市場調査レポート
商品コード
927941

使い捨て内視鏡市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Disposable Endoscope Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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使い捨て内視鏡市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

使い捨て内視鏡市場は、予測期間中にCAGR6.5%を記録すると予想されています。使い捨て内視鏡市場の分野では、技術的な進歩が市場に貢献しています。例えば、2017年にAmbu A/Sが発売した製品名Scope4は、異なるサイズが利用可能な高品質の製品です。また、患者の安全性を考慮した画像でエミネンスを与えるため、さらに市場を牽引しています。さらに、汚染された内視鏡による非同胞感染の発生率が上昇していることも、市場をさらに一定程度牽引すると考えられます。American Journal of Infection Controlが実施した調査研究では、2018年に米国の3つの病院から収集した内視鏡サンプルに71.0%の微生物の増殖が見られたと結論付けています。

主な市場動向

セグメンテーションの動向

アプリケーションセグメントでは、気管支鏡検査が主要な市場シェアを占めると予想されます。

  • 気管支鏡セグメントは、気管支鏡に関連する感染症の増加やデバイスの高い入手性などの要因によって、主要な市場シェアを占めています。さらに、使い捨て気管支鏡の技術的進歩が市場を後押ししています。例えば、ambu A/SはaScopeのシリーズを発売し、使い捨て内視鏡の製品改良に継続的に取り組んでいます。また、ネオスケープ社は、マイクロLED光源とCMOSイメージングセンサーを搭載し、標的部位の映像を映し出すシングルユースのネオフレックス気管支鏡を持っています。
  • 子宮鏡検査は、子宮の検査や子宮に関する異常の診断に使用される検査方法です。この分野も高い成長率が見込まれています。例えば、経済協力開発機構(OECD)によると、メキシコで実施された子宮鏡検査の件数は2016年に112,602件でしたが、2017年には116,163件に増加しました。
  • また、尿道鏡検査分野は、尿道鏡の進歩や、再利用可能な尿道鏡を用いた尿道鏡検査後の感染症の流行などの要因から、大きな市場シェアを占めると予測されます。例えば、2016年にAORN(Association of Perioperative Registered Nurses)は、尿管鏡検査後に、5本の再利用可能な尿管鏡がグラム陽性菌に汚染されたという事例を発表しています。

北米が市場で大きなシェアを占めると予想され、予測期間中も同様の見込み

北米は、汚染された内視鏡が原因で病院での感染症が増加し、その結果、使い捨て内視鏡の需要が高まっていることから、世界の使い捨て内視鏡市場で主要な市場シェアを占めると予想されます。この地域では、院内感染の有病率が上昇しているため、使い捨て内視鏡の採用が増加しています。さらに、FDA承認や新製品の発売数の増加、技術の進歩、医療費の増加、確立された医療インフラの存在も、この地域全体の成長を大きく後押ししています。

競合情勢

使い捨て内視鏡市場は、複数の大手企業によって構成され、集中的に展開されています。市場シェアの観点からは、現在、いくつかの主要企業が市場を独占しています。現在市場を独占している企業は、Ambu A/S、Boston Scientific Corporation、Hillrom Services Inc、KARL STORZ Endoscopy-America Inc.、ProSurg Inc.などがあります。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 使い捨て内視鏡デバイスの技術的進歩
    • 院内感染の発生率上昇
    • FDAの承認件数と新製品の発売数の増加
  • 市場抑制要因
    • 病院における使い捨て内視鏡の認識不足と普及率の低さ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品別
    • 胃カメラ
    • 気管支鏡
    • 十二指腸内視鏡
    • 喉頭蓋内視鏡
    • 大腸内視鏡
    • 尿管鏡
    • その他内視鏡
  • アプリケーションタイプ別
    • 消化器
    • 呼吸器科
    • 泌尿器科
    • 耳鼻咽喉科
    • その他のアプリケーションタイプ
  • エンドユーザー別
    • 病院
    • 通院外科診療所(ASC)
    • その他のエンドユーザー
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ共和国
      • その他の中東・アフリカ地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Ambu A/S
    • Boston Scientific Corporation
    • Hillrom Services Inc.
    • KARL STORZ Endoscopy-America Inc.
    • ProSurg Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68180

The disposable endoscope market is expected to register a CAGR of 6.5% during the forecast period. Technological advancement in the field of the disposable endoscope market is contributing to the market. For instance, a product name Scope4 launched by Ambu A/S in 2017 is a high-quality product with different sizes available. It also gives eminence in images with patient safety, which further drives the market. Moreover, the rising incidence of nonsocomial infections due to contaminated endoscopes will further drive the market to a certain extent. A research study conducted by the American Journal of Infection Control concluded that 71.0% of microbial growth was present in the endoscope samples collected from three US hospitals in 2018.

Key Market Trends

Segmentation Trends

In the application segment, bronchoscopy is expected to hold a major market share.

  • The bronchoscopy segment is holding a major market share, owing to factors, such as increase in number of infection related to bronchoscopes and high availability of devices. Furthermore, technological advancement in disposable bronchoscopes is boosting the market. For instance, ambu A/S launched a series of aScope and continously working on improving the product of disposable endoscopes. Also, a company name Neoscape Inc. has a single use Neoflex bronchoscope, which has a micro LED light source and CMOS imaging sensor, which depicts video images of targeted sites.
  • Hysteroscopy is a procedure used to examine the uterus and for diagnose the abnormality related to uterus. This segment is also forecast to grow at a good rate. For instance, according to organization for economic cooperation and development (OECD), the number of hysteroscopy procedures performed in Mexico was 112,602 in 2016, which has increased to 116,163 in 2017.
  • The uretroscopy segment is also projected to hold a significant market share, owing to factors, such as advancement in uretroscopes and growing prevalence of post ureteroscopy infections with resuable ureteroscopes. For instance, in 2016, the Association of Perioperative Registered Nurses (AORN) published a case study in which, after ureteroscopy, five reusable ureteroscopes were contaminated by gram-positive bacteria.

North America is Expected to Hold a Significant Share in the Market and Expected to do the Same in the Forecast Period

North America is expected to hold a major market share in the global disposable endoscope market due to the increasing incidences of infection in hospitals because of contaminated endoscope, which is resulting in high demand of disposable endoscopes. Adoption of disposable endoscope is increasing due to rising prevalence of nosocomial infections in this region. Furthermore, the rise in the number of FDA approvals and launches of new products, technological advances, increasing healthcare expenditure, and presence of well-established healthcare infrastructure is also fueling the growth of the overall region to a large extent.

Competitive Landscape

The disposable endoscope market is concentrated, and it consists several major players. In terms of market share, few of the major players are currently dominating the market. Some of the companies that are currently dominating the market are Ambu A/S, Boston Scientific Corporation, Hillrom Services Inc, KARL STORZ Endoscopy-America Inc., and ProSurg Inc.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Technological Advancements in Disposable Endoscopy Devices
    • 4.2.2 Rising Prevalence of Nosocomial Infections
    • 4.2.3 Rise in the Number of FDA Approvals and Launch of New Products
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Lack of Awareness and Low Adoption of Disposable Endoscopes in Hospitals
  • 4.4 Porter's Five Force Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product
    • 5.1.1 Gastroscopes
    • 5.1.2 Bronchoscopes
    • 5.1.3 Duodenoscopes​
    • 5.1.4 Laryngoscopes
    • 5.1.5 Colonoscopes 
    • 5.1.6 Ureteroscopes
    • 5.1.7 Other Endoscopes
  • 5.2 By Application Type
    • 5.2.1 Gastroenterology​
    • 5.2.2 Pulmonology​
    • 5.2.3 Urology​
    • 5.2.4 ENT
    • 5.2.5 Other Application Types
  • 5.3 By End User
    • 5.3.1 Hospitals
    • 5.3.2 Ambulatory surgical centers
    • 5.3.3 Other End Users
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Germany
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Italy
      • 5.4.2.5 Spain
      • 5.4.2.6 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 South Korea
      • 5.4.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 Middle-East & Africa
      • 5.4.4.1 GCC
      • 5.4.4.2 South Africa
      • 5.4.4.3 Rest of Middle-East & Africa
    • 5.4.5 South America
      • 5.4.5.1 Brazil
      • 5.4.5.2 Argentina
      • 5.4.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 Ambu A/S
    • 6.1.2 Boston Scientific Corporation
    • 6.1.3 Hillrom Services Inc.
    • 6.1.4 KARL STORZ Endoscopy-America Inc.
    • 6.1.5 ProSurg Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS