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市場調査レポート

自動車用デジタル機器クラスター市場-成長、動向、予測(2020年~2025年)

Automotive Digital Instrument Cluster Market - Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025)

発行 Mordor Intelligence LLP 商品コード 938140
出版日 ページ情報 英文 70 Pages
納期: 2-3営業日
価格
本日の銀行送金レート: 1USD=107.71円で換算しております。
自動車用デジタル機器クラスター市場-成長、動向、予測(2020年~2025年) Automotive Digital Instrument Cluster Market - Growth, Trends, and Forecast (2020 - 2025)
出版日: 2020年05月01日 ページ情報: 英文 70 Pages
担当者のコメント
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
概要

自動車のデジタル計器クラスター市場は、予測期間(2020年から2025年)の間に8%を超えるCAGRとなると予測されます。

  • 自動車業界は自動運転車とADASの時代になりました。安全な運転体験を体験するために必要な情報を表示しながら、状況と運転手の好みに基づいて再構成し、運転手に対しコンテンツを表示することは、機器クラスターにより多くの需要をもたらしています。
  • デジタル機器クラスターはよりスマートになり、さまざまな走行モードが用意されているため、機器クラスターは走行モードに応じて変化します。車両全体での表示システムは、さまざまな表示システムのイントロダクションに伴って進化しており、メーターパネルのコストは将来的に減少します。
  • 車の計器クラスターは急速に成長しています。新しい計器クラスターは大きく、解像度が高くなっています。大型の機械式ディスプレイから電気機械式ディスプレイに進化し、現在は完全にデジタルディスプレイになっています。

当レポートでは、自動車用デジタル機器クラスター市場を調査し、市場概要、市場の成長要因および阻害要因の分析、車両タイプ別・電気自動車タイプ別・表示タイプ別・ディスプレイサイズタイプ別・地域別の市場規模の推移と予測、競合情勢、主要企業のプロファイル、市場機会など、包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場成長要因
  • 市場の抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析

第5章 市場細分化

  • 車両タイプ別
    • 乗用車
    • 商用車
  • 電気自動車タイプ別
    • BEV
    • PHEV
    • その他
  • 表示タイプ別
    • LCD
    • TFT-LCD
    • OLED
  • ディスプレイサイズ別
    • 5-8インチ
    • 9-11インチ
    • 12インチ以上
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Visteon Corporation
    • Robert Bosch GmbH
    • Spark Minda
    • Continental AG
    • Denso Corporation
    • Panasonic Corporation
    • Nippon Seiki Co.,Ltd.
    • IAC Group
    • Magneti Marelli SpA
    • Yazaki Corporation

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 69627

The automotive digital instrument cluster market is poised to register a CAGR of over 8% during the forecast period (2020 - 2025).

  • The automotive industry has entered into the era of autonomous vehicles and ADAS, it is posing more demand on the instrument cluster to display content to the driver which can be reconfigured based on context and driver preferences while displaying required information to ensure safe driving experience.
  • The digital instrument cluster has become smarter, as they are coming with various driving modes, their instrument clusters change according to the driving modes. As the overall display system of the vehicle is evolving with the introduction of various display systems, the cost of the instrument cluster will be decreasing in the future.
  • Instrument clusters in vehicles are rapidly growing. The new instrument clusters are larger and come with higher resolution. It has evolved from large mechanical displays to electromechanical and now completely digital display.

Key Market Trends

3D cockpit will be the future of the automotive digital instrument cluster market.

Leading automotive digital instrument cluster manufacturers are developing new technologies to make the driver experience safer and more informative. Display manufacturers are increasing the depth of the image in digital clusters, enabling 3-D effects, for a more interactive experience. For instance,

  • In 2020, Continental AG has developed an innovative natural 3D light field instrument cluster for Genesis GV80, as the name suggests it brings the third dimension into upcoming vehicles display. The new technology will make the driver experience safer more comfortable and intuitive.
  • In 2019, Visteon Corporation has launched the digital instrument cluster for PEUGEOT 208. PEUGEOT's unique 3D i-Cockpit comes equipped with two TFTs which provide graphical content with 3D animations and content on both screens.

Asia-Pacific being the Fastest Growing Market

Asia-Pacific region is the largest automobile producer in the world. China, India, and Japan are the major economies in the regional market that are anticipated to grow at a faster rate in the global market. There is an increasing demand for enhanced safety, comfort, and convenience features in automobiles, advanced infotainment systems, telematics, gesture control systems, and central controllers are increasingly being introduced by OEMs in vehicles.

The automotive digital instrument cluster manufacturers are doing a partnership with other market participants to develop next-generation smart instrument cluster for their future vehicles. For instance,

  • In 2020, DENSO Corporation announced that in a joint effort with Qualcomm Technologies, Inc. it is developing next-generation cockpit systems. The company's main focus is to enhance Harmony Core 4 integrated cockpit system which can coordinate with external cloud services and new HMI products.
  • Panasonic developed an advanced cockpit concept, which features multiple displays and touchless operation. The innovative electronic cockpit solution combines the digital instrument cluster with other displays to continuously use HMI.

Competitive Landscape

The automotive digital instrument cluster market is consolidated and majorly dominated by few players, such as Robert Bosch Gmbh, Visteon Corporation, Continental AG. The market is highly driven by factors like advanced technology, more use of sensors, growing investment in R&D projects, and growing market of electric and autonomous vehicles. To provide more information to the driver major automotive digital instrument cluster manufacturers are developing new technology for the future and expanding their market reach. For instance,

  • Continental is working in collaboration with Leia Inc. for the development of a new 3D display based on the natural 3D Lightfield Technology. This technology saves weight, space, and reduce costs, it will display all digital services to all the passengers in a connected car. The innovative system is planned for production by 2022.
  • In 2018, Bosch unveils its curved instrument cluster for Volkswagen Touareg, this 12.3-inch instrument cluster reflects four times less light as compared to other conventional displays.

Reasons to Purchase this report:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

Table of Contents

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 By Electric Vehicle Type
    • 5.2.1 BEV
    • 5.2.2 PHEV
    • 5.2.3 Others
  • 5.3 By Display Type
    • 5.3.1 LCD
    • 5.3.2 TFT-LCD
    • 5.3.3 OLED
  • 5.4 By Display Size Type
    • 5.4.1 5-8-inch
    • 5.4.2 9-11 inch
    • 5.4.3 More than 12 inch
  • 5.5 By Geography
    • 5.5.1 North America
      • 5.5.1.1 United States
      • 5.5.1.2 Canada
      • 5.5.1.3 Rest of North America
    • 5.5.2 Europe
      • 5.5.2.1 Germany
      • 5.5.2.2 United Kingdom
      • 5.5.2.3 France
      • 5.5.2.4 Rest of Europe
    • 5.5.3 Asia-Pacific
      • 5.5.3.1 India
      • 5.5.3.2 China
      • 5.5.3.3 Japan
      • 5.5.3.4 South Korea
      • 5.5.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.5.4 Rest of the World
      • 5.5.4.1 Brazil
      • 5.5.4.2 Mexico
      • 5.5.4.3 United Arab Emirates
      • 5.5.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Visteon Corporation
    • 6.2.2 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.3 Spark Minda
    • 6.2.4 Continental AG
    • 6.2.5 Denso Corporation
    • 6.2.6 Panasonic Corporation
    • 6.2.7 Nippon Seiki Co.,Ltd.
    • 6.2.8 IAC Group
    • 6.2.9 Magneti Marelli S.p.A.
    • 6.2.10 Yazaki Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS