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市場調査レポート
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925246

ハイブリッドトレイン市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)

Hybrid Train Market - Growth, Trends, and Forecasts (2022 - 2027)

出版日: | 発行: Mordor Intelligence | ページ情報: 英文 115 Pages | 納期: 2~3営業日

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ハイブリッドトレイン市場 - 成長、動向、予測(2022年~2027年)
出版日: 2022年01月17日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 115 Pages
納期: 2~3営業日
ご注意事項 :
本レポートは最新情報反映のため適宜更新し、内容構成変更を行う場合があります。ご検討の際はお問い合わせください。
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概要

ハイブリッドトレイン市場は、予測期間(2020年~2025年)に約6.23%のCAGRで推移すると予測されています。

主なハイライト

  • 鉄道輸送は、旅客・貨物を問わず、どの国でも主要な輸送手段の1つです。しかし、鉄道は大気汚染の原因となる二酸化窒素、二酸化炭素、粒子状物質を発生させ、健康に悪影響を及ぼすため、環境に影響を及ぼしています。そこで、鉄道が環境に与える影響を軽減するために、各社はハイブリッド鉄道などのイノベーションを打ち出しています。
  • 世界的に、より環境に優しい交通手段を求める傾向があります。政府の新たな規制にも支えられ、環境に優しい輸送手段の動向は、鉄道を含むすべての輸送手段に浸透しつつあります。このような要因が、予測期間中にハイブリッドトレインの需要を押し上げると思われます。
  • しかし、オーバーホールやメンテナンスのコストが高いことが、市場成長の障害になる可能性があります。このような制約要因はあるもの、ハイブリッド鉄道はより環境に優しいため、予測期間中に需要が拡大する可能性が高いと考えられます。

主な市場動向

2019年、エレクトロディーゼルセグメントが最大の市場シェアを保持

2019年、エレクトロディーゼルセグメントは市場で最大のシェアを占めました。エレクトロディーゼル鉄道車両は、デュアルモードまたはバイモードとも呼ばれ、電力供給(電気機関車のように)または搭載されたディーゼルエンジン(ディーゼル電気機関車のように)によって動力を供給されます。

これらの鉄道車両は全地域で使用されています。しかし、アジア太平洋と欧州は、電気ディーゼル鉄道車両のいくつかの開発計画と高い展開単位を持つ主要な市場であると認識されています。さらに、世界中の鉄道車両メーカーは、電気ディーゼル鉄道車両の性能をさらに向上させるために、さまざまな技術に一貫して取り組んでいます。例えば、以下の通りです。

  • ポーランドでは、2018年の間に、PKP Cargo、Pesa、TABOR Institute of Rail VehiclesがInnoTransで自動電気ディーゼル機関車を開発する契約を締結しました。
  • PKP CargoとPesaは、PesaのGama機関車プラットフォームをベースにした設計を作成し、TABORによる検証を受ける予定です。PKPカーゴによる試験の後、機関車は2022年に試運転を開始する予定です。
  • 車両はGoA 3で運用される予定で、センサー、カメラ、ジャイロスコープが搭載され、入力されたデータは人工知能で解析される予定です。
  • スペインでは、欧州投資銀行(EIB)が2019年に1億ユーロ相当の融資を承認し、2億100万ユーロに上るRENFE向けの電気式車両26台と電気式ディーゼル車両5台の調達計画の一部資金を提供しました。このプロジェクトの一環として、エル・ベロンとサンタンデールの車両基地が近代化される見込みです。
  • 2019年12月、CRRC Corporation Limitedとフィリピン運輸省長官が契約を締結しました。この契約によると、フィリピン国鉄(PNR)はCRRCから3編成の列車を購入することに同意しました。この列車は、設計速度120km/hのディーゼル電気多重ユニット列車であることが期待されています。

このように、電気式ディーゼル鉄道車両は、従来のディーゼル式鉄道車両に取って代わる可能性があります。これらの電気ディーゼル車両は、運行コストやメンテナンスコストの削減に成功しており、予測期間中の市場成長をさらに後押しする可能性があります。

予測期間中、アジア太平洋地域がハイブリッド鉄道市場をリードする見込み

ハイブリッドトレイン市場は、アジア太平洋地域が支配すると予想されています。これは、同地域でハイブリッドトレインを発売するプロジェクトがいくつか進行しているためです。アジア太平洋地域は鉄道業界にとって最大の市場の1つでもあり、環境に優しい列車への需要が高まっています。アジア太平洋地域は、中国やインドなどの新興経済諸国と、日本などの先進経済諸国から構成されています。この地域では、新技術の導入と政府による新たな規制の制定が市場を牽引しています。

過去10年間、中国は大規模かつ急速な都市鉄道の開発を経験しました。中国の都市鉄道は近年、ネットワーク化、設備のインテリジェント化、システムの多様化、革新的な技術に向かって発展しています。その動向は、スーパーシティやメガシティの中心部では大容量の地下鉄が採用され、中心市街地と遠隔地の間では中容量のモノレール、都市内高速鉄道システム、磁気浮上式鉄道が採用される方向に移行しつつあります。

インドでは、以下のような事例により、ハイブリッド列車の採用が急速に進んでいます。

  • インド鉄道では、ディーゼル機関車(DEMU)の屋根に4.5キロワットの太陽電池パネルを設置し、ホテル需要に対応しています。
  • さらに、鉄道機関車用の高速ディーゼルに5%のバイオディーゼルを混合することも開始されました。これらの鉄道車両は、18編成以上のDEMU列車を圧縮天然ガス(CNG)で走行させるというパイロットプロジェクトも開始しています。

こうした新興国の市場動向は、予測期間中、同地域のハイブリッド鉄道市場の見通しを強化するものと期待されています。

競合情勢

ハイブリッド鉄道市場は、CRRC Corporation Limited、Bombardier Inc.、Alstom SA、Siemens、Hitachiなどの有力企業が存在し、高度に統合された市場となっています。市場の主要企業は、市場の主要企業を買収することで市場シェアを拡大する戦略をとっています。例えば、2020年に開始されたアルストムのボンバルディア買収は、2年以内に1株当たり利益を上乗せし、5年以内にアルストムに4億ユーロもの年間節約をもたらすと見られています。CRRC Corporation Limitedは、中国だけでなく他の国際地域にわたる幅広い市場プレゼンスにより、2019年の市場シェアの大部分を獲得しました。欧州は同社の海外における主要な市場であり、アジア、アフリカ、アメリカ大陸がそれに続いています。2019年時点でCRRCは、シンガポール、マレーシア、トルコ、南アフリカなど20以上の国や地域から、機関車、地下鉄・軽便鉄道列車、電動マルチユニット、地下鉄用エンジニアリング保守車両を対象とした約50件の受注を獲得しています。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場の力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 産業の魅力- ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係
  • COVID-19が市場に与える影響

第5章 市場のセグメンテーション

  • 推進力
    • バッテリー駆動
    • 電気ディーゼル
    • 水素エンジン
    • その他の推進タイプ(太陽電池式、ガス式、その他)
  • アプリケーション
    • 旅客
    • 貨物
  • 地域
    • 北米
      • 米国
      • カナダ
      • その他北米地域
    • 欧州
      • ドイツ
      • フランス
      • 英国
      • スペイン
      • その他の欧州地域
    • アジア太平洋地域
      • 中国
      • インド
      • 日本
      • オーストラリア
      • その他アジア太平洋地域
    • その他の地域
      • 南米
      • 中東・アフリカ

第6章 競合情勢

  • ベンダーの市場シェア
  • 企業プロファイル
    • CRRC Corporation Limited
    • Bombardier Inc.
    • Alstom SA
    • Kawasaki Heavy Industries Ltd
    • Siemens AG
    • Wabtec Corporation
    • Hyundai Rotem
    • Hitachi Ltd
    • Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles(CAF)

第7章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 67286

The hybrid train market is anticipated to register a CAGR of about 6.23% during the forecast period (2020 - 2025).

Key Highlights

  • Railway transportation is one of the major transportation modes in any country, for both passengers and cargoes. However, trains have an impact on the environment, as they produce nitrogen dioxide, carbon dioxide, and particulate matter that can contribute to air pollution and cause negative health effects. To reduce the effects of trains on the environment, companies are coming up with innovations, such as hybrid trains.
  • Globally, there is a trend toward greener forms of transport. Supported by new government regulations, the green transportation trend is penetrating into all transportation modes, including railways. Such factors are likely to drive the demand for hybrid trains over the forecast period.
  • However, the high overhaul and maintenance costs can create an obstacle for the growth of the market. Despite the presence of restraining factors, hybrid trains are more environment friendly, based on which the demand for hybrid trains is likely to amplify over the forecast period.

Key Market Trends

Electro Diesel Segment Held the Largest Market Share in 2019

In 2019, the electro diesel segment held the largest share in the market. Electro diesel railway vehicles, also known as dual-mode or bi-mode, are powered either by an electricity supply (like an electric locomotive) or an onboard diesel engine (like a diesel-electric locomotive).

These railway vehicles are used across all regions. However, Asia-Pacific and Europe are identified as the major markets, with several development plans and high deployment units of electro-diesel railway vehicles. Moreover, railway vehicle manufacturers across the world are consistently working on various technologies to further enhance the performance of electro-diesel railway vehicles. For instance:

  • In Poland, during 2018, PKP Cargo, Pesa, and TABOR Institute of Rail Vehicles signed an agreement at InnoTrans to develop an automated electro-diesel locomotive.
  • PKP Cargo and Pesa are expected to create a design based on Pesa's Gama locomotive platform, which will be verified by TABOR. Following the testing by PKP Cargo, the locomotive is anticipated to be commissioned in 2022.
  • The vehicle is expected to operate with GoA 3. Sensors, cameras, and gyroscopes will be fitted, and the input data will be analyzed using artificial intelligence.
  • In Spain, the European Investment Bank (EIB) approved a loan worth EUR 100 million in 2019 to partly finance the planned procurement, which was valued at EUR 201 million, of 26 electric and 5 electro diesel trainsets for RENFE. The depots at El Berron and Santander are expected to be modernized as part of the project.
  • In December 2019, CRRC Corporation Limited and the Philippine Secretary of the Department of Transportation signed a contract. According to this contract, the Philippine National Railways (PNR) agreed to purchase three trains from CRRC. The diesel electric multiple unit trains are expected to have a design speed of 120 km/h.

