市場調査レポート
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1189934

自動車向けe-tailing市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Automotive E-Tailing Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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自動車向けe-tailing市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

自動車向けe-tailing市場は、2021年に485億米ドルと評価され、2027年には879億8000万米ドルに達し、予測期間(2022年~2027年)に12%のCAGRで成長すると予測されています。

COVID-19のパンデミックは、自動車向けe-tailing市場に様々な影響を与えました。COVID-19の初期段階では、製造装置のロックダウンや停止により、自動車業界全体の生産が制限され、同時に市場の部品需要も減速したためです。しかし、ネット通販が盛んになるにつれ、様々なインターネット媒体での自動車部品需要に明るい兆しが見え始めました。予測期間中も顧客基盤の拡大が続くと思われます。

消費者のインターネット利用に対する意識が高まり、幅広い商品を入手できる、ブランド自動車部品を入手できるなどの利点から、消費者のインターネットショッピングへの傾倒が高まっています。さらに、eコマース・プラットフォームへの投資の増加や、安価な自動車用スペアパーツの入手のしやすさなどが、予測期間中の市場の需要を促進するものと思われます。

しかし、オンライン取引に関連するサイバー犯罪、顧客価値の低下につながる商品の配送の遅れや不正確さといった効率的な業務活動の欠如、小売業が持つ直感的な性質が、顧客にサービスに対する懐疑的な見方を与えているのも事実です。また、自動車部品の偽造が増加していることも、自動車向けe-tailing市場の成長を制限すると予想されます。

また、自動車駐車場と中古車市場の拡大が、プレーヤーに事業機会を提供することが予想されます。さらに、中小企業やeコマース・プラットフォームへの支出増が、予測期間中の市場全体の成長を支えています。アジア太平洋地域は、高度な技術インフラ、高いインターネット普及率、膨大な自動車保有台数を背景に、予測期間中、市場で圧倒的なシェアを占めると予想され、中国が最大市場として立ち、米国がそれに続くと思われます。

自動車向けe-tailing市場の動向

インフォテインメントとマルチメディアが市場の主流に

自動車用インフォテインメント・マルチメディア市場には、OEMやアフターマーケットプレーヤーなど、ダイナミックな部門が存在します。自動車向けe-tailing市場は、新興企業がより多くのサービスやオファーを打ち出し、自動車の安全性指数に妥協することなく、高度なエンターテイメントや情報システムなどの最新技術製品を提供する、収束点にあるのです。

インフォテインメントとマルチメディアは、オーディオとビデオのエンターテインメントを提供するハードウェアとソフトウェアの集合体です。これらのインフォテインメントおよびマルチメディアシステムには、ダッシュボード、Bluetoothを含む接続デバイス、オーディオ・ビデオシステムなどのアプリケーションが含まれます。高度な利便性と快適性を備えたシステムに対する需要の高まりが、インフォテインメントとマルチメディアの市場を成長させるでしょう。

消費者、特に若い世代はデジタル志向が強く、次の自動車ブランド購入の意思決定に影響を与えることが予想されます。例えば、若いミレニアル世代の70%以上が、自動車を購入する際にテクノロジーやインフォテインメント機能を必須項目として挙げています。これらに加え、携帯電話の普及率の高さが購買チャネルに影響を与えています。

また、インフォテインメントおよびマルチメディア製品のオンライン需要は、送料無料、製品に関するより多くのカスタマーレビュー、製品リストの膨大な種類、カスタマイズオプションなどの要因によって影響を受けるようになってきています。IoTの普及に伴い、e-tailingを通じた自動車用インフォテインメントおよびマルチメディア製品の需要は急速に拡大しています。

北米地域は市場で重要な役割を果たすと予想される

北米地域全体では米国が圧倒的なシェアを占めており、予測期間中も市場全体で主要なシェアを占めると予想されます。近年、様々なオンライン媒体での自動車部品の販売が活発化しており、オンライン・モバイルチャネルが同地域の需要を牽引すると予想されます。

手間をかけずに購入したいという需要の高まり、整備されたインフラの存在、地域の消費者のオンラインショッピングへの嗜好の高まり、プレミアムカーや高級車の高い需要が、北米地域の市場成長をかなり促進すると思われます。また、Alibaba Group, Amazon.com, Ebay Inc., and Flipkart Internet Private Limitedなど、この地域の主要自動車eコマース企業が、さらに好ましい市場環境を作り出しています。

アマゾンは、自動車部品市場への参入を発表しました。アマゾンは、Robert Bosch, Federal-Mogul, Dorman Products, and Cardone Industriesなど、国内の主要自動車部品メーカーと取引を行い、アマゾンを通じて自動車部品を直接販売することを発表したのです。同社は、Autozone, Advance Auto Parts, and O'Reilly Auto Partsといった実店舗を持つライバル企業よりも、平均して23%安い自動車部品価格を維持しています。

電子小売業者は、自動車部品ビジネスを拡大し、迅速かつオンタイムの部品配送サービスを改善し続けています。さらに、いくつかのニッチなオンライン自動車部品小売業者も、自動車部品市場の非常に狭いセグメントに対応することで、素晴らしい業績を上げています。このことも、予測期間中、北米地域における自動車部品e-tailingの売上を押し上げる一助となるかもしれません。

自動車向けe-tailing市場の競合分析

自動車向けe-tailing市場は、AutoZone Inc.、Alibaba Group Holding Limited、Amazon.com Inc.、Walmart Inc.、eBay Inc.、O'Reilly Automotive Inc.、Flipkartといった複数のプレーヤーによって支配されています。この市場では、自動車メーカーがeコマース・ポータルを開設したり、eコマース大手が現地企業を買収して世界に拠点を拡大したりする動きが見られます。そのような事例のいくつかを以下に紹介します。

  • 2021年、 Walmartは、買い物客がオンラインで商品を購入し、店舗で購入した商品を受け取ることを可能にする新技術を開発しました。これらの事業者はまた、数回のクリックで Walmartのオンラインマーケットプレースに商品を追加できるようになります。クラウドベースのサービス群を提供するために、 Walmartはアドビと提携し、サブスクリプションでソフトを販売することになっています。
  • 2021年、Amazonはカタマランが保有するプリオネ・ビジネス・サービスの株式を取得すると発表しました。Prione Business Servicesはインドの中小企業にデジタル・インターネットサービスを提供し、Catamaranはベンチャーキャピタルと未公開株投資会社です。
  • 2019年、オンラインコマース大手のeBayは、車の売り手と買い手向けの専用モバイルアプリをリニューアルしました。eBay Motorsアプリは数ヶ月前からベータ版が公開されており、バージョン1.0がAndroidとiOs向けに公開されました。新しいバージョンでは、写真を種類別にグループ化する画像分類ツールなど、車の販売を支援するいくつかの注目すべき自動機能が搭載されています。この機能は、GoogleのFirebase用ツール「Auto ML Vision Edge」を使って構築されています。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 部品タイプ別
    • 電装品
    • インフォテインメント・マルチメディア
    • エンジン部品
    • タイヤ・ホイール
    • その他部品
  • 車種別
    • 乗用車
    • 商用車
    • 二輪車
  • ベンダー別
    • OEM
    • サードパーティーベンダー
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Alibaba Group Holding Limited
    • AutoZone Inc.
    • Walmart Inc.
    • eBay Inc.
    • Robert Bosch GmbH
    • O'reilly Automotive Inc.
    • Delticom AG
    • Advance Auto Parts Inc.
    • Flipkart

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 63893

The Automotive E-tailing Market was valued at USD 48.5 billion in 2021 and is expected to reach USD 87.98 billion by 2027, growing at a CAGR of 12% over the forecast period (2022 - 2027).

The COVID-19 pandemic had a mixed impact on the automotive e-tailing market, as lockdowns and shutdown of manufacturing units in the initial phase of COVID-19 restricted the production across the automotive industry and a simultaneous slowdown in demand for components in the market. However, as online shopping picked up, the demand for automotive components across various internet mediums started seeing positive trends. A growing customer base is likely to continue over the forecast period.

Increasing awareness towards the Internet use by consumers and growing consumers' inclination towards online shopping owing to benefits like availability of a broad range of products, availability of branded automotive components, etc. Furthermore, increasing investments in e-commerce platforms and easy availability of cheap automotive spare parts are expected to drive demand in the market during the forecast period.

However, cybercrimes related to online transactions, lack of efficient operational activities, such as late or inaccurate delivery of products that leads to reduced value for customers, and intanthe gible nature of the retailing business make customers skeptical about the services. The increasing presence of counterfeiting automotive parts in the market is also anticipated to limit the growth of the automotive E-tailing market.

In addition, the growing vehicle parc and the used car market are expected to offer opportunities for players to operate. Furthermore, SMBs and increased spending on e-commerce platforms support overall market growth during the forecast period. The Asia-Pacific region is expected to hold a dominant share in the market over the forecast period; China is likely to stand as the largest market, followed closely by United States, because of its advanced technological infrastructure, high internet penetration, and huge vehicle population.

Automotive E-tailing Market Trends

The Infotainment and Multimedia Segment to Hold Major Share in the Market

The automotive infotainment and multimedia market has dynamic divisions, including OEMs and aftermarket players. The automotive e-tailing market is at a convergent point where startups are coming up with more services and offers and are providing the latest technology products, such as sophisticated entertainment and information systems, without compromising on the safety quotient of the vehicle.

Infotainment and multimedia are the collection of hardware and software that provides audio and video entertainment. These infotainment and multimedia systems include applications such as dashboards, connectivity devices comprising Bluetooth, and audio-video systems. Increasing demand for advanced convenience and comfort systems will grow the infotainment and multimedia market.

Consumers, especially the younger generation, are more digitally oriented, which is expected to impact the next vehicle brand purchase decision. For example, more than 70% of younger millennials cite technology and infotainment features as a must when purchasing a car. Along with these, the higher penetration rate of mobiles influences the buying channels.

The online demand for infotainment and multimedia products is also getting influenced by factors such as free shipping, more customer reviews about the product, and huge varieties in the product list, along with customization options. The automotive infotainment and multimedia products' demand through e-tailing is growing swiftly as the penetration rate of IoT is gaining traction from consumers.

North America Region is Anticipated to Play a Significant Role in the Market

United States is expected to hold a dominant share in the entire North American region and is likely to occupy a major market share in the overall market during the forecast period. Online and mobile channels are expected to drive demand in the region as sales of auto parts across various online mediums are picking up over recent years.

Rising demand for hassle-free purchasing, the presence of well-developed infrastructure, the growing preference of regional consumers for online shopping, and the high demand for premium and luxury cars will considerably drive the market growth in the North American region. In addition, key automotive e commerce companies in the region, such as Alibaba Group, Amazon.com, Ebay Inc., and Flipkart Internet Private Limited, further create a positive market environment.

Amazon announced its entrance into the auto parts market. Amazon announced this as the company has struck deals with major auto parts suppliers in the country, including Robert Bosch, Federal-Mogul, Dorman Products, and Cardone Industries, to sell their auto parts directly through Amazon. The company has kept its auto parts prices averagely of 23% less than its brick-and-mortar rivals, such as Autozone, Advance Auto Parts, and O'Reilly Auto Parts.

E-tailing sellers continue to expand their auto parts businesses and improve their quick, on-time parts delivery services. Moreover, several niche online auto parts retailers are also doing great work by serving the very narrow segments of the auto parts market. This may also help boost e-tailing auto parts sales in the North American region over the forecast period.

Automotive E-tailing Market Competitive Analysis

The automotive e-tailing market is dominated by several players, like AutoZone Inc., Alibaba Group Holding Limited, Amazon.com Inc., Walmart Inc., eBay Inc., O'Reilly Automotive Inc., and Flipkart. The market has witnessed several developments in vehicle manufacturers establishing their e-commerce portals and e-commerce giants acquiring local companies to expand their footprint worldwide. A few such instances are mentioned below:

  • In 2021, Walmart developed new technology to allow shoppers to buy items online and pick up the purchases at the store. These businesses also will be able to add products to Walmart's online marketplace with just a few clicks. To offer a suite of cloud-based services, Walmart has partnered with Adobe, which will sell the software through a subscription.
  • In 2021, Amazon announced that it would acquire Catamaran's stake in Prione Business Services. Prione Business Services provides digital and internet services to Indian small and medium-sized businesses, while Catamaran is a venture capital and private equity investment firm.
  • In 2019, Online commerce giant eBay relaunched its dedicated mobile app for car sellers and buyers. The eBay Motors app has been in beta for a few months, and version 1.0 is now live for Android and iOs. The new incarnation sports several notable automated features to help people sell their vehicles, including an image-categorization tool that groups photos by type. It was built using Google's Auto ML Vision Edge tool for Firebase.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Component Type
    • 5.1.1 Electrical Components
    • 5.1.2 Infotainment and Multimedia
    • 5.1.3 Engine Components
    • 5.1.4 Tires and Wheel
    • 5.1.5 Other Component Types
  • 5.2 By Vehicle Type
    • 5.2.1 Passenger Cars
    • 5.2.2 Commercial Vehicles
    • 5.2.3 Two-wheelers
  • 5.3 By Vendor Type
    • 5.3.1 OEM
    • 5.3.2 Third-party Vendor
  • 5.4 By Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 South America
      • 5.4.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Amazon.com Inc.
    • 6.2.2 Alibaba Group Holding Limited
    • 6.2.3 AutoZone Inc.
    • 6.2.4 Walmart Inc.
    • 6.2.5 eBay Inc.
    • 6.2.6 Robert Bosch GmbH
    • 6.2.7 O'reilly Automotive Inc.
    • 6.2.8 Delticom AG
    • 6.2.9 Advance Auto Parts Inc.
    • 6.2.10 Flipkart

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS