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市場調査レポート
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1190695

電動歯ブラシ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Electric Toothbrush Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 130 Pages | 納期: 2~3営業日

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電動歯ブラシ市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 130 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

電動歯ブラシの世界市場は、今後5年間でCAGR6.88%を記録すると予測されています。

長期的には、予測期間中の歯科問題の増加と歯科衛生に関する意識によって市場が牽引されると予想されます。歯科保健協会は、手動ブラシを使用する人と比較して、電動歯ブラシ使用者は歯茎が健康で、虫歯が少なく、歯の寿命が長いと主張しています。電動歯ブラシ、特に両方向に回転する「振動」ヘッドを備えた電動歯ブラシでは、歯垢をかなり除去することができます。そのため、歯周病や虫歯のリスクを減らすことができるのです。また、特に中国やインドなどの新興経済諸国における消費者の可処分所得の増加は、強化された利点を持つスマート電動歯ブラシなどの革新的な製品の開発にメーカーの焦点と相まって、今後数年間で市場の成長を促進すると予想される主要な要因です。

さらに、市場で動作する主要なプレーヤーは、人々の間で歯のケアの意識を教育し、高めるためにキャンペーンを起動取っています。さらに、そのような歯科矯正医(AAO)のアメリカ協会などの様々な協会がイニシアチブを取り、良い口腔ケアに関連する意識プログラムを開始しています。例えば、2022年10月、米国矯正歯科医会(AAO)は、矯正治療の利点と口腔の健康の意義について認識を高めることを目的としたキャンペーンを主催しました。このような要因が、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。しかし、これらのブラシの高価格は、市場の主な抑制要因として作用しています。

主な市場動向

世界の口腔衛生の阻害要因

急速に変化するライフスタイルや、糖分の多い食事、アルコールやタバコの消費量の増加などの不適切な食生活により、世界のほぼすべての地域で口腔衛生が重大な公衆衛生問題の1つになっています。例えば、インドタバコ研究所によると、2021年度のインド全土におけるタバコの消費量は約4900万キログラムの合法タバコの消費に寄与しています。同国で消費されるタバコ製品の大半は、歯の健康に深刻なダメージを与えるバイディ、チュアブル、違法タバコの形をしています。

また、世界中の消費者が口腔内の健康維持に多大な注意を払うようになったため、世界中で電動歯ブラシの需要が増加しています。顧客の観点から電動歯ブラシの選択に影響を与える要因のいくつかは、知覚性能、ブランドの認知度、製品の属性、企業の信頼性、および製品情報の可用性です。また、睡眠時間の損失や口腔衛生への多額の出費など、口腔衛生問題によるいくつかの望ましくない結果が、人々を口腔衛生に気を配るように駆り立てています。例えば、デルタデンタルが米国の消費者を対象に実施した調査によると、2021年には成人の約39%が口腔の健康問題によって睡眠を失ったと報告しています。この要因は、予測期間中に調査された市場に直接影響を与えることが期待されます。さらに、電動歯ブラシの長寿命化と利便性も、市場の成長を支えるいくつかの大きな要因となっています。電動歯ブラシの平均寿命は、歯ブラシヘッドを定期的に交換することで3~5年です。また、企業は商品に対して1~2年の保証を付けており、顧客は不良品や状態の悪い商品を返品し、新しい商品と交換することが可能になっています。

欧州が市場の主要なシェアを占める

欧州では、高齢者人口の増加により、口腔や歯の問題の有病率が高まっており、これが調査期間中の市場成長を促進すると予想されています。WHOによると、欧州では、若年層における口腔がんの割合がヒトパピローマウイルス感染症によって増加しているとされています。子どもや大人の自尊心、食事能力、栄養、健康はすべて、歯の病気や歯の喪失に大きく影響されます。高齢者の歯の喪失は、栄養価の高い食べ物の摂取を制限し、栄養状態を悪化させ、慢性疾患のリスクを高める可能性があります。

同様に、VCIOMによると、2021年2月現在、ロシアで最も一般的な歯の問題は、歯の白さの不足やエナメル質の黒ずみで、約28%の回答者が挙げています。ロシア人の4分の1近くが、熱いもの、冷たいもの、甘いものに敏感な歯に悩まされています。また、回答者の21%が歯の沈着物(歯石)に悩まされています。このような要因から、消費者は歯の健康と衛生に十分な注意を払うことに注力しており、メーカーはクリーニングやホワイトニングといった消費者の歯の要求に応える新製品の開発を続け、同地域の市場成長を促進しています。例えば、2022年9月、ロンドンで開催された世界口腔衛生デーで、FOREO社からISSA 2コレクションが発表されました。メーカーによると、このブラシはPBTポリマーと医療グレードのシリコンを組み合わせ、非常にソフトなブラッシングを実現するものです。より衛生的なブラシヘッドと一般的な口腔の健康を促進するために、シリコーンとPBTポリマーの自然な特性は、より少ない微生物を宿すと考えられていました。広告によると、これは丈夫で、ブラシヘッドはナイロン製歯ブラシの2倍長持ちするそうです。

競合情勢

世界の電動歯ブラシ市場は、著名なプレーヤーが市場シェアを獲得するために競争しており、集中的です。企業は、市場での競争力を高めるために、製品開発や流通チャネル*への進出に投資しています。また、メーカーは市場シェアを獲得するために、利点を強化したスマート電動歯ブラシなど、革新的な製品の開発に注力しています。Koninklijke Philips N.V., Church &Dwight Co., Inc., Procter &Gamble, Colgate-Palmolive Company, Panasonicなどが著名な世界プレイヤーです。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品形態
    • 電気式
    • 電池式
    • 交換用ブラシヘッド
  • エンドユーザー
    • 子供
    • 大人
  • 販売チャネル
    • スーパーマーケット/ハイパーマーケット
    • 薬局・薬店
    • オンラインストア
    • その他の流通チャネル
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • ロシア
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州
    • アジア太平洋地域
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • コロンビア
      • その他の南米地域
    • 中東およびアフリカ
      • 南アフリカ共和国
      • サウジアラビア
      • その他の中東地域

第6章 競合情勢

  • 市場シェア分析
  • 最も採用されている戦略
  • 企業プロファイル
    • Procter & Gamble Company
    • Colgate-Palmolive Company
    • Koninklijke Philips N.V.
    • Church & Dwight Co., Inc.
    • FOREO
    • Panasonic Holdings Corporation
    • Lion Corporation
    • Church & Dwight Co., Inc.(Arm & Hammer)
    • Den-Mat Holdings LLC
    • Perfora

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 68343

The Global Electric Toothbrush Market is projected to register a CAGR of 6.88% over the upcoming five years.

Over the long term, the market is expected to be driven by the rise in dental problems and awareness regarding dental hygiene during the forecast period. The dental health association claims that, in comparison to those who use manual brushes, electric toothbrush users had healthier gums, fewer tooth decay, and longer tooth retention. Plaque can be removed quite well with electric toothbrushes, especially ones with "oscillating" heads that rotate in both directions. This reduces the risk of gum disease and tooth decay. Moreover, the rise in disposable income of consumers particularly in developing economies such as China and India coupled with manufacturers' focus on developing innovative products such as smart electric toothbrushes, etc., with enhanced benefits are the major factors anticipated to drive the market growth in the coming years.

Additionally, major players operating in the market are taking launching campaigns to educate and raise awareness of dental care among the people. Furthermore, various associations such as the American Association of Orthodontists (AAO) are taking up initiatives and starting awareness programs related to good oral care. For instance, in October 2022, the American Association of Orthodontists (AAO) sponsored a campaign that aims to create awareness about the benefits of orthodontic treatment and the significance of oral health. Such factors are anticipated to drive market growth during the forecast period. However, the high price of these brushes acts as a major restraint of the market.

Key Market Trends

Deterring Oral Health Among Population Globally

The rapidly changing lifestyles and improper diets, including sugar-rich diets and the increased consumption of alcohol and tobacco, have made oral health one of the significant public health problems in almost every part of the world. For instance, according to the Tobacco Institute of India, tobacco consumption contributed to about 49 million kilograms of legal cigarettes across India during the fiscal year 2021. The majority of tobacco products consumed in the country are in the form of bidi, chewable, and illegal cigarettes which cause severe damage to dental health.

Additionally, consumers worldwide have started to pay immense attention to maintaining their oral health, which led to an increase in the demand for electric toothbrushes, worldwide. Some of the factors that influence the choice of electric toothbrushes from the customers' point of view are perceived performance, brand awareness, product attributes, the credibility of the company, and availability of product information. Also, a few undesired consequences due to oral health issues like lost sleep and heavy spending on oral health are driving people to take care of their oral health. For instance, according to a survey conducted by Delta Dental among United States consumers, around 39% of adults reported losing sleep due to oral health issues in 2021. This factor is directly expected to impact the market studied during the forecast period. Moreover, longer lifespan and the convenience of an electric toothbrush are also a few major factors supporting the market's growth. The average life span of an electric toothbrush is 3-5 years with regular changes of toothbrush heads. Companies also give a 1-2-year guarantee on the goods, allowing customers to return defective or defective-in-condition products and exchange them for new ones.

Europe Holds a Major Share in the Market

Europe has experienced a growing prevalence of oral and dental problems owing to the rise in the percentage of the senior population which is anticipated to drive market growth during the study period. According to WHO, in Europe, human papillomavirus infections are responsible for a growing percentage of oral cancers among young people. A child's and an adult's self-esteem, ability to eat, nutrition, and health are all significantly impacted by dental illnesses and tooth loss. Extensive tooth loss in older persons may restrict the consumption of nutritious foods, compromise nutrition, and raise the risk of chronic diseases.

Similarly, according to VCIOM, insufficient teeth whiteness or enamel darkening was the most common dental problem in Russia as of February 2021, cited by around 28% of respondents. Nearly one-quarter of Russians suffered from sensitive teeth to hot, cold, or sweet foods. Also, 21% of the respondents are suffering from dental deposits (tartar). Such factors are leading consumers to focus on taking good care of their dental health and hygiene, and manufacturers continue to develop new products that address consumer dental requirements in terms of cleaning and whitening, driving the market growth in the region. For instance, in September 2022, ISSA 2 collection was introduced by FOREO on World Oral Health Day in London. The brush, according to the manufacturer, combines PBT polymer and medical-grade silicone for an exceptionally soft brushing experience. To promote more hygienic brush heads and general oral health, it was believed that the natural characteristics of silicone and PBT polymer harbor fewer microorganisms. According to the advertisement, this is tough and the brush head lasts twice as long as a nylon toothbrush.

Competitive Landscape

The global electric toothbrush market is concentrated with prominent players competing to gain market share. Companies are investing in product development and expanding into distribution channels*to gain a competitive edge in the market. Also, manufacturers are focused on developing innovative products such as smart electric toothbrushes, etc., with enhanced benefits to grab the market share. Koninklijke Philips N.V., Church & Dwight Co., Inc., Procter & Gamble, Colgate-Palmolive Company, Panasonic, etc., are prominent global players.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Product Form
    • 5.1.1 Electric
    • 5.1.2 Battery Operated
    • 5.1.3 Replacement Brush Heads
  • 5.2 End User
    • 5.2.1 Kids
    • 5.2.2 Adult
  • 5.3 Distribution Channel
    • 5.3.1 Supermarkets/ Hypermarkets
    • 5.3.2 Pharmacy/ Drug Stores
    • 5.3.3 Online Retail Stores
    • 5.3.4 Other Distribution Channels
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 United Kingdom
      • 5.4.2.2 Germany
      • 5.4.2.3 France
      • 5.4.2.4 Russia
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Spain
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia Pacific
      • 5.4.3.1 India
      • 5.4.3.2 China
      • 5.4.3.3 Japan
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Colombia
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East & Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 Saudi Arabia
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East & Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Market Share Analysis
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Procter & Gamble Company
    • 6.3.2 Colgate-Palmolive Company
    • 6.3.3 Koninklijke Philips N.V.
    • 6.3.4 Church & Dwight Co., Inc.
    • 6.3.5 FOREO
    • 6.3.6 Panasonic Holdings Corporation
    • 6.3.7 Lion Corporation
    • 6.3.8 Church & Dwight Co., Inc. (Arm & Hammer)
    • 6.3.9 Den-Mat Holdings LLC
    • 6.3.10 Perfora

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS