市場調査レポート
商品コード
1273475

特殊酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)

Specialty Enzymes Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 145 Pages | 納期: 2~3営業日

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特殊酵素市場- 成長、動向、予測(2023年-2028年)
出版日: 2023年04月14日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 145 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

特殊酵素市場は、今後5年間で7.6%のCAGRで推移すると予測されています。

酵素は、人間を含むすべての生物の体内に存在するタンパク質であり、触媒として機能します。一方、酵素は生命活動に必要な物質であり、物質代謝における複雑で多様な活動の多くを助けています。消費者の健康意識の高まりにより、機能性食品の消費が増加しており、予測期間中、酵素の需要に好影響を与えると予測されます。2021年3月、International Flavors &Fragrances Inc.は、ベーカリー業界向け原料シリーズの最新製品として、Enovera 3001酵素の発売を発表しました。この新しい酵素は、食感や味に妥協することなくベーカリー生地を強化するためのラベルに配慮した処方を提供します。過去10年間で、食品の自然な風味や味、またユニークな食品により酵素の需要は増加し、市場拡大につながりました。果汁の透明化、醸造の発芽、チーズの製造、幼児食の前消化、肉の柔らかさなど、さまざまな用途で使用されています。さらに、差し迫った人口ブーム、食品の品質向上、栄養要求に対する消費者の意識の高まりなどが、市場拡大に有益な影響を及ぼすと予想されます。

国内での加工食品需要の増加や、加工食品産業における酵素の幅広い用途により、市場は急成長を遂げています。さらに、国内における食品技術の革新や、酵素を活用することでより高品質な製品が製造できるという認識の高まりが、市場をさらに牽引しています。例えば、DSMは、パンの柔らかさとしっとり感を向上させる、グルテンフリー用途に特化した新しい製パン用酵素のシリーズを発表しました。これらの酵素は、コーントルティーヤ、ライ麦パン、白パンなど、さらなる用途にも使用されています。インドの食品、飲食品、製薬産業の急成長がこの拡大を支えており、いずれは食品用酵素の需要が工業用酵素の需要を上回ると予想されています。これらの事業の大半は、食品酵素のマーケティングか製剤に特化しています。さらに、健康意識の高まりやアクティブなライフスタイルへの嗜好の高さから、スポーツ栄養業界はここ数年、急速なペースで拡大しています。

特殊酵素の市場動向

加工食品への需要拡大

加工食品分野は、消費者のライフスタイルパターンの変化やコンビニエンスフードの消費に強い影響を受けて、ここ数年、市場で大きな伸びを示しています。都市化、中間層の増加、働く女性の増加、可処分所得の増加などの要因により、世界の先進地域と発展途上地域の両方で、加工食品およびパッケージ食品の需要が高まっています。その結果、食品のパッケージングや加工ソリューションに対するニーズが高まっています。そのため、食品添加物は、加工食品の鮮度、安全性、味、外観、食感を維持するために、加工食品やコンビニエンス食品に広く採用されています。

調理済み食品、飲食品、スナック、冷凍ディナーなど、コンビニエンス食品や加工食品への需要の高まりは、食品添加物市場の拡大を後押しする重要な要因のひとつです。顧客は、多様な味わいと栄養価の高い食事の選択肢の両方を求めています。顧客の関心を高めるために、カルシウム、食物繊維、タンパク質を多く含み、糖尿病患者の健康にも良いとされる加工食品がいくつか販売されています。これらの製品は、グルテン、コレステロール、遺伝子組み換え作物、塩分などを含まないなど、機能的な特徴を備えています。低コストで生産性が高いため、微生物源は飲食品に使用される酵素の一次情報です。食品酵素の消化性、柔軟性、密閉性の特性は、市場の拡大を促進すると予想されます。チーズ、ヨーグルト、ケーキ、ビスケット、パンなどのベーカリーや乳製品の需要は非常に高いです。特に、ベーカリーは全国で最も多くの酵素を使用しています。このように、加工食品の需要の増加は、食品小売チェーンの拡大や利便性により、常に酵素アプリケーションの需要増加に寄与しています。

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市場をリードする北米

北米は特殊酵素の最大市場であり、その主な用途は食品・飼料産業です。世界の特殊酵素市場の中で大きなシェアを占めています。この市場は、加工食品の消費の増加、高級品への支出の増加、製品に使用される天然成分への消費者の嗜好が牽引しています。タンパク質強化などの市場における新たな食品酵素の応用は、食品酵素市場の成長を促し、市場参入企業に有利な機会をもたらすと期待されています。例えば、2021年6月、International Flavors &Fragrances, Inc.は、米国で牛乳に存在する乳糖を自然に利用する乳製品用酵素「Nurica」を発売しました。この酵素は、乳糖不耐症の管理と食物繊維の摂取量の最適化に役立つプレバイオティックなガラクトオリゴ糖(GOS)繊維の高い収量を自然に生成するのに役立ちます米国で炭水化物の需要を促進する主な要因の1つは、食物繊維と機能性食品に対する欲求の高まりであると考えられます。

北米における市場の急拡大は、消費者が自然由来の食事を選ぶ傾向が拡大していることと関連しています。この地域における食品酵素の需要は、有機添加物は安全で栄養価が高いという消費者の認識が広まった結果、発展しています。オーガニック・トレード・アソシエーションによると、2021年の米国におけるオーガニック食品の売上は約575億米ドルにのぼります。化学添加物を含まないプレミアムな加工食品への需要の高まりを受けて、さまざまな食品システムにおける酵素の利用が増加しています。この地域の市場拡大は、より精密な酵素のような新しいソリューションへの主要企業の投資増加によって促進されています。さらに、この地域における食品技術の革新、広範な研究開発投資、酵素を活用することでより高品質な製品を製造できるという認識の高まりが、市場をさらに牽引しています。

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特殊酵素産業の概要

特殊酵素市場は細分化されており、世界および地域のトップ企業が地元企業と熾烈な競争を繰り広げ、市場シェアを獲得しています。Kerry Group、Novozymes、Chr.Hansen、DuPontは、特殊酵素市場における主要企業の一部です。これらの企業は、事業の拡大に重点を置き、M&A、事業拡大、新製品のイノベーションなどの戦略をとっています。パートナーシップは、市場での存在感を高め、革新的な製品を開発するために、企業が好む次の戦略です。ケリーグループは、特殊酵素の製造に関する新技術の開発を計画しています。Connell Brothersは、市場での流通を拡大することに注力しています。

その他の特典:

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 本調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 市場概要

第4章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション

  • ソース別
    • 植物
    • 動物
    • 微生物
  • 種類別
    • 炭水化物分解酵素
    • プロテアーゼ
    • リパーゼ
    • その他のタイプ
  • 用途別
    • 飲食品
    • 医薬品
    • 動物栄養学
    • その他の用途
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • スペイン
      • 英国
      • ドイツ
      • フランス
      • イタリア
      • ロシア
      • その他欧州
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • 南米
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他南米地域
    • 中東・アフリカ地域
      • 南アフリカ共和国
      • アラブ首長国連邦
      • その他中東とアフリカ

第6章 競合情勢

  • 最も採用されている戦略
  • 市場シェア分析
  • 企業プロファイル
    • Novozymes
    • Kerry Inc.
    • Chr. Hansen Holding A/S
    • DuPont de Nemours, Inc.
    • Associate British Foods PLC
    • Specialty Enzymes & Probiotics
    • Koninklijke DSM N.V.
    • International Flavors & Fragrances
    • Mitsubishi Chemical Corporation
    • Amano Enzymes
    • AST Enzymes

第7章 市場機会および将来動向

目次
Product Code: 68072

The Specialty Enzymes market is projected to witness a CAGR of 7.6% over the next five years.

Enzymes are proteins that exist in the body of all living organisms, including humans, that function as catalysts. On the other hand, enzymes are necessary substances for vital activities and help many of the complex and diverse activities in substance metabolism. Growing consumer health consciousness has increased consumption of functional food products, which is predicted to have a favorable impact on the demand for enzymes over the forecast period. In March 2021, International Flavors & Fragrances Inc. announced the launch of Enovera 3001 enzyme as the newest addition to its ingredients for the bakery industry range. The new enzyme offers a label-friendly formulation for strengthening the bakery dough without compromising on its texture and taste. Over the past 10 years, the demand for enzymes has increased due to the natural flavor and taste of food items as well as unique food products, which has led to market expansion. The product is used for a variety of purposes, including the clarity of fruit juice, brewing germination, making cheese, pre-digesting infant food, and tenderizing meat. Additionally, the imminent population boom, increased food quality, and greater consumer awareness of nutritional requirements are all expected to have a beneficial impact on market growth.

The market is witnessing rapid growth due to the increasing demand for processed food in the country and the wide applications of enzymes in the processed food industry. Moreover, innovation in food technology in the country and increasing awareness about better-quality products being manufactured by utilizing enzymes are further driving the market. For instance, DSM launched a new range of baking enzymes, specifically formulated for gluten-free applications, that improve the softness and moistness of bread. These enzymes are also used in further applications, such as corn tortillas, rye bread, and white bread. The rapid growth of India's food, beverage, and pharmaceutical industries has supported this expansion, and the demand for food enzymes is eventually expected to surpass the demand for industrial enzymes. The majority of these businesses either specialize in marketing or formulations of food enzymes. Moreover, the sports nutrition industry has been expanding at a rapid pace for the past few years due to increased health awareness and a high preference for an active lifestyle.

Specialty Enzymes Market Trends

Increasing Demand for Processed Food

The processed foods segment has witnessed a significant rise in the market in recent years, owing to changes in the lifestyle patterns of consumers and a strong influence on the consumption of convenience foods. The demand for processed and packaged foods is rising in both developed and developing regions of the world due to factors such as urbanization, a growing middle-class population, an increase in the number of working women, and an increase in disposable income. As a result, there is a greater need for food packaging and processing solutions. Food additives are therefore widely employed in processed and convenience food products to maintain the freshness, safety, taste, appearance, and texture of processed foods.

The increased demand for convenience and processed foods such as ready-to-eat foods, ready-to-drink beverages, snacks, frozen dinners, and others is one of the key drivers fueling the expansion of the food additives market. Customers want both a diversity of flavors and nutritious eating choices. To increase customer interest, several processed foods that are high in calcium, fiber, and protein and are regarded as healthy for diabetics are being sold. These products have features that are functional, such as being devoid of gluten, cholesterol, GMOs, and salt, among others. Due to their low cost and great production, microbial sources are the primary source of enzymes used in food and beverages. The digestive, softening, and anti-staling properties of food enzymes are anticipated to propel market expansion. The demand for bakery and dairy goods such as cheese, yogurt, cakes, biscuits, and bread is extremely high. Notably, the bakery uses the most enzymes in the entire nation. Thus, the rise in demand for processed foods has always contributed to the rise in demand for enzyme application due to the expansion and convenience of food retail chains.

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North America Leading the Market

North America is the largest market for specialty enzymes with its major applications in the food and feed industries. It accounts for a prominent share of the global specialty enzyme market. The market is driven by the increased consumption of processed food products, increased expenditure on premium quality products, and consumer preference for the natural ingredients used in the products. New food enzyme applications in markets such as protein fortification are expected to prompt growth in the food enzymes market and create lucrative opportunities for industry participants. For instance, in June 2021, International Flavors & Fragrances, Inc., launched Nurica, a dairy enzyme that naturally harnesses the lactose present in milk in the United States. The enzyme helps in naturally generating a higher yield of prebiotic galactooligosaccharides (GOS) fibers that help in managing lactose intolerance and optimizing fiber intake one of the main factors driving the demand for carbs in the United States is likely to be the rising desire for dietary fibers and functional foods.

The market's rapid expansion in North America is linked to the expanding trend of consumers choosing naturally derived meals. The demand for food enzymes in the region is developing as a result of the growing consumer perception that organic additives are secure and nutritious. According to the Organic Trade Association, in 2021, organic food sales in the United States amounted to about USD 57.5 billion. The use of enzymes in various food systems has increased in response to the rising demand for premium processed meals free of chemical additives. Market expansion in the region is being fueled by major players' increased investments in novel solutions, like more precise enzymes. Furthermore, innovation in food technology in the region, extensive R&D investment, and the growing awareness about better-quality products being manufactured by utilizing enzymes, are further driving the market.

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Specialty Enzymes Industry Overview

The Specialty Enzymes Market is fragmented, with top global and regional players competing fiercely with local companies to gain market shares. Kerry Group, Novozymes, Chr. Hansen, and DuPont are some of the major players in the specialty enzymes market. These companies majorly focus on expanding their businesses and undertaking strategies, such as mergers and acquisitions, expansions, and novel product innovations. Partnerships are the next strategy preferred by companies in order to strengthen their market presence and develop innovative products. Kerry Group has planned to develop new technologies for specialty enzyme production. Connell Brothers is focusing on increasing distribution in the market.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions & Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1 Market Overview

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Restraints
  • 4.3 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 By Source
    • 5.1.1 Plant
    • 5.1.2 Animal
    • 5.1.3 Microbial
  • 5.2 By Type
    • 5.2.1 Carbohydrases
    • 5.2.2 Proteases
    • 5.2.3 Lipases
    • 5.2.4 Other Types
  • 5.3 By Application
    • 5.3.1 Food & Beverage
    • 5.3.2 Pharmaceutical
    • 5.3.3 Animal Nutrition
    • 5.3.4 Other Applications
  • 5.4 Geography
    • 5.4.1 North America
      • 5.4.1.1 United States
      • 5.4.1.2 Canada
      • 5.4.1.3 Mexico
      • 5.4.1.4 Rest of North America
    • 5.4.2 Europe
      • 5.4.2.1 Spain
      • 5.4.2.2 United Kingdom
      • 5.4.2.3 Germany
      • 5.4.2.4 France
      • 5.4.2.5 Italy
      • 5.4.2.6 Russia
      • 5.4.2.7 Rest of Europe
    • 5.4.3 Asia-Pacific
      • 5.4.3.1 China
      • 5.4.3.2 Japan
      • 5.4.3.3 India
      • 5.4.3.4 Australia
      • 5.4.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.4.4 South America
      • 5.4.4.1 Brazil
      • 5.4.4.2 Argentina
      • 5.4.4.3 Rest of South America
    • 5.4.5 Middle East and Africa
      • 5.4.5.1 South Africa
      • 5.4.5.2 United Arab Emirates
      • 5.4.5.3 Rest of Middle East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Most Adopted Strategies
  • 6.2 Market Share Analysis
  • 6.3 Company Profiles
    • 6.3.1 Novozymes
    • 6.3.2 Kerry Inc.
    • 6.3.3 Chr. Hansen Holding A/S
    • 6.3.4 DuPont de Nemours, Inc.
    • 6.3.5 Associate British Foods PLC
    • 6.3.6 Specialty Enzymes & Probiotics
    • 6.3.7 Koninklijke DSM N.V.
    • 6.3.8 International Flavors & Fragrances
    • 6.3.9 Mitsubishi Chemical Corporation
    • 6.3.10 Amano Enzymes
    • 6.3.11 AST Enzymes

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS