市場調査レポート
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1190460

企業向けウェルネス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Corporate Wellness Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 103 Pages | 納期: 2~3営業日

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企業向けウェルネス市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 103 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

企業向けウェルネス市場は、今年度604億1,733万米ドルとなり、予測期間中に7.03%のCAGRで推移すると予想されています。

COVID-19は、市場の成長に大きな影響を与えています。糖尿病、高血圧、がん、心臓病などの慢性疾患を持つ人々は、COVID-19感染とその結果に対して最も脆弱な集団であることを示すさまざまな研究が行われています。そのため、多くの人が自分の健康に注意を払い、職場の健康意識を高めるようになりました。例えば、2020年9月に実施された調査から、COVID-19の発生以来、74%の従業員の生産性がメンタルヘルスの不調によって阻害されていることが確認されており、職場の健康やウェルネスに関する取り組みを効率的に行う必要性が高まっています。そのため、職場におけるウェルネスプログラムの導入は、従業員が職場で安心して過ごせるようにするための最大の関心事となっており、予測期間中の市場成長率を高めると予想されます。また、多くの企業が、従業員が自宅で仕事をしながらもつながっていると感じられるようなフィットネスプログラムを開始しています。例えば、2022年2月、世界最大の在宅・オンサイト・仮想パーソナルトレーニング会社であるGYMGUYZは、企業向けウェルネスサービスの拡大を明らかにしました。同社は現在、在宅勤務を選択するワーカーに対して、在宅と企業の拠点や施設でのオンサイトの両方で、企業向けウェルネスサービスを提供しています。このような新興国市場の開拓は、市場の成長に大きな影響を与えると予想されます。

慢性疾患の増加や早期発症、従業員のヘルスケアコストの削減といった要因が、市場の成長を後押ししています。

がんや糖尿病などの慢性疾患の有病率上昇は、市場の成長を促進する重要な要因となっています。今日の労働文化では、大多数の人が仕事後や自由時間に精神的・肉体的な活動をする十分な時間がなく、それが健康問題につながっています。例えば、米国がん協会が発表した2021年の統計によると、2040年までにがんの世界の負担は、2750万人の新規患者と1630万人のがん死亡者へと拡大すると予想されています。

同様に、不健康で座りっぱなしのライフスタイルにより、心血管疾患(CVD)や肥満も人口の間で増加しており、さまざまな健康問題を引き起こしています。これらの病気は予防可能ですが、現在、企業向けウェルネスプログラムに総合的なアプローチを導入し、健康的な習慣を身につけることの価値やウェルネス目標を遵守することのメリットについて従業員を教育することが必要になっています。例えば、World Obesity Atlasが発表した2022年のデータでは、インドでは2030年までに2700万人の子どもが肥満を抱えるようになると予想されています。

さらに、いくつかの健康・ウェルネスプログラムを立ち上げる企業活動の高まりも、市場成長に寄与しています。例えば、2022年1月、マインドハウスは、より幅広い健康状態や問題に対して様々なウェルネスソリューションを提供し、顧客の健康状態の回復、寛解、管理を支援することに向けた企業の焦点を強調するために、Shyftにブランドを変更しました。

しかし、普及の遅れや人々の認識不足が、予測期間中の市場成長を阻害する要因の1つとなっています。

企業向けウェルネス市場の動向

ストレス管理は、世界の企業向けウェルネス市場において有利な成長機会を示しています。

ストレスマネジメント分野は、予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。

この市場の成長要因は、長時間労働、過重な仕事量、仕事のプレッシャーに関連する問題が高い頻度で発生し、高血圧、心臓発作、従業員の不安定感など、身体的・精神的な影響を及ぼしていることです。

競争の激化に伴い、従業員はプレッシャーや過剰な要求の下で働いています。その結果、ストレスは従業員のワークライフバランスの均衡を乱すことになります。

米国心理学会が米国の成人労働者1,501人を対象に行った「仕事と幸福に関する調査」によると、79%の従業員が前月に仕事上のストレスを経験したことが確認されています。また、同調査によると、5人のうち3人が仕事上のストレスがもたらす悪影響を挙げています。また、26%の従業員が仕事に対する熱意や気力の喪失を、19%が仕事に対する努力の不足を訴えています。このような職場における過度なプレッシャーは、ストレスマネジメント活動やセッションを企画する需要や必要性を高めると考えられ、予測期間中の市場成長を促進すると予想されます。

同様に、米国ストレス学会が実施した調査によると、米国の成人1,000人のうち65%がCOVID-19の大流行によってストレスをより強く感じていることが確認されています。また、同調査によると、1,000人の調査対象者が報告した主な4つの症状は、胸の不快感(15%)、めまい(15%)、血圧の上昇(15%)、息切れ(18%)でした。したがって、ストレスマネジメント・プログラムは、今後数年間、従業員の管理プロセスにおいて非常に重要となることが予想されます。

さらに、英国における仕事関連のストレス、うつ病、不安症に関する統計によると、82万2000人の労働者が仕事関連のストレス、うつ病、不安症(新規または長期)に悩まされていることが判明しました。そのため、企業の従業員を対象としたストレス解消のためのセッションやプログラムのニーズが高まり、市場の成長を後押ししています。

したがって、うつ病やストレスの症例が増加したことで、行動/メンタルヘルス管理の必要性が高まり、市場の成長につながりました。

予測期間中、北米が世界の企業向けウェルネス市場を独占

北米は、国民の間で企業ストレスが高まっていることと、ストレスの多い状況を管理するための取り組みが増加していることから、予測期間中に企業向けウェルネス市場を独占すると予想されます。

北米地域では、ストレスが国民に影響を与える主要な健康問題であることから、米国が最大の市場シェアを占めています。例えば、APAが発表したデータによると、COVID-19の大流行が始まって以来、必要不可欠な従業員が精神衛生上の問題と診断される確率は2倍になり、彼らは精神衛生の専門家から治療を受けました(34%vs 12%)。このことは、職場におけるウェルネスプログラムの必要性を浮き彫りにし、市場の成長を後押ししています。

さらに、複数の企業が戦略的イニシアチブの実施に取り組んでおり、それが市場の成長に寄与しています。例えば、米国のPeloton Interactive Inc.は、新規ユーザー獲得と会員数拡大のために、企業向けウェルネスプログラムを開始しました。Wayfair、Samsung、SAP、Skyなどが、このプログラムに参加した最初の企業として名を連ねています。

さらに、ファンクショナルトレーニング製品とワールドクラスのトレーニングコンテンツで世界をリードするTRXは、TRX for Employee Wellbeingを開始しました。このプログラムにより、TRXは企業向けウェルビーイング市場に参入し、あらゆる規模の企業が従業員に対し、数百のバーチャルフィットネスクラスとTRX Suspension Trainerへのアクセスを含むTRXトレーニングクラブへの補助金を、低額の月額料金で提供することが可能になりました。

したがって、上記の要因は、予測期間中に企業向けウェルネス市場を牽引すると予想されます。

企業向けウェルネス市場の競合分析

世界の企業向けウェルネス市場は競争が激しく、複数の重要なプレーヤーで構成されています。ComPsych、EXOS、Marino Wellness LLC、Privia Health、Quest Diagnostics、SOL Wellness、Truworth Wellness、Virgin Pulse、Wellness Corporate Solutions LLC、Wellsource Incといった企業が、かなりの市場シェアを有しています。市場の特徴は、多くの企業が従業員向けウェルネス・サービスの社内展開に注力していることです。一部の企業は、より多くの従業員を収容し、対応するために拡大しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 慢性疾患の蔓延と早期発症の増加
    • 従業員のヘルスケアコストの削減
  • 市場抑制要因
    • 普及の遅れと認知度の低さ
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模:百万米ドル)

  • サービスタイプ別
    • 健康リスクアセスメント
    • 栄養・体重管理
    • ストレス管理
    • 禁煙外来
    • その他のサービス
  • エンドユーザー別
    • 民間企業
    • 公共機関、その他のエンドユーザー
  • 地域別内訳
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東・アフリカ地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • ComPsych Corporation
    • EXOS
    • Marino Wellness LLC
    • Privia Health LLC
    • Quest Diagnostics Incorporated
    • SOL WELLNESS
    • Truworth Wellness Technologies Pvt. Ltd
    • Virgin Pulse Inc.
    • Wellness Corporate Solutions LLC
    • Wellsource Inc.
    • Provant Health Solutions
    • Vitality

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67979

The corporate wellness market was valued at USD 60,417.33 million in the current year and is expected to register a CAGR of 7.03% during the forecast period.

COVID-19 has significantly impacted market growth. Various studies have been conducted that showed that people with chronic diseases, such as diabetes, high blood pressure, cancer, and heart disease, are among the most vulnerable populations to COVID-19 infection and its consequences. This has prompted many people to pay more attention to their health and raise health awareness at work. For instance, from a survey conducted in September 2020, it has been observed that since the COVID-19 outbreak, 74% of employees' productivity has been hampered by poor mental health which raises the need for efficient workplace health and wellness initiatives. Therefore, implementing wellness programs at work is becoming a top concern to ensure that employees feel secure at their workplace which is expected to increase the market growth over the forecast period. In addition, numerous companies are launching fitness programs to make employees feel like they are still connected while working at home. For instance, in February 2022, GYMGUYZ, the world's largest in-home, onsite, and virtual personal training company, revealed expanding its corporate wellness services. The company now offers its corporate wellness services both in-home and on-site at corporate locations and facilities to workers who choose to work from home. Such developments are predicted to have a significant impact on market growth.

The factors such as the growing prevalence and early onset of chronic diseases as well as the reduction in employee healthcare costs are the boosting the market growth.

The rising prevalence of chronic diseases such as cancer, diabetes, and others is the key factor driving the market growth. The majority of people in today's work culture do not have enough time to engage in mental and physical activities after work or in their free time, which is leading to health issues. For instance, as per 2021 statistics published by the American Cancer Society, the global burden of cancer is expected to grow to 27.5 million new cases and 16.3 million cancer deaths by 2040.

Likewise, cardiovascular diseases (CVDs) and obesity are also increasing among the population due to an unhealthy and sedentary lifestyle which resulted in various health issues. Although these diseases are preventable, it is currently necessary to implement a holistic approach to corporate wellness programs to educate employees about the value of developing healthy habits and the advantages of adhering to wellness objectives. For instance, as per 2022 data published by the World Obesity Atlas, 27 million children are expected to have obesity in India by 2030.

Furthermore, the rising company activities in launching several health and wellness programs are also contributing to the market growth. For instance, in January 2022, Mindhouse, rebranded itself to Shyft to highlight company's focus towards offering a variety of wellness solutions for a broader spectrum of health conditions and issues and helping customers in reversal, remission, and management of their health conditions.

However, slow adoption and lack of awareness among the population are some of the factors that are likely to hinder the market growth over the forecast period.

Corporate Wellness Market Trends

Stress Management Shows Lucrative Growth Opportunity in the Global Corporate Wellness Market

The stress management segment is anticipated to witness significant growth during the forecast period.

The factors contributing to the market's growth are the high prevalence of extended work hours, heavy workloads, and work pressure-related issues that create physical and mental repercussions, such as hypertension, heart attacks, and a feeling of instability among the employees.

With rising competition, employees work under pressure and excessive demands. As a result, stress disturbs the equilibrium of the work-life balance for employees.

According to the American Psychological Association's Work and Well-being Survey of 1,501 United States adult workers, it was observed that 79% of employees experienced work-related stress in the previous month. As per the same source, almost 3 out of 5 workers cited the negative effects of work-related stress. Also, 26% of the employees reported a loss of enthusiasm or energy to do work, and 19% reported a lack of effort at work. Such undue pressure at the workplace is expected to increase demand and the need to organize stress management activities or sessions, which is anticipated to fuel the market's growth over the forecast period.

Similarly, as per the survey conducted by the American Institute of Stress, it was observed that 65% of 1,000 adults in United States were more stressed due to the COVID-19 pandemic. In addition, as per the same source, the four main symptoms reported by 1,000 survey participants were chest discomfort (15%), dizziness (15%), increased blood pressure (15%), and shortness of breath (18%). Therefore, stress management programs are anticipated to be crucial in employee management processes in the coming years.

Moreover, according to the statistics published by the Work-related Stress, Depression, or Anxiety Statistics in Great Britain, it was found that 822,000 workers were suffering from work-related stress, depression, or anxiety (new or long-standing). This increased the need for stress-buster sessions and programs for corporate employees, propelling the market's growth.

Hence, the increasing cases of depression and stress enhanced the requirement for behavioral/mental health management, leading to the market's growth.

North America Dominates the Global Corporate Wellness Market During the Forecast Period

North America is expected to dominate the corporate wellness market over the forecast period due to rising corporate stress among the population and increasing initiatives to manage stressful situations.

In the North American region, United States accounted for the largest market share as stress is a leading health concern affecting the population. For instance, according to the data published by the APA, since the COVID-19 pandemic began, essential employees were twice more likely to be diagnosed with a mental health issue, and they received treatment from a mental health professional (34% vs. 12%). This highlighted the need for wellness programs in the workplace, thereby driving the market's growth.

Furthermore, several market players are engaged in implementing strategic initiatives, thereby contributing to the market's growth. For instance, Peloton Interactive Inc., based in United States, launched a corporate wellness program to reach new users and grow its membership base. Wayfair, Samsung, SAP, and Sky are among the first businesses to join the program.

Moreover, TRX, the global leader in functional training products and world-class training content, launched TRX for Employee Wellbeing. This program expands TRXs' footprint into the corporate wellness market, allowing companies of all sizes to provide their employees with subsidized membership to the TRX Training Club, which includes access to hundreds of virtual fitness classes and a TRX Suspension Trainer for each employee at a low monthly fee.

Hence, the above factors are anticipated to drive the corporate wellness market during the forecast period.

Corporate Wellness Market Competitive Analysis

The global corporate wellness market is competitive and consists of several significant players. Companies like ComPsych, EXOS, Marino Wellness LLC, Privia Health, Quest Diagnostics, SOL Wellness, Truworth Wellness, Virgin Pulse, Wellness Corporate Solutions LLC, and Wellsource Inc. hold a substantial market share. The market is characterized by the increase in many corporations focusing on expansion to include in-house employee wellness services. Some market players are expanding to accommodate and cater to a larger group of employees.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Growing Prevalence and Early Onset of Chronic Diseases
    • 4.2.2 Reduction in Employee Healthcare Costs
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Slow Adoption and Lack of Awareness
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Service Type
    • 5.1.1 Health Risk Assessment
    • 5.1.2 Nutrition and Weight Management
    • 5.1.3 Stress Management
    • 5.1.4 Smoking Cessation
    • 5.1.5 Other Service Types
  • 5.2 By End-user
    • 5.2.1 Private Sector
    • 5.2.2 Public Sector and Other End-users
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East and Africa
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East and Africa
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 ComPsych Corporation
    • 6.1.2 EXOS
    • 6.1.3 Marino Wellness LLC
    • 6.1.4 Privia Health LLC
    • 6.1.5 Quest Diagnostics Incorporated
    • 6.1.6 SOL WELLNESS
    • 6.1.7 Truworth Wellness Technologies Pvt. Ltd
    • 6.1.8 Virgin Pulse Inc.
    • 6.1.9 Wellness Corporate Solutions LLC
    • 6.1.10 Wellsource Inc.
    • 6.1.11 Provant Health Solutions
    • 6.1.12 Vitality

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS