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市場調査レポート
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937956

ライフルスコープ市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Riflescopes Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 80 Pages | 納期: 2~3営業日

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ライフルスコープ市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 80 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ライフルスコープ市場は予測期間中に3%以上のCAGRで推移すると予測されています。

主なハイライト

  • 各国の兵士の近代化プログラムをサポートするための軍事費の増加が、より高い倍率とターゲットの正確さを提供する新しいライフルスコープの調達への投資を促進しています。
  • スポーツや狩猟などの娯楽的な射撃活動の増加が、ライフルスコープの成長を促進しています。
  • 市場にはより多くのメーカー(主に地域限定)が存在するため、市場は非常に断片化されています。
  • 企業は、精度を高めるために高度な技術を統合した新しいライフルスコープを開発しています。

主な市場動向

予測期間中、軍用分野が最も高い成長を記録すると予想される

軍用分野は、各国の近代化計画により、予測期間中に最も高い成長を遂げると予想されています。狙撃銃、軽機関銃、自動小銃システムなど、新しく高度な歩兵兵器の調達が、同分野の成長を後押しする可能性があります。例えば、米国陸軍は今後数年間で、M4カービンやM249分隊用自動小銃に代わる12万丁以上の軽機関銃とライフルを新たに調達する計画です。このような強力な計画は、予測期間中に新しい高度なライフルスコープの需要を生み出すと予想されます。また、より高い精度と標的への有効打のための軍隊による高度なスコープの調達は、予測期間中の成長を推進する可能性があります。2020年2月、米国海兵隊は、ミシガン州のTrijiconに、分隊共通光学系(SCO)ライフルスコープを供給する6400万米ドルの契約を締結しました。これらのスコープは、M27歩兵自動小銃とM4ライフルに装着可能で、倍率は1Xから8Xまで連続的に調整できるようになっています。同様に、多くの新興国が陸軍戦力の近代化に多額の資金を投じています。これらの動向は、予測期間中の成長を促進するものと思われます。

予測期間中、アジア太平洋地域が最も高いCAGRで推移すると予測される

アジア太平洋地域は、予測期間中に最も高いCAGRで推移すると予測されています。これは、中国、インド、韓国など、アジア太平洋地域の国々の急速な軍事近代化計画のためで、これらは世界最大の国防支出国の1つとなっています。中国やインドなど、この地域の主要な新興国は、領土問題や地政学的緊張のために、兵士の近代化のための防衛分野への投資を積極的に増やしています。例えば、2018年、インドの国防取得評議会は、インド軍向けに745,000丁のアサルトライフル(5,719丁のスナイパーライフルを含む)を調達する承認を政府から得ました。同様に、フィリピン軍は2019年3月、軍事支援プログラムに基づき、米国政府から80丁のアサルトライフルを受領しました。軍隊の前線部隊の能力を向上させるための各国政府によるこのようなイニシアチブは、予測期間中に、新しいライフルスコープの需要を生み出すと予測されます。

競合情勢

ライフルスコープ市場は非常に断片化されており、複数のプレイヤーが市場でかなりのシェアを占めています。ライフルスコープ市場の著名な企業には、Burris Company、Hawke Optics、Hensoldt、Leupold &Stevens Inc.、Nightforce Opticsなどがあります。いくつかの企業は、歩兵の戦場での能力をアップグレードして強化するため、また防衛省の将来の兵士の近代化プログラムの開発のために、軍隊と長期的なパートナーシップを結んでいます。企業は、前線に立つ兵士がライバルに対して戦術的に優位に立てるような、新しく高度な製品や技術の革新のために、研究開発に多額の投資を行っています。例えば、2019年9月、ニコンは新しいフラッグシップ狩猟用ライフルスコープ「モナークライフスコープ」を発表しましたが、これは狩猟やスポーツ活動に最適なロングレンジタイプのライフルスコープです。軍事用途では、メーカーは、精度を高めるためのスマートゴーグルなどの他のガジェットとの接続のために、ライフルスコープにBluetoothやWi-Fiなどの接続機能とともに、GPSジオタグ、拡大倍率、超HD倍率などの技術を導入しています。このような開発により、企業は軍隊から新たな契約を獲得することで、地理的なプレゼンスを高めることができると予想されます。

その他の特典をご紹介します。

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • スポーツ・ハンティング
    • 法執行
    • 軍事
  • 視力タイプ
    • テレスコピック
    • リフレックス
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • Leupold & Stevens Inc.
    • Bushnell Corporation
    • Burris Company
    • Scmidth & Bender GmbH & Co.
    • Hawke Optics
    • BSA Optics
    • Nikon Corp.
    • Trijicon Inc.
    • Carl Zeiss AG
    • Nightforce Optics
    • Sig Sauer Inc.
    • FLIR Systems Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 69319

The riflescopes market is projected to register a CAGR of more than 3% during the forecast period.

Key Highlights

  • The growth in military spending to support the soldier modernization programs of various countries is propelling the investments in the procurement of new riflescopes that offer higher magnification and accuracy of the target.
  • The rise in recreational shooting activities, like sporting and hunting, is driving the growth of riflescopes.
  • Due to the presence of a higher number of manufacturers (mostly regional) in the market, the market is highly fragmented.
  • Companies are developing new riflescopes integrated with advanced technologies to increase accuracy.

Key Market Trends

The Military Segment is Expected to Register the Highest Growth During the Forecast Period

The military segment is expected to witness the highest growth during the forecast period, owing to the modernization programs of various countries. The procurement of new and advanced infantry weaponry, like sniper rifles, light machine guns, and automatic weapon systems, may drive the growth of the segment. For instance, in the coming years, the US Army plans to procure over 120,000 new light machine guns and rifles to replace M4 carbine and M249 squad automatic weapons. Such robust plans are anticipated to generate demand for new and advanced riflescopes during the forecast period. Also, the procurement of advanced scopes by the armed forces for higher accuracy and effectiveness to hit the target may propel the growth during the forecast period. In February 2020, the US Marine Corps awarded a USD 64 million contract to Michigan-based Trijicon to supply squad common optic (SCO) riflescopes. These scopes can be mounted on the M27 infantry automatic rifle and the M4 rifles and have a continuously adjustable magnification range moving from 1X to 8X magnification. Similarly, many developing countries are spending heavily on army warfare modernization. These trends are expected to drive growth during the forecast period.

Asia-Pacific is Projected to Register the Highest CAGR During the Forecast Period

Asia-Pacific is projected to register the highest CAGR during the forecast period, owing to the rapid military modernization plans of countries in the Asia-Pacific region, such as China, India, and South Korea, which are some of the biggest defense spenders in the world. The major emerging economies in the region, like China and India, are aggressively increasing their investments in the defense sector for soldier modernization, owing to the territorial issues and geopolitical tensions. For instance, in 2018, the Defence Acquisition Council of India received approval from the government to procure 745,000 assault rifles (including 5,719 sniper rifles) for the armed forces of India. Similarly, the Philippine Army received 80 assault rifles from the US government under the Military Assistance Program, in March 2019. Such initiatives by the governments of the countries to increase the capabilities of their frontline troops of armed forces are anticipated to generate demand for new riflescopes, during the forecast period.

Competitive Landscape

The riflescope market is highly fragmented, with several players accounting for significant amounts of shares in the market. Some of the prominent companies in the riflescope market are Burris Company, Hawke Optics, Hensoldt, Leupold & Stevens Inc., and Nightforce Optics. Several companies have formed long-term partnerships with the armed forces to upgrade and enhance the battlefield capabilities of infantry soldiers, as well as for the development of future soldier modernization programs of defense ministries. Companies are investing heavily in R&D for the innovation of new and advanced products and technologies that may help the soldiers in the frontline to have a tactical advantage over the rivals. For instance, in September 2019, Nikon introduced a new flagship hunting riflescope, Monarch riflescope, which is a long-range type riflescope that is best for hunting and sports activities. For military applications, manufacturers are introducing technologies, such as GPS geotagging, increased magnification, ultra HD magnification, along with connectivity features, such as Bluetooth and Wi-Fi, in the riflescope for connectivity with other gadgets, such as smart goggles for increased accuracy. Such developments are anticipated to help the companies increase their geographic presence by acquiring new contracts from the armed forces.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Sporting and Hunting
    • 5.1.2 Law Enforcement
    • 5.1.3 Military
  • 5.2 Sight Type
    • 5.2.1 Telescopic
    • 5.2.2 Reflex
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 South Korea
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 Leupold & Stevens Inc.
    • 6.2.2 Bushnell Corporation
    • 6.2.3 Burris Company
    • 6.2.4 Scmidth & Bender GmbH & Co.
    • 6.2.5 Hawke Optics
    • 6.2.6 BSA Optics
    • 6.2.7 Nikon Corp.
    • 6.2.8 Trijicon Inc.
    • 6.2.9 Carl Zeiss AG
    • 6.2.10 Nightforce Optics
    • 6.2.11 Sig Sauer Inc.
    • 6.2.12 FLIR Systems Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS