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市場調査レポート
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1439729

ペットサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)

Pet Service - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2024 - 2029)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 120 Pages | 納期: 2~3営業日

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ペットサービス:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2024~2029年)
出版日: 2024年02月15日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 120 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ペットサービス市場規模は2024年に242億7,000万米ドルと推定され、2029年には315億7,000万米ドルに達し、予測期間中(2024-2029年)にCAGR 5.40%で成長すると予測されます。

Pet Service-Market

主なハイライト

  • 近年、ペットの人間化が進み、ペットが細心の注意と衛生管理で扱われるようになったことが市場の主要促進要因となっており、ペットサービス産業の開拓につながっています。北米最大のペット市場である米国のペットフード市場の成長は、ペット飼育数の増加に起因しています。米国ペット用品協会(APPA)が実施した2021-2022年全国ペット飼育者調査によると、米国世帯の70%、約9,050万世帯がペットを飼育しています。米国のペット産業支出総額は2021年に1,236億米ドルとなり、2020年の1,036億米ドルから19%増加しました。
  • 北米と欧州が最も支配的な地域であるが、オーストラリアなどのアジア太平洋諸国でもペットの飼育が増加しています。ペットの飼い主の間でペット・サービスの人気が高まっていることは、市場に好影響を与え、予測期間中の成長に大きく貢献すると予想されます。一部のペットオーナー、特に富裕層は、ペットのために快適で豪華な製品に支出することで、自分たちのライフスタイルを表現しようとするこだわりが顕著です。このため、市場の競合各社はグルーミング分野で数多くの製品を発売しています。ペットサービスには、ペットシッター、ペットグルーミング、ペット旅行、ペットトレーニング、ペットホテル、ペットのためのカスタマイズされた定期購入ボックスなどがあります。
  • 専門的なペットグルーミングセンターの需要も、ペットの健康な皮膚や被毛を促進し、感染症のリスクを減少させることから、市場の成長につながっています。しかし、新興諸国における低所得やペットの扱いに関する知識不足といった要因が、予測期間中の市場成長を妨げる可能性があります。
  • つまり、ペットの飼い主の間でのペットファッションの増加、ペットグルーミングセンターの需要の増加、ペットグルーミングにおけるスマート技術の市場開拓の増加は、予測期間中の市場の成長を促進すると予想されます。

ペットサービス市場の動向

ペット所有者数の増加とペットへの支出の増加

  • 米国ペット用品協会(APPA)が実施した全国ペット飼育者調査(2021-2022年)によると、米国では約9,050万世帯がペットを飼っています。過去30年間で、ペットの所有率は全世帯の56.0%から68.0%になった。ペットケアへの支出が急増した結果、富裕層向けの製品やサービスが大幅に増加しました。
  • 先進国における高齢化人口の増加は、ペットが高齢者の良き伴侶であると考えられているため、世界のペット・デイケア・宿泊市場の成長を牽引しています。カスタマイズはペットに個人的なタッチを加えるため、顧客にとってより魅力的であり、この要素はペットサービス市場の成長に大きな役割を果たすと予想されます。
  • メーカーはシャンプーなどのグルーミング製品の製造にオーガニック素材や天然素材を使用しています。先進的で費用対効果が高く、カスタマイズされたサービスのイントロダクション、ペットケアに対する関心の高まり、動物の健康支出の増加が、世界のペットサービスの需要拡大につながっています。
  • ペット飼育の増加に伴い、ペットの飼い主は、食事やグルーミング・オプションなど、より多くのオプションを備えたサービス・パッケージに支出するようになっています。ペットとサービスの重要性が高まるにつれ、ペットケア用品やペット用家具などのアクセサリーに対する要望も高まっています。

北米がペットサービス市場を独占

  • 北米のペットの親たちは、ペットの幸福、魅力、安全性により多くの出費をしています。米国ペット・プロダクション協会(APPA)によると、2021年だけでも米国のペットケア産業支出は1,236億米ドルに達し、前年比19.3%増となります。
  • 米国と英国は長い間、世界のペット市場をリードしてきました。米国は近年、ペット産業で劇的な成長を遂げました。例えば、北米ペット健康保険協会(NAPHIA)が発表した報告書によると、2021年末時点で北米では約441万匹のペットが保険に加入しています。ペット健康保険マーケットプレースは、過去1年間で27.7%成長しました。
  • また、NAPHIAによると、米国の保険料総額は26億米ドルに達し、2020年比で年間30.4%増加しました。カナダでは、保険料総額は3億1,340万カナダドルで、前年比28.1%増でした。ペットケアへの出費が急増した結果、富裕層の飼い主に向けた商品やサービスが大幅に増加しました。
  • ペットの飼い主の中には、ペットのために快適で豪華な製品にお金をかけることで、自分たちのライフスタイルを表現することに非常にこだわる人がいます。このため、市場の競合各社は北米市場で数多くの新製品やカスタマイズ製品を発売しています。

ペットサービス産業の概要

ペットサービス市場は非常に断片化されており、国内外に多数のプレーヤーが存在します。市場の注目すべきプレーヤーには、Petsfolio、Global Pet Relocation、PetSmart Inc.、AirPets Relocation Services Pvt. Ltd.、PetBackerなどがあります。同市場の主要企業は主に、同市場で牙城を築き、市場全体に多くの収益シェアをもたらすために、新サービス、提携、新地域への事業拡大、M&Aなど、さまざまな戦略を採用することに注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリスト・サポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 業界の魅力度-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ

第5章 市場セグメンテーション

  • ペットタイプ別
    • その他のペットタイプ
  • サービスタイプ別
    • グルーミング
    • ペット輸送
    • ペット・ボーディング
    • ペットシッター
    • ペットの散歩
    • その他のサービスタイプ
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • ロシア
      • スペイン
      • イタリア
      • その他欧州
    • アジア太平洋
      • インド
      • 中国
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米
    • アフリカ
      • 南アフリカ
      • その他のアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • PetBacker
    • Petsfolio
    • AirPets Relocation Services Pvt. Ltd
    • Global Cargo Services(Global Pet Protection)
    • PetSmart Inc.
    • Anvis Inc.
    • Rover
    • Barking Mad
    • We Love Pets
    • My Best Friend Dog Care

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67652

The Pet Service Market size is estimated at USD 24.27 billion in 2024, and is expected to reach USD 31.57 billion by 2029, growing at a CAGR of 5.40% during the forecast period (2024-2029).

Pet Service - Market

Key Highlights

  • The recent rise in pet humanization, wherein pets are treated with utmost care and hygiene, is proving to be a major driver for the market and is leading to the development of the pet service industry. Being the largest pet market in North America, the United States pet food market's growth is attributed to the increase in pet ownership. According to the 2021-2022 National Pet Owners Survey conducted by the American Pet Products Association (APPA), 70% of US households, or about 90.5 million families, own a pet. Total pet industry expenditures in the United States totaled USD 123.6 billion in 2021, up by 19% from USD 103.6 billion in 2020.
  • Although North America and Europe are some of the most dominant regions, countries in Asia-Pacific, such as Australia, are also witnessing an increase in the adoption of pets. The increasing popularity of pet services among pet owners is expected to have a positive impact on the market and contribute to its growth significantly over the forecast period. Some pet owners, especially affluent ones, are notably particular about representing their lifestyles by spending on comfortable and luxurious products for their pets. This is encouraging many market competitors to launch numerous products in the grooming segment. The pet services include pet sitting, pet grooming, pet traveling, pet training, pet hotels, and customized subscription boxes for the pet.
  • The demand for professional pet grooming centers is also leading to the growth of the market, as they aid in facilitating healthy skin and fur for the pet and decrease the risk of infection. However, factors such as low income in developing countries and lack of knowledge in pet handling may hamper the growth of the market during the forecast period.
  • In short, the increasing pet fashion among pet owners, increasing demand for pet grooming centers, and increase in the development of smart technology in pet grooming are anticipated to drive the growth of the market during the forecast period.

Pet Services Market Trends

Increasing Number of Pet Owners and Increased Spending on Pets

  • According to National Pet Owner's Survey (2021-2022) conducted by the American Pet Products Association (APPA), in the United States, almost 90.5 million households have a pet. Over the last 30 years, pet ownership has gone from 56.0% to 68.0% of all households. The boom in pet care spending has resulted in a huge increase in products and services aimed toward affluent pet owners.
  • The rising aging population in developed countries is driving the growth of the global pet daycare and lodging market, as they are considered good companions for the elderly. Customization holds more appeal to the customers, as it adds a personal touch to the pet, and this factor is expected to play a large role in the growth of the pet service market.
  • Manufacturers are using organic or natural materials for manufacturing grooming products, such as shampoos. The introduction of advanced, cost-effective, and customized services, rising concerns toward pet care, and an increase in health expenditure for animals are leading to the growth in the demand for pet services worldwide.
  • With the growing ownership of pets, pet owners are increasingly spending on service packages with more options, including food and grooming options. The desire for improved pet care products and accessories, such as pet furniture, has increased owing to the growing importance of pets and services.

North America Dominates the Pet Services Market

  • Pet parents in North America are spending more on their pet's well-being, appeal, and safety. According to the American Pet Productions Association (APPA), in 2021 alone, US pet care industry expenditures hit USD 123.6 billion, a 19.3% increase from the previous year.
  • The United States and the United Kingdom have long been the leaders of the world pet market. The United States witnessed dramatic growth in the pet industry in recent years. For instance, as per the report published by the North American Pet Health Insurance Association (NAPHIA), approximately 4.41 million pets were insured in North America at the end of 2021. The pet health insurance marketplace grew by 27.7% over the past year.
  • In addition, as per NAPHIA, total premium volume in the United States amounted to USD 2.6 billion, a 30.4% annual increase over 2020. In Canada, the total premium volume totaled CAD 313.4 million, an increase of 28.1% over the previous year. The boom in pet care spending has resulted in a huge increase in products and services aimed toward affluent pet owners.
  • Some pet owners are extremely particular about representing their lifestyles by spending on comfortable and luxurious products for their pets. This encourages market competitors to launch numerous new products and customized products in the North American market.

Pet Services Industry Overview

The pet service market is highly fragmented, with the presence of many domestic and international players operating in the market. Some of the notable players in the market include Petsfolio, Global Pet Relocation, PetSmart Inc., AirPets Relocation Services Pvt. Ltd, and PetBacker. The major players in the market are mainly focusing on adopting different strategies, such as new services, partnerships, expanding operations into new areas, and mergers and acquisitions in order to obtain a stronghold in the market and to bring more revenue share to the overall market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
  • 4.3 Market Restraints
  • 4.4 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Pet Type
    • 5.1.1 Dog
    • 5.1.2 Cat
    • 5.1.3 Other Animals
  • 5.2 By Service Type
    • 5.2.1 Grooming
    • 5.2.2 Pet Transportation
    • 5.2.3 Pet Boarding
    • 5.2.4 Pet Sitting
    • 5.2.5 Pet Walking
    • 5.2.6 Other Service Types
  • 5.3 By Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Russia
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Italy
      • 5.3.2.7 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 India
      • 5.3.3.2 China
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 South America
      • 5.3.4.1 Brazil
      • 5.3.4.2 Argentina
      • 5.3.4.3 Rest of South America
    • 5.3.5 Africa
      • 5.3.5.1 South Africa
      • 5.3.5.2 Rest of Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 PetBacker
    • 6.3.2 Petsfolio
    • 6.3.3 AirPets Relocation Services Pvt. Ltd
    • 6.3.4 Global Cargo Services (Global Pet Protection)
    • 6.3.5 PetSmart Inc.
    • 6.3.6 Anvis Inc.
    • 6.3.7 Rover
    • 6.3.8 Barking Mad
    • 6.3.9 We Love Pets
    • 6.3.10 My Best Friend Dog Care

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS