市場調査レポート
商品コード
1331266

ヒアルロン酸市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)

Hyaluronic Acid Market Size & Share Analysis - Growth Trends & Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 90 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヒアルロン酸市場規模・シェア分析- 成長動向と予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年08月08日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 90 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヒアルロン酸製品市場規模は、2023年の120億4,000万米ドルから2028年には173億6,000万米ドルに成長し、予測期間中(2023年~2028年)のCAGRは7.60%となる見込みです。

生活習慣病が増加し、健康的な日常生活への需要が高まった結果、消費者は「予防は治療に勝る」という原則にシフトし、特に関節の健康のための栄養補助食品などの分野でヒアルロン酸市場を大きく牽引しています。さらに、各分野の主要企業は、その地位を維持するために新製品を発売しています。例えば、Bausch Health社のClearVisc Ophthalmic viscosurgical Device(OVD)は、眼科用として承認された最新のヒアルロン酸ベースのビスコサプリメントです。骨粗鬆症や関節リウマチの患者数の増加が、ヒアルロン酸ベースのサプリメントや注射剤の製造にメーカーを導いています。

予測期間中、市場成長は低侵襲処置への嗜好の高まりと迅速な結果への要求によって促進されると予想されます。費用対効果の高い治療法や製品の出現、人口の高齢化、美意識の高まり、技術の進歩などは、業界の拡大を後押しする要因の一部です。さらに、形成外科医や美容外科クリニックの増加により、美容治療の実施率が上昇しています。ボトックスや注入型ヒアルロン酸のような非外科的美容施術の利用が増加していることも業界を牽引しています。さらに、スキンケア市場の需要増加もヒアルロン酸市場の需要を高めています。例えば、2022年8月、ロータス・プロフェッショナルは新しいPHYTORxフェイスセラムとオイルの発売を発表しました。その製品ポートフォリオにはLOTUS PROFESSIONAL PHYTORx HYALURONIC ACID+VITAMIN E BOOSTER SERUMが含まれます。さらに、骨密度の維持、創傷治癒の迅速化、関節痛の緩和、ドライアイや不快感の緩和、関節痛の緩和など、ヒアルロン酸の健康上の利点が大きいため、需要は増加すると思われます。

ヒアルロン酸製品の市場動向

整形外科疾患の増加

ヒアルロン酸サプリメントは、長期にわたる関節の磨耗や損傷によって引き起こされる変性関節疾患の一種である変形性関節症(OA)などの整形外科疾患に悩む人々に非常に有用です。ヒアルロン酸はまた、痛みを和らげるために関節に直接注射することもできます。ヒアルロン酸市場は主に、失禁、骨損傷、骨折の影響を受けやすい高齢化社会で繁栄しています。高齢化または老年人口は、ヒアルロン酸ベースの製品にとって世界的に最大のターゲットセグメントの一つです。骨粗鬆症や関節リウマチの患者数の増加が、ヒアルロン酸ベースのサプリメントや注射剤の製造にメーカーを導いています。このように、骨や関節に関連する問題の症例が増加していることから、ヒアルロン酸市場は予測期間中に大きな成長を遂げると予測されています。

関節炎、骨粗しょう症、膝の損傷などの整形外科的疾患の有病率が増加しており、その結果、骨に損傷が生じる。重症の場合、人工膝関節置換術(TKR)手術はヒアルロン酸(HA)の助けを借りて遅らせることができます。例えば、2022年7月にWHOは、世界中で約17億1,000万人が筋骨格系の疾患を抱えていると報告しました。膝、股関節、その他の関節疾患を含む筋骨格系疾患の増加は、関節置換外科手術の需要を増加させており、これはヒアルロン酸医薬品の需要を増加させ、それによって医薬品業界におけるヒアルロン酸市場セグメントの成長を牽引しています。

2022年5月にResearch Bone誌に掲載された論文によると、世界人口の高齢化に伴い、変形性関節症(OA)の有病率は2032年までに中年人口の26.6%から29.5%に増加すると推定されています。また、男性よりも女性の方が変形性関節症(OA)の発症率が高いことも報告されています。オランダでは、2040年までに変形性関節症(OA)の有病率が現在の12%に増加すると予想されています。したがって、変形性関節症(OA)の罹患率の増加はヒアルロン酸の需要を増加させ、それによって医薬品業界におけるこのセグメントの成長を促進しています。さらに、Mayo Foundation for Medical Education and Research(MFMER)の記事には、ヒアルロン酸注射は、鎮痛剤(例:アセトアミノフェン)や他の鎮痛剤などの治療法を試みて失敗した患者の変形性関節症(OA)関連の膝の痛みを軽減するために使用されると記載されています。したがって、上記のようなすべての要因が、特に製薬業界において、世界中のヒアルロン酸市場を牽引しています。

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北米が市場で突出したシェアを占める

米国の化粧品産業は、技術革新と製品供給に関して最も繁栄し成熟した市場のひとつです。この国の需要(若い世代はブランド追従の考えを拒絶するが、地元で調達されたオーガニックで持続可能な化粧品ソリューションを好む)は、皮膚関連製品全体のプレゼンスを合理化することにより、ヒアルロン酸製品市場の成長を促進すると予想されます。米国のヒアルロン酸市場は「アンチエイジング」部門が牽引するとみられます。X世代セグメントの消費者は、長期使用のための信頼できる選択肢を受け入れるための十分な支出力を理由に、「エイジレス」製品へのアプローチを求めています。北米がヒアルロン酸市場を独占しているのは、好調なヘルスケア産業と警戒心の高まりによるものです。さらに、新しいスキンケア治療と技術の迅速な採用が、予測期間中にこの地域のヒアルロン酸市場の成長をさらに押し上げると思われます。アジア太平洋地域は、高齢者人口の増加によりヒアルロン酸市場の著しい成長が予測されます。

その結果、時間をつぶすため、また日常生活で出会った友人や家族とつながりを保つために、ソーシャルメディア・プラットフォームに費やす消費者が増えています。しかし、スキンケア製品メーカーにとっては、これはソーシャルメディアのインフルエンサーの助けを借りて製品を宣伝するためのより良いプラットフォームを意味しました。ロレアルやユニリーバなどの大手ブランドは、フェイスブック、インスタグラム、ユーチューブなどを利用して、製品の発売を促進し、チュートリアルや販促キャンペーンで消費者の関心を集めています。ロレアルとユニリーバは、ヒアルロン酸を配合したスキンケア製品のポートフォリオを有しています。それゆえ、インフルエンサーによるこうしたプロモーションは、スキンケア製品の成分としてヒアルロン酸がもたらす様々な利点について消費者の間に強い認識を生み出し、その結果、消費者は購入時に製品ラベルにヒアルロン酸成分を探すようになっています。このような要因から、すべてのスキンケア製品メーカーがヒアルロン酸の需要を喚起し、売上を伸ばしています。そのため、スキンケア製品市場の主要企業は、この属性のために結果的にヒアルロン酸成分の需要があります。その結果、ヒアルロン酸メーカーはヒアルロン酸成分を大量生産せざるを得なくなっています。したがって、上記の要因が予測期間中の市場成長を後押ししています。

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ヒアルロン酸製品産業の概要

ヒアルロン酸市場は細分化されており、多くのプレーヤーが存在しています。ヒアルロン酸市場でプレーヤーが採用している主な戦略は、製品の革新、パートナーシップ、合併、買収です。企業は研究活動のために大学やその他の研究機関と協力し、エンドユーザー用途に特化した高い製品革新につなげようとしています。このような要因は、市場規模を拡大するのに役立つと思われます。同市場における有力企業は、Contipro AS、Lifecore Biomedical、AlfaSagittarius、Shandong Topscience Biotech、VitalEsthetiqueです。市場内での地位を維持するため、あるいは競合他社より優位に立つため、主要企業は研究開発(R&D)に注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手・消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途別
    • 栄養補助食品
    • 医薬品産業
    • 化粧品産業
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • Market Positioning of Players
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Contipro AS
    • Qufu Guanglong Biochem Co. Ltd
    • AlfaSagittarius
    • Shandong Topscience Biotech
    • VitalEsthetique
    • BaodingFaithfulIndustry Co. Ltd
    • Genzyme Corporation
    • HTL Biotechnology
    • Lifecore Biomedical LLC
    • Koninklijke DSM NV
    • Givaudan SA

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 出版社について

目次
Product Code: 63806

The Hyaluronic Acid Products Market size is expected to grow from USD 12.04 billion in 2023 to USD 17.36 billion by 2028, at a CAGR of 7.60% during the forecast period (2023-2028).

The increased prevalence of lifestyle-related diseases and demand for healthy routines has resulted in consumers' shift toward the principle of "prevention is better than cure," which significantly drives the hyaluronic acid market, especially in segments such as dietary supplements for joint health. Moreover, top players in different segments are launching new products to maintain their position. For instance, ClearVisc Ophthalmic viscosurgical Device (OVD) by Bausch Health is the latest approved hyaluronic acid-based Visco supplement for ophthalmic use. The increasing number of patients with osteoporosis and rheumatoid arthritis is leading manufacturers to produce hyaluronic acid-based supplements and injectables.

Over the forecasted period, market growth is anticipated to be fueled by the increasing preference for minimally invasive procedures and the requirement for quicker results. The emergence of cost-effective treatments and products, the aging population, growing aesthetic consciousness, and technology advancements are a few of the drivers propelling the industry's expansion. Further, the percentage of aesthetic treatments being performed is rising as a result of an increase in plastic surgeons and cosmetic surgery clinics. The industry is being driven by the increasing use of nonsurgical cosmetic procedures like Botox and injectable hyaluronic acid. Furthermore, the increasing demand for skincare market also increases the demand for Hyaluronic acid market. For instance, in August 2022, Lotus Professional announced the launch of its New PHYTORx Face Serums And Oils. Its product portfolio includes LOTUS PROFESSIONAL PHYTORx HYALURONIC ACID + VITAMIN E BOOSTER SERUM. Moreover, the demand will increase due to significant hyaluronic acid health benefits, including the preservation of bone density, faster wound healing, relief from joint pain, relief from dry eyes and discomfort, and relief from joint pain.

Hyaluronic Acid Products Market Trends

Increased Cases of Orthopedic Disorders

Hyaluronic acid supplements are very helpful for people suffering from orthopedic disorders, such as osteoarthritis (OA), a type of degenerative joint disease caused by wear and tear on the joints over time. Hyaluronic acid can also be injected directly into the joints for pain relief. The hyaluronic acid market primarily thrives on the aging population highly susceptible to incontinence, bone injuries, and fractures. The aging or geriatric population is one of the largest target segments for hyaluronic acid-based products worldwide. The increasing number of patients with osteoporosis and rheumatoid arthritis is leading manufacturers to produce hyaluronic acid-based supplements and injectables. Thus, with the increasing cases of bone and joint-related issues, the market for hyaluronic acid is projected to witness significant growth during the forecast period.

There is a growing prevalence of orthopedic diseases, such as arthritis, osteoporosis, knee injuries, etc., resulting in bone damage. In severe cases, total knee replacement (TKR) surgery can be delayed with the help of Hyaluronic Acid (HA). For instance, in July 2022, WHO reported that approximately 1.71 billion people have musculoskeletal conditions worldwide. Rising musculoskeletal conditions, including knee, hip, and other joint diseases, are increasing the demand for joint replacement surgical surgeries, this inturn increased the demand for Hyaluronic acid medication, thereby driving the growth of the Hyaluronic Acid Market segment in the Pharmaceutical Industry.

An article published in the journal Research Bone in May 2022 reported that with the increase in the aging of the world's population, it is estimated that the prevalence of osteoarthritis (OA) will increase from 26.6% to 29.5% among the middle-aged population by 2032. The source also reported a higher incidence of osteoarthritis (OA) in women than in men. The prevalence of osteoarthritis (OA) is expected to increase to 12% of its present cases by 2040 in the Netherlands. Thus, the increasing incidence of osteoarthritis (OA) is increasing the demand for Hyaluronic Acid, thereby propelling the growth of this segment in the pharmaceutical industry since most of the osteoarthritis (OA) patients are suggested to take Hyaluronic Acid Injections by doctors during the treatment process. Further, in Mayo Foundation for Medical Education and Research (MFMER) articles, It is stated that Injections of hyaluronic acid are used to reduce osteoarthritis (OA)-related knee pain in patients who have already tried unsuccessful therapies such as pain relievers (e.g., acetaminophen) and other painkillers. Therefore, all the above mentioned factors drive the Hyaluronic Acid Market across the world particularly in Pharmaceutical Industry.

Hyaluronic Acid Market - IMG1

North America Holds a Prominent Share in the Market

The cosmetic industry in the United States is one of the most flourished and mature markets regarding innovations and product availability. The demand from the country (where younger generations reject the idea of brand follow-up but prefer locally sourced, organic. and sustainable cosmetic solutions) is expected to drive the growth of the hyaluronic acid products market by streamlining its presence across skin-related products. The United States market for hyaluronic acid is likely to be driven by the "anti-aging" section. The consumers in the Gen X segment seek to approach "ageless" products, citing the ample spending power to embrace a reliable option for long-term use. North America dominates the hyaluronic acid market due to the strong healthcare industry and increased alertness. Furthermore, the swift adoption of new skin care treatments and technologies will further boost the growth of the hyaluronic acid market in the region during the forecast period. Asia-Pacific is projected to observe significant growth in the hyaluronic acid market due to the rise in the elderly population.

As a result, a growing number of consumers have been spending increasing amounts of time on social media platforms to pass their time as well as to stay connected to the friends and family they would have met in their daily lives. However, for skincare product manufacturers, this meant a better platform to advertise their products with the help of social media influencers. Leading brands such as L'Oreal, Unilever, among others, have been turning to Facebook, Instagram, and YouTube to promote product launches and engage their consumers with tutorials and promotional campaigns. L'Oreal and Unilever has skincare product portfolios consisting of Hyaluronic Acids. Hence, these promotions by influencers has created strong awareness among consumers regarding the various advantages caused by Hyaluronic acid as an ingredient in skincare products, as a result consumers are looking for hyaluronic acid ingredient on the product labels while purchasing. This factor inturn creates demand of the Hyaluronic acid ingredient by all the skincare product manufacturers in order to market and increase their sales. So, major players in skin care products market are consequently in demand for the hyaluronic acid ingredient due to this attribute. As a result hyaluronic acid manufacturers are compelled to produce hyaluronic acid ingredient in greater volume. Therefore, The above mentioned factors have helped drive the growth of the market during the forecast period.

Hyaluronic Acid Market - IMG2

Hyaluronic Acid Products Industry Overview

The hyaluronic acid market is fragmented, with the presence of many players. The key strategies adopted by the players in the hyaluronic acid market are product innovations, partnerships, mergers, and acquisitions. Companies are trying to collaborate with universities and other research institutions for research activities, leading them to high product innovations specific to the end-user application. This factor would help them to increase the market by volume. The prominent players in the market are Contipro AS, Lifecore Biomedical, AlfaSagittarius, Shandong Topscience Biotech, and VitalEsthetique. To retain their position within the market or gain an advantage over their competitors, major players have focused on research and development (R&D).

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Application
    • 5.1.1 Dietary Supplements
    • 5.1.2 Pharmaceutical Industry
    • 5.1.3 Cosmetics Industry
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 United Kingdom
      • 5.2.2.2 Germany
      • 5.2.2.3 France
      • 5.2.2.4 Italy
      • 5.2.2.5 Spain
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 China
      • 5.2.3.2 Japan
      • 5.2.3.3 India
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World
      • 5.2.4.1 South America
      • 5.2.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Positioning of Players
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Contipro AS
    • 6.3.2 Qufu Guanglong Biochem Co. Ltd
    • 6.3.3 AlfaSagittarius
    • 6.3.4 Shandong Topscience Biotech
    • 6.3.5 VitalEsthetique
    • 6.3.6 BaodingFaithfulIndustry Co. Ltd
    • 6.3.7 Genzyme Corporation
    • 6.3.8 HTL Biotechnology
    • 6.3.9 Lifecore Biomedical LLC
    • 6.3.10 Koninklijke DSM NV
    • 6.3.11 Givaudan SA

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 ABOUT US