デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1198449

特殊油脂市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Specialty Fats and Oils Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 110 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=155.86円
特殊油脂市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

世界の特殊油脂市場は、予測期間(2023年~2028年)においてCAGR6.5%を記録すると予測されています。

このCOVID-19は世界レベルで急速に広がり続けているため、世界各国は社会的距離、コンタクトトレース、自己検疫、コミュニケーション、検査などの対策を講じることで、さらなる伝染を防ごうとしているのです。特殊油脂の世界市場における需給は、コロナウイルスの危機を受けて変化しており、価格に関する不確実性が高まっています。

ショートニングやケーキオイルなどの特殊油脂は、製品の性能を高め、より高い消費者受容性を確保するために使用されることが多くなっています。これらの要因が、この分野の成長を加速させています。

菓子類やチョコレート産業におけるココアバターの需要と供給のギャップが拡大しているため、特殊油脂の生産によって対応されています。さらに、良質な脂肪酸を摂取することのメリットに関する認識が高まっていることも、スペシャルティ油脂市場の成長を促す要因となっています。

特殊油脂の市場動向

ココアバターからココアバター等価物への置き換えを行うメーカー

ココアの生産量は常に変動しており、高価な原料です。そのため、製菓メーカーは利益率を維持するために、ココアバターの代わりに代替原料を使用しています。以前は、チョコレート製品の脂肪源としてココアバターがココアバター相当品(CBE)よりも好まれましたが、今後数年間はCBEに有利になると予測されます。CBE需要の年間成長率は現在10%と推定されていますが、チョコレートについては3~4%に過ぎません。CBEが最近注目されている理由としては、ココアバターと比較して30~40%のコスト削減、持続可能性、そして製品の柔軟性が挙げられます。また、これらの特殊油脂は、ベーカリーや菓子類に使用されるコンパウンドコーティングの製造に主に使用されており、コーティングはエンローディング製品の総重量の10~30%を占めています。

急成長するアジア太平洋地域

チョコレートがパンやアイスクリーム、クッキーなど幅広い用途に使われるようになり、チョコレート製造用の高機能な特殊油脂の需要が高まっています。中国は2015年の油脂の世界総生産量の約14%を占める第2位で、大豆油やキャノーラ油の主要生産国です。中国では、加工食品、ベーカリー、菓子類のベースとなる特殊油として、水素添加油に代わってパーム油が広く使用されています。製菓業者は、コスト削減、機能性の向上、持続可能性を理由に、シアステアリンとパームミッド画分を混合したCBEでココアバターを代替するようになってきています。輸出されたシアバターの約90~95%は、中国でのココアバター等価物の生産に使用されています。このことは、この地域で研究されている市場の成長を高めています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • タイプ別
    • スペシャリティファット
      • ココアバター等価物(CBE)
      • ココアバター代替品(CBR)
      • ココアバター代替品(CBS)
      • ココアバターインプルーバー(CBI)
      • 乳脂肪代替製品
      • その他スペシャルティ油脂
    • スペシャルティオイル
      • 大豆油
      • 菜種油
      • パーム油
      • ココナッツオイル
      • オリーブオイル
      • その他の油
  • 用途別
    • ベーカリー
    • 菓子類
    • 乳製品
    • 乳幼児栄養
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Cargill Incorporated
    • Bunge Limited
    • The Archer Daniels Midland Company
    • Olam International
    • Wilmar International Limited
    • Musim Mas Group
    • AAK AB
    • D&L Industries
    • Mehwah Internationa
    • Fuji Oil Holding Inc.

第7章 市場機会と将来動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 57059

The global specialty fats and oils market is projected to register a CAGR of 6.5% during the forecast period (2023 - 2028).

As this COVID-19 continues to spread rapidly at a global level, countries across the globe are trying to prevent further contagion by taking measures such as social distancing, contact tracing, self-quarantining, communication, and testing. The supply and demand for specialty fats & oils in the global market has shifted in response to the coronavirus crisis, with growing uncertainty related to prices.

Shortenings and specialty oils, such as cake oils, are increasingly used to enhance product performance and ensure higher consumer acceptance. These factors have accelerated the growth of this segment.

The increasing gap between demand and supply of cocoa butter in the confectionery and chocolate industry is met by the production of specialty fats. Moreover, the rising awareness about the benefits of the consumption of good fatty acids is a key driver for the growth of the specialty fats and oils market.

Specialty Fats & Oils Market Trends

Manufacturers Replacing Cocoa Butter with Cocoa Butter Equivalents

Cocoa production has always been fluctuating, and it is a costly ingredient. Hence, confectioners are using alternative ingredients to substitute cocoa butter to maintain profit margins. Earlier, cocoa butter was preferred over cocoa butter equivalent (CBE) as a fat source in chocolate products, but in the coming years, the balance is projected to shift in favor of CBEs. Annual growth in CBE demand is currently estimated to be at 10%, while for chocolate, it is only 3-4%. Reasons for the recent interest in CBEs include their 30-40% reduction in cost, as compared to cocoa butter, their sustainability, and the flexibility of the products. These specialty fats are also predominantly used to produce compound coatings used in bakery and confectionery products, where the coatings form 10% to 30% of the total weight of the enrobed products.

Asia-Pacific is the Fastest Growing Market

As chocolate has begun to be used for a wider range of applications (including bread, ice cream, and cookies), there has been an increasing demand for highly functional specialty oils and fats for chocolate manufacturing. China ranks second, with about 14% of the total world production of fats and oils in 2015, and the country is a major producer of soybean and canola oils. In China, palm oil is widely being used to replace hydrogenated oils as the base specialty oil in processed food, bakery, and confectionery. Confectioners are increasingly substituting cocoa butter with CBEs derived from a mix of shea stearin and palm mid fraction due to reduced cost, improved functionality, and sustainability. Around 90-95% of exported shea butter is used in the production of cocoa butter equivalents in China. This is increasing the growth of the market studied in the region.

Specialty Fats & Oils Market Competitor Analysis

The global specialty fats and oil market is highly competitive. The major players have used various strategies, such as new product launches, expansions, agreements, joint ventures, partnerships, and acquisitions, to increase their footprints in the market studied. The major players in the food industry are investing in R&D activities to expand their specialty fat and oil product portfolios and attract more consumers by providing innovative products. The key players in the market are Cargill Incorporated, Olam International, The Archer Daniels Midland Company, Musim Mas Group, Mehwah International, D&L Industries, Fuji Oil Co. Ltd, Wilmar International Ltd, and AAK AB.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Type
    • 5.1.1 Specialty Fats
      • 5.1.1.1 Cocoa Butter Equivalents (CBE)
      • 5.1.1.2 Cocoa Butter Replacers (CBR)
      • 5.1.1.3 Cocoa Butter Substitutes (CBS)
      • 5.1.1.4 Cocoa Butter Improvers (CBI)
      • 5.1.1.5 Milk Fat Replacers (MFR)
      • 5.1.1.6 Other Specialty Fats
    • 5.1.2 Specialty Oils
      • 5.1.2.1 Soybean Oil
      • 5.1.2.2 Rapeseed Oil
      • 5.1.2.3 Palm Oil
      • 5.1.2.4 Coconut Oil
      • 5.1.2.5 Olive Oil
      • 5.1.2.6 Other Oils
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Bakery
    • 5.2.2 Confectionery
    • 5.2.3 Dairy Products
    • 5.2.4 Infant Nutrition
    • 5.2.5 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 United Kingdom
      • 5.3.2.2 Germany
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Russia
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Cargill Incorporated
    • 6.3.2 Bunge Limited
    • 6.3.3 The Archer Daniels Midland Company
    • 6.3.4 Olam International
    • 6.3.5 Wilmar International Limited
    • 6.3.6 Musim Mas Group
    • 6.3.7 AAK AB
    • 6.3.8 D&L Industries
    • 6.3.9 Mehwah Internationa
    • 6.3.10 Fuji Oil Holding Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET