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市場調査レポート
商品コード
1197549

中型および大型商用車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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中型および大型商用車市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

中型および大型商用車市場は、2021年に3,000億米ドルとなり、予測期間(2023年~2028年)にはCAGR8%超で推移し、2027年には4,800億米ドルに成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックにより世界の製造拠点が停止したため、生産が停止しました。このため、輸送の必要性が完全に減少しました。サプライチェーンの混乱により、大手トラックメーカーは生産を停止しました。しかし、COVID-19パンデミックの余波で輸送ニーズが高まったことは、中型および大型商用車にとって希望の光となります。封鎖や規制が徐々に緩和され、中型および大型商用車市場は経済危機から立ち直る大きなチャンスを迎えています。

新興市場における産業部門の拡大、物流業界の需要拡大、建設業界の需要増加(建設活動の増加による)などが、市場の成長を促す主な要因となっています。新興国および先進国の経済成長により、市場は今後数年間で拡大すると予想されています。

一貫した技術的進歩と厳しい排ガス規制の制定により、自動車メーカー(OEM)は電気自動車に重点を移しています。建設業やeコマースの増加により、物資輸送の需要が高まり、商用車の販売台数が世界的に増加しました。

中型および大型商用車の市場動向

電気自動車が堅調な売れ行きを示す

世界では、排出ガスの増加に対応するため、古い商用車の公道走行を禁止している国もあります。そのため、環境に優しく、費用対効果が高く、排出ガス規制に適合した新型商用車を採用する貨物事業者の可能性は、予測期間中に世界的に高まると予想されます。

主要プレイヤーは、電気トラックの開発・製造に共同で取り組んでいます。例えば、2020年10月、BYDオートと日野自動車は、バッテリー駆動のトラックとバスを開発する会社を共同で設立すると発表しました。電池メーカーのBYD Ltdと日野自動車のユニットであるBYD Auto Industry Co.は、それぞれ出資額の50%を供給します。

大型商用電気自動車市場は、物流と建設・eコマース業界の発展に牽引され、インフラ、物流、輸送の各分野で好機が開かれ、今後数年間で大きな成長が見込まれます。

さらに、政府のインセンティブや補助金、構造的・機能的な設計の改善が、ハイブリッドトラックや電気トラックの売上を促進しています。

アジア太平洋地域は主要市場です。

アジア太平洋地域は、いくつかのインフラ投資や建設プロジェクトが進行中であり、将来的にも発表されていることから、市場の主要地域区分となっています。これらのプロジェクトは、同地域のいくつかの国にまたがる材料輸送のための大型輸送トラックに対する需要を大幅に増加させると予想されます。アジア太平洋地域の国々におけるいくつかのインフラ開発プロジェクトに対する支出の増加が、市場成長の原動力となっています。

中国では、クラウド南省、四川省、福建省など計11省について、2020年に発表された主要プロジェクトのインフラ投資額は27兆6800億人民元にのぼります。インドネシアの国家中期開発計画(4600億米ドル)やベトナムの社会経済開発計画(615億米ドル)のようなインフラへの投資は、商用車にとってチャンスとなることが期待されます。2020年11月、オーストラリアは交通インフラ整備に10年間で1100億豪ドルを投資すると発表しました。

2021年3月、インドが同国のインフラ整備に118,101クローズの投資を発表。

中型および大型商用車市場の競合企業分析

調査した市場は、適度に統合されており、Daimler AG、トヨタ自動車株式会社、Scania、Volkswagen GroupVolvo Trucksが所有するMAN trucks、ISUZU、三菱自動車株式会社などの主要企業によって獲得されており、Daimler AGが市場をリードしています。

*2021年4月、いすゞ自動車は、ボルボグループといすゞ自動車の戦略的提携の一環として、ボルボグループからUDトラックス社の買収を完了しました。

*2021年3月、ダイムラートラックアジア傘下の三菱ふそうトラック・バス株式会社(MFTBC)は、日本の規制に対応した改良型小型トラック「キャンター」の発売を発表しました。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • トン数別
    • 3.5~7.5トン
    • 7.5~16トン
    • 16トン以上
  • 推進方式別
    • ICエンジン
    • プラグインハイブリッド
    • バッテリー駆動
    • 代替燃料式
  • 地域別情報
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • ブラジル
      • 南アフリカ共和国
      • その他の国

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • PACCAR Inc.
    • Daimler AG
    • Volvo Group
    • MAN SE
    • Tata Motors Limited
    • Renault Trucks
    • Isuzu Motors Ltd
    • Scania AB
    • FAW Group Corporation
    • Hyundai Motor Company(Hyundai Commercial Vehicle)
    • Dongfeng Motor Corporation

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 61606

The Medium and Heavy Duty Commercial Vehicles Market was valued at USD 300 billion in 2021 and is expected to grow to USD 480 billion by 2027, registering a CAGR of over 8% during the forecast period (2023 - 2028).

Production was stopped when the world manufacturing units were shut down due to the COVID-19 pandemic. Due to this, the need for transport was completely reduced. Due to disruption in the supply chain, leading truck manufacturers stopped production. But the increased need for transport in the aftermath of the COVID-19 pandemic is a ray of hope for medium and heavy-duty commercial vehicles. With the gradual relaxation of lockdown and restrictions, the medium and heavy-duty commercial vehicles market has a great chance to bounce back from the economic crisis.

Some major factors driving the growth of the market are the expansion of industrial sectors in the emerging market, growing demand from the logistics industry, and rising demand from the construction sector (owing to growing construction activities). The market is expected to witness growth in the coming years due to growing economies across developing and developed counties.

Owing to consistent technological advancements and the enactment of stringent emission norms, automakers (OEMs) are shifting their focus toward electric vehicles. The increasing number of construction and e-commerce activities increased demand for material transportation, resulting in increased sales of commercial vehicles worldwide.

Medium & Heavy Duty Commercial Vehicles Market Trends

Electric Commercial Vehicle to Witness Steady Sales

Across the globe, some countries have banned old commercial vehicles from running on public roads to tackle growing vehicle emissions. Thus, the possibility of freight businesses adopting new commercial vehicles that are eco-friendly, cost-effective, and align with the emission standards, will increase globally during the forecast period.

Major players are collaborating to develop and manufacture electric trucks. For instance, in October 2020, BYD Auto and Hino Motors announced jointly setting up a company to develop battery-powered trucks and buses. BYD Auto Industry Co., a unit of battery producer BYD Ltd and Hino Motors Ltd, said each would supply 50% of the investment for the company.

The heavy-duty commercial electric vehicle market, driven by logistics and the construction & e-commerce industry developments, is expected to witness significant growth in the coming years, with good opportunities opening in infrastructure, logistics, and transportation sectors.

Furthermore, government incentives and subsidies, along with structural & functional design improvements, drive the sales of hybrid and electric trucks.

Asia-Pacific is the Leading Market

The Asia-Pacific region is the leading regional segment of the market owing to several infrastructure investments and construction projects in progress and announced for the future. These projects are expected to significantly increase the demand for heavy-duty transportation trucks for material transport across and inside several countries of the region. The increase in spending on several infrastructure development projects in countries in the Asia-Pacific region drives the market growth.

In China, for a to­tal of 11 provinces, in­clud­ing Yun­nan, Sichuan, and Fu­jian, the to­tal in­fra­struc­ture investment amount for key pro­jects an­nounced in 2020 totaled CNY 27.68 tril­lion. Investments in infrastructure, like the Indonesian National Medium-term Development Plan (USD 460 billion) and Vietnam Socio-Economic Development Plan (USD 61.5 billion are expected to offer opportunities for commercial vehicles. In November 2020, Australia announced an investment of AUD 110 billion over 10 years into transport infrastructure development.

In March 2021, India announced INR 118,101 crores investment into the country's infrastructure development.

Medium & Heavy Duty Commercial Vehicles Market Competitor Analysis

The market studied is moderately consolidated and is captured by major players, like Daimler AG, Toyota Motor Corporation, Scania, and MAN trucks owned by the Volkswagen GroupVolvo Trucks, ISUZU, and Mitsubishi Motor Corporation, among others, with Daimler AG leading the market.

* In April 2021, Isuzu Motors completed the acquisition of UD Trucks from the Volvo Group as part of a strategic alliance between the Volvo Group and Isuzu Motors.

* In Mar 2021, Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), under the umbrella of Daimler Trucks Asia, announced the launch of the improved Canter Light-duty Truck, which complies with Japanese regulations.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Driver
  • 4.2 Market Restraint
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Tonnage
    • 5.1.1 3.5 - 7.5 ton
    • 5.1.2 7.5 - 16 ton
    • 5.1.3 Above 16 ton
  • 5.2 By Propulsion Type
    • 5.2.1 IC Engine
    • 5.2.2 Plug-In Hybrid Electric
    • 5.2.3 Battery Electric
    • 5.2.4 Alternative Fuel Powered
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Other Countries

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 PACCAR Inc.
    • 6.2.2 Daimler AG
    • 6.2.3 Volvo Group
    • 6.2.4 MAN SE
    • 6.2.5 Tata Motors Limited
    • 6.2.6 Renault Trucks
    • 6.2.7 Isuzu Motors Ltd
    • 6.2.8 Scania AB
    • 6.2.9 FAW Group Corporation
    • 6.2.10 Hyundai Motor Company (Hyundai Commercial Vehicle)
    • 6.2.11 Dongfeng Motor Corporation

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS