市場調査レポート
商品コード
1197083

ヘアカラーリング剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hair Colorants Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 162 Pages | 納期: 2~3営業日

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ヘアカラーリング剤市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 162 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ヘアカラーリング剤市場は、今後5年間でCAGR5.55%を記録すると予想されています。

白髪をカバーするために高齢化社会でヘアカラーリングの利用が拡大していることが、ヘアカラーリング市場成長の主な要因となっています。欧州、東アジア、東南アジアなど、世界の多くの地域で高齢化が進んでいることが、ヘアカラーリング市場の成長のための強固な機会を生み出しています。

ストレスや不適切な食事が原因で、若い労働人口の間で白髪の発生率が増加していることが、主に市場を牽引しています。パーマネントヘアカラーリングは髪の色を長持ちさせるため、消費者の間で高い需要があります。しかし、ヘアカラーリング剤に含まれる有害な化学物質による健康被害の可能性が、市場の成長を妨げています。

この問題に対処するため、企業は天然成分の使用やアンモニアの使用を控えるなど、より良い解決策を打ち出しています。また、消費者の皮膚アレルギーの増加が、世界のオーガニックヘアカラーリング市場の成長を促進すると予想されます。全体として、オーガニックヘアカラーリング市場の世界の見通しは、今後5年間、ポジティブな状態が続くと予想されます。

ヘアカラーリング剤市場の動向

プレミアムヘアカラーリングの急速な成長

プレミアムヘアカラーリングや染料は、その配合に研究開発が必要なことや、使用する原料が高価であることから、比較的高価なものとなっています。例えば、Vegetal Safe Colorは、インディゴ、シカカイ、ブラフミー、マンジスタなどの100%天然ハーブとオーガニック成分から開発されたナチュラルなヘアカラーリングを提供しています。さらに、PPD、アンモニア、過酸化物、パラベンなどの有害な化学物質を含まない、ケミカルフリーのヘアカラーリングです。このカテゴリーは、ヘアスタイリングのプロやヘアサロン、スパなどで、消費者の髪をトリートメントするために広く使用されるようになってきています。また、専門店やオンラインショップでも販売されています。ユニリーバやプロクター・アンド・ギャンブルなど一部の主流ブランドは、倫理的で環境に優しいヘアカラーリング製品に対する消費者の関心に乗じて、この分野に参入しています。また、既存の幅広い製品ポートフォリオにもかかわらず、消費者の関心を維持するために新製品の開発に注力しています。大手企業は強力なデジタルリソースを活用し、プレミアムヘアカラーリング剤分野の成功に不可欠なオンラインでの存在感を維持しています。

アジア太平洋地域は全地域の中で最も急成長している市場です。

中国とインドの人口増加に加え、日本や東南アジア諸国における高齢化の進展が、ヘアカラーリング剤の需要増に拍車をかけています。新興国におけるライフスタイルの急激な変化や都市化により、ヘアカラーリング剤など、スタイリッシュな外観を演出する製品の需要が高まっています。ミレニアル世代はセレブリティの影響を強く受けており、ファッションの動向に遅れないように髪を染めることを選択します。ヘアカラーリング剤は、この地域のすべての消費者グループから絶大な人気を得ています。この人気の主な理由は、主に若い消費者に向けた積極的なマーケティングキャンペーンに直接関係しています。市場は非常に競争が激しく、ベンダーは製品の差別化、ポートフォリオ、価格設定などで競い合っています。このような状況下、主要プレイヤーは顧客のニーズに応える革新的な製品を発売するため、研究開発に多くの費用を投じています。

ヘアカラーリング剤市場の競合他社分析

ヘアカラーリング剤市場は、主要企業がより安全な製品を提供しながら、色の選択肢という点で消費者の要求に応えようとするため、競争が激しくなっています。また、文化の交流やファッションの世界の広がりにより、ファンキーな色やネオンカラーの需要も高まっています。市場の主なプレイヤーとしては、Henkel AG &Co.KGaA、Revlon、Coty Inc、L'Oreal SA、花王株式会社、株式会社マンダム、Aveda Corp.、Unilever、Avon Products、HACO Tiger Brandsが挙げられます。白髪をカバーするヘアカラーリング剤の需要は、世界的に常に拡大しています。しかし、ヘアカラーリング剤を使用することによる副作用を心配し、ヘアカラーリングをしようと思ってもなかなか行動に移せないのが現状です。このため、ヘアカラーリング剤メーカーは、より安全なカラーリング剤をより多くの色で提供し、潜在的な市場を獲得する機会があります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ
    • ブリーチ
    • ハイライター
    • パーマネントカラー
    • 半永久的なカラー剤
    • その他の製品タイプ
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域
    • 中東
      • 南アフリカ
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市況分析
  • 企業プロファイル
    • Henkel AG & Co. KGaA
    • Revlon Inc.
    • Coty Inc
    • L'Oreal SA
    • Kao Corporation
    • Mandom Corp.
    • Mamaearth
    • HACO Tiger Brands.
    • Unilever PLC
    • Avon Products

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 免責事項

目次
Product Code: 62453

The hair colorants market is expected to register a CAGR of 5.55% over the next five years.

The growing use of hair color by the aging population to cover their grey hair is the primary driver for the growth of the hair color market. The aging population in many regions of the world, including Europe, Eastern Asia, and Southeast Asia, creates a robust opportunity for the growth of the hair colorants market.

Increased incidence of grey hair among the young working population due to stress and improper diet is primarily driving the market. Permanent hair colorants offer long-lasting hair color, which is why they have a high demand among consumers. The potential health risks due to the toxic chemicals in hair colorants hamper the market's growth.

To tackle the issue, companies are coming up with better solutions, like using natural ingredients and refraining from using ammonia. The increasing prevalence of skin allergies among consumers is anticipated to drive the growth of the global organic hair color market. Overall, the global outlook of the organic hair color market is expected to remain positive over the next five years.

Hair Colorants Market Trends

Rapid Growth in the Premium Hair Colorant Space

Premium hair colors and dyes are comparatively expensive owing to the amount of research and development that goes into formulating these and the higher cost of ingredients used in the product. For instance, Vegetal Safe Color offers natural hair color developed from 100% natural herbs and extracts like Indigo, shikakai, brahmi, and manjistha, among other organic ingredients. Furthermore, this chemical-free hair color is free from harmful chemicals like PPD, Ammonia, Peroxide, and Paraben. Increasingly, this category is widely being used by hair styling professionals, hair salons, and spas to treat consumers' hair. It also is available from specialty stores and online retailing platforms. A few mainstream brands, such as Unilever and Procter & Gamble Co., are capitalizing on the consumer interest in ethical and eco-friendly hair coloring products. Additionally, they are focusing on developing new products to maintain consumer interest, despite the existing broad product portfolios. The leading players are utilizing robust digital resources to maintain a solid online presence, which is vital for the success of the premium hair colorants segment.

Asia Pacific is the Fastest Growing Market Among All Regions

The increased overall population in China and India, coupled with an increase in the aging population in Japan and other Southeast Asian countries, is generating higher demand for hair colorants. Rapidly changing lifestyles and urbanization in emerging markets create demand for products such as hair colorants, which provide stylish looks. The millennials are very much influenced by celebrities and choose to color their hair to keep up with fashion trends. Hair colorant products are gaining immense popularity among all consumer groups across the region. The primary reason for this popularity is directly related to aggressive marketing campaigns mainly directed toward young consumers. The market is highly competitive, with vendors competing based on product differentiation, portfolio, and pricing. This scenario equips the key players to spend more on R&D to launch innovative products that can meet customer demands.

Hair Colorants Market Competitor Analysis

The hair colorants market is competitive as the major players are trying to cater to the demands of the consumers in terms of color options while offering safer products. The demand for funky and neon colors is also rising due to the exchange of cultures and the spread of fashion around the globe. Some major players in the market are Henkel AG & Co. KGaA, Revlon, Coty Inc, L'Oreal SA, Kao Corporation, Mandom Corp., Aveda Corp., Unilever, Avon Products, and HACO Tiger Brands. The demand for hair colorants to cover gray hair is constantly growing globally. However, people are still worried about the side effects of using hair colorants and think twice before acting upon the thought of hair coloring. Thus, the manufacturers of hair colorants have an opportunity to offer safer coloring solutions in more color choices to capture the potential market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Defination
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Type
    • 5.1.1 Bleachers
    • 5.1.2 Highlighters
    • 5.1.3 Permanent Colorants
    • 5.1.4 Semi-Permanent Colorants
    • 5.1.5 Other Product Types
  • 5.2 Distribution Channel
    • 5.2.1 Supermarkets/Hypermarkets
    • 5.2.2 Convenience Stores
    • 5.2.3 Specialist Retailers
    • 5.2.4 Online Stores
    • 5.2.5 Other Distribution Channels
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Spain
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Germany
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Russia
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Middle East
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Saudi Arabia
      • 5.3.5.3 Rest of Middle East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Position Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Henkel AG & Co. KGaA
    • 6.3.2 Revlon Inc.
    • 6.3.3 Coty Inc
    • 6.3.4 L'Oreal SA
    • 6.3.5 Kao Corporation
    • 6.3.6 Mandom Corp.
    • 6.3.7 Mamaearth
    • 6.3.8 HACO Tiger Brands.
    • 6.3.9 Unilever PLC
    • 6.3.10 Avon Products

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 DISCLAIMER