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市場調査レポート
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1190779

エッセンシャルオイル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Essential Oil Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 100 Pages | 納期: 2~3営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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エッセンシャルオイル市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月18日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

世界のエッセンシャルオイル市場は、予測期間中(2022年~2027年)にCAGR8.6%を記録すると予測されています。

COVID-19のパンデミックはいくつかの産業に不穏な影響を与えたが、エッセンシャルオイル市場はこの期間中にプラスの成長を経験しました。エッセンシャルオイルは、抗菌作用、抗酸化作用、抗感染作用があるため、ストレス状態、免疫障害、睡眠障害、うつ病など、さまざまな健康状態の治療に活用されています。したがって、エッセンシャルオイル市場の重要性は、パンデミックの間に精神的な健康上の問題を持つ患者の数が増加し、市場の成長を推進しているように急増しました。

市場は主にエッセンシャルオイルが提供する健康上の利点によって駆動されています。彼らは今、パーソナルケア製品での存在感に加えて、食品や飲料業界、医薬品や飼料に始まり、ほぼすべての業界で使用されているように、したがって、市場は、そのアプリケーションで堅牢な成長を示しました。さらに、副作用がないというその他の特典も、医薬品や飲食品産業での使用を急増させました。さらに、健康志向の消費者による天然および有機エッセンシャルオイルへの需要の高まりが、市場の成長をさらに後押ししています。さらに、研究開発活動の活発化と抽出技術の革新が、新興国での市場成長を後押しするものと期待されています。

エッセンシャルオイルの販売は、小売店を通じて行われていました。しかし、輸入業者や卸売業者の多くが、従来の店頭販売に加え、オンライン販売のためのウェブサイトを立ち上げていることから、インターネットを利用したオンライン販売の重要性は今後数年間で高まっていくものと思われます。

主な市場動向

ラベンダーエッセンシャルオイルの需要増加

ラベンダーエッセンシャルオイルは、有害なバクテリアの除去、筋肉の痙攣の緩和、鼓腸の緩和、殺菌、特に毒虫に刺されてかゆくなった皮膚の炎症の緩和、炎症や傷ついた皮膚の迅速な治癒促進、マッサージ時の筋肉の緊張緩和などの効果があるため、需要が大幅に増加する傾向が見られました。アロマテラピーに使用すると、脳波をリラックスさせ、ストレスホルモンの一因となるコルチゾールのレベルを下げると言われています。鎮静作用とリラックス作用があるため、不眠症に悩む人の睡眠導入剤としても利用されています。キャリアオイルで希釈して、ひび割れや老化した肌に潤いを与えるラベンダーオイルとしても使用されています。また、老化した肌やニキビ肌への使用により、肌の色つやを回復させる可能性があることが実証されています。ヘアケアでは、ラベンダーを頭皮にすり込むと、シラミやダニ、フケを効果的に除去する抗菌作用があることが知られています。

エッセンシャルオイル市場を牽引する北米

世界市場の中で最も大きなシェアを占めているのは北米です。米国をはじめとする先進国では、近年、急速なライフスタイルの変化に伴い、人々のストレスレベルが上昇し、エッセンシャルオイル市場の成長を促進しています。また、消費者の可処分所得の増加により、特に発展途上地域において、消費者は自然で健康的な栄養価の高い製品に割高な金額を費やすことを希望しています。さらに、北米地域では近年、レクリエーションやライフスタイルの利用者が絶えず増加しており、スパやリラクゼーション、アロマセラピー産業におけるエッセンシャルオイルの需要をさらに高めています。さらに、この地域では近年、エネルギー飲料や健康飲料の需要が増加しており、これが飲料におけるエッセンシャルオイルの使用の増加につながっています。

競合情勢

エッセンシャルオイルの世界市場は、各国の地域および国内の大手企業が存在するため、断片的な市場となっています。消費者の間でブランドの存在感を高めるために大手企業が採用した戦略的アプローチとして、企業の合併、拡大、買収、提携、および新製品開発が重視されています。主要企業の中には、Fakhry &Co.Lebermuth, Inc.Herbal Family、KATO Flavors &Fragrances(KFF)、Robertet、Biolandes、Sydney Essential Oils Co.Pty Ltd、Young Living Essential Oils、Farotti SRL、Food Base Kft、Givaudan SAなど。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の成果 および調査前提条件
  • 本調査の対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • 製品タイプ別
    • オレンジオイル
    • コーンミントオイル
    • スペアミントオイル
    • シダーウッドオイル
    • レモンオイル
    • ユーカリオイル
    • レモングラスオイル
    • クローブオイル
    • シトロネラオイル
    • その他のオイル
  • 色別
    • 飲食品分野
    • 医薬品
    • アロマテラピー
    • 香水
    • パーソナルケア&コスメティック
    • ホームケア製品
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • スペイン
      • フランス
      • イタリア
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 世界のその他の地域
      • 南米
      • 中東
      • アフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も活発な企業
  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • KATO Flavors & Fragrances(KFF)
    • Herbal Family
    • Robertet
    • Food Base Kft
    • Biolandes
    • A. Fakhry & Co.
    • Lebermuth, Inc.
    • Givaudan SA
    • Sydney Essentials
    • Farotti SRI

第7章 市場機会と今後の動向

第8章 COVID-19が市場に与える影響

目次
Product Code: 61440

The global essential oil market is projected to register a CAGR of 8.6% during the forecast period (2022 - 2027).

Although the COVID-19 pandemic had a disturbing impact on several industries, the essential oils market experienced positive growth during this period. Essential oils have antimicrobial, antioxidant, and anti-infective properties; thus, they are utilized in treating various health conditions, including stress conditions, immunity disorders, sleep disorders, and depression. Therefore, the importance of the essential oils market has shot up during the pandemic as the number of patients with mental health problems raised, which has propelled the growth of the market.

The market is majorly driven by the health benefits offered by essential oils. Therefore, the market witnessed robust growth in its application, as they are now used in almost every industry, starting from food and beverage industries to medicines and animal feed, along with its presence in personal care products. Additionally, the other benefits they possess, such as no side effects, surged their use in the medicine and food and beverage industries. In addition, the rising demand for natural and organic essential oils from health-conscious consumers is further boosting the market growth. Furthermore, the increasing R&D activities, along with innovation in extraction techniques, are expected to bolster the growth of the market in emerging economies.

The sales of essential oils through retail outlets were witnessed. However, the prominence of internet-based online sales is poised to increase over the coming years, as most the importers and wholesalers launch websites for online sales, in addition to the existing over-the-counter sales.

Key Market Trends

Increasing Demand for Lavender Essential Oil

The demand for lavender essential oil witnessed a significantly increasing trend, owing to the benefits it possesses, such as eliminating harmful bacteria, relieving muscle spasms, relieving flatulence, disinfecting and soothing inflamed skin, especially when resulting from a venomous, itchy bug bite, promote speedy healing of irritated and scarred skin, and relieve muscle tension when used during a massage. When used in aromatherapy, this mild sedative is reputed to reduce stress by relaxing the brain waves, which is also said to reduce cortisol levels that contribute to the stress hormone. Due to its calming and relaxing properties, it is also used as a sleep aid for those suffering from insomnia. Diluted with a carrier oil, it is also used as a lavender oil that moisturizes chapped and aging skin. Its potential to restore skin complexion is also demonstrated by its use on aging and acne-prone skin. In hair care, lavender is known to be an anti-septic that effectively eliminates lice, nits, and dandruff when rubbed into the scalp.

North America to Drive the Essential Oil Market

North America accounts for the largest share of the global market. In developed regions, such as United States, the stress levels among people increased in recent years, owing to the fast-paced lifestyle, thus, increasing the growth of the essential oil market. Additionally, due to the rising disposable income of consumers, especially in the developing regions, the consumers are willing to spend a premium amount on natural, healthy, and nutritional products. In addition, the number of recreational and lifestyle users has constantly increased in recent years in the North American region, which is further increasing the demand for essential oils in the spa and relaxation and aromatherapy industries. Furthermore, an increase in the demand for energy and health drinks has been witnessed in recent years in the region, which has led to the increased use of essential oils in beverages.

Competitive Landscape

The global market for essential oil is fragmented, owing to the presence of large regional and domestic players in different countries. Emphasis is given to the merger, expansion, acquisition, and partnership of the companies, along with new product development as strategic approaches adopted by the leading companies to boost their brand presence among consumers. Some of the major players such as Fakhry & Co. Lebermuth, Inc. Herbal Family, KATO Flavors & Fragrances (KFF), Robertet, Biolandes, Sydney Essential Oils Co. Pty Ltd, Young Living Essential Oils, Farotti SRL, Food Base Kft, and Givaudan SA.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Deliverables and Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Product Type
    • 5.1.1 Orange Oil
    • 5.1.2 Cornmint Oil
    • 5.1.3 Spearmint Oil
    • 5.1.4 Cedarwood Oil
    • 5.1.5 Lemon Oil
    • 5.1.6 Eucalyptus Oil
    • 5.1.7 Lemongrass Oil
    • 5.1.8 Clove Oil
    • 5.1.9 Citronella Oil
    • 5.1.10 Other Types of Oil
  • 5.2 By Color
    • 5.2.1 Food and Beverages
    • 5.2.2 Pharmaceuticals
    • 5.2.3 Aromatherapy
    • 5.2.4 Perfumery
    • 5.2.5 Personal Care & Cosmetics
    • 5.2.6 Home Care Products
    • 5.2.7 Other Applications
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
      • 5.3.1.4 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 Spain
      • 5.3.2.4 France
      • 5.3.2.5 Italy
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle East
      • 5.3.4.3 Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Active Companies
  • 6.2 Most Adopted Strategies
  • 6.3 Market Share Analysis
  • 6.4 Company Profiles
    • 6.4.1 KATO Flavors & Fragrances (KFF)
    • 6.4.2 Herbal Family
    • 6.4.3 Robertet
    • 6.4.4 Food Base Kft
    • 6.4.5 Biolandes
    • 6.4.6 A. Fakhry & Co.
    • 6.4.7 Lebermuth, Inc.
    • 6.4.8 Givaudan SA
    • 6.4.9 Sydney Essentials
    • 6.4.10 Farotti SRI

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS

8 IMPACT OF COVID-19 ON THE MARKET