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市場調査レポート
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1138554

バスシート市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Bus Seat Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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バスシート市場- 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年10月13日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

バスシート市場は、2021年に115億8000万米ドルと評価され、予測期間中に約5%のCAGRを記録し、2027年には168億9000万米ドルに達すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、世界中の政府がロックダウンや旅行制限を課しているため、2020年の前半に調査された市場の成長を妨げました。さらに、サプライチェーンの混乱と熟練労働者の不足が、市場に混乱をもたらしました。しかし、2020年末には主要国の規制が緩和され、新興国では公共交通機関への電動モビリティの導入が進み、市場に明るい兆しが見えてきました。

中期的には、インドや中国など主要新興国でのバス需要が顕著になり、市場の需要を下支えすることが期待されます。また、バスは他の交通手段ではアクセスしにくい遠隔地まで行くことができるため、いくつかの新興国において主要な交通手段となっており、予測期間中に主要企業が投資を改善し、市場全体の成長を高めると予想されます。

また、政府による環境規制の強化に伴い、バスの電動化のニーズが高まっており、電気バスやハイブリッドバスの普及率が飛躍的に高まっていることから、バスシート市場は今後大きな成長が見込まれます。さらに、子供の安全性を高めるために、バスにチャイルドシートを搭載する政府規制が増加しており、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、古いバスシートを新しい高度なバスシートに交換する動きが活発化しており、主要プレイヤーに成長機会を提供しています。

しかし、バスシートの開発に関して市場に存在する厳しい政府規制は、予測期間中の市場成長を阻害する主な要因の1つとなっています。シートベルトの締め付けに関する規制や、材料の耐火性など、一連の規格が存在するため、バスシートの開発と承認には複雑で長いプロセスが必要となります。

予測期間中、アジア太平洋地域はバスシート市場の主要な市場シェアを占めると予想されます。アジア太平洋地域の多くの国では、バスが主要な交通手段となっており、バスの販売台数の増加により、手頃な価格の高品質なシートへの需要が高まり、未開拓のバスシート市場の潜在力を開拓する新たな機会が生まれると期待されます。また、北米では、スクールバスや都市間バスの普及が進み、電気バスの普及も進んでいます。

主な市場動向

市場で重要な役割を果たすリクライナーシートセグメント

自動車用シートのリクライナー機構は、シートクッションとシートバック、上下のアーム、スパイラルスプリングで構成され、ロックとロック解除のために回転可能なカムに半径方向の力を発生させる仕組みになっています。リクライナーシートは、乗客のニーズに応じて調整することができます。リクライナーシートは、ランバーサポート、より快適さとユーザーの体重のためにユーザーの脚の角度で曲げることができる自給自足足台、および柔軟なヘッドレストを与えます。そのため、バス用リクライナーシートの市場は需要が高いです。

  • 2022年7月、ケーララ州道路交通公社(KSRTC)は、同公社の低床バスにセミ・スリーパーモデルのリクライニングシートを試験的に導入しました。リクライニングシートは、すでに2台のバスに試験的に導入されています。今後1ヶ月間、ティルヴァナンタプラム-コジコデ線でこのシートを使用した試験運行を行う予定です。
  • 2022年6月、アショック・レイランドのEV部門であるスイッチ・モビリティは、同社初の電気バスプラットフォーム「EIV12」を発売しました。このEバスは、EiV12 low-floorとEiV12 standardの2つのバリエーションで提供される予定です。この新しいプラットフォームは汎用性があり、さまざまな車種や市場において最高の信頼性、航続距離、乗り心地を提供するとしています。

さらに、既存のバス車両をこのようなリクライニングシートでアップグレードして顧客層を広げるといった動きは、市場で活動するバスシートメーカーにとって大きな支えとなることが期待されます。例えば、次のようなものです。

  • 2021年2月、Marcopoloは、学校、チャーター、長距離バス部門を対象とした新しいAudace 1050をオーストラリアで発売することを発表しました。57席固定型と53席リクライニング型があり、どちらのバスもトイレや車いすリフトの設置がオプションで可能で、高いカスタマイズ性と柔軟性が特徴です。

さらに、世界各国の政府は、電気自動車の生産を促進するために、電気自動車とその部品メーカーの購入にいくつかのインセンティブを提供しています。電気自動車には高度なシートシステムも搭載されており、これが自動車用リクライナーシート市場をさらに拡大させています。子供たちの利便性と安全性のために学校でバスを利用する必要があるため、バスシート市場は成長すると予想され、将来的にも動向として残り、予測期間中に市場で事業を行うプレーヤーに有利な機会を提供しています。

アジア太平洋地域は予測期間中、最大の市場として維持される見込み

アジア太平洋地域は、予測期間中、バスシートの世界市場をリードすると予想されます。この地域には、主要な市場参入企業が存在しています。安徽安凱汽車公司、Tata Motors、Ashok Leyland、Xiamen King Long United Automotive Industry、BYD Autoなどのバスメーカーや、アイシン精機株式会社、Harita Seating Company、トヨタ紡織株式会社などのシートメーカーが同地域に進出しているのです。

バスシート市場拡大の主な要因は、バスでの移動における豪華さと快適さへのニーズの高まりで、さまざまなタイプのバスサービス向けのバスシートの生産を後押しすることにつながっています。例えば

  • 2020年10月、タイの大手民間バス会社であるナコンチャイ航空は、通常の2-2席のレイアウトから、ゆったりとした座席を持つ2-1席のレイアウトの「ファーストクラス」まで、さまざまなタイプのバスで快適な乗り心地と高い水準で知られています。同社は、現在のファーストクラスが1-2マッサージシートで通路が1本しかないレイアウトであることを、現在のすべてのファーストクラスのバスで大幅に見直す予定です。

また、この地域では、主要国の地方自治体のバス事業者からの電気バスの受注が増加しています。例えば、以下の通りです。

  • 2022年8月、タタ・モーターズは、ベンガルール都市交通公社(BMTC)から921台の電気バスを受注したと発表しました。Convergence Energy Services(CESL)による大型入札で、タタ・モーターズは契約に従って12メートルの電気バスを12年間供給し、運用・保守を行う予定です。

このような活発なバス契約やプロジェクトは、アジア太平洋地域の主要国でのバス製造の増加につながり、予測期間中の市場の見通しを明るくするものと期待されます。

競合情勢

主な競合企業は、GRAMMER AG、Freedman Seating Company、Magna International Inc.、NHKスプリング、Adient、ISRINGHAUSEN GmbH、Faurecia、Lear Corporation、Franz Keil GmbH、トヨタ紡織、他となっています。これらの企業は、戦略的提携、地域プレイヤーの買収、先進的で快適なシートの導入などを通じて、その存在感を高めています。例えば、以下のようなものです。

  • 2021年9月、GRAMMER AGは、トルコのバスメーカーOtokar/Iveco社から、高品質のバス用運転席の供給契約を受注したことを発表しました。新型バスに搭載されるのは、グラマーのモジュラーシートシステム(MSG:Modular Seat Generation)の「MSG 90.6」をベースとする促進要因シートです。このシートは、ダンパー、高さ、シートクッションの個別調整、空気圧式ランバーサポート、直感的な操作、振動警告システムなど、プロの促進要因に最高の人間工学と最適な快適性を提供します。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • シートタイプ別
    • スタンダード
    • リクライナー
  • コンポーネントタイプ別
    • フレーム
    • シート表皮
  • バスタイプ別
    • トランジットバス
    • スクールバス
    • その他
  • 地域別一覧
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • TACHI-S Co. Ltd
    • Commercial Vehicle Group Inc.
    • Franz Kiel GmbH
    • Grammer AG
    • Freedman seating company
    • Harita Seating Company
    • Magna International Inc.
    • Toyota Boshoku Corporation
    • Prakash Seating Private Ltd
    • Lazzerini SRL

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69603

The Bus Seat Market was valued at USD 11.58 billion in 2021 and is expected to reach USD 16.89 billion by 2027 registering a CAGR of around 5% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic hampered the growth of the market studied during the first half of 2020 as governments across the world have imposed lockdowns and travel restrictions. Further, supply chain disruptions and shortage of skilled labor have created chaos in the market. However, by end of 2020 major countries have relaxed restrictions and in developing countries, the adoption of electric mobility in public transportation heightened creating positive momentum in the market.

Over the medium term, the notable demand for buses across major emerging nations like India, China, etc. is expected to support demand in the market. In addition, as buses are the main mode of transportation in several developing countries as they can reach remote locations inaccessible by other modes of transportation such instances are anticipated to encourage key players to improve their investments during the forecast period enhancing overall market growth.

With the rising need for electrification of buses in wake of growing environmental emission norms and standards imposed by governments, the adoption rate of electric and hybrid buses different is growing exponentially paving way for the significant growth of bus seats market in coming years. Furthermore, increasing government regulation to integrate child seats in buses to improve child safety further drives the growth of the market. Furthermore, the increasing replacement of old bus seats with new and advanced bus seats is providing growth opportunities for key players.

However, the strict government regulation present in the market for the development of bus seats is one of the key factors that could hamper the growth of the market during the forecast period. There are a series of standards such as regulations on seat belt fastening, resistance or flammability of materials, which makes the development and approval of bus seats a complicated and long process.

The Asia-Pacific region is anticipated to occupy major market share in the Bus seat market during the forecast period. Buses are the primary means of transportation in many countries in the APAC region and the growing sales of buses likely to in turn push demand for affordable and quality seats providing new opportunities for players to tap the potential of the unexplored bus seat market. Further, North America region is also likely to see positive trends in the market growing adaptability of school and intercity buses, and notable trends in electric buses across the region.

Key Market Trends

Recliner Seats Segment of Market to Play key role in the Market

The automotive seat recliner mechanism consists of the seat cushion and seats back with upper and lower arm mounted, spiral springs to exercise radial forces on a rotatable cam for locking and unlocking operation. Recliner seats can be adjusted as per the passenger's needs. The recliner seats give lumbar support, a self-sufficient footstool, which can bend with an angle of users' legs for more comfort and weight of the user, and a flexible headrest. Hence, the demand is high in the market for recliner bus seats.

  • In July 2022, The Kerala State Road Transport Corporation (KSRTC) introduced a semi-sleeper model reclining seats in the low-floor buses of the corporation on an experimental basis. Reclining seats have already been introduced on two buses for a trial purpose. A trial service will be conducted on the Thiruvananthapuram-Kozhikode route for one month using these seats.
  • In June 2022, Switch Mobility, the EV arm of Ashok Leyland, launched its first electric bus platform, EIV12. The e-bus will be offered in two variants - EiV12 low-floor and EiV12 standard. The new platform is claimed to be versatile and will offer the best in reliability, range, and ride comfort across various variants and markets.

Further, developments like upgradation of the existing fleet with such reclining seats to widen their customer base are expected to create significant support for bus seat manufacturers operating in the market. For instance,

  • In February 2021, Marcopolo announced that it is set to launch the new Audace 1050 in Australia aimed at the school, charter and long-distance coach sector. Available in either 57 fixed or 53 reclining seat models, both buses feature high levels of customization and flexibility with options for toilets and wheelchair lifts installed.

Moreover, governments across the globe are offering several incentives for purchase of electric vehicles and its part manufacturers in order to boost the production of electric vehicles. Electric vehicles also contain advanced seating systems, which further augments the automotive recliner seat market. The need for buses in schools for convenience and safety reasons for children is anticipated to grow the bus seat market and will remain as a trend in the future too providing lucrative opportunities for players operating in the market during the forecast period.

Asia-Pacific Expected to remain largest market during the forecast period

Asia-Pacific is anticipated to lead the global bus seat market over the forecast period. This region has the presence of major market participants. Bus manufacturers, such as Anhui Ankai Automobile Company, Tata Motors, Ashok Leyland, Xiamen King Long United Automotive Industry, BYD Auto Co. Ltd, along with seat manufacturers, such as Aisin Seiki Co., Harita Seating Company, and Toyota Boshoku Corp., are present in the region.

The main factor for the rise of the bus seat market is the increasing need for luxury and comfort in transportation by bus which leads to boosting the production of bus seats for different types of bus services. For instance,

  • In October 2020, NakornChai Air is a leading private bus company in Thailand known for its comfortable rides and high standards with different types of buses from the usual 2-2 seat layout to "First Class" with a 2-1 layout with spacious seats. The company plans to major revamp the company's current First Class that has a 1-2 massage seat layout with only 1 aisle with all current first-class buses.

Additionally, this region is witnessing an increase in the orders for electric buses placed by the local bus operating agencies of government across major countries in this region. For instance,

  • In August 2022, Tata Motors announced that the company has won an order of 921 electric buses from Bengaluru Metropolitan Transport Corporation (BMTC). Under the larger tender by Convergence Energy Services (CESL), Tata Motors will supply, operate and maintain 12-meter electric buses for 12 years, as per the contracts.

Such active bus contracts and projects associated increase in the manufacturing of buses across major countries in the Asia-Pacific region is expected to poise a positive outlook for the market during the forecast period.

Competitive Landscape

The main players in the market are GRAMMER AG, Freedman Seating Company, Magna International Inc., NHK Springs, Adient, ISRINGHAUSEN GmbH, Faurecia, Lear Corporation, Franz Keil GmbH, Toyota Boshoku, and others. These companies are expanding their presence through strategic alliances, the acquisition of regional players, and the introduction of advanced and comfortable seats. For instance,

  • In September 2021, GRAMMER AG announced that Otokar/Iveco, a bus manufacturer, has awarded the contract to the company to supply high-quality bus driver's seats to Otokar, Turkey. Driver seats based on the MSG 90.6 from Grammer's modular seat system (MSG stands for "Modular Seat Generation") will be fitted to the new buses. They offer professional drivers top ergonomics and optimum comfort, including individual damper, height and seat cushion adjustment, pneumatic lumbar support, intuitive operation, and a vibration warning system.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in Value USD billion)

  • 5.1 By Seat Type
    • 5.1.1 Standard
    • 5.1.2 Recliner
  • 5.2 By Component Type
    • 5.2.1 Frame
    • 5.2.2 Upholstery
  • 5.3 By Bus Type
    • 5.3.1 Transit Bus
    • 5.3.2 School Bus
    • 5.3.3 Others
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 TACHI-S Co. Ltd
    • 6.2.2 Commercial Vehicle Group Inc.
    • 6.2.3 Franz Kiel GmbH
    • 6.2.4 Grammer AG
    • 6.2.5 Freedman seating company
    • 6.2.6 Harita Seating Company
    • 6.2.7 Magna International Inc.
    • 6.2.8 Toyota Boshoku Corporation
    • 6.2.9 Prakash Seating Private Ltd
    • 6.2.10 Lazzerini SRL

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS