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市場調査レポート
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928005

男性性腺機能低下症市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Male Hypogonadism Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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男性性腺機能低下症市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

男性性腺機能低下症市場は、予測期間中にCAGR5.1%を記録すると予想されています。男性性腺機能低下症またはテストステロン欠乏症は、思春期の発達と男性的な成長に主な役割を果たすホルモン、または十分な精子、あるいはその両方が体内で十分に生成されない状態を指します。性腺機能低下症は、どの年齢でも発症する可能性があり、発症した時期によって、その結果は異なります。成人男性では、テストステロン欠乏症の発症から数週間以内に、症状が始まります。性腺機能低下症は、2型糖尿病、心血管疾患、高齢男性の早死に、メタボリックシンドローム、アルツハイマー病のリスクを高めると言われています。

ボストン大学医学部によると、米国では約400万人から500万人の男性が性腺機能低下症に罹患しており、テストステロンの低値は高齢の男性によく見られるとされています。65歳以上の男性の60%以上が、遊離テストステロンの値が30~35歳の男性の正常値を下回っているとのことです。2017年にIndian Journal of Endocrinology and Metabolismに掲載された研究では、2型糖尿病患者における性腺機能低下症の有病率は20.7%であることが判明したと推定されています。さらに、2型糖尿病患者における性腺機能低下症の有病率は中程度で、50~59歳の年齢層に属する患者さんが最も多いことがわかりました。

性腺機能低下症の発生率と有病率の増加、男性性腺機能低下症治療の技術的進歩、性腺機能低下症とその治療オプションに関する認知度の上昇が、男性性腺機能低下症市場の主要な推進要因となっています。

主な市場動向

男性性腺機能低下症市場では、ゴナドトロピン放出ホルモン療法分野が主要な市場シェアを占めると予想される

  • ゴナドトロピン放出ホルモンは、卵胞刺激ホルモン、黄体形成ホルモンの分泌を促し、男性の生殖腺の配偶子形成機能およびステロイド形成機能を調節するのに役立つとされています。
  • 欧州泌尿器科学会2016年の報告によると、中年男性における性腺機能低下症の発生率は、欧州では2.1%から12.8%、40~79歳の男性はフォーム2.1%から5.7%とばらつきがあるそうです。また、性腺機能低下症は、肥満のある高齢男性や健康状態の悪い男性に多くみられます。
  • 男性性腺機能低下症市場では、ゴナドトロピン放出ホルモン療法分野が大きなシェアを占めており、予測期間中も同様の傾向を示すと予想されます。また、男性の性腺機能低下症の症例増加に伴い、この治療法の採用が増加していることが、Gonadotropin-Releasing hormones therapy分野の主要な推進要因となっています。

北米が市場で重要なシェアを占め、予測期間中も同じことが予想される

北米は、この地域における性腺機能低下症の発生率と有病率の増加、性腺機能低下症とその治療オプションに関する認知度の上昇により、世界の男性性腺機能低下症市場において大きなシェアを占めると予想されます。2017年にEuropean Association of Urology Journalに掲載された研究によると、米国におけるテストステロンの処方動向は、過去20年間(1997年~2017年)で1.8~4倍に増加したと推定されています。さらに、技術的に高度な製品と確立されたヘルスケアインフラの存在と相まって、研究開発の増加も地域市場全体の成長を大きく後押ししています。

競合情勢

男性性腺機能低下症市場は細分化された競争市場であり、複数の大手企業で構成されています。市場の一部のプレーヤーは、製品の需要の高まりに対応するために、先進的な製品の技術革新に焦点を当てています。現在、市場を独占している企業には、Endo International Plc、AbbVie Inc、Pfizer Inc、Allergan Plc、Teva Pharmaceutical Industries Ltd、Eli Lilly and Company、Bayer AG、Merck &Co., Inc、Sun Pharmaceutical Industries Limited、Fering Holding S.A.が含まれます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 世界の男性性腺機能低下症の患者数の増加
    • 男性性腺機能低下症治療における技術的進歩
    • 性腺機能低下症治療に関する個人の意識の高まり
  • 市場抑制要因
    • 治療に伴う高い副作用
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 治療法タイプ別
    • 男性ホルモン補充療法
    • ゴナドトロピン放出ホルモン療法
      • ヒト絨毛性ゴナドトロピン(hCG)
      • 卵胞刺激ホルモン(FSH)
      • ゴナドトロピン放出ホルモン(GnRH)
      • その他のゴナドトロピン補充療法
  • 用途別
    • カルマン症候群
    • クラインフェルタース症候群
    • 下垂体疾患
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Endo International Plc
    • AbbVie Inc
    • Pfizer Inc
    • Allergan Plc
    • Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • Eli Lilly and Company
    • Bayer AG
    • Merck & Co., Inc
    • Sun Pharmaceutical Industries Limited
    • Ferring Holding S.A

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68333

The Male Hypogonadism Market is expected to register a CAGR of 5.1% during the forecast period. Male hypogonadism or testosterone deficiency is a condition in which the body doesn't produce enough of the hormone that plays a key role in development and masculine growth during puberty or enough sperm or both. Hypogonadism may occur at any age, and the consequences differ, according to when it starts. In adult men, within a few weeks of the onset of testosterone deficiency symptoms begin. Hypogonadism may increase the risk for type 2 diabetes, cardiovascular disease, premature death in older men, metabolic syndrome, and Alzheimer's disease.

According to Boston University School of Medicine, approximately 4 to 5 million men in the United States, are affected with hypogonadism and low testosterone levels are commonly seen in older males. More than 60% of men over 65 years of age have free testosterone levels below the normal values of men between 30 to 35 years of age. A Study published in the Indian Journal of Endocrinology and Metabolism in the year 2017, estimates that prevalence of hypogonadism in type 2 diabetes patients was found to be 20.7%. Furthermore, the prevalence rate of hypogonadism in patients with type 2 diabetes was moderate with highest number of patients belonging to age group 50-59 year.

Increase in incidence and prevalence of hypogonadism, technological advancements in male hypogonadism therapy and rise in awareness about hypogonadism and its treatment option are the key driving factors in male hypogonadism market.

Key Market Trends

Gonadotropin-Releasing Hormones Therapy Segment is Expected to Hold a Major Market Share in the Male Hypogonadism Market

  • Gonadotropin releasing hormone stimulates to release follicle-stimulating hormone, and luteinizing hormone, which helps in regulating the gametogenic and steroidogenic functions of the gonads in males.
  • As per European Association of Urology 2016 report, incidence of hypogonadism in middle-aged men, varied from 2.1% to 12.8%, men aged 40-79 varied form 2.1% to 5.7%, in Europe. In addition, hypogonadism is more prevalent in older men with obesity and in men with a poor health status.
  • Gonadotropin-releasing hormones therapy segment holds a significant market share in male hypogonadism market and is anticipated to show similar trend over the forecast period. Moreover, due to rise in adoption of this therapy with increasing cases of hypogonadism in men are the key driving factors in the Gonadotropin-releasing hormones therapy segment.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do Same in the Forecast Period

North America is expected to hold a major market share in the global male hypogonadism market due to increasing incidence and prevalence of hypogonadism and rise in awareness about hypogonadism and its treatment option in this region. According to the study published in European Association of Urology Journal in the year 2017, testosterone prescription trends in the United States estimated an increase between 1.8 and 4-fold over the last two decades (1997 - 2017). Furthermore, increasing research and development coupled with technologically advanced products and presence of well-established healthcare infrastructure is also fueling the growth of the overall regional market to a large extent.

Competitive Landscape

The Male Hypogonadism Market is fragmented competitive and consists of a several major players. Some of the players in the market focus on technologically and innovation of advanced products to meet the growing demand of the product. Some of the companies which are currently dominating the market are Endo International Plc, AbbVie Inc, Pfizer Inc, Allergan Plc, Teva Pharmaceutical Industries Ltd, Eli Lilly and Company, Bayer AG, Merck & Co., Inc, Sun Pharmaceutical Industries Limited and Ferring Holding S.A.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rising Cases of Male Hypogonadism Worldwide
    • 4.2.2 Technological Advancements in Male Hypogonadism Therapy
    • 4.2.3 Growing Awareness Among Individuals Regarding Hypogonadism Treatment
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 High Side Effects Associated with Treatment
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Therapy Type
    • 5.1.1 Testosterone Replacement Therapy
    • 5.1.2 Gonadotropin-Releasing Hormones Therapy
      • 5.1.2.1 Human Chorionic Gonadotropin (hCG)
      • 5.1.2.2 Follicle-stimulating Hormone (FSH)
      • 5.1.2.3 Gonadotropin-releasing Hormone (GnRH)
      • 5.1.2.4 Other Gonadotropin Replacement Therapies
  • 5.2 By Application
    • 5.2.1 Kallmann Syndrome
    • 5.2.2 Klinefelters Syndrome
    • 5.2.3 Pituitary Disorders
    • 5.2.4 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle-East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle-East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Endo International Plc
    • 6.1.2 AbbVie Inc
    • 6.1.3 Pfizer Inc
    • 6.1.4 Allergan Plc
    • 6.1.5 Teva Pharmaceutical Industries Ltd
    • 6.1.6 Eli Lilly and Company
    • 6.1.7 Bayer AG
    • 6.1.8 Merck & Co., Inc
    • 6.1.9 Sun Pharmaceutical Industries Limited
    • 6.1.10 Ferring Holding S.A

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS