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市場調査レポート
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1197621

ミルクパウダー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Milk Powder Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 2~3営業日

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ミルクパウダー市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ミルクパウダーの世界市場は、今後5年間で3.86%のCAGRで推移すると予測されています。

ミルクパウダーは、ビタミンB12、チアミン、大量のタンパク質など、いくつかの栄養素を含んでいるため、世界中で消費され、世界のミルクパウダー市場を牽引しています。また、ミルクパウダーは通常の牛乳よりも保存期間が長いため、通常の牛乳よりもミルクパウダーの需要が高まっています。さらに、脱脂ミルクパウダーは天然で豊富なタンパク源です。また、カルシウムの供給源としても優れており、セレン、リン、マグネシウム、カリウム、亜鉛などの必須ミネラルも豊富に含んでいます。また、コレステロールが低く、体重の減少を助けるため、心臓病や肥満に悩むお客様にも理想的な食品です。このように、世界のスキムミルクパウダー市場は成長を予測されています。

全ミルクパウダーと脱脂ミルクパウダーの消費量は、中間層の顧客数、世帯収入、消費者の健康志向の高まりとともに増加し、市場成長の原動力となりました。さらに、マクサム・フーズの分析によると、2022年現在、ウクライナでの紛争、異常気象、消費者の生活費上昇などが乳製品に影響を与え続けているとのことです。欧州連合では、乳製品の価格が高止まりすることが予想されます。しかし、戦争によって、特にミルクパウダーのような保存性の高い様々な食料品をパニック的に購入し、備蓄するようになりました。ウクライナの戦争により、乳製品、トウモロコシ、穀物、肥料の価格が比較的高く維持されているため、今後数ヶ月は供給側の制限が存在すると予想されます。

ミルクパウダーの市場動向

健康への関心の高まりがミルクパウダー市場を活性化

ミルクパウダーの高度な技術開発により、乾燥工程を経ても栄養価の高い乳成分を保持でき、また微量の脂肪を含むため低カロリーであることから、人々の関心がミルクパウダーの消費へと向かっています。ミルクパウダーは、ダイエットや心臓の健康維持に役立っています。さらに、筋肉を増強し維持する完全たんぱく質が豊富に含まれていることから、アスリートの間でも消費量が増えています。

ミルクパウダーの需要が増加しているため、世界中の国々がそのニーズを満たすためにミルクパウダーを輸入しています。米国農務省によると、2021年、中国の牛乳生産量は、生産性の向上により平均4%の割合で増加しました。同国のミルクパウダーの輸入は、消費者の需要に支えられています。中国の乳製品需要のほとんどは輸入で賄われていますが、これは政府が自前でより多くの乳製品を生産する必要があることと、最近生産性が低下したためです。畜産酪農省によると、2021年度にインドから約1万7000トンのミルクパウダーを輸出しました。前年度と比較すると、増加しました。2022年度のミルクパウダーの輸出量は、年末までに37千トンと推定されています。

アジア太平洋がリーディングマーケットに

同地域のライフスタイルの変化に伴い、現在、アジア太平洋地域がミルクパウダー市場を独占しています。さらに、予測期間中は、世界化と労働人口の増加が、この地域のミルクパウダー市場の成長に貢献することになるでしょう。加工・出荷技術の進歩により、アジア太平洋地域のミルクパウダー産業は大きく拡大すると予想されます。さらに、輸送コストの低下と輸出補助金の活用が、この地域のミルクパウダー産業を前進させると期待されています。オーストラリア政府の農業・漁業・林業省によると、酪農業は最も重要な農村産業です。オーストラリアは生乳生産量の35%近くを輸出しており、その大部分はミルクパウダーや超高温処理牛乳などの付加価値製品で占められています。

ミルクパウダー市場の競合他社分析

世界のミルクパウダー市場は断片的であり、多くの国内および多国籍企業が市場シェアを争っています。企業は主要なマーケティング戦略として、天然または有機を謳った新製品の投入に注力しています。プレーヤーは製品の売上を伸ばすために独自の販売提案に注力しています。また、消費者に余分な栄養素を提供する強化ミルクパウダーの導入も進めています。市場参加者は、ミルクパウダーの生産と規模の経済を拡大し、利益を増加させるために投資しています。主要なプレーヤーは、AMUL Fed、Nestle S.A、Arla Foods、Fonterra Co-Operative Group、NOW Foodsなどです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ
    • 乳製品ミルクパウダー
    • 非乳製品ミルクパウダー
  • 流通チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • オンラインショップ
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Nestle SA
    • Fonterra Co-operative Group
    • NOW Foods
    • Arla Foods amba
    • Dana Dairy Group
    • Essona Organics
    • Danone SA
    • Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation(Amul)
    • Groupe Lactalis
    • Saputo Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67549

The Global Milk Powder Market is projected to record a CAGR of 3.86% over the next five years.

Milk powder is consumed globally, owing to several nutrients, such as vitamin B12, thiamin, and high amounts of protein, driving the global milk powder market. Moreover, milk powder's shelf life is higher than regular milk, leading to increased demand for milk powder over regular milk. Furthermore, skim milk powder is a natural and rich source of proteins. It is also a good source of calcium and is rich in other essential minerals such as selenium, phosphorous, magnesium, potassium, and zinc. It is also low in cholesterol and aids in weight loss, making it ideal for usage by customers suffering from heart disease and obesity. Thus, the global skim milk powder market is expected to project growth.

Consumption of whole milk powder and skimmed milk powder increased as the number of middle-class customers, household incomes, and health consciousness among consumers increased, driving the market growth. Additionally, as of 2022, according to a Maxum Foods analysis, the conflict in Ukraine, the extreme weather, and the rising living cost for consumers continue to impact dairy commodities. The prices of dairy products are anticipated to remain high in the European Union. However, the war caused panic buying and stockpiling various grocery items, especially those with increased shelf life, like milk powder. Supply-side restrictions are anticipated to exist in the upcoming months due to the war in Ukraine keeping the price of dairy products, corn, grain, and fertilizer relatively high.

Milk Powder Market Trends

Increasing Health Concern Catalyzing the Milk Powder Market

The development of advanced technologies in milk powders, which helps to retain the nutrient milk content even after the drying process, and very trace amounts of fat, which, in turn, makes it low in calorie content, is driving the attention of the people toward the consumption of milk powder. It helps people to lose or maintain weight and also aids in promoting a healthy heart. Furthermore, as a rich source of complete proteins, which helps build and maintain lean muscles, its consumption also increased among athletes.

Due to the increased milk powder demand, countries across the globe have been importing milk powder to meet the need of the same. In 2021, China's milk production increased by an average rate of 4% due to improved productivity, according to the US Department of Agriculture. The import of milk powder in the country is driven by consumer demand. Most of China's dairy needs are met by imports because the government needs to produce more dairy products on its own and because productivity decreased recently. According to the Department of animal husbandry and dairying, they exported about 17,000 metric tons of milk powder from India in the fiscal year 2021. Compared to the prior fiscal year, there was a rise. The estimated milk powder volume exported during the fiscal year 2022 was 37 thousand MT by the year's end.

Asia-Pacific is the Leading Market

With the changing lifestyle in the region, Asia-Pacific now dominates the milk powder market. Furthermore, during the projection period, globalization and an increase in the working population will all contribute to the growth of the region's milk powder market. Because of processing and shipping technology advancements, Asia-Pacific is expected to see significant expansion in the milk powder industry. Furthermore, lower transportation costs and the utilization of export subsidies are expected to move the milk powder industry in the region forward. According to the Department of Agriculture, Fisheries, and Forestry, Australian Government, the dairy industry is the most important rural industry. Australia exports nearly 35% of its milk production, and a large proportion of it consists of value-added products like milk powders, ultra-heat treated milk, and other such products.

Milk Powder Market Competitor Analysis

The global milk powder is fragmented, with many domestic and multinational players competing for market share. Companies focus on new product launches with natural or organic claims as their key marketing strategy. The players focus on unique selling propositions to increase their product sales. The companies are also introducing fortified milk powders that provide extra nutrients to consumers. The market players are also investing in expanding milk powder production and economies of scale and increasing their profits. Significant players include AMUL Fed, Nestle S.A, Arla Foods, Fonterra Co-Operative Group, and NOW Foods, among others.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Threat of New Entrants
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Type
    • 5.1.1 Dairy Milk Powder
    • 5.1.2 Non-Dairy Milk Powder
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Online Retail Stores
    • 5.2.4 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle-East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 United Arab Emirates
      • 5.3.5.3 Rest of Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Nestle SA
    • 6.3.2 Fonterra Co-operative Group
    • 6.3.3 NOW Foods
    • 6.3.4 Arla Foods amba
    • 6.3.5 Dana Dairy Group
    • 6.3.6 Essona Organics
    • 6.3.7 Danone SA
    • 6.3.8 Gujarat Cooperative Milk Marketing Federation (Amul)
    • 6.3.9 Groupe Lactalis
    • 6.3.10 Saputo Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS