市場調査レポート
商品コード
1198202

住宅用空気清浄機市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Residential Air Purifiers Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 143 Pages | 納期: 2~3営業日

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住宅用空気清浄機市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 143 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

住宅用空気清浄機市場は、2022年~2027年の予測期間中に約5.38%のCAGRを記録し、2020年の37億1000万米ドルから2027年には53億6000万米ドルの市場規模に達すると予測されます。

空気清浄機とHVACフィルターは、それらを通過する空気から汚染物質や汚染物を濾過するように設計されているので、COVID-19の発生は、空気清浄機の人気を大幅に増加させました。COVID-19の大流行により、独立型の空気清浄機が消費者に採用され、清潔でウイルスのない空気を求めており、これが世界の空気清浄機市場を押し上げると思われます。空気清浄機の販売増加に伴い、各社は新製品を投入しています。例えば、2020年7月、VironAire社は、病院、企業、家庭向けのHEPA技術ベースの病院用医療グレード空気清浄機2機種を手頃な価格で発表しました。住宅用空気清浄機市場は、特にアジア太平洋地域の工業国での高い汚染レベルと、大気汚染に関連する健康問題への意識の高まりによって推進されています。大気汚染が激しい都市部では人口が増加しており、空気清浄機は成長すると考えられます。しかし、空気清浄機の規格が存在しない国では、効果のない規格外の空気清浄機を選ぶ消費者が騙されたと感じ、空気清浄機が不人気となり、市場を抑制しています。

主なハイライト

  • 高効率粒子状空気(HEPA)ろ過技術は、粒子状物質の除去に有効であることから、2021年の市場を独占しています。また、この技術は家庭用セントラルエアシステムでの利用が容易になりつつあります。
  • インド、中国など多くの国で汚染が進み、大気質指数が悪化しているため、政府やWHOなどの組織は、大きな市場機会を創出するための政策や措置を策定しています。
  • 2021年の市場はアジア太平洋が支配し、中国、インド、日本、韓国などの国からの需要が最も多いです。

住宅用空気清浄機市場の動向

高効率粒子状空気(HEPA)ろ過技術が市場を席巻

  • 2021年、HEPAベースの空気清浄機は、粒子状物質(PM2.5とPM10)を効率的に除去するため、売上高で住宅用空気清浄機全体の半分以上を占めました。HEPAフィルターは、ほこり、花粉、カビの胞子、動物のふけ、ダニやゴキブリのアレルゲンを含む粒子など、空気中の大きな粒子を捕集します。
  • HEPAフィルターは、拡張表面フィルターの一種で、表面積が大きく、大きな浮遊粒子と小さな浮遊粒子を高い効率で除去することができます。さらに、このエアフィルターは、プリーツフィルターよりも呼吸可能な粒子を効率的に除去します。
  • HEPA空気清浄機に求められる2つの一般的な規格には、0.3マイクロメートル以上の大きさの粒子、すなわち99.95%(欧州規格)または99.97%(ASME規格)を除去する能力が含まれています。
  • 2021年には、高効率微粒子空気(HEPA)フィルターが市場の80.0%以上を占めています。今後数年間も市場の支配が続くと予想されます。
  • したがって、HEPAフィルターベースの空気清浄機は、予測期間中に住宅および商業セクターから大きな需要を示すことが期待されます。

アジア太平洋地域が市場を独占する

  • 2021年にはアジア太平洋地域が市場を独占し、予測期間中もその支配が続くと予想されます。国レベルでは、中国が住宅用空気清浄機の最大市場です。中国の市場は国際的なブランドによって支配されており、その市場シェアは国内ブランド製品のそれをはるかに上回っています。
  • 急速な工業化と都市化により、中国やインドの主要都市では高い汚染レベルが続いています。高まる懸念に対処するため、各国政府は必要な措置を講じています。中国では、環境保護省が北京周辺の28都市に厳しい公害防止目標を課したため、これらの都市のほとんどの住宅、商業施設、工業施設に空気清浄機の設置台数が増加しています。
  • 中国の空気清浄機市場は、大きな成長が見込まれるもの、普及率は著しく低いです。2021年7月、環境に優しい家電製品の大手メーカーであるオランシは、広い室内空間向けに特別に設計された空気清浄機の最新セレクションを発売しました。同社の製品には、スマート空気清浄機、PM1.0空気清浄機、PM2.5空気清浄機、デスクトップ空気清浄機、小型空気清浄機などがあります。このような革新的な技術の発明は、今後数年間、市場の成長を助けると期待されています。
  • アジア諸国の多くは、まだ空気清浄機の包括的な基準を策定していないです。例えば、多くの大都市で許容範囲をはるかに超える大気汚染レベルを記録しているインドでは、清浄空気清浄機の規格が存在しません。また、世界的には大気質指標(AQI)20が良好とされるが、インドではAQI50が安全とされます。
  • このように、住宅用空気清浄機の総合的な規格が存在しない国では、規格外の安価な空気清浄機が市場に出回っており、より品質の高い製品の市場投入は困難であると予想されます。しかし、今後数年で市場は大きく成長することが予想されます。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査対象範囲
  • 市場の定義
  • 調査の前提

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 調査手法

第4章 市場の概要

  • イントロダクション
  • 2027年までの市場規模・需要予測(単位:百万米ドル)
  • 最近の動向と展開
  • 政府の規制と政策
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
  • サプライチェーン分析
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 供給企業の交渉力
    • 消費者の交渉力
    • 新規参入業者の脅威
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場のセグメンテーション

  • フィルター技術
    • 高効率粒子状空気(HEPA)
    • その他の技術(電気集塵装置、イオナイザー、オゾン発生装置)
  • タイプ
    • スタンドアロン
    • インダクト
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア太平洋地域
    • 南米
    • 中東

第6章 競合情勢

  • M&A、ジョイントベンチャー、コラボレーション、合意書
  • 主要なプレーヤーが採用する戦略
  • 企業プロファイル
    • Daikin Industries Ltd
    • Sharp Corporation
    • Honeywell International Inc.
    • LG Electronics Inc.
    • Unilever PLC(erstwhile BlueAir AB)
    • Dyson Ltd
    • Whirlpool Corporation
    • AllerAir Industries Inc.
    • Panasonic Corporation
    • Koninklijke Philips NV
    • IQAir
    • Samsung Electronics Co. Ltd
    • WINIX Inc.
    • Xiaomi Corp.

第7章 市場機会と将来動向

目次
Product Code: 61380

The residential air purifier market is expected to register a CAGR of approximately 5.38 % during the forecast period of 2022 - 2027, reaching a market size of USD 5.36 billion in 2027 from USD 3.71 billion in 2020. The outbreak of COVID-19 increased the popularity of air purifiers significantly, as air purifiers and HVAC filters are designed to filter pollutants or contaminants out of the air that passes through them. Due to the COVID-19 pandemic, stand-alone air purifiers are adopted by consumers for clean and virus-free air, which is likely to boost the global air purifier market. With increasing sales of air purifiers, companies are launching new products. For instance, in July 2020, VironAire announced two affordable HEPA technology-based hospitals medical-grade air cleaners for hospitals, businesses, and homes. The residential air purifiers market is being driven by the high pollution levels, particularly in industrial countries in the Asia-Pacific region, and the increasing awareness about health issues associated with air pollution. With the growing population in urban areas where air pollution is more intense, air purifiers are likely to grow. However, in the countries where the air purifiers' standards do not exist, the consumers who opt for ineffective non-standard air purifiers feel cheated, making the air purifiers unpopular in those countries, thus, restraining the market.

Key Highlights

  • The high-efficiency particulate air (HEPA) filtration technology dominated the market in 2021, owing to its effectiveness in removing particulate matter. Also, the technology is becoming more readily available for use in home central air systems.
  • With increasing pollution and deteriorating Air Quality Index in many countries, like India, China, and others, governments and organizations, like WHO, are formulating policies and steps to create significant market opportunities.
  • Asia-Pacific dominated the market in 2021, with the most demand from countries like China, India, Japan, and South Korea.

Residential Air Purifiers Market Trends

High-efficiency Particulate Air (HEPA) Filtration Technology to Dominate the Market

  • In 2021, HEPA-based air purifiers occupied more than half of the total residential air purifier sales by revenue since they removed particulate matter (PM 2.5 and PM 10) effectively. HEPA filters capture large airborne particles, such as dust, pollen, mold spores, animal dander, and particles containing dust mites and cockroach allergens.
  • HEPA filters are a type of extended surface filter with a larger surface area and higher efficiencies for removing larger and smaller airborne particles. Moreover, these air filters remove respirable particles more efficiently than pleated filters.
  • The two most common standards required for HEPA air purifiers include the capability to remove particles, i.e., 99.95% (European Standard) or 99.97% (ASME standard), which have a size greater than or equal to 0.3 micrometers.
  • In 2021, high-efficiency particulate air (HEPA) filters accounted for more than 80.0% of the market. They are expected to continue their domination of the market in the coming years.
  • Hence, HEPA filter-based air purifiers are expected to witness significant demand from the residential and commercial sectors during the forecast period.

Asia-Pacific to Dominate the Market

  • Asia-Pacific dominated the market in 2021, and it is expected to continue its dominance in the forecast period. On a country level, China is the largest market for residential air purifiers. The market in China is dominated by international brands, and its market share far exceeds that of domestic brand products.
  • Rapid industrialization and urbanization are leading to high pollution levels in major cities across China and India. To tackle the growing concern, governments are taking necessary steps. In China, the Ministry of Environmental Protection imposed stringent anti-pollution targets on 28 cities around Beijing, thus, increasing the number of air purifier installations in most residential, commercial, and industrial buildings across these cities.
  • The Chinese air purifier market is significantly less penetrated, although it is expected to grow at a significant rate. In July 2021, Olansi, a leading manufacturer of eco-friendly home appliances, launched its latest selection of air purifiers that are designed specifically for large indoor spaces. The company's products include smart air purifiers, PM 1.0 air purifiers, PM 2.5 air purifiers, desktop air purifiers, and small air purifiers. Such innovative technology inventions are expected to aid the growth of the market in the coming years.
  • Many Asian countries are yet to develop comprehensive standards for air purifiers. For example, in India, where many metropolitan cities record air pollution levels far higher than acceptable limits, no clean air purifier standards exist. Also, globally, the Air Quality Index (AQI) of 20 is considered good, but in India, an AQI of 50 is deemed safe.
  • Therefore, in the countries where the comprehensive standards for residential air purifiers do not exist, the market is being flooded with cheap non-standard air purifiers, which is expected to make the market difficult for better quality products. However, the market is expected to grow significantly in the coming years.

Residential Air Purifiers Market Competitor Analysis

The residential air purifier market is fragmented due to the large number of companies operating in the industry. The key players in this market include Daikin Industries Ltd, Sharp Corporation, Honeywell International Inc., LG Electronics Inc., and Dyson Ltd.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Scope of the Study
  • 1.2 Market Definition
  • 1.3 Study Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY

4 MARKET OVERVIEW

  • 4.1 Introduction
  • 4.2 Market Size and Demand Forecast in USD million, till 2027
  • 4.3 Recent Trends and Developments
  • 4.4 Government Policies and Regulations
  • 4.5 Market Dynamics
    • 4.5.1 Drivers
    • 4.5.2 Restraints
  • 4.6 Supply Chain Analysis
  • 4.7 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.7.1 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.7.2 Bargaining Power of Consumers
    • 4.7.3 Threat of New Entrants
    • 4.7.4 Threat of Substitute Products and Services
    • 4.7.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Filtration Technology
    • 5.1.1 High-efficiency Particulate Air (HEPA)
    • 5.1.2 Other Technologies (Electrostatic Precipitators (ESPs), Ionizers, and Ozone Generators)
  • 5.2 Type
    • 5.2.1 Stand-alone
    • 5.2.2 In-duct
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
    • 5.3.2 Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
    • 5.3.5 Middle-East

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Mergers and Acquisitions, Joint Ventures, Collaborations, and Agreements
  • 6.2 Strategies Adopted by Leading Players
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Daikin Industries Ltd
    • 6.3.2 Sharp Corporation
    • 6.3.3 Honeywell International Inc.
    • 6.3.4 LG Electronics Inc.
    • 6.3.5 Unilever PLC (erstwhile BlueAir AB)
    • 6.3.6 Dyson Ltd
    • 6.3.7 Whirlpool Corporation
    • 6.3.8 AllerAir Industries Inc.
    • 6.3.9 Panasonic Corporation
    • 6.3.10 Koninklijke Philips NV
    • 6.3.11 IQAir
    • 6.3.12 Samsung Electronics Co. Ltd
    • 6.3.13 WINIX Inc.
    • 6.3.14 Xiaomi Corp.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS