表紙:全輪駆動車市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
市場調査レポート
商品コード
1189906

全輪駆動車市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)

Automotive All-Wheel-Drive Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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全輪駆動車市場の成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

全輪駆動車市場は、予測期間である2022年から2027年にかけて、7.5%を超えるCAGRで推移すると予測されています。

COVID-19の大流行により、主要OEMの製造施設の閉鎖や操業停止が発生し、世界中で自動車の生産と販売が減少したため、市場に悪影響が及びました。しかし、経済活動が再開され、世界的に自動車生産台数が増加するにつれて、市場は勢いを取り戻しています。

主なハイライト

  • 2021年の乗用車販売台数は、COVID-19の大流行により約239万台に減少したが、例年通り272万台まで上昇しました。

全輪駆動(AWD)システムの開発と改善、および成長する電気自動車市場への浸透は、予測期間中に調査した市場の成長を推進すると予測される重要な要因です。

主なハイライト

  • 2022年6月、Hyundai Indiaは新型AWD電気自動車Hyundai Ioniq 5を2022年8月中旬に発売する予定です。

AWD機能の向上と寒冷な気象条件が、北米と欧州地域で将来的なAWDの潜在需要を見込む原動力となっています。アジア太平洋地域では、高級車市場が活況を呈しています。予測期間中、すべての車両カテゴリーの中で最も高いペースで増加し続けることが予想されます。

安全性、安定性、駆動制御の向上は、調査対象市場の成長を加速させる要因の一つです。以前は、これらのシステムは高級車にしか搭載されていませんでしたが、小型乗用車やハイブリッド電気自動車の導入により、世界の需要が高まっています。

自動車業界の新興プレイヤーは、AWDの性能と燃費をさらに向上させるために、AWDシステムに関連する各部品の開発と改良に継続的に注力しています。

主な市場動向

スポーツ・ユーティリティ・ビークルの需要拡大

全輪駆動によるスポーティなハンドリング、グリップとトラクションの向上などの要因により、セダンやクロスオーバーに比べ、乗用車、特にSUVの需要が高まっています。

SUVの販売台数の伸びは、発展途上国と先進国の両方で経済状況が改善していることから、2018年から2022年にかけて一貫して増加しています。現在、路上を走るSUVの65%以上が全輪駆動のパワートレイン・システムを搭載しています。例えば、以下の通りです。

  • SUVの台数、2019年に2億台に到達。SUVはその1年後に世界の自動車販売台数約2960万台を占め、2020年には電気自動車のSUVがさらに110万台追加されます。

特に北米や欧州では、冬場などの危険な気候条件下でも安全に走行できることが、全輪駆動タイプのパワートレインを搭載した乗用車を選択する大きな要因となっています。また、ハイブリッド車、プラグインハイブリッド車、バッテリー電気自動車などの電動化されたパワートレイン車にも全輪駆動がかなりの割合で搭載されると予想されています。例えば

  • 世界有数の電気自動車メーカーであるTesla Incは、後輪に1つのモーターを搭載する後輪駆動から、2つの電気モーターで各車軸を駆動する全輪駆動への移行を開始しています。テスラのモデルもすでに後者を選択し始めています。

このように、全輪駆動は予測期間中、ICE車セクターと成長中のハイブリッド電気自動車からの成長を経験すると予想されます。

アジア太平洋地域におけるAWDの需要拡大

アジア太平洋地域は、他の地域と比較して、自動車生産と販売の面で常にトップクラスにあります。例えば、以下の通りです。

  • 2021年、中国では2,100万台以上の乗用車が販売され、アジア太平洋地域で最大の市場となっています。日本は同地域で2番目に大きな市場であり、2021年の販売台数は360万台超でした。

技術の進歩により、車両の操作を複雑な機械式から電子制御式に移行する動向が可能となり、現在、自動車産業の高揚に重要な役割を担っています。AWDは、過去5年間で大きく上記の傾向を経験したシステムの1つです。現在、ほとんどのOEM自動車メーカーが、大多数の顧客をターゲットとする市場で、手頃な価格のAWD SUVを発売しています。

  • 2022年3月、Mahindra Tharは、現在インド市場で入手可能な最も手頃な価格の4x4車であり、ベース価格は13.17万ルピーで、15.53万ルピーまで上昇する(価格はいずれもショールーム渡し)。

自動車業界では、AWDの性能と燃費をさらに向上させるために、AWDシステムに関連する各パーツの開発・改良に継続的に注力しています。例えば、以下の通りです。

  • 2020年1月、日本の自動車メーカーであるNissanは、同社の次世代EV向けに開発中の新技術を搭載した高出力ツインモーター全輪制御のテストカーを公開しました。

競合情勢

全輪駆動車市場は、BorgWarner Inc.、Toyota Motor Corporation、Eaton Corporation PLC、Continental AG、Haldex Group、JTEKT Corporation、Dana Incorporated、Nissan Motor、Magna International Incなど複数の企業が独占しています。これらの企業は、競合他社に対して優位に立てるよう、新たな革新的技術によって事業を拡大しています。

  • 2022年2月、 Continental AG tiresはインドでSUV用新型クロスコンタクトax6を発売しました。新型コンチネンタルクロスコンタクトax6オールテレインSUV用タイヤは、優れた耐久性、低騒音、濡れた路面での制動距離の短縮を実現したと同社は主張しています。
  • 2022年2月、Nissan Motor、Nissan Motorsports International は、50年以上続く情熱の象徴である新型スポーツカー「日産Z」をベースに「日産Z GT500」を開発し
  • 2020年2月、ChryslerはパシフィカにAll-wheel driveを搭載したモデルをアップグレードしました。このアップデートにより、ChryslerはToyotaと並び、全輪駆動を提供する唯一のブランドとなり、SUVへのシフトに対抗する一助となりました。

その他の特典。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 車種
    • 乗用車
    • 商用車
  • 推進方式
    • ICE車
    • 電気自動車
  • システムタイプ
    • マニュアルAWD
    • オートマチックAWD
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 中東とアフリカ
      • 南米

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • BorgWarner Inc.
    • Toyota Motor Corporation
    • JTEKT Corporation
    • Nissan Motor Co. Ltd
    • Continental AG
    • Continental AG
    • ZF Friedrichshafen AG
    • Eaton Corporation PLC
    • American Axle Manufacturing
    • GKN PLC
    • Dana Holding Corporation
    • Oerlikon Inc.
    • Haldex

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 53724

The automotive all-wheel-drive market is anticipated to register a CAGR of over 7.5% during the forecast period, 2022-2027.

The COVID-19 pandemic has negatively impacted the market as lockdowns and shutdowns of manufacturing facilities of significant OEMs resulted in decreased production and sales of cars across the globe. However, the market has regained momentum as economic activities resume and vehicle production also rises worldwide.

Key Highlights

  • The passenger car sales decreased in 2021 to around 2.39 million units due to the Covid-19 pandemic; as the situation usually gets, the passenger car sales have risen to 2.72 million units.

The developments and improvements in the all-wheel-drive (AWD) system and its penetration into the growing electric vehicles market are the significant factors that are anticipated to propel the growth of the market studied during the forecast period.

Key Highlights

  • In June 2022, Hyundai India plans to launch its all-new AWD electric car Hyundai Ioniq 5 in mid of August 2022.

Improvements in the AWD capabilities and the cold weather condition are driving factors for the North American and European regions to anticipate a potential demand for AWD in the future. The market for luxury vehicles has boomed in the Asia-Pacific region. It is expected to continue to increase at the highest pace among all vehicle categories during the forecast period.

Improved safety, stability, and drive control are some of the factors which may accelerate the growth of the market studied. Earlier, these systems were available only in high-end cars, but the introduction of small passenger cars and hybrid electric vehicles has increased global demand.

Emerging players in the automotive industry continuously focus on developing and improving each part associated with the AWD system to enhance the AWD performance and fuel economy further.

Key Market Trends

The Increasing Demand for Sports Utility Vehicles

Factors such as sportier handling and increased grip and traction with all-wheel drive have resulted in the demand for passenger cars, especially SUVs, compared to sedans and crossovers.

The growth in SUV sales has been consistently increasing during 2018-2022 due to the improving economic conditions across both the developing and developed countries. More than 65% of the SUVs on the road are currently installed with all-wheel drive powertrain systems. For instance,

  • The volume of SUVs volume, reaching 200 million units in 2019. SUVs represented some 29.6 million global car sales a year later; In 2020, electric SUVs added another 1.1 million units.

Safe on-road drivability in winter or any hazardous climatic conditions is a significant factor driving people to choose passenger cars installed with all-wheel drive type powertrain systems, especially in North America and Europe. Also, all-wheel drive is anticipated to be deployed at a considerable rate in electrified powertrain cars, such as hybrid, plug-in hybrid, and battery-electric vehicles. For instance,

  • Tesla Inc., one of the prominent manufacturers of electric vehicles in the world, has started shifting from rear-wheel drive with one motor at the back to all-wheel drive, where two electric motors drive each axle. Tesla's models have already begun to opt for the latter feature.

Thus, all-wheel drive is anticipated to experience growth from the ICE cars sector and the growing hybrid electric cars during the forecast period.

The Growing Demand for AWD in Asia-Pacific

The Asia-Pacific region has always been on top in terms of car production and sales compared to other areas. For instance,

  • In 2021, over 21 million passenger cars were sold in China, making it the largest market in the Asia-Pacific region. Japan was the second biggest market in the area, with over 3.6 million unit sales in 2021.

With advanced technologies, the trend of shifting vehicle operations from complex mechanical systems to electronically controlled systems has become possible and is now playing a vital role in uplifting the automotive industry. AWD is one such system that has experienced the above trend significantly over the past five years. Most of the OEM car makers have now launched an affordable AWD Suv in a market that will target the majority of customers. For instance,

  • In March 2022, The Mahindra Thar is currently the most affordable 4x4 car available in the Indian market, with a base price of Rs 13.17 lakh that goes all the way up to Rs 15.53 lakh (both prices, ex-showroom).

Players in the automotive industry continuously focus on developing and improving each part associated with the AWD system to enhance the AWD performance and fuel economy further. For instance,

  • In January 2020, Japanese automobile manufacturer Nissan revealed a high-power, twin-motor all-wheel-control test car equipped with new technologies being developed for the company's next generation of EVs.

Competitive Landscape

The automotive all-wheel-drive market is dominated by several players, such as BorgWarner Inc., Toyota Motor Corporation, Eaton Corporation PLC, Continental AG, Haldex Group, JTEKT Corporation, Dana Incorporated, Nissan Motor Co. Ltd, and Magna International Inc. These companies are expanding their business by new innovative technologies so that they can have the edge over their competitors.

  • In February 2022, Continental AG tires launched new cross-contact ax6 tires for SUVs in India. New continental cross-contact ax6 all-terrain SUV tires offer excellent durability, low noise, and shorter braking distance on wet roads, as the company claims.
  • In February, 2022, Nissan Motor Co., Ltd., and Nissan Motorsports International are developing the Nissan Z GT500 based on the Nissan Z, the all-new sports car that represents more than 50 years of ongoing passion and
  • In February 2020, Chrysler upgraded the Pacifica model with an All-wheel drive. With this update, Chrysler joins Toyota as the only brand to offer all-wheel drive, helping counter the shift to SUVs.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Vehicle Type
    • 5.1.1 Passenger Cars
    • 5.1.2 Commercial Vehicles
  • 5.2 Propulsion Type
    • 5.2.1 ICE Vehicle
    • 5.2.2 Electric Vehicle
  • 5.3 System Type
    • 5.3.1 Manual AWD
    • 5.3.2 Automatic AWD
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 South Korea
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Rest of the World
      • 5.4.4.1 Middle-East and Africa
      • 5.4.4.2 South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 BorgWarner Inc.
    • 6.2.2 Toyota Motor Corporation
    • 6.2.3 JTEKT Corporation
    • 6.2.4 Nissan Motor Co. Ltd
    • 6.2.5 Continental AG
    • 6.2.6 Continental AG
    • 6.2.7 ZF Friedrichshafen AG
    • 6.2.8 Eaton Corporation PLC
    • 6.2.9 American Axle Manufacturing
    • 6.2.10 GKN PLC
    • 6.2.11 Dana Holding Corporation
    • 6.2.12 Oerlikon Inc.
    • 6.2.13 Haldex

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS