud technology in the automobile sector is enabling the provision of seamless on-the-go-experiences such as advanced navigation, connectivity, and smart safety. Moreover, the increased importance of the mass customization across car segments is driving the need for personalized solutions. The evolution of the connected vehicle market is expected to speed up the process and this will enhance the growth in Human Machine interface market.
  • With an increase in global income levels of the people the people are demanding more and more enhanced user experience and entertainment systems in the vehicle. End users are emphasizing more on Advance Driver Assistance System (ADAS) and Human Machine Interface (HMI). These technologies provide great assistance while driving, finding routes, attending calls etc.

Key Market Trends

High cost of Installation is Likely to Hinder the Growth

As the HMI systems are becoming more advance the overall coast and installation rates are going high owing to which the HMI systems are not registering the significant growth rate in the major developing economies such as India, China, Brazil, Argentina, etc., as the buyers are more price sensitive in these countries.

India is emerging as one of the fastest growing country and has become the fourth largest automotive market. However, India is highly price sensitive country and due to the recent adoption of government norms regarding pollution control (like BS-VI in India) has already hiked the vehicles costs. Because of the overall vehicle price hike, the HMI system which includes the display and touchscreens has become costlier than the earlier used analog instrument clusters.

Moreover, many vehicle OEMs are focusing on integrated central displays eliminating the instrument clusters behind steering. The manufacturing cost of primary display systems that provides an integrated view of car components and also a medium for ADAS visualization for safer driving.

North America is Likely to Emerge as Market Leader

North America is one of the early adaptors to many technologies even if they are high on cost. The people living in the region responds quickly to the new technology coming in the market and are often termed as early adaptors of new technology. Human machine interface is also in its initial days in automotive industry and companies are still performing R&D on the technology to enhance the user experience. During the forecast period it is expected that the region will experience highest growth with respect to other regions.

Europe is expected to be the second leader because of the presence of several luxury and passenger car makers such as Volkswagen, BMW, Audi etc. the region is expected to grow during the forecast period as these companies are spending heavily on technologies to enhance the user experience and comfort. For instance,

  • In March 2020, Cerence signed a global contract with a valuation of USD125 million with a large European car manufacturer for its industry-leading voice- and AI-based automotive assistants.

Competitive Landscape

The Automotive Human Machine Interface Market is fragmented, with many players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the HMI market are Continental AG, Valeo S.A., Visteon Corporation, Luxoft Technology, Clarion Co. Ltd. and others.

Companies are investing heavily in research and development for the innovation of new and advanced products and technologies that may help for new technology. For instance,

  • In January 2020, Carmaker Subaru announced that it will be including a Human machine interface in its next car Levorg. The company is currently using the HMI system in model such as legacy, the HMI system is developed by Denso and blackberry jointly, with this announcement from the carmaker it is expected that denso will be getting another big offer from Subaru for the Human machine interface system. This deal will enhance the revenues of the company.

Major players are also entering into partnerships and mergers for better reach to the customers, for instance, In January 2020, Denso and Qualcomm entered into a strategic partnership to develop next generation cockpit system.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porters Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Voice Control System
    • 5.1.2 Central Displays
    • 5.1.3 Heads-Up Display
    • 5.1.4 Others
  • 5.2 Vehicle Type
    • 5.2.1 Economy Passenger Cars
    • 5.2.2 Mid-Price Passenger Cars
    • 5.2.3 Luxury Passenger Cars
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Continental AG
    • 6.2.2 Visteon Corporation
    • 6.2.3 Luxoft Technology
    • 6.2.4 Valeo SA
    • 6.2.5 Clarion Co. Ltd.
    • 6.2.6 Alpine Electronics
    • 6.2.7 Harman International Industries
    • 6.2.8 Magnetic Marelli S.P.A.
    • 6.2.9 Synaptic Incorporated
    • 6.2.10 Altran Technologies

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS