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市場調査レポート
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1444602

食品グレードリン酸:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)

Food Grade Phosphoric Acid - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 105 Pages | 納期: 2~3営業日

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食品グレードリン酸:市場シェア分析、業界動向と統計、成長予測(2024-2029)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 105 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

食品グレードリン酸市場規模は、2024年に24億4,000万米ドルと推定され、2029年までに29億米ドルに達すると予測されており、予測期間(2024年から2029年)中に3.44%のCAGRで成長します。

食品グレードリン酸-市場

飲料の大量消費は、予測期間中も依然として調査対象の市場を推進する重要な要因の1つでした。清涼飲料水の有害な特性に対する懸念が高まっているにもかかわらず、清涼飲料業界全体におけるコーラ飲料の消費シェアが堅調であることから、この分野はリン酸などのニッチな原料に広大な余地を残しています。さらに、企業は製品を宣伝し、売上を補うために、リン酸は少量摂取しても害を及ぼさないという事実を常に強調しています。例えば、ペプシ社は、いくつかの疫学研究に応じて、リン酸の健康効果に関する調査結果を述べた。さらに、コカ・コーラのような企業は、消費者の信頼を得るため、組み込まれたリン含有量を牛乳、米、鶏肉などの食品と比較しています。

研究対象となっている市場は、さまざまな加工食品における食品添加物としての進化する役割によってますます牽引されています。このように、特に飲料業界における保存食品の需要の高まりが市場を押し上げています。さらに、食品グレードリン酸は、ベーキングの発酵プロセス、水分、色、食感、風味保持における多面的な役割と、固結防止剤としての重要な役割により、調査対象市場の成長を促進しています。そのため、ベルケムなどのブランドは、酵母菌の栄養源として機能し、発酵させた焼き菓子の材料としてよく使用される食品グレードリン酸を提供しています。

食品グレードリン酸市場動向

食品添加物としての需要の増加

研究対象となっている市場は、さまざまな加工食品における食品添加物としての進化する役割によってますます牽引されています。したがって、特に飲料業界における保存食品の需要の高まりが市場を押し上げています。無機化学物質はコーラ系飲料を酸性化するために使用されます。純粋な食品グレードリン酸は、食品ソース、マヨネーズ、フルーツジュースの重要な食品添加物です。リン酸ナトリウムおよびリン酸カリウム塩は食品保存料として機能します。加工食品中のリン酸塩は、食品の構造、色、風味、その他の感覚的特性を維持および改良し、最適な発酵を達成することで焼き食品の性能を向上させることができます。

インスタント食品、インスタント飲料、スナック、冷凍食品などの便利な加工食品への需要の増加は、食品添加物市場を牽引する重要な要因の1つです。都市化の進行、中流階級の人口の増加、働く女性の数の増加、可処分所得の増加に伴い、世界中の先進地域と発展途上地域で加工食品や包装食品の需要が高まっており、その結果、食品の包装や加工の必要性が高まっています。ソリューション。そのため、加工食品の鮮度、安全性、味、外観、食感を保つために、加工食品やインスタント食品には食品添加物が広く使用されています。リン酸は、よりシャープでピリッとした味わいを目的として炭酸飲料に添加されることがよくあります。また、砂糖配合中のカビや細菌の増殖を遅らせるのにも役立ちます。世界中の大手飲料会社は、製品組成にリン酸を使用しています。たとえば、コカ・コーラには、酸味を加えるために特定の発泡飲料にリン酸が含まれています。したがって、食品グレードリン酸市場は、飲料業界の成長に比例して成長しています。たとえば、2021年の英国の清涼飲料業界の収益は166億6,000万ポンドで、食品グレードリン酸の需要が増加しました。

アジア太平洋は最大かつ急速に成長する市場を構成する

食品グレードリン酸およびリン酸塩は、中国、インド、その他の新興諸国国などの食品加工産業の急速な発展により大きな恩恵を受けてきました。ほとんどのメーカーは、食品グレードリン酸の需要の高まりに応えるために、一貫して生産能力を拡大しています。高い生産率や低い労働賃金などの要因により、中国などのアジア諸国が食品グレードリン酸市場で大きなシェアを占めるようになりました。

アジア太平洋地域の製糖産業では、精糖にこの添加剤が使用されています。また、MS Asia Groupによれば、多くの焼き製品の発酵剤として使用されるベーキングパウダーを製造するために、食品グレードリン酸塩が重曹と混合されています。東南アジア諸国の鶏肉製品は、風味と水分を高めるために食塩水で改良されています。台湾では、豆腐、肉製品、果汁飲料、酵母粉末などの豆製品の加工に使用されます。

インド基準局によると、インドでは、硫酸塩、フッ化物、塩化物の不純物を含まない限り、1955年の食品異物混入防止規則に基づいて食品グレードリン酸の使用が許可されています。この国では、飲料、種子加工、砂糖ジュース、精製糖、食品およびリン酸塩の製造において、食品グレードリン酸が85%使用されています。

食品グレードリン酸業界の概要

食品グレードリン酸市場の主要企業は、世界中で支配的な存在感を誇っています。ただし、市場には膨大な数のプレーヤーが存在するため、調査対象の市場は本質的に非常に細分化されています。これらの企業は、新興市場がもたらす機会を活用して自社の製品ポートフォリオを拡大し、さまざまな業界、特に食品加工業界の要件に応えることに重点を置いています。市場の主要企業には、Brenntag SE、OCP SA、Grasim Industries Limited、Prayon SA、Guangxi Qinzhou Capital Success Chemicalなどがあります。プレーヤーは、市場での地位を維持するために、拡張や製品革新などの戦略を採用しています。このような戦略は、プレーヤーがエンドユーザーの需要に効率的に応え、市場で主導的な地位を維持するのに役立ちます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3か月のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替製品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の激しさ

第5章 市場セグメンテーション

  • 用途
    • 食品
    • 飲料
    • 医薬品
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • イタリア
      • スペイン
      • フランス
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東
      • アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Brenntag AG
    • Nutrien Ltd
    • Guangxi Qinzhou Capital Success Chemical Co. Ltd
    • OCP SA
    • Grasim Industries Limited
    • Merck KGaA
    • Spectrum Chemical Manufacturing Corp.
    • Prayon SA
    • Emco Dyestuff Pvt. Ltd
    • Vinipul Inorganics Private Limited

第7章 市場機会と将来の動向

目次
Product Code: 49884

The Food Grade Phosphoric Acid Market size is estimated at USD 2.44 billion in 2024, and is expected to reach USD 2.9 billion by 2029, growing at a CAGR of 3.44% during the forecast period (2024-2029).

Food Grade Phosphoric Acid - Market

High consumption of beverages remained one of the key factors, driving the market studied, during the forecast period. Despite rising concern against the detrimental attributes of soft drinks, the sector lays vast scope for the niche ingredients like phosphoric acid, about the robust consumption share of cola drinks in the overall soft drink industry. Moreover, companies, promoting their products and supplementing their sales, are constantly emphasizing the fact that phosphorus acid, when taken in small quantities, causes no harm. For instance, Pepsi, in response to several epidemiological studies, stated a research finding about the health-effectiveness of phosphoric acids. Additionally, companies like Coca-Cola are even comparing the incorporated phosphorus content with food products, including milk, rice, and chicken, to gain consumers' confidence.

The market studied is increasingly being driven by its evolving role as a food additive in a variety of processed food products. Thus, the growing demand for preservative food products, especially in the beverage industry, is providing a thrust to the market. Furthermore, the multidimensional role of food-grade phosphoric acid in the leavening process of baking, moisture, color, texture, and flavor retention, and its important role as an anti-caking agent is augmenting the growth of the market studied. Hence, brands such as Bell Chem have been offering food-grade phosphoric acid that acts as a food source for yeast and is often employed as an ingredient to leaven baked goods.

Food Grade Phosphoric Acid Market Trends

Increasing Demand as a Food Additive

The market studied is increasingly being driven by its evolving role as a food additive in a variety of processed food products. Thus, the growing demand for preservative food products, especially in the beverage industry, boosts the market. The inorganic chemical is used to acidulate cola-type beverages. Pure food-grade phosphoric acid is an important food additive in food sauces, mayonnaise, and fruit juices. Sodium and potassium phosphate salts serve as food preservatives. Phosphates in processed foods can maintain and improvise the structure, color, flavor, and other sensory attributes of the food and improve performance in baked food items by achieving optimum leavening.

The increasing demand for convenience and processed food such as ready-to-eat foods, ready-to-drink beverages, snacks, frozen meals, and others is one of the significant factors driving the food additives market. With the rising urbanization, growing middle-class population, increasing number of working women, and rising disposable income, the developed and developing regions across the world are witnessing a rising demand for processed and packaged food, thereby increasing the need for food packaging and processing solutions. Therefore, food additives are extensively used in processed and convenience food products to preserve the freshness, safety, taste, appearance, and texture of processed foods. Phosphoric acid is often added to carbonated drinks for a sharper and tangy taste. It also helps slow down the growth of molds and bacteria in sugar formula. Leading beverage companies across the world have been using phosphoric acid in their product compositions. For instance, Coca-Cola incorporates phosphoric acid, which is used in its certain sparkling beverages to add tartness. Hence, the food-grade phosphoric acid market has been growing proportionally, along with the beverage industry's growth. For instance, in 2021, the UK soft drink industry's revenue was GBP 16.66 billion, thus boosting the demand for food-grade phosphoric acid.

Asia-Pacific Constitutes the Largest and Fastest-growing Market

The food-grade phosphorus acid and phosphates have gained strong benefits from the rapid development of the food processing industry in countries like China, India, and other developing countries. Most manufacturers are consistently expanding production capabilities to cater to the growing demand for food-grade phosphoric acid. Factors such as high production rates and lower labor rates have led Asian countries like China to account for the major share of the food-grade phosphoric acid market.

The sugar industries in the Asia-Pacific region use the additive in sugar refining. Also, as per the M.S. Asia Group, food-grade phosphoric acid salts are blended with baking soda to manufacture baking powder used as a fermenting agent in many baked products. Poultry products in Southeast Asian countries are improved with salt solutions to enhance their flavor and moisture. In Taiwan, it is used to process bean products, such as bean curd, meat products, juice beverages, and yeast powder.

According to the Bureau of Indian Standards, the use of food-grade phosphoric acid is permitted in India under the Prevention of Food Adulteration Rules, 1955, unless it contains sulfate, fluoride, and chloride impurities. The country utilizes 85% food-grade phosphoric acids in beverages, seed processing, sugar juice, sugar refining, and food and phosphate manufacturing.

Food Grade Phosphoric Acid Industry Overview

The leading players in the food-grade phosphoric acid market enjoy a dominant presence worldwide. However, the market studied is highly fragmented in nature due to the presence of a huge number of players in the market. These players focus on leveraging opportunities posed by emerging markets to expand their product portfolios to cater to the requirements of various industries, especially the food processing industry. Some of the major players in the market include Brenntag SE, OCP SA, Grasim Industries Limited, Prayon SA, and Guangxi Qinzhou Capital Success Chemical Co. Ltd. The players adopt strategies such as expansions and product innovations to maintain their stronghold in the market. Such strategies help the players efficiently cater to the end-user demand and maintain a leading position in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Application
    • 5.1.1 Food
    • 5.1.2 Beverage
    • 5.1.3 Pharmaceutical
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
      • 5.2.1.1 United States
      • 5.2.1.2 Canada
      • 5.2.1.3 Mexico
      • 5.2.1.4 Rest of North America
    • 5.2.2 Europe
      • 5.2.2.1 Germany
      • 5.2.2.2 United Kingdom
      • 5.2.2.3 Italy
      • 5.2.2.4 Spain
      • 5.2.2.5 France
      • 5.2.2.6 Russia
      • 5.2.2.7 Rest of Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
      • 5.2.3.1 India
      • 5.2.3.2 China
      • 5.2.3.3 Japan
      • 5.2.3.4 Australia
      • 5.2.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.2.4 Rest of the World
      • 5.2.4.1 South America
      • 5.2.4.2 Middle East
      • 5.2.4.3 Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Brenntag AG
    • 6.3.2 Nutrien Ltd
    • 6.3.3 Guangxi Qinzhou Capital Success Chemical Co. Ltd
    • 6.3.4 OCP SA
    • 6.3.5 Grasim Industries Limited
    • 6.3.6 Merck KGaA
    • 6.3.7 Spectrum Chemical Manufacturing Corp.
    • 6.3.8 Prayon SA
    • 6.3.9 Emco Dyestuff Pvt. Ltd
    • 6.3.10 Vinipul Inorganics Private Limited

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS