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市場調査レポート
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1197221

多汗症治療市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)

Hyperhidrosis Treatment Market - Growth, Trends, and Forecasts (2023 - 2028)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 2~3営業日

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多汗症治療市場- 成長、動向、予測(2023年~2028年)
出版日: 2023年01月23日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

多汗症治療市場は、予測期間においてCAGR6.2%を記録すると予想されています。

パンデミックは、市場に大きな影響を及ぼしています。例えば、2021年1月に発表されたNCBIの研究によると、COVID-19感染の初期段階において、低体温が長引いたほとんどの症例の状態は発熱をもたらしました。そのため、当初は多汗症治療の需要が増加したが、市場には悪影響も見られました。2021年5月の国際多汗症学会によると、汗はCOVID-19の感染予防に役立つ可能性があります。同団体は、ジョージ・ワシントン大学の皮膚科医Adam Friedmanのような専門家の言葉を引用してその主張を裏付けており、"汗には何らかの固有の抗菌活性がある"と指摘しています。そのため、パンデミックの初期には、市場は緩やかな成長を遂げました。しかし、COVID-19の患者数が減少していることから、市場は勢いを増し始めており、予測期間中は上昇傾向を示すと予想されます。

多汗症治療市場の成長を後押しする主な要因は、二次性多汗症の有病率の上昇と、市場関係者による研究開発への投資の増加です。2021年10月に発表されたNCBIの調査によると、米国では、本疾患の有病率は全人口の約3.0%と推定されます。感情的、心理的、社会的、職業的な障害は、すべて多汗症によって引き起こされる可能性があります。

その他、市場の成長に影響を与える可能性のある要因としては、多汗症治療の有望なパイプライン、うつ病や不安症の有病率の増加、多汗症に関する意識の高まり、有利な償還政策の存在などが挙げられます。例えば、2021年10月、Brickell Biotech Inc.は、原発性腋窩多汗症患者における1日1回投与の局所製剤として臭化ソフピロニウムゲル15%を評価した第3相ピボタル試験Cardigan IおよびCardigan IIから良好なトップライン結果を報告しています。このように、多汗症の負担の増加や治療の進歩は、その治療に対する需要を高め、市場の成長を後押しすると予想されます。

強力なプレゼンスを確立するための主要企業による地理的拡大、製品上市、買収、提携、合併、パートナーシップは、市場にプラスの影響を与えます。例えば、2021年4月、Journey Medicalsのパートナー企業であるFortress Biotechは、米国におけるQbrexza(グリコピロニウム)をEli Lillyの完全子会社であるDermiraから取得する最終契約を締結しています。このような背景から、本市場は予測期間中に成長を遂げると予想されます。

しかし、化粧品や治療法の短期的な結果が、予測期間中の多汗症治療市場の成長を抑制する可能性があります。

多汗症治療市場の動向

ボツリヌス毒素A型は予測期間中、最大の市場シェアを占める見込み

A型ボツリヌス毒素は、局所的な多汗症に対する安全で効果的な治療法であり、局所的な治療よりも長持ちし、侵襲的な外科的処置は必要ありません。ボツリヌス毒素注射は、腋窩多汗症の治療に最もよく使用されますが、手掌・足底の治療にも使用することができます。ボツリヌス毒素の効果は平均して6~9カ月持続し、患者さんの高い満足度につながっています。

アッヴィ社は、世界で最も調査されたボツリヌス毒素であるBOTOXを所有しています。BOTOXは、少なくとも20カ国で脇の下の過剰な発汗の治療薬として承認されています。また、顔、足、手の発汗の治療にも適応外で使用することができます。2021年4月、アクアビット・ホールディングス合同会社は、米国およびカナダにおけるボツリヌス毒素(DTX-021)の登録・販売・商業化の独占ライセンスを取得したと発表しました。脇、手、足、頭、顔(頭蓋顔面)およびその他の比較的小さな体の部位(胸の下など)の過剰な発汗は、2020年10月に国際多汗症学会が発表した論文のとおり、ボツリヌス毒素Aで治療することが可能です。ボトックスを脇の過剰な発汗の治療に使用した場合、82.0%~87.0%の発汗を抑えることが確認されています。効果は治療後2~4日で現れ始め、通常2週間以内に十分な効果が現れます。乾燥は平均して4~12カ月続きますが、最長で14カ月続くという研究結果もあります。

また、不安を軽減する効果についても、さまざまな研究で実証されています。例えば、2021年にScientific Reports誌に掲載された研究によると、4つの異なる部位にボトックス注射を受けた人は、同じ条件で異なる治療を受けた人よりも不安の兆候が有意に少なかったと報告されています。ボトックス患者において、不安のリスクは22.0%~72.0%減少することが明らかになったのです。したがって、多汗症の治療におけるA型ボツリヌス毒素の有効性とその効果の持続性が、市場の成長を促進しているのです。

予測期間中、北米が最大の市場シェアを占めると予想される

北米は、予測期間を通じて多汗症治療市場全体を支配すると予想されます。これは、原発性多汗症、がん、心血管障害の負担増、二次性多汗症の増加、技術の進歩、同地域における主要な市場プレイヤーの存在などの要因によるものです。

原発性および二次性多汗症の高い有病率は、同地域での治療法の採用を増加させるでしょう。2022年10月に発表されたNCBIの調査論文によると、米国人口の約2.8%が多汗症に苦しんでおり、20~60歳の患者によく見られるとされています。このような高い有病率は、同地域における市販の塩化アルミニウム六水和物20.0%などの様々な治療法の採用を増加させています。このような有病率は、製品消費の需要を増加させ、それによって市場の成長を高めることになります。

米国では、主な製品の調査、市場参入企業やメーカーの高い集中度、主要企業間の買収や提携、多汗症治療製品の研究開発活動の活発化が、これらの製品の採用率の上昇につながります。例えば、2021年4月には、ジャーニーメディカルズのパートナー企業であるフォートレスバイオテック社が、米国におけるQbrexza(グリコピロニウム)をイーライリリーの100%子会社であるダーミラ社から買収する最終契約を締結しています。このような背景から、本市場は今後大きな成長を遂げることが期待されます。

多汗症治療市場の競合他社分析

多汗症治療市場は適度な競争があり、複数の大手企業で構成されています。市場の著名なプレーヤーは、AbbVie、Brickell Biotech、Eli Lilly and Company(Dermira)、Advin Healthcare、Dermavant Scienecs Inc(RoivantSci)などが挙げられます。市場で活動する企業は、強力な製品パイプラインにつながる臨床試験を実施するために、研究開発投資と資金調達活動に注力しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • アナリストによる3ヶ月間のサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場の定義
  • 調査対象範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場力学

  • 市場概要
  • 市場促進要因
    • 二次性多汗症の有病率の上昇
    • 市場参入企業による研究開発への投資の増加
  • 市場抑制要因
    • 美容・治療施術の短期的な結果
  • ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係

第5章 市場セグメンテーション(金額ベース市場規模- 百万米ドル)

  • 治療タイプ別
    • 局所治療
    • 外科的治療
    • ボツリヌス毒素A
    • イオントフォレーシス
    • レーザー治療
    • その他の治療法
  • 疾患タイプ別
    • 一次性局所性多汗症
    • 二次性全身性多汗症
  • 地域別
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • メキシコ
    • 欧州
      • ドイツ
      • 英国
      • フランス
      • イタリア
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • 日本
      • インド
      • オーストラリア
      • 韓国
      • その他アジア太平洋地域
    • 中東地域
      • GCC
      • 南アフリカ
      • その他の中東地域
    • 南米地域
      • ブラジル
      • アルゼンチン
      • その他の南米地域

第6章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • AbbVie Inc.(Allergan PLC)
    • Brickell Biotech Inc.
    • Eli Lilly and Company(Dermira)
    • 1315 Capital(miraDry Inc.)
    • SweatBlock
    • Merz Pharma(Merz Aesthetics)
    • Dermavant Sciences Inc.(Roivant Sciences)
    • Advin Health Care
    • Dermadry Laboratories Inc.
    • Dermata Therapeutics Inc.

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67388

The hyperhidrosis treatment market is expected to register a CAGR of 6.2% over the forecast period.

The pandemic has significantly impacted the market. For instance, as per the NCBI study published in January 2021, during the initial phase of the COVID-19 infection, the condition of most of the prolonged cases of hypothermia resulted in fever. Thus, the demand for hyperhidrosis treatment increased initially; however, the market also witnessed an adverse impact. According to the International Hyperhidrosis Society in May 2021, sweat could help prevent the transmission of COVID-19. The organization supports that claim with quotes from experts like dermatologist Adam Friedman of George Washington University, who noted that "Sweat has some inherent antimicrobial activity." Therefore, the market witnessed moderate growth during the initial days of the pandemic. However, with the declining cases of COVID-19, the market has started to gain momentum and is expected to witness an upward trend over the forecast period.

The key factors bolstering the growth of the hyperhidrosis treatment market are the rise in the prevalence of secondary hyperhidrosis conditions and the increase in investments in research and development by the market players. According to the NCBI study published in October 2021, in the United States, the prevalence rate of this disorder was estimated to be around 3.0% of the total population. Emotional, psychological, social, and occupational impairment can all be caused by hyperhidrosis.

Some other factors that could potentially impact the market's growth are the promising pipeline for hyperhidrosis treatment, the growing prevalence of depression and anxiety, growing awareness about hyperhidrosis, and the presence of favorable reimbursement policies. For instance, in October 2021, Brickell Biotech Inc. reported positive topline results from the Phase 3 pivotal Cardigan I and Cardigan II studies, which evaluated sofpironium bromide gel, 15% as a once-daily topical formulation in patients with primary axillary hyperhidrosis. Thus, the increasing burden of hyperhidrosis and treatment advancements are anticipated to bolster the demand for its treatment, thereby boosting the market's growth.

Geographical expansions, product launches, acquisitions, collaborations, mergers, and partnerships by major players to establish a strong presence positively impact the market. For instance, in April 2021, Fortress Biotech, the partner company of Journey Medicals, entered into a definitive agreement to acquire Qbrexza (glycopyrronium) in the United States from Dermira, a wholly-owned subsidiary of Eli Lilly. Thus, owing to these factors, the market studied is expected to witness growth over the forecast period.

However, short-term results of cosmetic and therapeutic procedures are likely to restrain the growth of the hyperhidrosis treatment market over the forecast period.

Hyperhidrosis Treatment Market Trends

Botulin Toxin A is Expected to Hold the Largest Market Share Over the Forecast Period

Botulinum toxin type A is a safe and effective treatment for focal hyperhidrosis that lasts longer than topical treatments and does not require invasive surgical procedures. Botulinum toxin injections are most commonly used to treat axillary hyperhidrosis, but they can also be used to treat palmar and plantar disease. Botulinum toxin's effects last six to nine months on average, and treatment is linked to a high satisfaction rate among patients.

AbbVie Inc. owns BOTOX, which is the most researched botulinum toxin in the world. BOTOX has been approved for the treatment of excessive sweating in the underarms in at least 20 countries. It can also be used off-label to treat sweating in the face, feet, and hands. In April 2021, Aquavit Holdings LLC announced that it acquired an exclusive license to register, market, and commercialize a botulinum toxin (DTX-021) in the United States and Canada. Excessive sweating of the armpits, hands, feet, head, and face (craniofacial) and other relatively small body areas (like under the breasts) can be treated with botulinum toxin A as per the article published by the International Hyperhidrosis Society in October 2020. Botox has been shown to reduce sweating by 82.0% to 87.0% when used to treat excessive sweating under the arms. The effects begin to show up two to four days after treatment, with the full effects usually appearing within two weeks. Dryness lasts four to 12 months on average, but some studies have found that it can last up to 14 months.

Various studies have demonstrated its efficacy in reducing anxiety as well. For instance, according to a study published in the journal Scientific Reports in 2021, people who received Botox injections at four different sites reported significantly fewer signs of anxiety than those who received different treatments for the same conditions. The risk of anxiety was found to be reduced by 22.0% to 72.0% in Botox patients. Hence, the effectiveness of botulinum toxin type A in treating hyperhidrosis and its long-lasting effect is driving the market's growth.

North America is Expected to Hold the Largest Market Share Over the Forecast Period

North America is expected to dominate the overall hyperhidrosis treatment market throughout the forecast period. The growth is owing to factors such as the increasing burden of primary hyperhidrosis, cancer, and cardiovascular disorders, increases in secondary hyperhidrosis, technological advancements, and the presence of key market players in the region.

The high prevalence of primary and secondary hyperhidrosis will increase the adoption of treatment in the region. According to the NCBI research paper published in October 2022, approximately 2.8% of the US population suffers from hyperhidrosis, which is common in patients between 20 to 60 years of age. The high prevalence has increased the adoption of various treatments, such as over-the-counter aluminum chloride hexahydrate 20.0% in the region. Such prevalence will increase the demand for product consumption, thereby increasing the market's growth.

Key product launches, high concentration of market players or manufacturer's presence, acquisition and partnerships among major players, and increasing research and development activities for hyperhidrosis treatment products in the United States will lead to higher adoption of these products. For instance, in April 2021, Fortress Biotech, a partner company of Journey Medicals, entered into a definitive agreement to acquire Qbrexza (glycopyrronium) in the United States from Dermira, a wholly-owned subsidiary of Eli Lilly. Thus, owing to the above-mentioned factors, the market is expected to witness considerable growth over the forecast period.

Hyperhidrosis Treatment Market Competitor Analysis

The hyperhidrosis treatment market is moderately competitive and consists of several major players. The prominent players in the market are AbbVie, Brickell Biotech, Eli Lilly and Company (Dermira), Advin Healthcare, and Dermavant Scienecs Inc. (Roivant Sci), among others. The companies operating in the market are focusing on R&D investments and fundraising activities to conduct clinical trials that lead to strong product pipelines.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Market Drivers
    • 4.2.1 Rise in Prevalence of Secondary Hyperhidrosis Condition
    • 4.2.2 Increase in Investments by Market Players in Research and Development
  • 4.3 Market Restraints
    • 4.3.1 Short-term Results of Cosmetic and Therapeutic Procedures
  • 4.4 Porter's Five Forces Analysis
    • 4.4.1 Threat of New Entrants
    • 4.4.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.4.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.4.4 Threat of Substitute Products
    • 4.4.5 Intensity of Competitive Rivalry

5 MARKET SEGMENTATION (Market Size by Value - USD million)

  • 5.1 By Treatment Type
    • 5.1.1 Topical Treatments
    • 5.1.2 Surgical Treatments
    • 5.1.3 Botulin toxin A
    • 5.1.4 Iontophoresis
    • 5.1.5 Laser Treatments
    • 5.1.6 Other Treatment Types
  • 5.2 By Disease Type
    • 5.2.1 Primary Focal Hyperhidrosis
    • 5.2.2 Secondary Generalized Hyperhidrosis
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Mexico
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 United Kingdom
      • 5.3.2.3 France
      • 5.3.2.4 Italy
      • 5.3.2.5 Spain
      • 5.3.2.6 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 Japan
      • 5.3.3.3 India
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 South Korea
      • 5.3.3.6 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Middle East
      • 5.3.4.1 GCC
      • 5.3.4.2 South Africa
      • 5.3.4.3 Rest of Middle East
    • 5.3.5 South America
      • 5.3.5.1 Brazil
      • 5.3.5.2 Argentina
      • 5.3.5.3 Rest of South America

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Company Profiles
    • 6.1.1 AbbVie Inc. (Allergan PLC)
    • 6.1.2 Brickell Biotech Inc.
    • 6.1.3 Eli Lilly and Company (Dermira)
    • 6.1.4 1315 Capital (miraDry Inc.)
    • 6.1.5 SweatBlock
    • 6.1.6 Merz Pharma (Merz Aesthetics)
    • 6.1.7 Dermavant Sciences Inc. (Roivant Sciences)
    • 6.1.8 Advin Health Care
    • 6.1.9 Dermadry Laboratories Inc.
    • 6.1.10 Dermata Therapeutics Inc.

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS