市場調査レポート
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1197049

ゴルフカート市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Golf Cart Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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ゴルフカート市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ゴルフカート市場は、2021年に19億4,747万米ドルとなり、2027年には26億8,892万米ドルに達する見通しで、予測期間(2022~2027年)にCAGR5.71%を記録すると予測されています。

世界中のすべての産業が、コロナウイルスの大流行の影響を受けています。この大流行により、ほとんどの主要産業のバリューチェーン全体が混乱に陥りました。ほとんどの人が屋内にとどまり、社会的距離を置く規範に従ったため、ロックダウンが課され、ゴルフカート市場もパンデミックの影響を受けています。

パンデミックの期間中、ゴルフカートの売上は減少し、いくつかの市場にマイナスの影響を与えました。COVID-19の大流行による混乱にもかかわらず、ゴルフのレクリエーション効果に対する社会の認識がゴルフカートの売上を牽引しました。2020年後半から売上が急増しており、予測期間中の市場の前進が期待されます。

予測期間中は、急速な都市化、一人当たりの所得の上昇、国際的および国内の観光産業の成長により、ゴルフカートの需要が高まると予想されます。ゴルフカートは低動力で運転しやすく、幅広い機能を備えているため、精通した民間活動での都市開発がゴルフカートの売上を押し上げると予想されます。上記の産業が健全な成長を遂げていることから、ゴルフカート市場も予測期間中にプラスの成長率を記録すると予想されます。

ゴルフカート市場の動向

ゴルフ観戦者とゴルフ場の増加

ゴルフはレクリエーションとして消費者の間で認知度が高まっています。2020年には、世界251カ国のうち206カ国に38,081のゴルフコースが存在し、世界の普及率は82%であることが示されています。

そのため、ゴルフコースやカントリークラブの数も増加傾向にあり、ゴルフカートの需要が高まることが予想されます。例えば

計画中(344件)または建設中(196件)の新しいゴルフコースプロジェクトは、世界で540件あります。これらの開発は96カ国に及び、新興ゴルフコースの約3分の2はリゾート開発に関連したものとなっています。

アジア太平洋地域では、ゴルフコースの45%がプライベートクラブであるのに対し、会員制のゴルフコースは世界全体で20%となっています。これは、ゴルフ、観光、経済開発の機能的な親和性を浮き彫りにしています。また、ゴルフ場の増加は、ゴルフに興味を持つ人の増加にもつながり、予測期間中のゴルフカートの需要を押し上げると思われます。例えば、以下の通りです。

2020年、米国ナショナルゴルフ財団は、国内のゴルファーが2480万人で、2019年と比較して約2%の増加を示し、17年ぶりの最大純増記録を達成したことを示しました。これは、ゴルフカートの需要を直接的に増加させます。

人口の増加と都市化、すなわち、ハイテクとスマート住宅や商業住宅プロジェクト、ホテル、ホスピタリティ、観光、遊園地などでのゴルフカートの利用率の上昇は、予測期間中に調査された市場の成長をサポートする可能性が高いです。

北米がゴルフカート市場を独占する可能性

北米は、予測期間中にゴルフカート市場を独占すると予想されます。この地域には、Yamaha Golf-Car Company、Club Car LLC、Cruise Car Inc、Columbia ParCar Corp、Garia Inc、Textron Inc(E-Z-GO)など、主要な市場参入企業が存在しています。

米国は、17,000以上のコースを有し、男子4大メジャー大会のうち3つを開催し、このスポーツで最も優れた選手を多く輩出していることから、このスポーツにとって特別な場所となっています。これらのゴルフコースは、世界のゴルフコースの42%以上を占めています。米国は2019年、ゴルフ練習場の事業者数が安定していることを示しました。例えば、2020年現在、米国では57,465のゴルフ練習場が登録されています。この数は2021年までに過去最高となり、ゴルフカートの巨大な市場の可能性と需要を生み出すと予想されます。

メキシコは、ゴルフカートメーカーにとって、他の用途でも実りある市場になりつつあります。メキシコでは、複数のバケーション会社が、電動ゴルフカートによるツアーを含む様々なサービスを提供しています。例えば、Sayulita Life.comは、定期的にメンテナンスされ、乗客の移動に安全な電動ゴルフカートを、顧客の仕様に合わせて短期間または長期間の町内観光用に貸し出しているツアーサービスプロバイダーです。

欧州地域は、浮き沈みが激しいもの、今後数年で大きな成長を遂げられるよう懸命に努力しています。EGCOAとその会員である全米ゴルフコースオーナー協会、ゴルフ連盟、業界サプライヤーは、会員と欧州のゴルフ業界が施設や協会にとって良い戦略的な決定を行うよう鼓舞するためにVISION 2020を開発しました。

ゴルフカート市場の競合他社分析

ゴルフカート市場は、地域ごとに複数のプレーヤーが存在するため、細分化されています。例えば、主要プレイヤーとして、Yamaha Golf-Car Company、Club Car LLC、Textron Inc.、HDK Electric Vehicles、Guangdong Lvtong New Energy Electric Vehicle Technologyなどが挙げられます。短距離観光や電動モビリティなどの極めて新しい用途が出てきたため、これらの企業は先進技術でその用途に対応する新モデルを提供するようになってきています。

  • 2021年10月、コロンビアは、先進的なバッテリーシステムの設計・製造で世界をリードするInventus Power社との提携を発表しました。この提携は、2022年以降、コロンビアのユーティリティトラック製品にリチウム電池パックのオプションを搭載することを目的としています。
  • 2020年3月、クルーズカーは、米国国土安全保障省に、特大モーターとバッテリーパックを搭載した特注バンカート19台を供給する契約を締結し、余剰トルクで時速25マイルを実現し、走行距離を延長しました。この車両は、ジョージア州とニューメキシコ州にあるDHSの物流施設に納品されました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • 電動ゴルフカート
    • ガソリン式ゴルフカート
    • ソーラーゴルフカート
  • 用途別
    • ゴルフ
    • 個人・住宅用
    • 業務用
  • 地域別で見る
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • メキシコ
      • アラブ首長国連邦
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Yamaha Golf-Car Company
    • Cruise Car Inc.
    • Columbia ParCar Corp.
    • Garia Inc.
    • Club Car LLC
    • Textron Specialized Vehicles Inc.
    • HDK Electric Vehicles
    • Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd
    • JH Global Services Inc.
    • Dongguan Excellence Golf & Sightseeing Car Co. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69439

The golf cart market was valued at USD 1,947.47 million in 2021, and it is expected to reach USD 2,688.92 million by 2027, witnessing a CAGR of 5.71% during the forecast period (2022-2027).

All industries around the world feel the impact of the coronavirus pandemic. The outbreak disrupted the entire value chain of most major industries. Due to the lockdowns imposed, the golf cart market has also been affected due to the pandemic as most people stayed indoors and followed social distancing norms.

The sales of golf carts declined during the pandemic, negatively affecting several markets. Despite the disruption due to the COVID-19 pandemic, public realization of the recreational benefits of golfing has driven the sales of golf carts. The sales have been soaring from the second half of 2020, which is expected to drive the market forward in the forecast period.

During the forecast period, rapid urbanization, rising per capita income, and growth in the international and national tourism industries are expected to boost demand for golf carts. As the golf carts are low-powered, easy-to-drive vehicles and have a wide range of functions, urban development in savvy private activities is expected to boost golf cart sales. As the industries mentioned above are witnessing healthy growth, the golf cart market is also anticipated to register a positive growth rate during the forecast period.

Golf Cart Market Trends

Increasing Golf Spectators and Golf Courses

Awareness about golf is rising among consumers as a recreational activity. By 2020, there were 38,081 golf courses spread among 206 of the world's 251 countries, indicating an 82% diffusion rate globally.

To accommodate public interest, the number of golf courses and country clubs is also rising at a notable rate, which, in turn, is anticipated to propel the demand for golf carts globally. For instance,

There are 540 new golf course projects in various stages of planning (344) or active construction (196) worldwide. These developments span 96 countries, and almost two-thirds of these emerging golf courses are associated with resort developments.

Across the Asia-Pacific region, 45% of golf courses are private clubs, compared to 20% defined as membership-only worldwide. This highlights a functional affinity between golf, tourism, and economic development. An increase in the number of golf courses is also supported by a rise in the number of people interested in golf, which is also likely to push demand for golf carts during the forecast period. For instance,

In 2020, US National Golf Foundation witnessed 24.8 million golfers in the country, representing a rise of nearly 2% compared to 2019, with the largest net record in 17 years. This directly increases demand for golf carts.

Rising population and urbanization, i.e., hi-tech and smart residential and commercial housing projects, rise in utilization of golf carts in hotels, hospitality, tourism, amusement parks, etc., are likely to support the market's growth studied during the forecast period.

North America May Dominate the Golf Cart Market

North America is anticipated to dominate the golf cart market over the forecast period. The region has the presence of major market participants, such as Yamaha Golf-Car Company, Club Car LLC, Cruise Car Inc., Columbia ParCar Corp., Garia Inc., and Textron Inc. (E-Z-GO).

The United States has a special place for this sport, as it possesses more than 17,000 courses, hosts three of the four men's major championships, and has many of the finest players in this sport. These golf courses constituted over 42 % of the golf courses worldwide. The United States witnessed a consistent number of businesses in the golf driving ranges in 2019. For instance, as of 2020, 57,465 golf driving ranges were registered in the United States. This number is expected to reach an all-time high by 2021, creating huge market potential and demand for golf carts.

Mexico is becoming a fruitful market for golf cart manufacturers for other applications. Several vacation companies in the country offer various services that include tours on electric golf carts. For instance, Sayulita Life.com is a tour service provider that rents out electric golf carts that are regularly maintained and are safe for passenger travel for touring across the town for short or long durations, defined as per customer specifications.

The European region is pushing hard to have significant growth in the coming years, although it has witnessed ups and downs. EGCOA and its members, such as the National Golf Course Owners' Associations, golf federations, and industry suppliers, developed VISION 2020 to inspire their members and the European golf industry to make good, strategic decisions for their facilities or associations.

Golf Cart Market Competitor Analysis

The golf cart market is fragmented, owing to the presence of several regional players. For instance, major players include Yamaha Golf-Car Company, Club Car LLC, Textron Inc., HDK Electric Vehicles, and Guangdong Lvtong New Energy Electric Vehicle Technology Co. Ltd. With extremely new applications such as short-distance tourism and electric mobility coming into the picture, these companies have been offering new models that cater to such applications with advanced technologies.

  • In October 2021, Columbia announced its partnership with Inventus Power, a global leader in designing and manufacturing advanced battery systems. The partnership aims at incorporating a lithium battery pack option in Columbia Utilitruck products, beginning in 2022.
  • In March 2020, Cruise Car concluded a contract to supply the US Department of Homeland Security with a fleet of 19 custom-fabricated van carts equipped with oversized motors and battery packs that allow 25 mph speeds with the extra torque and extended driving ranges. The vehicles have been built and delivered to DHS distribution facilities in Georgia and New Mexico.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Electric Golf Cart
    • 5.1.2 Gasoline Golf Cart
    • 5.1.3 Solar Golf Cart
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Golf
    • 5.2.2 Personal/Residential
    • 5.2.3 Commercial
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Mexico
      • 5.3.4.3 United Arab Emirates
      • 5.3.4.4 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Yamaha Golf-Car Company
    • 6.2.2 Cruise Car Inc.
    • 6.2.3 Columbia ParCar Corp.
    • 6.2.4 Garia Inc.
    • 6.2.5 Club Car LLC
    • 6.2.6 Textron Specialized Vehicles Inc.
    • 6.2.7 HDK Electric Vehicles
    • 6.2.8 Suzhou Eagle Electric Vehicle Manufacturing Co. Ltd
    • 6.2.9 JH Global Services Inc.
    • 6.2.10 Dongguan Excellence Golf & Sightseeing Car Co. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS