市場調査レポート
商品コード
937824
バルクフーズ市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年)Bulk Food Ingredients Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027) |
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バルクフーズ市場 - 成長、動向、予測(2022年 - 2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 119 Pages
納期: 2~3営業日
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バルクフーズ市場は予測期間(2020年~2025年)にCAGR4.9%を記録しています。
焼き菓子、スナック、ヨーグルト、アイスクリーム、飲食品、その他調理済み食品など、調理済み食品やコンビニエンス食品の需要が増加する傾向にあります。これは、準備に時間がかからず、取り扱いが簡単というコンビニエンスフードの利点が、忙しい生活スケジュールの中で消費者にメリットをもたらしているためです。一次加工メーカーが大量に購入する食品原料は、最終製品の非常に大きな部分を占め、最終的なパッケージ製品に大きな影響を与えます。例えば、無脂肪ドレッシング、低脂肪マヨネーズ、ソース、食肉加工品などの製品は、安定性、クリーミーさ、保存性、粘度、吸水性などの面で最適化を図るため、多種多様な機能性原料が必要とされるのです。
中国、インド、マレーシア、オーストラリア、ニュージーランドなどの国々では、都市化が進み、便利ですぐに食べられる加工食品への支出が増え、生活水準が向上しているため、アジア太平洋地域は世界市場の中で最も急速に成長している地域であると見られています。世界の露出の増加と欧米のライフスタイルの影響により、この地域では包装され、加工され、すぐに食べられる食品の人気が高まっています。インドのような国は、最近、バルク食品成分市場で動作する主要なプレーヤーからの外国直接投資(FDI)の急増を示しています。また、アジア太平洋地域のそのような国はまた、それによって市場にさらなる弾みを提供し、低コストの労働力と低い成分価格を示しています。
バルクフーズ市場は、多くの地域および国内のプレーヤーが存在するため、競争が激しく、断片的な性質を持っています。重点は、合併、拡張、買収、および消費者の間でブランドのプレゼンスを高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、新製品開発と一緒に企業のパートナーシップに与えられます。
The bulk food ingredients market is recording a CAGR of 4.9% during the forecast period (2020 - 2025).
Rising demand for prepared and convenience food products, such as baked goods, snacks, yogurt, ice-cream, beverages, and other ready meals among the consumers have been witnessed with an increasing trend. This is due to the benefits of convenience food, such as lesser preparation time and easy handling that offers an advantage to the consumers in their busy life schedule. Food ingredients purchased in bulk by the primary manufacturing companies make up a very large part of the final product and have a significant impact on the final packaged product. For instance, products, ranging from fat-free dressing, low-fat mayonnaise, sauces, processed meat products, etc., require a broad variety of functional ingredients to provide optimization in terms of stability, creaminess, shelf-life, viscosity, and water absorption, among others.
The Asia-Pacific region is witnessed to show the fastest-growing region in the global market, owing to the growing urbanization coupled with increased spending on convenient and ready-to-eat processed foods and improved standard of living in countries like China, India, Malaysia, Australia, and New-Zealand. The increase in global exposure and western lifestyle influence have led to the growing popularity of packaged, processed and ready-to-eat foods in this region. Countries like India have recently witnessed a surge in Foreign Direct Investments (FDI) from key players operating in the bulk food ingredients market. Moreover, such countries in the Asia-Pacific region also exhibits low-cost labor and lower ingredient prices, thereby providing a further fillip to the market.
The bulk food ingredients market is highly competitive and fragmented in nature, owing to the presence of many regional and domestic players. Emphasis is given on the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers.