表紙:自動車用デジタルインストルメントクラスター市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189927

自動車用デジタルインストルメントクラスター市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive Digital Instrument Cluster Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車用デジタルインストルメントクラスター市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車用デジタルインストルメントクラスター市場は、2021年の評価額が27億6000万米ドルで、2027年には46億2000万米ドルを超え、予測期間2022-2027年のCAGRは8%強と予測されています。

デジタルインストルメントクラスターは、様々な運転モードを備えているため、よりスマートになっており、インストルメントクラスターは、運転モードに応じて変化します。マルチディスプレイシステムの導入により車両全体の表示システムが進化しているため、今後、インストルメントクラスターのコスト低減が期待されます。

自動車に搭載されるインストルメントクラスターは急速に成長しています。新しいインストルメントクラスターはより大きく、より高い解像度を備えています。大型の機械式ディスプレイから電気機械式に進化し、現在は完全なデジタル・ディスプレイになっています。

自動車業界は自律走行車とADASの時代に入りました。乗客の快適性と安全性に対する意識の高まりと、安全機能を義務付ける政府の規制を背景に、ADAS機能を統合した自動車の生産が拡大しており、市場の需要を牽引すると予想されます。また、安全な運転を確保するために必要な情報を表示しながら、状況や促進要因の好みに応じて再設定することができます。

COVID-19の大流行により、消費者の購買力が低下し、原油価格の大幅な下落に貢献し、その結果、ガソリン価格が低下しています。内燃機関(ICE)を搭載した従来の自動車は、ガソリン価格の低下により、総所有コストが低下する可能性があります。EVは、ほとんどのセグメントで従来の内燃機関車よりも総所有コストを低く抑えることができるかもしれないが、そのメリットはそれほど大きくなく、販売に影響を与える可能性があります。サプライチェーンと納品への影響は、部品の供給をサプライヤーに依存しているため、世界中の多くの自動車メーカーに影響を及ぼしています。この感染症の発生により、顧客や取引先への納品に遅れが生じています。そのため、この間は生産量が少なく、デジタルインストルメントクラスターの搭載はわずかに減少しました。

しかし、すぐに、Q2 2021、市場は再び自動車生産が世界中で始まったとして、その成長段階を取り戻します。前述の要因を考慮すると、市場は予測期間中に高い収益成長力を示すことが期待されます。

主な市場動向

3Dコックピットは、自動車用デジタルインストルメントクラスター市場の将来展望になると予想される

大手自動車デジタル機器クラスタメーカーは、促進要因の体験をより安全で有益なものにするために新技術を開発しています。

3D計器用クラスタは、特定の3Dメガネを必要とせずに3D画像を表示します。さらに、3D計器用クラスタシステムは、高度なカメラ技術を使用して促進要因の視線を監視し、さらに3次元のスケール、オブジェクト、およびポインタを表示できるようにします。

この3Dインストルメントクラスターは、全く新しいレベルの人間と機械の相互作用を創出することにより、車両運動中の車両と促進要因の安全性を向上させるものとします。また、このクラスタはインフォテインメント・システムとして機能し、車内でHD映画を上映することも可能です。

ディスプレイメーカーは、デジタルクラスターの画像の奥行きを広げ、よりインタラクティブな体験ができるように3D効果を実現しています。例えば

  • ジェネシスは、運転席の前面に配置された12.3インチのデジタル・インストルメント・クラスターを搭載した2022年のG70を発表し、ユニークな3D効果を実現しました。
  • コンチネンタルAGは、ジェネシスGV80向けに革新的なナチュラル3Dライトフィールド・インストルメント・クラスターを開発し、その名が示すように、今後の自動車のディスプレイに3次元をもたらすものです。この新技術は、促進要因の体験をより安全で快適、かつ直感的なものにするものです。
  • Visteon Corporationは、PEUGEOT 208用のデジタルインストルメントクラスターを発表しました。PEUGEOT独自の3D i-Cockpitは、2つのTFTを搭載し、3Dアニメーションによるグラフィックコンテンツとコンテンツを両画面で提供します。

急成長するアジア太平洋地域

アジア太平洋地域は、世界最大の自動車生産地です。中国、インド、日本がこの地域の主要経済国で、世界市場の中でも高い成長率が見込まれています。自動車には、安全性、快適性、利便性を向上させる機能が求められています。OEMは、高度なインフォテインメントシステム、テレマティクス、ジェスチャーコントロールシステム、および中央車両コントローラをますます導入しています。

中国で発生したCOVIDは、市場参入企業のための困難を作成し、中国経済の下向きの圧力を増加させています。また、自動車産業とサプライチェーンは、史上最も過酷なテストを受けました。さらに、いくつかの主要な自動車メーカーは生産を停止し、配送能力の崩壊につながる大規模な物流障害が発生しました。さらに、COVIDの大流行により、全体の購買力と消費意欲が著しく低下しました。時間の経過とともに回復をたどりましたが、市場は依然としてパンデミックによる課題に直面しています。

2022年4月、中国乗用車の生産台数は99万6千台に達し、販売台数は96万5千台を記録しました。これは、生産台数が前年比41.9%、販売台数が43.4%の減少を占めています。2022年1~4月の乗用車生産台数は、前年同期比2.6%減の64億9,400万台となっています。

自動車用デジタル計器用クラスタメーカーは、他の市場参入企業と提携し、将来の自動車に搭載する次世代スマート計器用クラスタの開発を進めています。例えば

  • 株式会社デンソーは、Qualcomm Technologies Inc.と共同で、次世代コックピットシステムを開発すると発表しました。同社は、外部のクラウドサービスや新しいHMI製品と連携できる統合コックピットシステム「Harmony Core 4」を強化することに主眼を置いています。
  • パナソニックは、複数のディスプレイとタッチレス操作を特徴とする先進的なコックピットコンセプトを開発しました。この革新的な電子コックピットソリューションは、デジタル機器クラスタを他のショーと組み合わせて、HMIを継続的に使用するものです。

競合情勢

自動車用デジタルインストルメントクラスター市場は、Robert Bosch Gmbh、Visteon Corporation、Continental AGなど、少数のプレーヤーによって統合され、支配されています。この市場は、先進技術、センサーの利用拡大、研究開発プロジェクトへの投資拡大、電気自動車や自律走行車の需要増加などの要因によって大きく牽引されています。重要な自動車用デジタル機器の促進要因に多くの情報を提供するために、クラスタメーカーは、将来のための新技術を開発し、その市場の範囲を拡大しています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:百万米ドル)

  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 電気自動車タイプ別
    • BEV
    • PHEV
    • その他の電気自動車
  • ディスプレイ別
    • LCD
    • TFT-LCD
    • 有機EL
  • ディスプレイサイズ別
    • 5~8インチ
    • 9~11インチ
    • 12インチ以上
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Visteon Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Spark Minda
    • Continental AG
    • Denso Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Nippon Seiki Co. Ltd
    • IAC Group
    • Magneti Marelli SpA
    • Yazaki Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69627

The automotive digital instrument cluster market was valued at USD 2.76 Billion in 2021 and is estimated to surpass net valuation of USD 4.62 Billion by 2027 registering a CAGR of over 8% during the forecast period 2022-2027.

The digital instrument cluster has become smarter, as it comes with various driving modes; instrument clusters change according to the driving modes. As the overall display system of the vehicle is evolving with the introduction of multiple display systems, the cost of the instrument cluster is expected to decrease in the future.

Instrument clusters in vehicles are growing rapidly. The new instrument clusters are larger and come with higher resolution. They have evolved from large mechanical displays to electromechanical and now to completely digital displays.

The automotive industry has entered the era of autonomous vehicles and ADAS. Growing production of vehicles with integrated ADAS features in wake of rising awareness toward comfort and safety of passengers and government regulations mandating safety features expected to drive demand in the market. In addition, which can be reconfigured based on context and driver preferences while displaying the required information to ensure a safe driving experience. ​

Although, the COVID-19 pandemic has decreased the consumer purchasing power, contributed to a significant drop in oil prices, and consequently lowered gasoline prices. For traditional vehicles with internal combustion engines (ICEs), the drop in gasoline prices may decrease the total cost of ownership. Although EVs may still have lower total costs of ownership than traditional ICE vehicles in most segments, the advantages may not be as great and that may influence the sales. The impact on supply chain and deliveries has affected many vehicle manufacturers across the world, as they depend on suppliers for the parts. The outbreak has resulted in delays in customer and partner deliveries. Thus during the period there has been low production volumes and thus installation of digital instrument clustered felled marginally.

Although soon after, Q2 2021, market regain its growth phase as automotive production again started across the globe. Considering the aforementioned factors, market is expected to witness higher revenue growth capacity during the forecast period.

Key Market Trends

3D Cockpit Expected to be the Future of the Automotive Digital Instrument Cluster Market

Leading automotive digital instrument cluster manufacturers are developing new technologies to make the driver experience safer and more informative.

The 3D instrument cluster displays 3D images without requiring any specific 3D glasses. In addition, The 3D instrument cluster system uses advanced camera technology to monitor the driver's line of sight and further help him display three-dimensional scales, objects, and pointers.

This 3D instrument cluster shall help advance the vehicles and drivers' safe during vehicle dynamics by creating a whole new level of human-machine interaction. This cluster can also work as an infotainment system for showcasing HD movies during standalone vehicle time.

Display manufacturers are increasing the depth of the image in digital clusters, enabling 3-D effects for a more interactive experience. For instance,

  • Genesis launched its 2022 G70 equipped with a 12.3-inch digital instrument cluster placed on the driver's front side, giving a unique 3D effect.
  • Continental AG has developed an innovative natural 3D light field instrument cluster for Genesis GV80; as the name suggests, it brings the third dimension into upcoming vehicles' displays. The new technology will make the driver experience safer, more comfortable, and intuitive.
  • Visteon Corporation launched the digital instrument cluster for PEUGEOT 208. PEUGEOT's unique 3D i-Cockpit comes equipped with two TFTs, which provide graphical content with 3D animations and content on both screens.

Asia-Pacific the Fastest Growing Market

The Asia-Pacific region is the largest automobile producer in the world. China, India, and Japan are the major economies in the regional market that are anticipated to grow faster in the global market. Automobiles have an increasing demand for enhanced safety, comfort, and convenience features. OEMs are increasingly introducing advanced infotainment systems, telematics, gesture control systems, and central vehicle controllers.

COVID occurred in China has increasing created difficulty for market participants and put downward pressure on the Chinese economy. The automotive industry and supply chain also underwent the most demanding tests in history. In addition, some key automakers stopped production and had major logistics obstacles leading to the collapse of delivery capacity. Furthermore, the COVID pandemic significantly reduced the overall purchasing power and consumer confidence. Although the recovery has been followed with time, the market is still facing challenges due to the pandemic.

In April 2022, Chinese passenger car production reached 996,000 units, with sales registering 965,000 units. This accounts for the downfall of 41.9% and 43.4% respectively in production and sales compared to the previous year. In 2022, from January to April, passenger car production decreased by 2.6% year-on-year, registering 6,494 million units.

The automotive digital instrument cluster manufacturers are partnering with other market participants to develop next-generation smart instrument clusters for their future vehicles. For instance,

  • DENSO Corporation announced that it is developing next-generation cockpit systems in a joint effort with Qualcomm Technologies Inc. The company's primary focus is to enhance Harmony Core 4 integrated cockpit system, which can coordinate with external cloud services and new HMI products.
  • Panasonic developed an advanced cockpit concept, which features multiple displays and touchless operations. The innovative electronic cockpit solution combines the digital instrument cluster with other shows to use HMI continuously.

Competitive Landscape

The automotive digital instrument cluster market is consolidated and dominated by a few players, such as Robert Bosch Gmbh, Visteon Corporation, and Continental AG. The market is significantly driven by factors like advanced technology, more use of sensors, growing investment in R&D projects, and the increasing demand for electric and autonomous vehicles. To provide more information to the driver of the significant automotive digital instruments, cluster manufacturers are developing new technology for the future and expanding their market reach. For instance,

  • In November 2021, Robert Bosch GmbH (Bosch) announced its Engineering Centre in Sofia. The Bosch Engineering Centre Sofia is developing technologies for vehicle electrification, connectivity solutions, displays, instrument clusters, and driver monitoring systems.
  • In January 2021, Continental collaborated with Leia Inc. to develop a new 3D display based on natural 3D Lightfield Technology. This technology saves weight and space, reduces costs, and displays all digital services to all the passengers in a connected car. The innovative system is planned for production by 2022 end.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD Million)

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Electric Vehicle Type
    • 5.2.1 BEV
    • 5.2.2 PHEV
    • 5.2.3 Other Electric Vehicle Types
  • 5.3 By Display Type
    • 5.3.1 LCD
    • 5.3.2 TFT-LCD
    • 5.3.3 OLED
  • 5.4 By Display Size Type
    • 5.4.1 5-8-inch
    • 5.4.2 9-11 inch
    • 5.4.3 More than 12 inch
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Mexico
      • 5.5.4.3 United Arab Emirates
      • 5.5.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Visteon Corporation
    • 6.2.2 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.3 Spark Minda
    • 6.2.4 Continental AG
    • 6.2.5 Denso Corporation
    • 6.2.6 Panasonic Corporation
    • 6.2.7 Nippon Seiki Co. Ltd
    • 6.2.8 IAC Group
    • 6.2.9 Magneti Marelli SpA
    • 6.2.10 Yazaki Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS