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市場調査レポート
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927996

原油運搬船市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)

Crude Oil Carriers Market - Growth, Trends, COVID-19 Impact, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

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原油運搬船市場 - 成長、動向、COVID-19の影響、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence Pvt Ltd
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
● ご注意事項
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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  • 目次
概要

原油運搬船市場は予測期間中に2.5%以上のCAGRで推移すると予想されています。

主なハイライト

  • 原油運搬船またはタンカーは、原油から精製品までの炭化水素液体を運搬するために建造された特殊な船舶です。
  • 原油運搬船は載貨重量トン(dwt)に基づき、パナマックス(55,000-84,999 dwt)、アフラマックス(85,000-124,999 dwt)、スエズマックス(125,000-199,999 dwt)、大型原油運搬船(200,000-3200,000+dwt)に分類されます。
  • 原油運搬船市場は、世界の原油貿易の増加に伴い、成長が見込まれています。2008~2018年の原油貿易のCAGRは約2.76%であり、予測期間中もアジア太平洋を主要な輸入先として成長が見込まれています。
  • 原油輸送船市場を牽引する主な要因は、世界各地域での原油需要の増加です。原油需要の増加は、主に原油タンカーによって輸送される各国内の原油取引を増加させ、原油運搬船市場の牽引役となっています。
  • しかし、原油価格の変動は市場の抑制要因となります。国際的な原油価格の上昇は、買い手や輸入業者の購買意欲を減退させ、予測期間中の市場成長を阻害するものと思われます。
  • 超大型原油運搬船(VLCC)/超大型原油運搬船(ULCC)は、最も大量の原油を運搬する能力を持つ主要な原油運搬船です。2018年のVLCCの需要は1億9,480万重量トンでした。
  • 2018年の原油貿易量は日量約7100万バレルで、今後数年間は貿易量の増加が見込まれます。アジア太平洋では、特にインドの国内原油生産量が年々減少しており、海外への依存度が高まり、原油貿易、ひいては原油輸送船市場の拡大が予想されます。このように、インドの原油の他国への依存は、今後、原油運搬船市場に機会をもたらすと予想されます。
  • 2018年の間、欧州は原油運搬船市場を独占し、利用可能なオイルタンカー全体の26%以上を保有しています。ギリシャは、欧州のうち、原油運搬船市場で最大の市場シェアを持つ主要国です。

主な市場動向

超大型原油タンカーが市場を席巻

  • VLCCは、18万~32万重量トン級の原油タンカーで、エジプトのスエズ運河を通過することができ、北海、地中海、西アフリカを中心に広く使用されています。全長470m、最大ビーム60m、最大喫水20mという大きさです。
  • 原油運搬船の需要の中で、VLCCの需要が最も高く、次いでスエズマックスの需要となっています。2018年中、VLCCの需要は5%程度増加しており、VLCCのスポットレートが減少し、アジア太平洋地域を中心に国内生産の枯渇による原油貿易の需要が増加していることから、今後も成長が見込まれます。
  • 2018年中は、アジア太平洋地域と中東諸国との間で最も高い需要が発生します。中東は最大の原油生産国の一つで、アジア太平洋に最大量を輸出しており、中東湾(MEG)-アジア太平洋をVLCC原油タンカーの最も高い需要地としています。
  • 原油船隊の成長については、VLCCが最大の成長を遂げており、2018年は前年比4%増となっています。

欧州が市場を独占する

  • 原油タンカーの保有台数は欧州が最大で、次いでアジア太平洋が多いです。原油タンカー全体の約55%を占める欧州は、世界で最もタンカーの載貨重量トンが多いです。
  • 欧州の中でもギリシャは167隻の原油タンカーを保有する有力国です。
  • 世界の原油貿易量の増加に伴い、欧州の原油船隊は予測期間中に5%程度拡大することが予想されます。また、欧州はより低公害の原油船を保有することに注力しています。ギリシャでは現代重工業が液化天然ガス(LNG)原油運搬船を10隻建造中であり、原油運搬船市場の新たなマイルストーンとなることが予想されます。

競合情勢

原油運搬船市場は統合されています。原油運搬船市場の主要企業には、China COSCO Shipping、China Merchants Group、National Iranian Oil Company(NIOC)、Bahri、Euronav、Angelicoussis Group、Teekay Corporationなどが挙げられます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査対象範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提
  • 調査の成果

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の概要

  • イントロダクション
  • 2025年までの原油輸送船予測(単位:10億米ドル)
  • 最近の動向と展開
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 推進要因
    • 抑制要因
  • 業界サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 規模
    • 中位
    • パナックス
    • アフラマックス
    • スエズマックス
    • 超大型原油タンカーと超大型原油タンカー
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、合意書
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • China Cosco Shipping Corporation Limited
    • China Merchants Group Ltd
    • National Iranian Oil Company(NIOC)
    • The National Shipping Co. Saudi Arabia
    • Euronav NV
    • Angelicoussis Shipping Group Ltd
    • Teekay Corporation
    • Tsakos Energy N/SH
    • Minerva Marine Inc.
    • Petroliam Nasional Berhad(PETRONAS)

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 68224

The crude oil carriers market is expected to register a CAGR of over 2.5% during the forecast period.

Key Highlights

  • Crude oil carriers or tankers are specialized ships, build to carry hydrocarbon liquids, ranging from crude oil to refined products.
  • The carriers are majorly segregated based upon its deadweight metric ton (dwt) and is classified into Panamax (55,000 - 84,999 dwt), Aframax (85,000 - 124,999 dwt), Suezmax (125,000 - 199,999 dwt), and Very Large Crude Carriers/Ultra Large Crude Carriers (200,000 - 3200,000+ dwt).
  • Crude oil carriers market is expected to grow with increasing crude oil trade around the world. During 2008-2018, crude oil trade had a CAGR of around 2.76%, which is expected to grow during the forecasting period, with Asia-Pacific as major importer.
  • The major factors driving the crude oil carriers market is the increasing crude oil demand in various regions across the world. Increase in crude oil demand increases crude oil trade within the countries, which are majorly transported by crude oil tankers and thus helps to drive the crude oil carrier market.
  • Though the demand for crude oil drives the market, but the fluctuation of crude oil price act as a restraint for the market. Higher international crude oil price reduces the buying capacity or reduces the buying interest of the buyers or the importers, which is expected to hinder the market growth during the forecasting period.
  • Very large crude carriers (VLCC)/ultra large crude carriers (ULCC) are the major crude oil carrier that has the ability to carry the highest volume of crude. In 2018, VLCC had a demand of 194.8 million dwt.
  • With around 71 million barrels per day of crude oil trade in 2018, it is expected to have an increase in trade during the upcoming years. In Asia-Pacific, especially India's domestic crude production is decreasing year-on-year, which is expected to increase its dependency on the foreign countries and is expected to increase crude trade and thereby crude oil carrier market. Thus, India's dependence on other nations for crude oil is expected to create an opportunity for the crude oil carrier market in the future.
  • During 2018, Europe has dominated the crude oil carrier market and holds more than 26% of the total oil tankers available. Greece is the major country out of Europe that has the maximum market share in the crude oil carrier market.

Key Market Trends

Very Large Crude Carrier to Dominate the Market

  • VLCC have a size rang between 180,000 to 320,000 DWT, and are capable of passing through the Suez Canal in Egypt, for which these carrier are extensively used around the North Sea, Mediterranean and West Africa. Its dimensions is of 470 m in length, beam of up to 60 m, and a draught of up to 20 m.
  • Among all the crude carriers demand, VLCC has the highest demand, followed by the demand for Suezmax. During 2018, demand for VLCC has increased around 5% and is expected to grow with decreasing spot rate of VLCC, and increasing demand for crude trade, due to depleting domestic production, especially in the Asia-Pacific region.
  • During 2018, the highest demand arises between the Asia-Pacific and the Middle Eastern countries. The Middle East is one of the largest producers of crude oil, export its maximum volume to Asia-Pacific, making the Middle East Gulf (MEG)- Asia-Pacific as the highest demand for VLCC crude tankers.
  • Regarding the crude fleet growth, VLCC has experienced the maximum growth, with a 4 % growth in 2018, in comparison to the preceding year.

Europe to Dominate the Market

  • Europe has the maximum number of crude tankers, followed by Asia-Pacific. With around 55% of total crude oil tankers, Europe has the highest deadweight tons of tankers around the world.
  • Greece is the prominent country among the Europe that holds the maximum numbers of the crude fleet company, with 167 crude carriers individually.
  • It is expected that, with the growth of trade crude volume around the world, Europe is likely to expand its crude carriers by around 5%, during the forecast period. Moreover, Europe is more concentrated on having less pollutant crude carrier. It is estimated that Greece is building ten new liquefied natural gas (LNG) crude oil carriers, constructed by Hyundai Heavy Industries, that is expected to create a new milestone in the crude oil carrier market.

Competitive Landscape

The crude oil carriers market is consolidated. Some of the key players in the crude oil carrier market include China COSCO Shipping, China Merchants Group, National Iranian Oil Company (NIOC), Bahri, Euronav, Angelicoussis Group, and Teekay Corporation.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions
  • 1.4 Study Deliverables

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Crude Carrier Forecast in USD billion, till 2025
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
    • 4.5.2 Restraints
  • 4.6 Industry Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Size
    • 5.1.1 Medium Range
    • 5.1.2 Panaxax
    • 5.1.3 Aframax
    • 5.1.4 Suezmax
    • 5.1.5 Very Large Crude Carriers and Ultra Large Crude Carriers
  • 5.2 Geography
    • 5.2.1 North America
    • 5.2.2 Europe
    • 5.2.3 Asia-Pacific
    • 5.2.4 South America
    • 5.2.5 Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 China Cosco Shipping Corporation Limited
    • 6.3.2 China Merchants Group Ltd
    • 6.3.3 National Iranian Oil Company (NIOC)
    • 6.3.4 The National Shipping Co. Saudi Arabia
    • 6.3.5 Euronav NV
    • 6.3.6 Angelicoussis Shipping Group Ltd
    • 6.3.7 Teekay Corporation
    • 6.3.8 Tsakos Energy N/SH
    • 6.3.9 Minerva Marine Inc.
    • 6.3.10 Petroliam Nasional Berhad (PETRONAS)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS