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市場調査レポート
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1198235

ライディングギア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Riding Gear Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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ライディングギア市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

現在、ライディングギア市場は114億米ドルで、今後5年間で169億米ドルになると予測され、予測期間中のCAGRは6.84%で成長しています。

COVID-19のパンデミックは、2020年の市場にマイナスの影響を与えました。世界のロックダウン規制の結果、バイク、ライディングギア、アクセサリーの生産が停止しました。ライディングバイクやギアは移動がないため、ほとんど使用されなかっています。コロナウイルスによる将来への不安がある一方で、経済開放や鎖国解除が進み、個人が公共交通機関から離れ、非産業国がバイクを好むなど購買意欲が変化し、クルーザーへの関心が高まっています。2022年第2四半期には、公共交通機関よりも個人的で安全な移動手段を好む傾向があるため、バイクとライディングギアの需要が増加すると思われます。

長期的には、新興国の顧客が比較的手頃な価格で300~400ccのバイクを購入できるようになるため、バイクの販売台数は増加すると予想されます。さらに、新興国では、アプリリア、ドゥカティ、ハーレーダビッドソンなどの代表的なバイクブランドが参入し、市場の成長を後押ししています。

さらに、ミレニアル世代における自転車レースへの情熱の高まりや、バイクメーカーによるヘルメット、グローブ、ジャケットの無料提供といった魅力的な取引が、ライディングギア市場の推進力となっています。ソーシャルメディアは、さまざまなライディングギアメーカーのブランド認知度を高める上で重要な役割を果たしています。何百万人もの人々がオンラインコミュニティをフォローしており、そこではオンラインインフルエンサーがさまざまなライディングギアに関する情報を提供しています。また、多くの旅行会社が提供するリーズナブルな自転車ツーリングパッケージも重要な促進要因となっています。

また、Bluetooth機能を搭載したヘルメットによって、通話や音楽鑑賞、道案内が可能になるなど、ライディングギアの技術的な発展も需要の増加に寄与しています。

アジア太平洋地域では、交通安全に対する意識の高まりが市場成長の原動力となることが予想されます。予測期間には、可処分所得の増加により、プレミアム・モーターサイクルの購入が増加すると思われます。予測期間中、このことがモーターサイクル用保護製品の需要を促進するでしょう。インド、中国、オーストラリアといった国々では、さまざまな先進的製品やベンダーの浸透が進んでおり、市場成長の後押しになると予想されます。

ライディングギアの市場動向

安全対策に対する意識の高まりと採用、ヘルメットの販売増

プレミアムヘルメットが提供する安全性と快適性の向上に対するエンドユーザーの嗜好と意識は、市場成長の主要な要因となっています。また、アジア太平洋地域を中心とした二輪車の販売台数の増加も市場を牽引しています。先進国では、高性能なバイクの販売比率が高く、日常的に通勤・通学する人ではなく、愛好家が購入することがほとんどです。

モータースポーツは古くから存在するスポーツですが、ここ20年で人気が高まり、世界中で関心を呼ぶようになりました。最近では、ミレニアル世代、特に女性の間でモーターサイクル・レース・イベントが絶大な人気を博しています。人々の関心がモーターサイクルレースに移るにつれ、安全装備の需要も著しく高まっています。

ヘルメットメーカー各社は、こうした動向や需要を注視しながら、ヘルメット技術やパートナーシップ、コラボレーションなど、今後の戦略を練っています。

Motorcycle Industry Councilによると、米国では2021年にオートバイの登録台数が0.53万台となりました。市場関係者はスクーターやバイクなどの新しい乗り物の創造に携わっています。また、より多くの顧客を引き付け、市場全体の需要を高めるために、ライダーに合わせたカスタムデザインを提供しています。さらに、バイクは低コスト、混雑した場所での操作性、自動車と比較しての燃費向上、エンジンの改良などにより、望ましい製品です。市場の拡大は、より効果的かつ便利な交通手段に対する需要の高まりが大きく寄与している可能性があります。

また、バイクは若い世代に人気があり、バイク産業協議会によると、2021年には女性のバイク所有率が14%に増加するとのことです。そのため、メーカーはより軽量で小型のバイクの開発に力を注いでおり、これらの要因によって業界は拡大しています。米国におけるオートバイ全体の販売台数は、2021年に2019年よりも21.8%増加しました。

メーカーは現在、仲間のライダーとの接続性を向上させ、電話を取ったりナビゲートしたりするためにスマートフォンに手を伸ばす手間を省く、ヘルメットのBluetoothおよびハンズフリーオプションを発売しています。

アジア太平洋地域が市場を独占している

アジア太平洋地域には、Bajaj、Hero、Honda、TVSといった最大手のモーターサイクルメーカーがあります。これらのメーカーは、ラテンアメリカなどの市場に自社モデルを世界に輸出しています。TVSやRoyal EnfieldなどのOEMはライディングギア市場に参入し、ショールームでギアを展示し、買い物客の購買体験を高めています。

近年、二輪車の販売はアジア太平洋地域のスポーツバイクセグメントを中心に劇的に増加しています。その背景には、人口の増加や人々の購買力の向上があります。新興国では中産階級の消費者でも300ccのバイクを購入することができます。さらに、安全装備の重要性に対する消費者の意識も、市場の成長を後押ししています。これらの要素が、予測期間中の市場成長に寄与すると考えられます。

欧州と北米におけるライディングギアの需要は、レクリエーション用のライドの増加、バイクレースイベントの急増、交通渋滞の増加などにより、バイクの需要が高いためです。このため、ジャケット、ヘルメット、シューズ、グローブなどのライディングギアの需要が増加しています。

ライディングギア市場の競合分析

世界のライディングギア市場は、多数の地域および小規模のローカルプレイヤーが存在するため、断片化されています。しかし、AGV、Alpinestars、FLY Racing Jackets、Fox Racing Inc.、HKM Sports Equipment GmbH、Joe Rocket Jackets、Rynox Gears、Spartan Pro Gearがライディングギア市場を独占しています。また、アルパインスターズは、F1世界選手権グランプリのレーススーツを生産しています。

近年、この業界では様々な技術革新やコラボレーションが行われています。最近のイノベーションには、エアバッグジャケットやベスト、HUDバイザー、Bluetooth接続などがあります。新興諸国では、高品質な機材をリーズナブルな価格で提供する新興企業がいくつか誕生しています。ViaTerra、Motoziel、BluArmorは、インドのスタートアップ企業の一例です。

  • 2022年11月:パワースポーツアパレルブランドの509は、ストリートバイク乗りのための新しい製品ラインの導入により、市場の破壊を目指します。スピードを追求した「Mach V」ヘルメットは、空力的な形状、広い視界、そしてアグレッシブなライディングや暖かい気候の中でライダーの注意を道路に向けさせるベンチュリーベントシステム(特許出願中)が特徴です。さらにFidlock、スポット、ECE 22.06証明書が含まれています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(市場規模:10億米ドル)

  • タイプ
    • ジャケット
    • ヘルメット
    • グローブ
    • ニーガード
    • シューズ
    • その他のタイプ
  • 素材タイプ
    • メッシュ
    • 皮革
    • プラスチック
    • カーボンファイバー
    • その他の素材
  • 販売チャネル
    • オンライン
    • オフライン
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • 北米のその他の地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • AGVSport
    • Alpinestars SPA
    • FLY Racing Jackets
    • Fox Racing Inc.
    • HKM Sports Equipment GmbH
    • Joe Rocket Jackets
    • Klim Technical Riding Gear
    • Kushitani Hamamatsu
    • Ride Icon
    • Royal Enfield Gear
    • Spartan Pro Gear Co.
    • Rynox Gears India Pvt. Ltd

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49233

Currently, the riding gear market was valued at USD 11.4 billion, and it is projected to be worth USD 16.9 billion over the next five years, registering a CAGR of 6.84% during the forecast period.

The COVID-19 pandemic had a negative impact on the market in 2020. The production of bikes, riding gear, and accessories were halted as a result of global lockdown restrictions. Riding bikes and gears saw almost no use as there was no movement. While Coronavirus causes uncertainty about the future, the continuous opening of economies and unwinding of lockdown measures are expanding interest for cruisers because of a change in buyer inclination, as individuals stay away from public transportation and non-industrial nations in the locale favor bikes to different vehicles. By the second quarter of 2022, demand for bikes and riding gear is likely to rise due to the public's preference for personal, safe transportation over shared transportation.

Over the long term, the sales of motorcycles are expected to rise as customers in emerging economies could purchase 300-400 cc bikes at comparatively affordable prices. Furthermore, in developing countries, the entry of iconic bike brands, like Aprilia, Ducati, and Harley Davidson, assisted the market growth.

Additionally, the mounting passion for bike racing among the millennials and the appealing deals from motorcycle manufacturers, offering helmets, gloves, and jackets as complimentary gears, are propelling the riding gear market. Social media has played an important role in increasing the brand awareness of various riding gear companies. Millions of people follow online communities, where online influencers give information about various riding gears. Reasonable bike touring packages provided by numerous travel companies are also a key driving factor.

The technological developments in riding gear, such as helmets integrated with Bluetooth capability that enable an individual to answer phone calls, listen to music, and get driving directions, helped increase the demand for these gears.

Growing awareness about road safety is expected to drive market growth in the Asia-Pacific region. The projected period will see an increase in the purchase of premium motorcycles due to an increase in disposable income. Over the forecast period, this will drive demand for motorcycle protective products. Increased penetration of various advanced products and vendors in countries such as India, China, and Australia is expected to boost the market growth.

Riding Gear Market Trends

Rising Awareness and Adoption of Safety Measures and Increasing Sales of Helmets

The preference of end users and awareness toward enhanced safety and comfort offered by premium helmets are key factors driving the market growth. The increase in sales of motorcycles, especially in Asia-Pacific, is also driving the market. In the developed regions, high-capacity performance bikes form a high percentage of sales, and they are mostly bought by enthusiasts and not daily commuters.

Motorsports has been in existence for a long time, but in the last two decades, the sport has gained popularity and generated interest across the world. In recent times motorcycle racing events have gained humongous popularity among millennials, especially women. As the people's attention is shifting to motorcycle racing, the demand for safety gear has increased significantly.

The helmet manufacturing companies are closely monitoring these trends and demands, based on which the manufacturers formulate their future strategies, such as helmet technology, partnerships, and collaborations.

The U.S. saw 0.53million registrations for motorcycles in 2021, according to the Motorcycle Industry Council. Market players are involved in the creation of new vehicles like scooters and bikes.In addition, they offer custom designs that are tailored to the rider in order to attract more customers and raise market demand overall.In addition, the motorcycle is a desirable product due to its low cost, ease of operation in congested areas, improved fuel efficiency in comparison to automobiles, and improved engines.Market expansion can be largely credited to a rise in demand for more effective and convenient modes of transportation.

Additionally, bikes are more popular among the younger generation.The Motorcycle Industry Council reports that female bike ownership has increased to 14% in 2021. Women are a brand-new source of business for this sector.Consequently, manufacturers are concentrating on developing lighter, smaller bikes.The industry is expanding as a result of all of these factors. Overall motorcycle sales in the United States were 21.8 percent higher in 2021 than in 2019.

Manufacturers are now launching Bluetooth and hands-free options in helmets that improve the connectivity with fellow riders, saving the hassle of reaching out for smartphones for picking up calls or navigating.

Asia-Pacific is Dominating the Market

Asia-Pacific has some of the largest motorcycle manufacturers, such as Bajaj, Hero, Honda, and TVS. These manufacturers export their models globally to markets such as Latin America. OEMs, such as TVS and Royal Enfield, entered the riding gear market and displayed the gears in the showrooms, enhancing the shopper buying experience.

Motorcycle sales have increased dramatically in recent years, particularly in the sports bike segment in the Asia-Pacific region. This is due to the growing population and people's increased purchasing power. Even a middle-class consumer in emerging markets can afford a 300cc motorcycle. Furthermore, consumer awareness of the importance of safety equipment is assisting the market's growth. These elements are expected to contribute to market growth over the forecast period.

The demand for riding gear in Europe and North America is high because of high motorcycle demand, due to an increase in recreational rides, an upsurge in bike racing events, and increasing traffic congestion. This has augmented the demand for riding gears such as jackets, helmets, shoes, and gloves.

Riding Gear Market Competitor Analysis

The global riding gear market is fragmented due to the presence of numerous regional and small local players. However, AGV, Alpinestars, FLY Racing Jackets, Fox Racing Inc., HKM Sports Equipment GmbH, Joe Rocket Jackets, Rynox Gears, and Spartan Pro Gear dominate the riding gear market. Alpinestars also produces race suits for Formula One World Championship Grand Prix.

In recent years, this industry has seen a number of innovations and collaborations. Recent innovations include airbag jackets and vests, HUD visors, and Bluetooth connectivity. Several start-ups are emerging in developing countries that are dedicated to providing high-quality equipment at reasonable prices. ViaTerra, Motoziel, and BluArmor are a few examples of Indian start-ups.

  • November, 2022: 509, a power sports apparel brand, aims to disrupt the market with the introduction of a new product line for street motorcyclists. The "Mach V" helmet is designed for speed and features an aerodynamic shape, a wide field of vision, and a Venturi venting system (patent pending) that keeps the rider's attention on the road in aggressive riding and warmer weather.It additionally includes Fidlock, Spot and ECE 22.06 certificate.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size in USD Billion)

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Jackets
    • 5.1.2 Helmets
    • 5.1.3 Gloves
    • 5.1.4 Knee Guards
    • 5.1.5 Shoes
    • 5.1.6 Other Types
  • 5.2 Material Type
    • 5.2.1 Mesh
    • 5.2.2 Leather
    • 5.2.3 Plastic
    • 5.2.4 Carbon Fiber
    • 5.2.5 Other Material Types
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Online
    • 5.3.2 Offline
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles*
    • 6.2.1 AGVSport
    • 6.2.2 Alpinestars SPA
    • 6.2.3 FLY Racing Jackets
    • 6.2.4 Fox Racing Inc.
    • 6.2.5 HKM Sports Equipment GmbH
    • 6.2.6 Joe Rocket Jackets
    • 6.2.7 Klim Technical Riding Gear
    • 6.2.8 Kushitani Hamamatsu
    • 6.2.9 Ride Icon
    • 6.2.10 Royal Enfield Gear
    • 6.2.11 Spartan Pro Gear Co.
    • 6.2.12 Rynox Gears India Pvt. Ltd

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS