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市場調査レポート
商品コード
936079
ジーンズ市場 - 成長、動向、および予測(2022年~2027年)Jeans Market - Growth, Trends, and Forecast (2022 - 2027) |
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ジーンズ市場 - 成長、動向、および予測(2022年~2027年) |
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 110 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のジーンズ市場は、予測期間(2020-2025年)にCAGR6.7%を記録すると予想されています。
COVID-19の発生により、世界的に厳しい封鎖措置がとられた後、ファッション向けアパレルの生産、輸出、小売の多くが停止し、ジーンズ市場に失速をもたらしました。中国は、原材料や付属品の生産能力もあり、世界でも有数のジーンズメーカーと言われています。しかし、中国国内での厳しい封鎖措置や貿易制限により、製品の移動が制限されるようになりました。最近では、鎖国が緩和されたことがアパレル業界にとってプラスに働き、ブランドはオンラインチャネルから最も多くの恩恵を受けています。
今後数年間、市場の成長を後押しする主な要因としては、ファッション動向の世界の化、消費者のライフスタイルの変化、中間所得者層におけるハイエンドおよびプレミアムデザインラベルへの嗜好性の高まりなどが挙げられます。
カスタマイズの動向が高まる中、プレイヤーは顧客ベースを増やすためにカスタマイズされたジーンズのデザインを始め、売上を伸ばしています。最新の動向に細心の注意を払うなど、消費者のライフスタイルが変化しているため、主要プレイヤーはカスタマイズによって競争優位性を獲得することが期待されます。
デニムジーンズ業界のプレーヤー間の戦略的なコラボレーションは、調査した市場の成長に貢献する主要な要因です。例えば、デニム工場はジーンズブランドと協力し、相互に有益な戦略的目標を達成するために協働しています。
この市場で活動する主要企業は、広告のために従来のプラットフォームとソーシャル・メディア・プラットフォームを使用しています。これらのプレーヤーは、自社のブランドや製品を宣伝するためにキャンペーンや展示会を開催し、テレビコマーシャルやソーシャルメディアプラットフォームを通じてターゲット層に働きかけています。新興経済諸国におけるインターネットユーザーの増加は、主要プレイヤーの広告費戦略を変化させています。例えば、Facebookで国別のページを作成し、顧客のさまざまなニーズに対応しています。また、デスクトップやモバイルでカタログを閲覧できるようにすることもあります。Facebook以外では、Instagram、YouTube、Twitterなどのソーシャルメディアプラットフォームでも強い存在感を示そうとしています。さらに、マーケティングの一環として、企業はスポーツや音楽、特別なイベントのスポンサーとなり、自社製品を宣伝するアスリートやタレントを起用しています。
中国とインドでは、消費者が品質とスタイルを重視して衣料品を購入するため、ジーンズ産業が大きく成長しています。インドは35歳以下の若年層が約65%を占めており、デザインや品質など最新のジーンズコレクションに触れることができるため、ジーンズ市場を活性化させています。インドでは、国内外のブランドが提供する、より快適な新しい素材、低価格、豊富なサイズ展開が主な要因となり、デニムウェアが急激に復活しています。デニムブランドは、ウォッシュ加工、カラー、フィット感、さらにはビンテージデザインやスタイルに至るまで、イノベーションを推進しています。主要企業は、アジア諸国における統合と最適化を図るため、主要戦略の1つとしてM&Aを実施しています。
ジーンズ市場は競争が激しく、世界各地で活動するローカルおよび世界のプレーヤーが存在感を示しています。したがって、積極的なプレーヤーは、消費者のファッションの変化に対応し、市場での地位を維持するために、製品提供に革新をもたらします。主要プレイヤーは現在、より多くの顧客を引き付けるために、オンラインマーケティングと製品のブランディングのためのソーシャルメディアプラットフォームとオンライン流通チャネルに焦点を当てています。市場の主要プレイヤーには、Levis Co、Gap Inc.、Kontoor Brandsなどがいます。
The global jeans market is expected to register a CAGR of 6.7% during the forecast period (2020-2025).
With the onset of COVID-19, much of the production, exports, and retailing of fashion-oriented apparel went to a halt after the strict lockdown measures worldwide, bringing a downfall in the jeans market. China is considered one of the largest jeans manufacturers globally, with the capability of producing raw materials and associated accessories. However, severe lockdown in the country and restriction toward trade led to the limited movement of products. Lately, the ease of lockdown worked positively for the apparel industry, and brands have benefitted the most from online channels.
Over the coming years, the major factors propelling the growth of the market include the globalization of fashion trends, changing consumer lifestyle, and the growing preference for high-end and premium design labels among the middle-class population.
With the growing customization trend, players started designing customized jeans to increase their customer base, increasing sales. Due to consumers' shifting lifestyles, like paying extra attention to the latest trend, the key players are expected to achieve a competitive advantage through customization.
The strategic collaborations among players in the denim jeans industry are the key factors contributing to the growth of the market studied. For instance, denim mills collaborate with jeans brands to achieve strategic objectives that are mutually beneficial.
Key players operating in the market studied use traditional and social media platforms for advertising. These players create campaigns and exhibition shows to promote their brands and offerings, reaching out to their target audience through TV commercials and social media platforms. Growing internet users in developing economies have changed the advertisement spending strategy of key players. For instance, players use separate pages for different countries on Facebook to cater to varying requirements of the customers. They also make their catalogs available digitally for desktop and mobile users. Apart from Facebook, the companies also try to make a strong presence on social media platforms, like Instagram, YouTube, and Twitter. Furthermore, as part of marketing initiatives, companies sponsor sporting, musical, and special events and hire athletes and personalities that promote their products.
The jeans industry witnessed significant growth in China and India, as shoppers focus on quality and style while purchasing apparel. India has a huge young population that makes up about 65% below 35 years of age, which stimulates the jeans market due to the exposure to the latest jeans collection by design and quality. In India, denim wear has seen a sharp resurgence, primarily driven by new and more comfortable fabrics, low pricing, and inclusive sizes offered by local and international brands. Denim brands are driving innovation on washes, colors, fits, and even vintage designs and styles. The key players are embarking on mergers and acquisitions as one of their key strategies to achieve consolidation and optimize their offerings in Asian countries.
The jeans market is highly competitive, with a strong presence of local and global players operating globally. Thus, the active players bring innovation in their product offerings to cater to changing consumers' fashion and sustain their position in the market. Key players are now focusing on social media platforms and online distribution channels for online marketing and branding of their products to attract more customers. Some of the major players in the market are Levis Co, Gap Inc., and Kontoor Brands.