Owing to such aforementioned developments, the electro diesel railway vehicles may replace their diesel counterparts. These electro diesel vehicles have been successfully generating savings in operation and maintenance costs, which may further drive the market growth during the forecast period.

Asia-Pacific is Likely to Lead the Hybrid Train Market During the Forecast Period

The hybrid train market is anticipated to be dominated by Asia-Pacific, due to several ongoing projects to launch the hybrid trains in the region. Asia-Pacific is also one of the biggest markets for the rail industry, and the demand for greener trains is growing in the region. The Asia Pacific comprises emerging economies, such as China and India, along with developed economies, such as Japan. The implementation of new technologies and the establishment of new government regulations are driving this market in this region.

Over the past decade, China experienced large-scale and rapid urban rail transit development. Urban rail transit in China has been developing toward networked structures, intellectualized equipment, diversified systems, and innovative technologies in recent years. The trend is shifting toward the adoption of large-capacity subways in the central areas of super cities and megacities, with the adoption of the medium-capacity monorail, inner-city rapid rail transit systems, and magnetic suspension trains, between central urban areas and remote towns.

In India, the focus on the adoption of hybrid trains is growing at a rapid pace, owing to the following instances:

  • Indian Railways fitted solar panels on the rooftop of Diesel Electric Multiple Unit (DEMU) trains with a capacity of 4.5 kilowatt to cater to hotel load.
  • Additionally, the blending of high-speed diesel with 5% biodiesel for railway locomotives has started. These railway vehicles have also started pilot projects, involving running DEMU trains with compressed natural gas (CNG) over 18 trains.

Such developments are expected to bolster the market prospects for the hybrid train market in the region during the forecast period.

Competitive Landscape

The hybrid train market is a highly consolidated market, with dominant players, like CRRC Corporation Limited, Bombardier Inc., Alstom SA, Siemens, and Hitachi. The major players in the market are making strategies to expand their market shares through acquisitions of leading players in the market. For instance, Alstom's acquisition of Bombardier, which has commenced in 2020, is likely to add to earnings per share within two years and generate as much as EUR 400 million in annual savings for Alstom within five years. CRRC Corporation Limited captured a large chunk of the market share in 2019, owing to its wider market presence, not only in China but across other international regions. Europe has been its major market abroad, followed by Asia, Africa, and the Americas. As of 2019, CRRC had acquired about 50 orders from more than 20 countries and regions, such as Singapore, Malaysia, Turkey, and South Africa, covering locomotives, metro and light rail trains, electric multiple units, and engineering maintenance vehicles for subways.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET DYNAMICS

  • 4.1 Market Drivers
  • 4.2 Market Challenges
  • 4.3 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.3.1 Threat of New Entrants
    • 4.3.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.3.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.3.4 Threat of Substitute Products
    • 4.3.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.4 Impact of COVID-19 on the Market

5 MARKET SEGMENTATION

  • 5.1 Propulsion
    • 5.1.1 Battery Operated
    • 5.1.2 Electro Diesel
    • 5.1.3 Hydrogen Powered
    • 5.1.4 Other Propulsion Types (Solar Powered, Gas Powered, etc.)
  • 5.2 Application
    • 5.2.1 Passenger
    • 5.2.2 Freight
  • 5.3 Geography
    • 5.3.1 North America
      • 5.3.1.1 United States
      • 5.3.1.2 Canada
      • 5.3.1.3 Rest of North America
    • 5.3.2 Europe
      • 5.3.2.1 Germany
      • 5.3.2.2 France
      • 5.3.2.3 United Kingdom
      • 5.3.2.4 Spain
      • 5.3.2.5 Rest of Europe
    • 5.3.3 Asia-Pacific
      • 5.3.3.1 China
      • 5.3.3.2 India
      • 5.3.3.3 Japan
      • 5.3.3.4 Australia
      • 5.3.3.5 Rest of Asia-Pacific
    • 5.3.4 Rest of the World
      • 5.3.4.1 South America
      • 5.3.4.2 Middle-East and Africa

6 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 6.1 Vendor Market Share
  • 6.2 Company Profiles
    • 6.2.1 CRRC Corporation Limited
    • 6.2.2 Bombardier Inc.
    • 6.2.3 Alstom SA
    • 6.2.4 Kawasaki Heavy Industries Ltd
    • 6.2.5 Siemens AG
    • 6.2.6 Wabtec Corporation
    • 6.2.7 Hyundai Rotem
    • 6.2.8 Hitachi Ltd
    • 6.2.9 Construcciones Y Auxiliar De Ferrocarriles (CAF)

7 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS